Қарым - қатынас дағдыларының маңыздылығы




Презентация қосу
«Астана медицина университеті» КеАҚ
ДМ курсымен Жалпы дәрігерлік практика кафедрасы

Жалпы тәжірибелік дәрігердің тұлғааралық
қарым-қатынас және пациентке кеңес беру
принциптері. Амбулаторлық тәжірибеде
пациенттерді жүргізу ерекшеліктері

Орындаған: Бейсенбек Д.
Тобы: 529 топ
Кіріспе

«Медицинада үш құрамдас бар: ауру, науқас
және дәрігер... Науқасқа не болып
жатқанын, оның неліктен жақсарып немесе
нашарлап бара жатқанын түсіну оңай емес,
оған бәрін дәрігер түсіндіруі керек»
Гиппократ
Коммуникативті дағдылар
Коммуникативті дағдылар
«Профилактикалық іс-әрекеттер мен
тәжірибелер үшін қажетті тиімді қарым-
қатынастың негізі ауру тарихын жүргізудегі
медициналық сараптама, деректер жинау,
қарым-қатынас орнату, жағдайларды
жеңілдету, келісім-шарттар жасау,
серіктестік қасиеттер болып табылады. Бұл
қасиеттер дәрігер мен пациент өзара алмасу
үшін қажет, бүгінде көптеген медициналық
мекемелерде жүйелі түрде оқытылады
Жалпы тәжірибелік дәрігер/отбасы
дәрігерінің біліктілігі
халықтың денсаулығын қорғау туралы заңнама негіздерін меңгеру,
денсаулық сақтаудың құрылымы мен негізгі принциптерін, өз
құқықтарын, міндеттері мен жауапкершілігін білу;
өз жұмысын жоспарлау және талдау дағдыларына ие болу
бекiтiлген тұрғындардың денсаулығына қатысты мәселелерде
орта, мамандандырылған және үшiншi медициналық көмек
мамандарымен, сондай-ақ әлеуметтiк көмек көрсету
қызметтерiмен, медициналық сақтандыру ұйымдарымен,
дәрiгерлер қауымдастығымен, жергiлiктi атқарушы органдармен
және басқа да ұйымдармен ынтымақтастықты ұйымдастыру;
медициналық этика және деонтология қағидаларын білу және
сақтау;
денсаулыққа қол жеткізу және сақтау мәселелері бойынша
халықтың әртүрлі санаттарын оқыту және тұлғааралық қарым-
қатынас дағдыларын меңгеруі;
бекітілген халықтың мүддесі үшін әрекет етуі.
Кәсіби құзыреттілік
(профессиональная компетентность )

Кәсіби құзыреттілік – адамдар мен
қоғамға қызмет ету үшін күнделікті
тәжірибеде коммуникацияны, білімді,
техникалық дағдыларды, клиникалық
пайымдауды, эмпатияны, рефлексияны (өз
ойлары мен тәжірибесін талдау) үйреншікті
және саналы түрде пайдалану.
жалғасы...

• Қарым-қатынас дағдыларының маңыздылығы
• Тиімді қарым-қатынас дағдылары бар дәрігер науқастың
мәселесін дәлірек анықтайды
• Науқас психологиялық тұрғыдан өзін жақсы сезінеді және
медициналық бақылауға қанағаттанады/қанағаттанады
• Жақсы қарым-қатынас дағдылары бар дәрігер жұмысқа
қанағаттанады
• Тиімді дайындық әдістері қажет
• Конструктивті кері байланыспен тәжірибе жасай білуі керек

• Ең жиі кездесетін қателер - қарым-қатынас
сәтсіздіктерінің вербалды емес стимуляторлары
• Отведенные в сторону глаза
• Авторитарлық немесе кемсітуші рең, қабақ шыту немесе
осуждающая мимика.
• Дене тілін түсінбеу, яғни пациенттің дене тілі маңызды,
вербалды емес болса да, байланыс ретінде тани алмау.
• Осуждение - пациент басқаша істеу керек деп ойлауы.
• Дұшпандық (враждебность) - эмоционалды айыптау, мысалы,
ашулану, мақұлдамау.
• Шынайы емес сенімділік – пациенттің реакциясы мен
жауабын толық тудырмас бұрын науқастың жайлылығын
қамтамасыз ету үшін мерзімінен бұрын немесе шынайы емес
әрекет; пациенттердің қандай да бір проблемалары бар
екенін жоққа шығарару.
• Зерттеу - бұл пациенттің көңіл-күйіне сәйкес келмейтін
кейбір мәліметтерді қозғауға ерте әрекет.
• Жабық сұрақтарды, яғни «иә» немесе «жоқ» жауабын қажет
ететін сұрақтарды орынсыз пайдалану.
• Мерзімінен бұрын жасалған қорытындылар.
Дұрыс коммуникацияның құрамдас
бөліктері
Дәрігер науқастың проблемалары мен сезімдеріне бей-жай қарамайды.
Пациенттер өздерінің денсаулығына өздері әсер ететінін білуі керек.
Пациенттер өздерінің жасаған үлкен немесе кішігірім істерінің
денсаулығына жақсы әсер ететінін білуі керек.
Науқастар дәрігердің кабинетінде өзін жайлы сезінуі керек, яғни олар
әрқашан құшақ жая қарсы алатынын көруі керек.
Дәрігердің ерекше мінез-құлқына байланысты денсаулық нәтижелері
Пациенттің болжамдары мен күтулері туралы сұрақтар қою
Науқастың сезімін сұрау
Қолдау көрсету
Науқасты сұрақтар қоюға және ақпарат алуға/беруге ынталандыру
Шешім қабылдауды бөлісу
Мәселенің мәні бойынша консенсусқа келу
Дәрігер мен пациент арасындағы
қарым-қатынастың негізгі міндеттері
Анықтау қажет:
Пациенттердің негізгі мәселелерін
Науқастың осы проблемаларды
қабылдауы
Науқас пен отбасына физикалық,
эмоционалдық, әлеуметтік әсер
етуін

Науқасқа қажетті ақпаратты
беру
Кері байланыс алу (түсінгенін
тексеру)
Қолданылған әдебиеттер
http://www.rcrz.kz
Навыки общения с пациентами Дж.
Сильверман, С.Кёрц, Дж. Дрейпер
Научный консультант перевода А. А.
Сонькина

Ұқсас жұмыстар
Мектеп жасына дейінгі балалардың еңбек тәрбиесі
МЕДИЦИНАЛЫҚ КӨМЕКТІҢ САПАСЫ
Мектеп жасына дейінгі балаларда кекештікті ойын арқылы түзету жолдары
Әлеуметтік сөз әдебі
Оқытудың компьютерлік технологиялары
Оқытудың интербелсенді әдістерінің жіктелуі
Сынып жетекшісі қызметінің тәрбиелік міндеті сынып ұжымын қалыптастыру мен дамыту
Пән оқытушысы
Болашақ маманның рухани - адамгершілік тәрбиесінің негізгі бағыттары
Медиапедагогикалық қағидалардың бағыттары
Пәндер