ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛТТЕТІ




Презентация қосу
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТІК
УНИВЕРСИТЕТІ
«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛТТЕТІ
«ЖАЛПЫ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ МУЗЫКАЛЫҚ БІЛІМ» КАФЕДРАСЫ

БӨЖ
Тақырыбы:МШ балаларға өзін-өзі тәрбиелеу жұмыстарының
ұйымдастырудың негізгі бағыттары формалары, әдістері, мазмұны

Орындаған: Бектасова Балнұр Мұратқызы
ТП-18-2к1
Қабылдаған:Құлжабаева Гүлсезім Ажығалиқызы
Жоспар
• І.Кіріспе.

• 1. Өзін-өзі тәрбиелеу.
• ІІ.Негізгі бөлім.
• 1. Оқушылардың өздерін-өздері тәрбиелеуін ұйымдастыру
• 2. Өзін-өзі тәрбиелеу әдіс-тәсілдері
• ІІІ.Қорытынды

Пайдаланылған әдебиеттер
Өзін-өзі тәрбиелеу — адамның өз тұлғасын қалыптастыруға,
өмірдегі өз орнын өзі белгілеуіне, өзін-өзі дамытуға, өз қабілеттерін
өзі іске асыруға бағытталған мақсатты, саналы, жүйелі түрде
өздігінен жүргізетін іс-әрекеті. Өзінөзі тәрбиелеу тәрбие
процессінің құрамды белігі және тұлғаның өзін-өзі дамытуындағы
ең маңызды күш болып саналады.
Өзін-өзі тәрбиелеу оқушы
тұлғасын жан- жақты
Тұлғаның сапалық
тәрбилеу мен дамытуға
қасиеттерінің
ықпал етеді.Мысалы,оқушы
қалыптасуының шын
дамуы мен қалыптасуына
денгейін есепке алмай
байланысты өзінің тәртібі
жалпылама жүргізілген
және мінез-құлқындағы
тәрбие жұмысының
кемшіліктерімен іс-
салалары тәрбие міндеттерін
әрекетіндегі сетсіздіктеріне
шешуде кемшілік-тердің
сын көзбен қарап,оларды
орнын толтырады.
болдырмаудың тиімді
жолдарын іздестіреді.
«Көктің бергенінің бәрі табиғат деп
аталады, табиғатқа табыну - бұл
борыш жолы, осы жолды қолдап
отыру оқыту мен тәрбиелеу болып
табылады, ал өз кезегінде оқыту мен
тәрбиелеу өзін-өзі жетілдіру құралы».
Конфуций
Классик психологтар мен философтардың
адамның әлеуметтік табиғаты және оның
санасы мен іс-әрекетінің дамуы жайлы
зерттеулеріне сүйене отыра, Л. И.
Рувинский өзін-өзі тәрбиелеудің жетекші
факторларын атап өтті:

Өзін-өзі тәрбиелеу құбылысының даму негізінде
адамның сыртқы ортамен өзара іс-әрекеттестікте өз
позицияларын өзгерту және өз тұлғасын тануының
өзара байланысты үдерістерінің қалыптасуы мен
өзгеруі жатыр. Әрбір жасқа сыртқы ортамен іс-
әрекеттестіктегі өз позициясын өзгерту және өз
тұлғасын танудың белгілі мүмкіндіктері және өзін-
өзі тәрбиелеу ерекшеліктері тән. Өзін-өзі тәрбиелеу
қоғамдық жағдайлармен, тәрбиемен әрекеттесе
отыра, өз дамуында тікелей сыртқы ықпалдармен
салыстырғанда тұрақты болып қалыптасады».
Кез келген кемшілікті жою үшін мынадай өзін-өзі
тәрбиелеу әрекетінің бірізділігін қолдануға болады:
1. Өз іс-әрекетіндегі немесе мінез-
құлқындағы кемшілікті табу және
себептерін анықтау.

2. Осы кемшілікке деген эмоциялық қатынас,
оны жағымсыз қасиет ретінде сезіну

3. Келесі әрекет - өзін-өзі өзгерту
ұстанымдарын анықтау.

4. Кемшілікті жою тәсілдерін анықтау.
Оқушылардың өздерін-өздері тәрбиелеуін ұйымдастыру
мақсатында мұғалім ең алдымен төмендегідей өзара
байланысты міндеттерді жүзеге асыру керек

оқушылардың өзін-өзі тарбиелеуге ұмтылуын
жандандыру;

өзіне-өзі ықпал ету құралдарын (өзін-өзі талдау,өзіндік
міндеттеме,өзіндік бұйыру,өзіндік есеп беру және т.б.)
менгеруге көмек беру;

өзін-өзі тәрбиелеудегі қоғамдық құнды іс-әрекеттерді
тудырып отыру.
Өзін-өзі
тәрбиелеу
әдістері

1.Өзін-өзі тану 2.Өзін - 3.Өзін-өзі
және өзін-өзі
өзі ынталандыру. бағдарламалау
бағалау.
• Өзіне-өзі бұйыру Өзін-өзі құптау Өзін-
Өзін-өзі бағалау, өзі түзету Өзін-өзі бағалау адамның
өзін басқа адамдармен салыстыру
баға беру арқылы қалыптасады жіәне осындай
салыстыру табиғыи түрде жүргізіледі

• Өзіне-өзі бұйыру адам өзін нақты ты
Өзіне-өзі бұйыру бір іс - әрекет жасауға болмайды деп
сезгенде ғана қолданылады

• Өзін-өзі құптау адамның есінде
Өзін-өзі құптау өзінің жеткен үлкен жетістіктері
қалады

• Өзін-өзі түзету - адамға өз мінез –
құлқын,кемшіліктерін,қателіктерін
Өзін-өзі түзету және басқа адамға деген қарым -
қатынасын өзгертуге мүмкіндік
береді
Оқыту және тәрбиелеу мәселелерімен
шұғылданған әлемге әйгілі ғұламалар
Я.А.Коменский, Ж.Руссо, Песталоций,
Дистервег, орыс ғалымдары К.Ушинский,
Л.Толстой, А.Макаренко, В.Сорока-
Росинский, В.Сухомлинский, т.б. “егер кез
келген адам өзін-өзі тәрбиелеу дәрежесіне
жеткен күнде оны тәрбиелеудің қажеті жоқ,
өйткені оны тәрбиелеу аяқталды” деген пікірді
дәріптеген. Өйткені “оның тәрбиесімен басқа
біреулердің шұғылдануының қажеті жоқ, ол
енді өзін-өзі
тәрбиелей алады” деген пікірге келгені
педагогиканың тарихынан белгілі.
Пайдаланылған әдебиеттер

Әбенбаев С. Тәрбие теориясы мен әдістемесі: Оқу құралы. – Алматы:
Дарын, 2004.
Шолпанқұлова Г.К. «Тәрбие тоериясы мен әдістемесі» курсы
бойынша практикум. – Алматы: Абай атындағы ҚазҰПУ «Ұлағат»
баспасы, 2013. – 105б.
Калюжный А.А., Тажбаева С.Г., Алимбаева А.А. Классный
руководитель. – Алматы: АГУ им. Абая, 2000.
Методика воспитатальной работы: учебное пособие для студ. высш.
учеб. заведений/ Л.А. Байкова, Л.К. Гребенкина и.д.; под ред.
А.Сластенина 3- е изд.,стер-М.:изд.центр «Академия», 2005.
Сумина Т. Г. Теория и методика воспитательной работы [Текст]:курс
лекций / Т. Г. Сумина Екатеринбург: Изд-во Рос. гос. проф.-пед. ун-та,
2010. 124 с.

Ұқсас жұмыстар
Тәрбие жұмысының моделін кұрайтын бөліктер
Сынып жетекшісі қызметінің тәрбиелік міндеті сынып ұжымын қалыптастыру мен дамыту
Қазіргі арнайы мектептердегі тәрбие жұмысының тиімді моделі
Мультимәдениетті қоғамда толеранттылыққа тәрбиелеу
Сынып ұжымының жалпы мектеп ұжымымен байланысы
Тіл дамыту әдістемесі
Қазақ педагогикалық институты
АЙТЫЛУЫНЫҢ БҰЗЫЛУЫ
УНИВЕРСИТЕТІ ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА
Мұғалім туралы мәлімет
Пәндер