Санның ондық




Презентация қосу
М.ӘУЕЗОВ АТЫНДАҒЫ ОҢТҮСТІК
ҚАЗАҚСТАН УНИВЕРСИТЕТІ
ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА ФАКУЛЬТЕТІ
«ПСИХОЛОГИЯ ЖӘНЕ АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА»
КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы: 20 шамасындағы
сандарды оқыту әдістемесі.

Орындаған: Бектасова Балнұр
Тобы: ТП-18-2к1
Қабылдаған:Нурбекова Аида
Жоспары:

Екінші концентрдің міндеттері, оның
мазмұны
20 көлеміндегі сандардың нөмірленуін
оқыту әдістемесі
Екінші концентрдің материалын 2
және 3 сыныптың басында оқиды.

20 шамасындағы сандармен 2
сыныпта таныстырады. Бірінші 11-
ден 20 дейінгі сандардың
номерленуін оқиды, ал III тоқсаннан
бастап разрядтан өтпей 20
шамасындағы сандармен қосу және
алу амалдарын орындауды өтеді.
Міндеттері:

1. Оқушылардың сан
туралы, натуралды сандар
қатары туралы түсінігін
кеңейту.

7. Оқушыларда 20, 100 2. 20,100 шамасындағы сандарды
шамасындағы сандармен санау дағдысын қалыптастыруды
ауызша есептеу жалғастыру (тура, кері, берілген
тәсілдерін қалыптастыру. саннан берілген санға дейін).

3. Жаңа есептеу бірлігі ретінде,
жаңа ретінде ондықты белгілеу
6. Екі таңбалы сандағы
арқылы есептеу жүйесінің
цифрдың орнының
қағидалары туралы
қағидасы туралы түсінік
оқушылардың түсініктерін
беру.
қалыптастыру. Мыңдық,
жүздік, ондық, бірлік.

4. Санның ондық
5. 11-ден 20-дан 100 құрамымен таныстыру, бір
дейінгі сандарды цифрмен таңбалы және екі таңбалы
белгілеуді үйрету. сандар туралы түсініктерін
қалыптастыру.
Материалды меңгеру ерекшеліктері:

1. Сандардың аттарын көпке дейін есте сақтай алмайды,
шатастырады (20, 30, 40, 50).

2. Санның реттілігін қиындықпен меңгереді.

3. Екі таңбалы сандағы әр цифрдың орнының мағынасын
түсінбейді, орындарын ауыстырады (алдымен бірлікті
содан кейін ондықты жазады). Мысалы: он екі - 21 12.

4. Санның ондық құрамын талдауда қиналады.
5. Келесі заңдылықты қиындықпен меңгереді: 10
бірліктен - жаңа бірлік құрылатынын.

6. Разрядтан асып шығаратын есепті
қиындықпен меңгереді, мысалы: 5+6=11,
46+56.

7. Арифметикалық амалдарды орындағанда
разрядтарды ескермейді.
Пайдаланатын жеке және ондықтарға арналған санақ
көрнекі- таяқшалары;
практикалық
материалдар: арифметикалық жәшіктегі брусоктар мен
кубиктер;
есеп шоты; жолақшалар мен квадраттар;

абак;

разрядтық кесте;

цифрлық касса;

санауға арналған түрлі заттар.
11-ден 20-ға дейін әр санмен бөлек таныстырамыз. Әр
санды оқытуға бірнеше сабақ беріледі. 20 шамасындағы
сандардың номерлеуін оқыту:

I. «Ондық» VI. Сан VII. Сандар
деген түсінікті қатардағы мен көптіктерді
қайталау. санның орны. сәйкестендіру.

V. Екі таңбалы
II. Санның VIII. Сандарды
санда әр цифр
құрылуы. салыстыру.
орнын бекіту.

III. Санның
IV. Санды жазу.
ондық құрамы.
I.«Ондық» деген түсінікті қайталау.
Кең түрде ондықты және бірліктерді
білдіретін көрнекіліктерді пайдалану қажет.
Мысалы:
- Таяқшаларды сана. Қанша?
- Он таяқша бір бірден жеке-жеке
бірліктерді білдіреді.
- Енді буындар. Бұл тұтас бір ондық болып
табылады.
II. Санның құрылуы.
Санның құрылуының жолы қарастырылады.
Негізгісі біріншісі болып табылады:
- Ондықта бірнеше бірліктерді қосу арқылы;
- Алдындағы санға бірді қосу жолымен;
- Кейінгі саннан бірді алу жолымен;
III. Санның ондық құрамы.
Санның ондық құрамын анықтау кезінде сандағы
ондықтар мен бірліктері анықталады. Мысалы
сұрақтар:
- 13 санында неше бірлік бар?
- 13 санында неше ондық бар?
IV. Санды жазу.
Екінші ондықтағы сандарды жазуға үйретуде есеп
шотымен, разрядтық кестемен жұмыс жасаған
тиімді. Оқушылардың назарын 13 санының
жазылуы қалай пайда болғанына аудару керек:
алғаш ондықтарды жазамыз, содан кейін
бірліктерді.
V. Екі таңбалы санда әр цифр орнын бекіту.
- 13 санын жазуға бізге неше цифр керек болды?
- ол қай цифрлар?
- 13 санындағы 3 цифры нені білдіреді?
- осы сандағы 1 цифры нені білдіреді?
- 13 санында бірліктер қай орында тұрады? (оң
жақта бірінші)
- ондық қай орында орналасқан? (оң жақтан екінші)
Мұндай сұрақтар қою арқылы екітаңбалы сандағы
цифрлардың орындарының маңызын бекітеміз.
VI. Сан қатардағы санның орнын келесі
сұрақтар арқылы бекітеміз.
- 13 саны қай саннан кейін тұрады?
- 13 саны қай санның алдында тұрады?
VII.Сандар мен көптіктерді сәйкестендіру келесі
тапсырмалар арқылы жүргізіледі: санға бірнеше
затты таңдап алу, керісінше бірнеше затқа соған
сәйкес санды таңдау. Мысалы, мен қандай санды
көрсетемін, сендер соншалықты шапалақтайсыңдар.
Немесе мен бірнеше затты қойып шығамын, сендер
соған сәйкес санды таңдайсындар
VIII. Сандарды салыстыру.
Балаларды салыстыруға үйретуде шартты түрде 3
кезеңнен өтеміз:
1-кезең: көрнекі құралдарды қолдану арқылы
сандарды салыстырамыз (бумалар мен таяқшалар,
брусоктар мен кубиктер, жолақшалар мен
квадраттар қолдана отырып). Разряд бойынша
салыстыруды үйретеміз, салыстыруды ондықтар
разрядынан бастаймыз.
2-кезеңде көрнекілікті ауыстырамыз, разрядтық
кестені сүйеніп салыстыру.
3-кезеңде көрнекі-дидактикалық материалдарды
қолданбай, натурал сандардың сандық қатардағы
қасиетіне сүйенеміз.
Пайдаланылған әдебиеттер:

Қ.С. Тебенова, Мүмкіндігі шектеулі
балаларға математиканы оқыту
әдістемесі
Ә.Қ. Қағазбаева Ж. Қайдасов
Математиканы оқыту теориясы мен
эдістемесі бойынша практикум.
М. Ералиева Математиканы
оқытуды ізгілендіру

Ұқсас жұмыстар
Санау жүйелері: екілік, сегіздік, ондық, он алтылық
Екілік санау жүйесінде сандарды алу
Екілік санау жүйесі
САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ ЛОГАРИФМ
Сандарды смалыстыру
Оқушыларды жаңа есептеу бірлігі ондықпен таныстыру
Иррационал сандар
Қосу амалдарын орындау
Инженерлік калькулятор
Ондық бөлшектерді салыстыру
Пәндер