Сандарды смалыстыру




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ
«М.ӘУЕЗОВ атындағы Оңтүстік Қазақстан университеті»
«ТАРИХ ЖӘНЕ ПЕДАГОГИКА» ФАКУЛЬТЕТІ
«АРНАЙЫ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ» КАФЕДРАСЫ

Тақырыбы: 100 шамасындағы сандарды
номерлеуін оқыту әдістемесі.

Орындаған: Бектасова Б
ТП-18-2К1
Қабылдаған: Нурбекова Аида
Тақырыптың міндеттері:

1. Оқушыларды жаңа есептеу бірлігі ондықпен таныстыру;

құрайтынын меңгеру;
2. Натурал сан ұғымымен таныстыру, 10 бірлік - тондық

3. Толық ондықтар қатарымен жэне оларға 10-ды қосу жэне
азайту тэсілдерімен таныстыру;

4. Таңбалы сандарды оқуға, жазуға, салыстырыуға үйрету;
100 санын жазуға үйрету; 100 көлеміндегі ең кіші, ең үлкен
санды анықтауға үйрету;

5. Сан мен цифр арасындағы айырмашылықты
меңгерту, цифрдың ондық мэні;

6. Номерлеу негізінде 2 таңбалы сандарды қосу, азайту
білімдерін қалыптастыру;

7. Шама тақырыбы номерлеу тақырыбымен байланыстырып
қарастыру.1м=10дм=100см. 100 бірлік =10 ондық=10 жүздік.
Қолданылатын
көрнекіліктер:

1. жеке (10) таяқша
жэне 10-н буылған
таяқша;

2. Абак (Ондық. Бірлік)

3. Кеспе цифрлар, 2
таңбалы сан жазылған
топшамалар.
100 көлеміндегі сандардың нөмірлеуін
және олармен математикалық

амалдарын орындау эдістемесі.

- 100 көлеміндегі сандарды қосу мен азайтудың
ауызша жэне жазбаша эдістерінің арасындағы
айырмашылығы;
- жағдайға сэйкес көбейту бөлу кестесін жатқа білу,
көбейту мен бөлудің құрамдас бөліктерін атау;
- бірінші жэне екінші сатылы амалдары бар,
жақшалы жэне жақсасыз есептерде амалдарды
орындау тэртібін;
- белгісіз қосылғышты, азайтқышты , айырманы,
табу тэсілдерін;
- ұзындық , баға, уақыт бірліктерінің арасындағы
қатынасын;
- төртбүрыштың элементтерін атау.
Оқушылар меңгеруге тиісті:

- Көбейтудегі көбейткіштердің орын ауыстыруы қасиеттерін
пайдалану;
-100 саны көлемінде разрядтан аттап жазба түрінде қосу
жэне азайту амалдарын орындау; разрядтан аттамай ауызша
амалдарды орындау;
- үзындықты, бағаны , массаны, уақытты бір жэне екі өлшем
бірлігімен есептегенде алынған санды тани білу;
- Баға , сан қүн өлшемдерінің арасындағы байланысты
пайдалана білу;
-2-3 арифметикалық амалдардан түратын бөлу
амалына арналған жай арифметикалық сөздік есептерді
шығару; -Үзындық өлшемдерін (метр, дициметр,
сантиметр, милиметр ) пайдалана кесінділерді өлшеу ;
- үшбүрышты сызғыштың көмегімен жақтарының берілген
үзындығына қарай шаршыны сызу.
- 5 минутқа дейінгі дэлдікпен сағатқа қарап уақытты
100 шамасындағы сандарды
номерлеуін оқытудың кезектілігі:

1. 10 және
20 2. Толық 3. 21-ден
шамасында ондықтард 99-ға дейін
ғы ы сандардың
сандардың номерлеуін номерленуі
номерленуі оқыту. н оқыту
н қайталау.
21-ден 99-ға дейін сандардың
номерленуін оқыту:

a) 20-дан е) 70-тен ж) 80-нен
30- ға 80-ге 90-ға
дейін дейін дейін

б) 30-дан д) 60-тан з) 90-нан
40-қа 70-ке 100-ге
дейін дейін дейін.

в) 40-тан г) 50-ден
50ге 60-қа
дейін дейін
3-сыныптың 1-
тоқсанының бәрі
қайталауға кетеді.
100 шамасындағы
сандарды номерленуін
оқытуда 20
шамасындағы
сандардың
номерленуін оқытуда
қарастырылған
әдістемелік кезеңдер
қарастырылады.
Толық ондықтардың
номерленуін оқытуға
3-4 сабақ беріледі.
21-ден 99-ға дейін сандардың номерленуін
оқытқанда М.Н.Перова алдымен екі таңбалы
санның аталу қағидасын көрсетуді ұсынады,

мысалы, оқушыларға тапсырма беріледі:

- 2 бума және 6 таяқша
қойыңдар.
- Неше таяқша қойдыңдар?
- Біз 26 санын құрдық.
Санның аталуы екі сөзден
тұрады: жиырма және алты
(қатар санның жазылған
карточканы көрсету керек).
Жиырма алты.
- Қалай жазылған?
- Алдымен ондықтар, содан
кейін бірліктер.
- Сандардың жазылуын да
Арнайы мектеп оқушыларын сандардың
жазылуының әртүрлі формаларымен
таныстырған жөн. Мысалы:

3 ондық 6 бірлік.
36=30+6; 36.


Оқушыларды 100 шамасындағы сандарды номерленуін
оқытқанда «разряд» ұғымымен таныстырады,
бірліктер бірінші разрядқа жатады және санды
жазғанда оң жақтан бірінші жазылады, ондық екінші
разрядқа жатады, оңың екінші жазылатындығын
айтады, жүздіктер үшінші разрядқа жатады, оң жақтан
үшінші боп орналасқан.
100 шамасындағы сандармен қосу және алу
арифметикалық амалдарды орындауды оқыту
кезектілігі есептің қиындық деңгейіне байланысты.
«+» және «-» амалдары қатар оқытылады. 100
шамасындағы «+» және «-» амалдарын оқыту

кезектілігі:

1. «+» және «-» мысалдары, санның ондық
құрамына негізделген 10+3, 13-3, 13-10
және сандық қатардың қасиетіне
негізделген: 13+1, 14-1. 1. «+» және «-»
толық ондықтар 30+20, 50-20;
2. «+» және «-» разрядтан өтпей
3. Разрядтан өтіп қосу,алу.
ә) екі таңбалы
санға бір
таңбалы және
а) екі таңбалы
екі таңбалы
санға бір
саннан қосу; екі
таңбалы және
таңбалы саннан
екі таңбалы
екі және бір
саннан қосу; екі
таңбалы санды
таңбалы саннан
азайту: 30+5,
бір таңбалы
35-5, 35-30
санды азайту:
30+26, 56-30,
5+2; 17-2.
56-26, 47-2, 47-
45 45+32, 77-32,
77-45
б) сомма

толық ондық
шығады, в) «-» екі
толық таңбалы
ондықтан саннан екі
азайту. таңбалы
15+5, 20-5 санды
12+8, 20-8 азайту: 18-
35+5, 40-5 13, 16-14.
35+45,40-20-
3. Разрядтан өтіп қосу,алу.

ә) екі таңбалы
санға бір
а) бір таңбалы таңбалы санды
сандарды қосу қосу 27+5 б)
7+5=12 5=3+2 екі таңбалы
7+3=10 саннан бір
10+2=12 таңбалы санды
азайту 12-5=7
72-5=67

б) екі
г) екі
таңбалы в) екі
таңбалы
саннан бір таңбалы
саннан екі
таңбалы санға екі
таңбалы
санды таңбалы
санды
азайту 12- санды қосу
азайту: 72-
5=7 72- 47+28=75
5=67
100 көлеміндегі сандар нумерациясымен
танысуда интеллектісі бұзылған балаларда
мынадай білім мен іскерлік қалыптасуы

керек:

1. 100-ге дейін бірліктермен және толық ондықтармен
тура, кері санау.
2. 1-еуден, 10-нан ( 2, 5, 20) қоса білу және азайта білу.
3. Реттік сандармен жұмыс жасау.
4. 100 көлеміндегі сандардың орнын натурал сандар
қатарынан таба білу
5. Санның онлдық құрамын (жүздік, ондық бірлік) білу.
6.Сандарды смалыстыру. 7.Сандарды оқи білу және
жаза білу.

100 көлеміндегі сандар
Толық ондықтармен танысу
нумерациясымен таныстыру
сабақтарында толық
әдістемесінің реттілігі 10 және
ондықтардың атауы, жазылуы
20 көлеміндегі сандарды
түсміндіріледі. Толық
қайталау, толық ондық
ондықтармен санауды, есептеуді
сандардың нумерациясын
үйренгеннен кейін 21-ден 99-ға
қайталау, 21-ден 99-ға дейінгі
дейінгі сандар нумерациясымен
сандар нумерациясын оқу
жұмыс басталады.
(ауызша, екінші жазбаша түрде).
Әдебиеттер:

1.Перова Н.М. Методика преподавания математикти во
вспомогательной школе. М., 2001 г.
2.Эк В.В. Обучение математике в младших классах
вспомогательной школы. Просвещение М., 1990.
3.Программы специальной школы 1-2-го вида. Алматы 2002.
4.Программы по математике для коррекционных школ 7-го,
8-го вида. Алматы., 2002 г.
5.Стабильные учебники математики для вспомогательной
школы.
6.Моро М.И., Пышкало А.М. Методика обучения математике
в 1-3 классах. М., Просвещение, 1998.
7. Сүлейменова Р.А., Елисеева И.Г., Карипжанова Ш.Ж. Б19
Математика. Арнайы мектепке арналған байқау
бағдарламасы. -Алматы, 2004. - 48 бет.

Ұқсас жұмыстар
Оқушыларды жаңа есептеу бірлігі ондықпен таныстыру
Амалдарды орындауды үйрену кезіндегі сандар нумерациясын бекіту
Тура теңсіздікті теріп жаз
Оқушы назар сабаққа аудару
Таңбалар ережесі
Бүтіні бөлігі Алымы тең Бөлімібілімдерін кіші көрсете
Сабақтың мақсатын анықтау
Кейбір оқушылар
Сандарды салыстыр
Бір таңбалы сандар нешеу
Пәндер