Негізгі оқиғалар
Презентация қосу
Сабақтың Шахимардан Құсайынов «Томирис» драмасы
тақырыбы
Оқу мақсаттары 10.3.1.1 шығарманы мазмұндас туындылардың
үлгілерімен салыстырып, тарихи және көркемдік
құндылығын бағалау.
10.1.3.1- көркем шығармадағы кейіпкерлер жүйесін
жинақтау мен даралау.
Бағалау 1.Шығарманы мазмұндас туындының үлгісімен
критерийі салыстырып тарихи және көркемдік құндылығын
бағалау;
2.Драмадағы кейіпкерлер жүйесін жинақтайды;
-кейіпкердің образға қызмет етіп тұрған маңызды
әрекеттерін талдайды;
-жинақталған ақпараттар негізінде кейіпкер
образына қатысты өз көзқарасын білдіреді;
-жекелеген кейіпкерлер іс-әрекетін даралайды;
Какимова Светлана Шамельевна қазақ тілі мен әдебиет
пәні мұғалімі Жамбыл атындағы ММЛи
Алдыңғы білім бойынша тапсырмалар:
Шығармадағы оқиғалар желісін көрсете отырып,оқиғалар
картасын әзірлеңіздер.
Хикая картасы
оқиға, мән-
жайы оқиға, мән-
жайы
оқиға, мән- оқиға, оқиға, мән-
жайы мән-жайы жайы
Дескриптор :
• әдеби шығарманың сюжеттік-композициялық
құрылысын талдау арқылы идеялық мазмұнын түсінеді.
:
Алдыңғы білім бойынша тапсырмалар
Шығармадағы эпизодтарды рет-ретімен жазып шығыңыздар .
• Парсылардың патшасы Кирдің жорыққа
шығуы, оның өз ақылмандарымен кеңесуі;
• Томиристің Кирге берген жауабы және Кирге
қойған шарты;
• Кирдің шайқас алдында түс көруі;
• Томирис ұлының тұтқынға түсуі, оның өзін-өзі
өлтіруі;
• Екі қолдың шайқасы;
• Кирдің қаза табуы және Томиристің кек
Дескриптор: қайтаруы
•Эпизодтарды ретімен жазады;
.
Алдыңғы білім бойынша тапсырмалар.
Шығармадағы оқиғалар желісін көрсете отырып,хикаяттар
картасын әзірлеңіздер.
“Хикаттар картасы”
Шығарма Басты Ахуал
атауы кейіпкер
Құндылық
Шешім Туындаған
мәселе
Дескриптор:
• Шығармадағы оқиғалар желісі арқылы туындаған
мәселені оның шешімін,кейіпкерін,басты құндылығын
анықтайды .
10.3.1.1. Шығарманың тақырыбы мен идеясын осы тақырыптас
көрсетіліммен салыстырып тарихи және көркемдік құндылығын
бағалайды;
Бейнекөрсетілім
Дескриптор:
• Екі мәтіндегі ортақ тақырыпты талқылайды;
• Екі мәтіндегі құндылықтарды анықтайды;
І топ тапсырмасы
Тарихи құндылықтары Көркемдік құндылықтары
ІІ топ тапсырмасы
Ұқсастығы Айырмашылығы
ІІІ топ тапсырмасы
Мәтін Мәтінде Мәселенің Көтерілген Мәселені
тақырыбы көтерілген туындау мәселенің шешу
мәселе себебі салдары жолдары
«Бір сөзбен» әдісі - ҚУАНЫШ ТҚАНАҒАТ
Оқушылар , АЛАҢДАУ -ТАНУк,
өздеріне берілген
сөздің ішінен,
өздерінің бүгінгі
сабақтағы көңіл- ТЫНЫШ
күйіне байланысты ТЫҚ, мазасыздық
сөзді таңдап Төзім
ЗЕРІГУ
айтады
ік,
СЕНІМДІ Се Сенімді
ЛІК, Сенімсіздікі
к німділік
Төзім Төзім
Төзімсіздік Төзім
Ашуік
ік, ШАБЫТі
, к,
10.1.3.1- көркем шығармадағы кейіпкерлер жүйесін жинақтау мен
даралау.
Бағалау критерийі
- драмадағы кейіпкерлер жүйесін жинақтайды;
-кейіпкердің образға қызмет етіп тұрған маңызды әрекеттерін
талдайды;
-жинақталған ақпараттар негізінде кейіпкер образына қатысты өз
көзқарасын білдіреді;
-жекелеген кейіпкерлер іс-әрекетін даралайды.
Кері байланыс.
Дескриптор арқылы топтар бір біріне кері
байланыс жасайды.
Тапсырма. Шығарма кейіпкерлерін туыстық атауларына
және тарихи драмадағы рөліне қарай
сәйкестендіріңіз.
Кейіпкерлер Тарихи драмадағы рөлі
Шұғыла парсылардың патшасы
Балхаш Көктің құлы
Кир Томиристің күйеуі, тиргахауд деген
тайпаның бас сардары
Елес Томиристің ұлы,бекзада
Спаргапис сақтар патшайымы
Шығармадағы өмір шындығына қатысты дұрыс жауапты табыңыз. Дұрыс жауап саны: 2
Ардашир – Спаргапистің Томирис парсының патшасы Кирді
ағасы, массагеттердің көсемі. ойсырата жеңіп, басын қанға бөктіреді.
Кир Томириске қатты ғашық
болғандықтан, сақтардың елін
Спаргапис – Томиристің ұлы, бекзада.
басып алып, Томириске ашты.
Дескриптор:
шығармадағы кейіпкерлерді анықтайды;
Тапсырма. ТЖ.Тірек схемаға кейіпкерлердің кескін-келбетін бірінші бағанға, екінші
бағанға ең маңызды іс-әрекетін жазыңыз.
Кейіпкерлер Кейіпкердің кескін – Кейіпкердің
келбеті маңызды әрекеті
Томирис
Балхаш
Кир
Спаргапис
Дескриптор:
- бірінші бағанға кейіпкерлердің портретіне қатысты сөз тіркестері мен сөйлемдерді
анықтайды;
-екінші бағанға кейіпкерлердің ең маңызды әрекетін анықтайды.
Тапсырма.ТЖ.3-топ.
Басты кейіпкер Томиристің көңіл-күйін оқиғалар тізбегі
бойынша эмоция кестесіне түсіріңіз.
Эмоциялар
Дескриптор:
Басты кейіпкердің көңіл-
күйін,өзін-өзі ұстауын
шығарма эпизоды бойынша
органайзерге түсіріп жан-
жақты талдайды.
Негізгі оқиғалар
Кейіпкерлер жүйесін жинақтау мен даралау.
п
І то ырмасы
с
тап
т оп рмасы
ІІ
а псы
т
оп асы
ІІІ т сырм
п
та
Дескриптор:
көркем шығармадағы кейіпкерлер жүйесін жинақтайды;
жекелеген кейіпкерлер іс-әрекетін даралайды
ма сы
п сы р
Үй т а
е н с ы р л а с у”,
м
• “Кейіпкер а ту”,
рп а қ қ а т іл қ е зі м інен
• “Ж а с ұ і н өз с
с т ан д ы ғы үш
и р и с т ің е л б о
п т ар ы н ы ң бірін
• «То м ? » т ақыр ы
ы дұ р ы с п а қа ла ,
ба с т ар ту н деу ,м а
і ж а нр д а ( хат,ү
таңдап түрл
л о г,э с с е ) жазу.
моно
Аяқталмаған сөйлем» әдісі:
* Бүгін мен...................... білдім *.................
қызықты болды. *.......................... қиын болды.
* мен тапсырманы .....................орындадым.
*......................... екенін түсіндім.
* Мен енді....................... білемін. *
Мен............................... сезіндім
*Мен..................................... білім алдым. *
Мен......................................... үйрендім.
*................................. менің қолымнан келді. *
* Мен.................................... жасап көруге
талпынамын. *.................. мені таң қалдырды. *
Сабақ менің өміріме..... берді. * Менің.............
жасағым келді
Есіңде сақта!
Жинақтау – әдеби тип жасау әрекеті.
Көркем шығармадағы жинақтау-тип, даралау-мінез.
«Типтендіру» деген суреткердің іс жүзінде өмір шындығын өз
дүниетанымы тұрғысынан белгілі бір уақыт пен кеңістікке,
әлеуметтік орта мен дәуірге сай талғап-тануы, таңдап іріктеуі
және жинақтауы, сол арқылы өзі жасап отырған көркем бейнені
сомдауы, тұлғаландыруы, даралуы болып табылады».
З.Қабдолов
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz