Есту қабілетін дамыту
Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ
ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
М.ӘУЕЗОВ атындағы ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ Арнайы педаогика»
КАФЕДРАСЫ
Тақырыбы:Балалармен жұмысты
ұйымдастыру және міндеттері
Орындаған: Бектасова Балнұр
Мұратқызы
ТП 18 2к1
Қабылдаған: Садыкова А.А
Жоспары:
Есту қабілетін дамыту
Балалармен жұмысты
ұйымдастыру және міндеттері
Есту қабілетін дамыту
Есту қабілетін дамытудың
маңыздылығы
Ерте және мектеп жасындағы балада есту
қабілетінің дамуы жанды және жансыз
табиғаттың объектілері мен
құбылыстарының маңызды
сипаттамалары мен қасиеттерінің бірі
ретінде дыбысқа назар аудара отырып,
әлемнің дыбыстық жақтары туралы
түсінік қалыптастыруды қамтамасыз
етеді.
Дыбыстық сипаттамаларды игеру баланың
танымдық даму процесінде маңызды
болып табылатын қабылдаудың
тұтастығына ықпал етеді.
Дыбыс - бұл
адамның мінез-
құлқы мен іс-
әрекетін
реттеушінің бірі.
Дыбыс көздерінің
Бинауральды
кеңістіктегі болуы,
есту, яғни дыбыстық
дыбысты екі нысандардың
құлағымен қозғалысы, дыбыс
қабылдау деңгейі мен
қабілеті тембрінің өзгеруі -
кеңістіктегі бұл сыртқы
заттарды дәл ортадағы ең
адекватты мінез-
анықтауға құлық үшін жағдай
мүмкіндік береді. жасайды.
Сөйлеуді қабылдауда есту ерекше
рөлге ие. Есту қабілетін адамдар ең
алдымен адамдар арасындағы қарым-
қатынасты және өзара әрекеттестікті
қамтамасыз ету құралы ретінде
дамытады.
Музыканы
Фонемалық қабылдау
Есту қабілетін жүйені және баланың өмірінің
дамыту айтылымның эмоционалды
процесінде есту Ауызша басқа және
қабілетінің сөйлеудің есту компоненттерін эстетикалық
дифференциация қабілетін игеру баланың жағын
сы жетілдіріліп, қалыптастыру жеке ауызша қалыптастыруға
басқалардың баланың сөйлеуін ықпал ететін,
сөйлеу әрекеті дыбыстық, қалыптастыруды есту қабілетіне
туралы түсінік фонетикалық ң негізі болып негізделеді,
қалыптасады, кодтар жүйесін табылады және ырғақты
содан кейін ассимиляциялауы баланың адам қабілетті дамыту
баланың өзіндік мен байланысты. тәжірибесін құралы болып
сөйлеуі белсенді табылады,
қалыптасады. меңгеруін қозғалыс
анықтайды. сферасын
байытады.
Қалдық есту сөйлеудің есту-визуалды
қабылдауын қалыптастыру үшін маңызды, өйткені
ол сөйлеуді визуалды негізде қабылдау тетіктерін
күшейтеді және екі анализатордың достық
әрекеті нәтижесінде сөйлеуді қабылдаудың жаңа
тетіктерін жасайды.
Саңырау
балаларда
қалдық естуді
дыбысты
дұрыс айту
үшін де
қолдануға
болады:
дауысты
буын мен дыбыстар мен
ритмикалық кейбір
құрылымды дауыссыз
қабылдау дыбыстарды
айту үшін.
Балалармен жұмысты
ұйымдастыру және міндеттері
Оқу әсерінен
есту қабілеті
нашар
Бүкіл түзету балалардың
және тәрбие есту қабілетін
жұмыстары дамыту
Эксперименталь барысында процесінде
ды зерттеулер дамитын сөйлеу құлақтың
саңырау есту қабілеті сөйлеу қабілеті
Мектеп жасына балалар үшін ауызша жоғарылайды,
дейінгі және ауызша сөйлеудің есту- мектепке
мектеп сөйлеуді визуалды дейінгі және
жасындағы қабылдаудың қабылдауын мектеп
саңырау және маңызды қалыптастыруға жасындағы
нашар еститін мүмкіндіктерін негіз болып балалардың
балаларды есту анықтады, оны табылады және сөйлеу
қабілетін сапалы дыбыс сөйлеудің материалын
дамыту күшейтетін айтылу жағын қабылдай
бойынша қазіргі жабдық үнемі қалыптастыру алатын
жұмыс жүйесі қолданылған мүмкіндігін қашықтығы
70-жылдары жағдайда ұзақ анықтайды. артады (И. Г.
жасалған. (Т.А. бағытталған Багрова, К. П.
Власова, Е.П. жаттығулар Каплинская).
Есту қабілетінің
дамуы барлық
дыбыстарды
Дыбысты күшейтетін
Арнайы дайындық
процесінде
қалыптасқан есту-
стационарлық
күшейтетін сөйлеу жүйесі
жабдықты және
құралдарды үнемі сөйлеудің
жеке есту
қолдана отырып, семантикалық
аппараттарын үнемі
барлық сыныптарда жағын дамытумен,
пайдалану мектепке
және олардан тыс айтылым
дейінгі мекемедегі
жерлерде сөйлеу дағдыларын
есту-сөйлеу
материалдарының қалыптастырумен,
ортасының маңызды
шектеулі бөлігін мектеп жасына
компоненттерінің
ауызша сөйлеу және дейінгі балалардың
бірі болып
есту қабілетін сөйлеу
табылады.
қабылдау тәжірибесімен тығыз
процесінде жүреді. байланысты.
Саңырау және есту қабілеті нашар адамдардың есту
қабілетін дамыту жөніндегі жұмыстың мақсаты сөйлеу
материалын және сөйлеуге жатпайтын дыбыстарды
тыңдауға бағытталған оқыту процесінде жүзеге
асырылатын қалдық есту қабілетін дамыту болып
табылады.
Тәрбие жұмысы
барысында ауызша
есту қабілетін дамыту
Есту қабілеттерін бойынша жұмыс
дамыту негізінде жүргізілуде: саңырау
ауызша сөйлеуді балаларға таныс,
қабылдаудың есту- арнайы таңдалған
көрнекі негізі материалды құлақ
құрылады, сөйлеу арқылы қабылдауға
дағдылары үйрету, оқыту
жетілдіріледі. барысында сөйлеу
материалдарын
дыбыста да қолдануға
болмайды.
Есту қабілеті
Есту қабілеті
нашар
нашар
балалармен
балалардың
жұмыс жасау
есту қабілетінің
кезінде сөйлеу
алуан
материалын
түрлілігін
неғұрлым
ескере отырып,
таныс және
бағдарламаға
беймәлім
қойылатын
қабылдауды
талаптар
үйретуге назар
сараланады.
аударылады.
Музыкалық
Жұмыстың тағы бір
аспаптардың
маңызды бағыты -
қоршаған ортаға дыбыстары
дұрыс туралы
бағдарлануға, ақпараттың
қимылдарды кеңеюі білім
реттеуге ықпал берудің
ететін қоршаған эмоционалды
әлемнің дыбыстары
және эстетикалық
туралы балалардың
ойларын байыту. құрамын
жақсартады.
Есту қабілеттерін дамыту мен
айтылымды дамыту жұмысы бір-
бірімен байланысты жүйені
құрайтындықтан, оқытудың барлық
кезеңдеріндегі арнайы жұмыс
формалары біріктірілген. Бұл есту
және сөйлеуді дамыту үшін жеке
және фронтальды сыныптар.
Сыныптар екіге бөлінеді:
а) есту қабілетін
б) айтылымға
дамыту
үйрету.
бойынша;
Арнайы сабақтардан басқа, есту қабілеттерін
дамыту жұмыстың барлық бөлімдеріндегі
сабақтарға енеді, сонымен қатар күнделікті
өмірде, ойындар барысында жүзеге
асырылады.
Саңыраулар мен есту қабілеті бұзылған
балалардың эмоционалды және эстетикалық
дамуы үшін үлкен маңызы бар музыканы
есту қабілетін дамыту бойынша жүйелі
жұмыстар жүргізілетін музыкалық білім беру
сабақтарында ерекше назар аударарлық
жайт.
Бағдарламаның әртүрлі
бөлімдеріндегі сабақтарда
сөйлеу материалын балалар есту
және көру арқылы қабылдайды,
ал таныс сөздер мен сөз
тіркестерінің аз бөлігі есту
жаттығулары үшін материал
болып табылады, яғни ол тек
құлағымен беріледі.
Бұл, әдетте, сабақтарды
ұйымдастыруға байланысты
сөздер мен тіркестер
(«Отырыңыз», «Бүгін қандай
күн?», «Біз оқимыз») немесе
тақырыптық мазмұнымен
байланысты.
Есту қабілетін дамыту бойынша арнайы
фронтальды сыныптардың мазмұны сөйлеу
және сөйлеу дыбыстарын қабылдауға
жаттықтыру болып табылады.
Біріншіден, фронтальды
сабақтарда сөйлеудің темп-
ритмикалық жағын тыңдау және
жаңғырту бойынша жұмыс
жүргізіледі:
дауысты,
дыбысты,
ұзақтықты,
әлем дыбыстары
үзілістерді, сөйлеу
туралы идеяларды
емес және сөйлеу
кеңейту.
дыбыстарының
бағытын, олардың
санын ажырату
Жеке сабақтарда
ауызша есту қабілетін
Жеке сабақтарда әр дамыту бойынша
баланың есту қабілеті негізгі жұмыс
анағұрлым толық іске жүргізіледі.
асады, ол құлақпен
Балаларды сөйлеу
ұсынылған материалдың
дыбыстарына жауап
көлемі мен
беруге, естуге, сөз
күрделілігінде, оны
тіркестеріне, сөз
қабылдаудың
тіркестеріне,
күрделілігінде, дауыс
мәтіндерге қарай
күшінің өзгеруінде ,
ажырата білуге,
оның арасындағы
тануға үйрету.
қашықтықты
арттырады. бала сөйлеу
материалын Жеке сабақтардағы
Есту жаттығулары
қабылдайды. жұмыс
барысында баланың
стационарлық
таныс және бейтаныс,
дыбыс күшейткіш
сондай-ақ сөйлесу
жабдықтармен және
материалын аппаратпен
жеке
және онсыз да есту
құрылғылармен де,
қабілетін біртіндеп
оларсыз да жүзеге
арттыру керек.
асырылады.
Есту қабілеті нашар
балалар үшін жеңіл Дыбыстық күшейтетін
және орташа есту жабдықтардың әр
қабілеті бұзылған түрін қолдану
балалар үшін тек баланың есту
жеке құрылғылармен жағдайына
жұмыс істеуге байланысты.
болады.
Пайдаланылған әдебиеттер:
Калыбекова, С.К. «Сурдопедагогика негіздері» пәнінең
жоғары оқу орындарының «5В010500- Дефектология»
мамандығын студенттеріне арналғаның Оқу құралы / С.
К. Калыбекова. – Шымкент : ОҚМУ, 2014
Калыбекова С.К. «Мектепке дейінгі сурдопедагогика»
пәні бойынша 5В010500 – «Дефектология» мамандығы
студенттеріне Дәріс жинағы/ С. К. Калыбекова. – Шымкент :
ОҚМУ, 2017
Замский Х.С. Умственно отсталые дети: История их
изучения, воспитания и обучения с древних времен до
середины ХХ века : учебное пособие для студ. Вузов / Х. С.
Замский; предисловие Н.П. Коняевой. – 2-е изд. – М. :
Академия, 2008. – 368 с.
Головчиц Л.А. Дошкольная сурдопедагогика: воспитание и
обучение дошкольников с нарушениями слуха : учебное
пособие для студ. Вузов, обуч. По спец. «Сурдопедагогика»,
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz