Педагогтың оқушылармен ара - қатынас стилі




Презентация қосу
Педагогтың оқушылармен ара-қатынас стилі
Орындаған: Кеншімбаева Н.
Тобы: МБЛ-211
Қабылдаған: Алимбекова С.
Жоспар:
I.Кіріспе
II.Негізгі бөлім
• 2.1.Педагогикалық қарым-қатынас түсінігі
• 2.2.Педагогтың қарым-қатынас стилі
• 2.3.В. А. Кан-Каликтің -Тәрбиелік әсердің
нәтижелігіне байланысты педагогикалық
қарым-қатынас стилі
• III.Қорытынды
• IV.Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі
Педагогикалық қарым- Педагогикалық қарым-
қатынас – қарым- қатынас – біріккен іс-
қатынастың ерекше түрі,
әрекет қажеттілігін
«кәсіби категориясы» болып
туғызатын, білімгерлер
табылады. Ол әрқашан
арасындағы байланыстың
оқытушы, дамытушы және
дамуын орнататын көп
тәрбиелеуші қызмет
жоспарлы үрдіс.
атқарады.
Педагогикалық қарым-қатынастың басқа қарым-
қатынас (әлеуметтік, психологиялық, тұрмыстық, кәсіби
және т.б.) түрлерінен ерекшелігі - оның білімгерлердің
дамуы мен тәрбиесіне бағытталған педагогикалық
міндеттерді шешуі.

Қарым-қатынастың екі жағы бар: қатынас және
өзара әрекеттесу. Қарым-қатынастағы қатынас және
өзара әрекеттесу – бұл айсбергтің суүсті және суасты
бөліктері сияқты. Суүсті бөлігі – бұл сөздік және сөздік
емес әрекеттер қатары болса, суасты бөлігіне адамды
қарым-қатынас жасауға итермелейтін қажеттіліктер,
мотивтер, қызығушылықтар,сезімдерді енгізуге болады.
Педагогикалық қарым-қатынас функцияларын анықтау көбінесе
оқытушының өз қызметінде алға қоятын мақсатына байланысты:

а) оқу-тәрбие материалдарын білім алушының
дара ерекшеліктеріне қарай іріктеу, құру және
олардың жеке тұлғалық үлгісін жобалау секілді
конструктивтік қабілеті;

ә) білім алушыны әр түрлі оқу әрекетіне
қатыстырып, ұжымда тұлғаның белсенділігін
көтеру сынды ұйымдастырушылық қабілеті;

б) білім алушылармен жақсы қарым-қатынаста
болу, олардың даму деңгейіне, талабына сай болу
секілді коммуникативтік қабілеті.
Мұғалімнің қарым-қатынас стилі – бұл оның
бағалауында, бағытталуында, тұлға мен ұжымға ықпал ету
тәсілдерінен, басқару стилінен көрінетін мұғалімнің
білімгерлерге деген көзқарасының, қарым-қатынасының
сипаты.

Педагогикалық қарым-қатынас стилінде педагогтың
коммуникативті мүмкіншіліктерінің ерекшеліктері,
педагогтың шығармашылық даралығы, педагог пен
тәрбиеленушілердің өзара әрекеттесуінің
сипаты,білімгерлердің ерекшеліктері көрінеді. Қарым-
қатынас стилі педагогтың жалпы және кәсіби мәдениетінің
деңгейін, оның кәсіби біліктілігін айқындайды.
Педагогтардың қарым-қатынас стильдері:

Авториталы стиль- бұл стильде білімгер мен мұғалім арасындағы
қарым-қатынас тең дәрежеде емес, педагогиклық әсердің обьектісі ретінде
қарастырады.Мұғалім шемімді өзі қабылдайды, білімгерлердің жағдайын және
олардың шешімдерін ескермейді.Бұл стилді ұстанған мұғалім өте қатал,
талапшыл,өзі айтқанаын екі етпей орындатуды қалайтын, оқушылардың өз ойы
мен пікірін ескермейтін болып келеді.
Демократиялық стиль - Білімгер қарым-қатынастағы тең серіктес,
бірігіп білім іздеудегі әріптес ретінде қарастырылады. Мұғалім білімгерлерді
шешім қабылдауға тартады, олардың пікірлерін есепке алады, ой-пікір білдіруін
бағалайды, оқушылардың тек оқу үлгерімін ғана емес, сондай-ақ олардың
тұлғалық сапаларын да есепке алады. Әсер ету әдістеріне әрекетке түрткі болу,
кеңес, өтініш жатады. Басқарудың демократиялық стилін ұстанған
мұғалімдердің оқушылары байыпты қанағаттану, өзін-өзі жоғары бағалау күйін
сезінеді. Осы стильдегі мұғалімдер өзінің психологиялық іскерліктеріне көбірек
назар аударады. Мұндай мұғалімдер үшін үлкен кәсіби орнықтылық, өз
мамандығына қанағаттану тән.
Либералдық стиль - Мұғалім шешім қабылдаудан қашып, бастаманы
білімгерлеріне, әріптестеріне береді. Білімгерлердің іс-әрекетін ұйымдастыру
мен қадағалауды жүйесіз орындайды, жалтақтаушылықты, толқуды
көрсетеді. Сыныпта ауытқымалы микроклимат, жасырын қақтығыстар
байқалады.
В. А. Кан-Калик Тәрбиелік әсердің нәтижелігіне
байланысты педагогикалық қарым-қатынас стильдері:

- бірлескен шығармашылық қызмет негізінде – бұл стиль мұғалімнің
кәсіби қызметі мен этикалық көзқарастарының бірлестігіне негізделеді.
-
-жолдастық байланыс негізінде –– жолдастық
жолдастық байланыс,
байланыс, әсіресе
әсіресе
педагогикалық
педагогикалық қарым-қатынастың
қарым-қатынастың маңызды
маңызды реттеушісі.
реттеушісі. Алайда
Алайда қарым-
қарым-
қатынас
қатынас үдерісінде
үдерісінде кез
кез келген
келген эмоциялық
эмоциялық көңілдің
көңілдің сияқты
сияқты да
да жолдастықтың
жолдастықтың
да
да шегі
шегі болуы
болуы қажет.
қажет. Кері
Кері жағдайда
жағдайда ол
ол оқыту
оқыту тәрбиелеу
тәрбиелеу үдерісінде
үдерісінде теріс
теріс
нәтиже беруі мүмкін.
нәтиже беруі мүмкін.
- қашықтық қарым-қатынас –– мұғалім мұғалім мен
мен білім
білім алушы
алушы арасында
арасында
әрқашан қашықтық байқалады, оқытуда- бедел мен кәсібилікке, тәрбиелеуде
әрқашан қашықтық байқалады, оқытуда- бедел мен кәсібилікке, тәрбиелеуде

– жас
жас пен
пен өмірлік
өмірлік тәжірибеге
тәжірибеге нұсқау
нұсқау арқылы
арқылы көрінеді.
көрінеді. Бұл
Бұл стиль
стиль
шығармашылық
шығармашылық ортаны
ортаны құруға
құруға мүмкіндік
мүмкіндік бермейді.
бермейді.
- қорқыту қарым-қатынасы –– қарым-қатынастың
қарым-қатынастың жағымсыз
жағымсыз түрі.
түрі.
Көбінесе
Көбінесе мұны
мұны мұғалім
мұғалім қызметін
қызметін жаңадан
жаңадан бастаушылар
бастаушылар қолданады.
қолданады. Бұл
Бұл
тиімді ортақ қызметті ұйымдастыра алмаушылықпен түсіндіріледі.
тиімді ортақ қызметті ұйымдастыра алмаушылықпен түсіндіріледі.
- әзілдесу қарым-қатынасы –– білім білім алушыда
алушыда «оңай»
«оңай» бедел
бедел алуға
алуға
тырысуға
тырысуға негізделеді, мұндай қатынас өз кезегінде педагогикалық этика
негізделеді, мұндай қатынас өз кезегінде педагогикалық этика
талаптарына қайшы келеді. Бұл стиль бір жағынан білімгермен тез байланыс
талаптарына қайшы келеді. Бұл стиль бір жағынан білімгермен тез байланыс
орнатуға
орнатуға деген
деген құштарлықпен,
құштарлықпен, екінші
екінші жағынан
жағынан педагогтық
педагогтық және
және
коммуникативтік
коммуникативтік мәдениеттің
мәдениеттің жоқтығымен
жоқтығымен сипатталады.
сипатталады.
Қорытынды
Қорытындылай келе, педагогикалық қарым -қатынас стилі
кәсіби шеберлікке кіреді. Кәсіби шеберлік
құрылымындағы педагогикалық
қарым-қатынас – бұл педагог пен білімгерлердің тіл
табысуын, өзара түсінісуін, өзара әрекетте суін
ұйымдастыру, тұрақтандыру және дамытудың көпқырлы
үрдісі. Қарым-қатынас арқылы педагог білімгерлердің іс-
әрекетін, тәртібін ұйымдастырады, олардың жұмысы мен
әрекеттерін бағалайды, болып жатқан құбылыстар,
оқиғалар жайында ақпарат береді, белгілі бір әрекеттері
бойынша қажетті толғаныстарын тудырады,
қиындықтарды жеңуде көмек береді, өз
мүмкіншіліктеріне сенімдерін арттырады.
Пайдаланылған Әдебиеттер тізімі:
1. Усманова А. Системный подход к коммуникативной организационно-
педагогической деятельности руководителя организации среднего
гуманитарного образования в целях активизации педагогических кадров к
воспитательной работе. //Ізденіс. – 2005. – №2. – 209 б.
2. Жолдасбекова С., Махмудова Г. Болашақ мұғалімдерді дайындауда
оқытудың ақпараттық технологиясын пайдалану жолдары. //Ізденіс. – 2005.-
№1. – 238 б.
3. Абенова Е., Машенбаев Т. Жас мұғалім жақсы ұстаз болу үшін //Қазақстан
мектебі. - 2003. - №9. – 7б.
4. Зязюн И.А. Основы педагогического мастерства. - Киев., 1987. – 38-43б., 62-
82б.
5. Балл Г.А., Бургин М.С. Анализ психологического воздействия и его
педагогическое влияние//Вопросы психологии. – 1994.- №4.
Назарларыңызға
рахмет!!!

Ұқсас жұмыстар
Педагогикалық қарым - қатынас
Педагогикалық ұжымдағы басқарушылық қарым - қатынас ерекшеліктері
Қарым қатынасты модельдеу
Қарым қатынасты меңгеру
Педагогикалық қарым қатынасты ұйымдастыру
Педагогикалық қатынас ерекшелігі
Макаренко және педагогикалық психология
Мемлекеттік білім беру стандартына сәйкес белгіленген құзіреттіліктер жүйесі бойынша анықталған тәрбиеші моделі
Педагогикалық әдеп
Оқытушының кәсіби құзыреттілігі
Пәндер