Педагогикалық зерттеудің кезеңдері




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
Х.ДОСМҰХАМЕДОВ АТЫНДАҒЫ АТЫРАУ УНИВЕРСИТЕТІ КеАҚ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ БІЛІМ БЕРУ ФАКУЛЬТЕТІ
МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖӘНЕ БАСТАУЫШ БІЛІМ БЕРУ КАФЕДРАСЫ

«Зерттеу қызметінің теориясы мен әдістемесі»
пәні бойынша қорытынды бағалау

Тақырыбы
Педагогикалық зерттеудің кезеңдері

Орындаған: «6В01301 «Бастауыш білім
беру деңгейінің педагогы»
2-курс, (2ж) студенті
Студенттің аты-жөні: Ажыханова А.Б
Тексерген: PhD, Кинжибаева Ф.Б.
Мазмұны
Кіріспе 3
Негізгі бөлім
1 Педагогикалық зерттеудің негізгі кезеңдері

1.1 В.И. Загвязинский, Р.Атаханов зерттеу қисынын құрылымдаудың 3 кезеңі

2 Педагогикалық зерттеулерді ұйымдастыру

2.1 Зерттеу бағдарламасы

2.2 Педагогика саласындағы зерттеулер
2.3 Педагогикалық зерттеулердің міндеті

ҚОРЫТЫНДЫ 25
Тақырыптың өзектілігі: Қазақстан Республикасының президенті Н.Ә.Назарбаевтың 2012 жылғы 27 қаңтардағы «Әлеуметтік-экономикалық
жаңғырту - Қазақстан дамуының басты бағыты» атты халыққа жолдауындағы 7-бөлімінде: «Оқыту үдерісіне заманауи әдістеме мен технологияны
енгізу, педагогикалық құрамның сапасын арттыру, біліктілікті растайтын тәуелсіз жүйені құру, жастар үшін білімге қолжетімділік аясын кеңейту
қажет. Білім тек білім беріп қана қоймай, сондай-ақ алған білімін әлеуметтік бейімделу үдерісінде пайдалануға икемделуі керек. Адам әлеуеті
деңгейін арттырудың өзге маңызды бағыты қолжетімді және сапалы медициналық қызмет көрсету, саламатты өмір салтын алға жылжыту болып
табылады» - деп көрсеткен[1].

Мақсаты: зерттеу жұмысының Жұмыстың зерттеу
жүргізілу кезеңдерін ажыратып, Жұмыстың зерттеу пәні:
Зерттеу қызметінің нысаны: Студенттердің
оларды дайындауда тақырыпты ғылыми-зерттеу
дұрыс таңдап оның негіздемесін теориясы мен әдістемесі
жұмыстарымен
құрып, өзектілігін анықтау.
айналысуы.

! ! !
! !
Жұмыстың 1. Педагогикалық 2. Зерттеу 3. Зерттеу тақырыбын
мақсатына сүйене зерттеудің алғашқы қойылу
тақырыбының негіздеу, проблеманы
отырып, біз мына кезеңін, оны құрудың көкейкестілігін қою және дамыту.
міндеттерді логикасын қарастыру;
анықтау;
анықтадық:
Жұмыстың құрылымы:
жұмыс кіріспеден, екі
бөлімнен, қорытындыдан 3
және пайдаланылған Зерттеу әдістері: Жұмыстың зерттелу
әдебиеттер тізімінен тұрады. барысында бірін-бірі толықтырып
отыратын теориялық, педагогикалық-
2 4 психологиялық ғылыми әдебиеттерге
талдау, жаңа педагогикалық тәжірибелерді
жинақтау және зерттеу, жоғары оқу
орындарының оқу-тәрбие үдерісінің
құжаттарына талдау жасау, бақылау,
студенттердің іс-әрекет нәтижелерін
талдауда логикалық (салыстыру, талдап
1 5
қорыту, топтау) әдістерін математикалық
статистика сияқты әдістерді
пайдаланылану.
ҰСЫНЫМДАР

Педагогикалық зерттеу – педагогика ғылымы алдында тұрған сұрақтарға
жауап табуға, оларды тексеріп практикаға қолдануға әкелетін мақсатты түрде
жүргізілетін әртүрлі әдістер, тәсілдер мен операциялардың жүйесі.

Педагогикалық зерттеуде шындыққа жету үшін, болатын
нәрсені ойда түйіндеп, оны іске асыру жолдары мен
алынатын нәтижелері болжанады.

Ғылыми ізденістің нәтижелігі зерттеу қадамдарының
бірізділігіне байланысты, яғни зерттеу қисыны шынайы
нәтижеге экелуі тиіс. Қисынды жасау - күрделі үрдіс.
Оның үш кезеңін белгілеуге болады: мақсат қою,
зерттеу және енгізу-рәсімдеу.
"
Педагогикалық зерттеудің негізгі кезеңдері

Бірінші кезеңде - тақырыпты таңдау, міндеттерді анықтау, болжам жасау (мәселе - тақырып -
объект - пән - ғылыми фактілер - бастапқы тұжырымдама - жетекші идея және пікір - болжам
- зерттеу міндеттері сызбасы бойынша жүреді).

Екінші кезеңде - әдістерді таңдау - болжамды тексеру - алдын-ала қорытындыларды белгілеу -
оларды сынақтан өткізу және нақтылау -қорытынды жасау сызбасы бойынша жүзеге асады.

Үшінші кезеңде - сынақтан өткізу (қорытындыларды талқылау, оларды қоғамға ұсыну),
жұмысты рәсімдеу (есеп беру, баяндамалар, кітаптар, диссертациялар, ұсыныстар,
жобалар және т.б.) және нәтижелерін практикаға ендіру.
"
В.И. Загвязинский, Р.Атаханов зерттеу қисынын құрылымдаудың 3 кезеңін
бөліп көрсетеді:

- қойылым кезеңі; - өзіндік зерттеу кезеңі;

- дайындау-тарату кезеңі;
Қойылым кезеңі - бұл зерттеудің міндеттерін және ғылыми болжамын, зерттеу
тақырыбын таңдау аралығындағы кезең, ол зерттеудің барлық кезеңдеріне ортақ
қисынды сұлбамен жүзеге асырылады. (мәселе-тақырып-нысан-ғылыми деректер-
негізгі ой - зерттеу ниеті- ғылыми болжам-міндеттер).

Өзіндік зерттеу кезеңінің зерттеу жұмысын орындаудың қисынды сұлбасы жалпы мағыналы
түрде беріледі (әдістерді таңдау-ғылыми божамды
тексеру-алдын ала жасалған қорытындыларды құрылымдау-оны ресми мақұлдау және
нақтылау- соңғы қорытынды жасау).

Дайындау-ендіру - бұл ресми мақұлдау, қорытындылау, талқылау, оны
қоғамға ұсыну, зерттеу жұмысын дайындау (есеп берулер, баяндамалар, кітаптар,диссертациялар,
ғылыми ұсынымдар, жобалар) және нәтижені тәжірибеге ендіру. Әр зерттеудің қисынының өзіндік
ерекшелігі болатынын атап өткен жөн.
Педагогикалық зерттеулерді ұйымдастыру

Педагогика саласындағы зерттеулер – бұл білім
Педагогикалық зерттеулердің міндеті-
заңдылықтары, оның құрылымы мен механизмдері,
мазмұны, принциптері мен технологиясы жөніндегі деректер мен құбылыстарды түсіндіру жəне
жаңа мəліметтерді алуға бағытталған ғылыми ізденіс оларды алдын ала болжастыру.
процесі жəне оның нəтижесі.

Қалаған педагогикалық зерттеу көпшілік қабылдаған
əдіснамалық тиектерге орай жүргізіледі. Педагогикада
олардың қатарына – зерттелуге тиіс проблема, Педагогикалық зерттеулердің сапасын
тақырып, нысан жəне оның дені (предмет), мақсат, танытатын негізгі көрсеткіштер: зерттеу
міндеттер мен болжамдар, қорғалуы тиіс идеялар – көкейкестілігі, жаңалығы, теориялық жəне
кіреді. практикалық маңыздылығы.
Зерттеу бағдарламасы

əдіснамалық іс-əрекеттік

тақырып көкейкестілігі зерттеудің
негізделеді, проблема стратегиялық жоспары
нақтыланады, зерттеу түзіледі, сонымен
нысаны мен дені, мақсаты бірге ідер алды
мен міндеттері деректерді жинақтау
айқындалады, негізгі мен оларды іріктеудің
ұғымдары белгіленеді,
реті жəне негізгі
зерттеу нысаны бастапқы
жүйелі талдауға салынып, шаралары жасалады.
қызметтік болжам
жасалады.
Педагогика саласындағы зерттеулер – бұл білім заңдылықтары, оның құрылымы мен
механизмдері, мазмұны, принциптері мен технологиясы жөніндегі жаңа мəліметтерді
алуға бағытталған ғылыми ізденіс процесі жəне оның нəтижесі.

Педагогикалық зерттеулердің міндеті - деректер мен құбылыстарды
түсіндіру жəне оларды алдын ала болжастыру.
Қалаған педагогикалық зерттеу көпшілік қабылдаған əдіснамалық
тиектерге орай жүргізіледі. Педагогикада олардың қатарына – зерттелуге
тиіс проблема, тақырып, нысан жəне оның дені (предмет), мақсат, міндеттер
мен болжамдар, қорғалуы тиіс идеялар – кіреді.
Қорытынды

Ғылыми келесі мәселе - шешімді талап ететін қарама-қайшылықты
жағдай. Ол еркін ұсынылмайды. Ол қарама-қайшылықты анықтау,
ғылыми және тәжірибелік эдебиетті оқудың нәтижесі болып табылады.
Сондықтан зерттеу мәселесін нақты анықтау маңызды. Бұл үшін: «Нені
дәлелдеу қажет? Қандай білім, ғылым керек? Қазіргі ғылымда бұған
қажетті білім бар ма? Болса, қаншалықты толық әрі жеткілікті?» деген
сұрақтарға жауап беру
керек. Басқаша айтқанда, зерттеуші ғылыми ізденістің бұрын соңды
зерттеліп көрмеген саласында зерттеу жұмысын бастайтынына көз
жеткізуі қажет. Осылайша, біріншіден, ғылыми мәселе еркін
ұсынылмайтынын, оның ғылыми және тәжірибелік эдебиетті терең
меңгерудің нәтижесі екенін; екіншіден, ол белгілі тарихи кезеңде қарама-
қайшылықты танып-білуді бейнелейтінін түсіну қажет. Тәжірибе мен
теорияның арасындағы қайшылықтар - ғылыми келелі мәселенің мәні
болып табылады.
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1 2011–2020 жж. Қазақстан Республикасының білім беруді дамыту
мемлекеттік бағдарламасы. – Астана – 6 б.
2 М.К. Жайлауова, А.Ө. Керейбаева. Студенттердің ғылыми – зерттеу жұмыстары. Үздіксіз педагогикалық практика: дәстүрлер мен
инновациялар. Республикалық ғылыми – практикалық конференция материалдары. – Ақтөбе,2009
3 В.М. Полонский. Оценка качества научно-педагогического исследования. Учебно-методическое пособие. – Алматы,2007.
4 В.В. Краевский. Методология педагогики. М.: Академия, 2008.
5 Организация и планирование ннаучных исследований.учеб.пос.для магистрантов/сост.А.А. Тленбаева. – Алматы: Қазақ университеті,
2006.
6 Ш.Т. Таубаева. Алгоритм выбора темы педагогического исследования// Этнопедагогика в системе образования. – 2005.
7 Г.И. Рузавин. Научно-методическое исследование. –М.: 2009.
8 Н.К. Гончаров. Основы исследовательской деятельности: Учебное пособие / С. А. Петрова, И. А. Ясинская. — М.: ФОРУМ, 2010. —
208с. — (Профессиональное образование)
9 М.А. Данилов. Взаимоотношение всеобщей методологии науки и специальной методологии педагогики// Проблемы социалистической
педагогики.-М., 1973.
10 В.И. Загвязинский Методология и методика дидактического исследования. –М.: Педагогика, 1982.-160с.
11 Введение в научное исследование: Учебное пособие/ Под.ред.В.И. Журавлева-Москва: Просвещение, 1988.
12 С.У.Наушабаеваның «Болжам дидактикалық зерттеудегі ғылыми білімді дамыту тәсілі ретінде» атты кандидаттық диссертациясы. –А.,
2010.
13 Г. Ж. Меңлібекова. Ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізудің методологиялық-теориялық проблемалары. –Алматы, 2005.
14 В.П. Давыдов. Методология и методы психолого педагогического исследования. – М.,2003.
15 В.М. Полонский. Оценка качества научно-педагогических исследований.-М., 1987.
16 Н.К. Гончаров. Как написать реферат,курсовую,диплом. – СПБ,2004.
17 Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңы // Казахстанская правда. – Алматы, 15 тамыз 2007. – 3–4 б
НАЗАР
АУДАРҒАНДАРЫҢЫЗҒА
РАҚМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Педагогика мен психологияның әдіснамалық негіздері
Педагогика ғылымындағы әдіснамалық амал тұғырларының плюрализмі
Педагогикалық психология
Логопедиялық тексеру
Қажеттіліктердің түрлері
Мақсат пен міндеттерді анықтау
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТІ
Зерттеу объектісі мен тақырыбын анықтау
Педагогикалық тәжірибе
Педагогика әдіснамасы
Пәндер