Андронов мәдениеті




Презентация қосу
Андронов
мәдениеті
Қ.Жұбанов атындағы АӨУ
«Көркем еңбек және дизайн» кафедрасы
ВӨКЕГЖ-магистратура,1-курс
Дайындаған: Қаналина Н.Қ.
Тексерген: Касенова К.Б.
Жоспары:

1 Андронов мәдениеті

2 Тұрғын үйі

3 Діни көзқарастары

4 Қорытынды тұжырымдама
Андронов мәдениеті

Оңт.Сібірдегі Қазақстан жеріндегі қола Археологиялық деректер Олардың өмірінде Андронов мәдениетінің
Ачинск қаласы дәуірі ескерткіштерін Андроноволықтардың бұрыннан келе ескерткіштері Қазақстанның
маңындағы Андроново Андроново ескерткіштері басым көпшілігі жатқан тотемизм, фетиш Атасу, Қанай, Трудниково,
селосынан деп атайды. Бұл атауды отырықшылық өмір сүргенін изм, анимизм сияқты Степняк, Өскемен, Бурабай,
табылды.Оны 1913 ж. ғылыми көрсетеді. Қоныс-мекендер ғұрыптар да орын алды. Тасты-Бутак, Ахмет және
Б.Г. Андрианов ашты. айналымға 1927 жылы С. А. кең шалғыны бар басқа елді мекендерінде
Теплоухов енгізген. өзендердің жағаларына кездеседі.
орналасты.
Андроновтар бейнесі

Құрал-жабдықтары

Андроновтардың киімі

Андроновтардың картасы
Тұрғын үйі мен ескерткіштері
Андронов мәдениетінің тұрғын үйі XXI ғасырдағы киіз үй
• төртбұрышты және сопақша пішінді бір-екі ондаған • Цилиндр пішінді немесе күмбез тәріздес болып
үйлерден тұрды. келеді.
• тереңдігі 1,5 м-ге дейін тас, мүйіз немесе қола
1
құралдармен шұңқырларды қазып алды.
1 • Шұңқыр қазбастан,жер бетіне құрылады.

• Үйдің жоғарғы тірек ағашы болған . • Тірек ағашы ретінде кереге
• Тұрғын үй салу үшін ағаш пен тас қолданылып,төбесін уық,шаңырақпен бекітеді.
қолданылды.Қабырғаларды нығайтты, арқалықтар
2 мен еден тіректерін жасады.
• Керек – жарақтары таңғыш, шаңырақ-бау,
2 арқан, уықбау, желбау, аяқбау сияқты ілулі
әшекейлердің барлық түрлері болды.
• Үй ішінде ошақ орналасты.
• Археологтар тік тіректердің қаңқалы қабырғалары
бар дөңгелек немесе көп қырлы ғимараттарды • Арнайы есігі-сақырлауық бар.
3 тапты,оларда түтін шыққан және жақтауға тірелген 3 • Киіз үйдің дәл ортасында ошақ болған.
тор,конустық немесе пирамидалық жабыны бар.
Андронов мәдениетінің
тұрғын үйі XXI ғасырдағы киіз үй
Діни көзқарастары
Андроновтардың жерлеу рәсімдері Қазіргі жерлеу рәсімдері
Андроновтардың •• Имам
Имам қайтыс
қайтыс болған
болған адамның
адамның бетін
бетін батысқа
батысқа қарай
Андроновтардың барлық
барлық жерлеу
жерлеу қарай
орындары
орындары батысқа
батысқа немесе
немесе оңтүстік-
оңтүстік- бағыттайды.
бағыттайды.
батысқа бағытталған.
батысқа бағытталған. •• Марқұмды
Марқұмды қабірге
қабірге арқасымен
арқасымен жатқызады,
жатқызады, басын
басын оң
оң
1 жағына сәл бұрып , Меккеге қаратып қояды.
жағына сәл бұрып , Меккеге қаратып қояды.

Марқұм
Марқұм қабірге
қабірге қайғылы
қайғылы күйде
күйде қойылды.
қойылды. •• Жерлегенге
Жерлегенге дейін
дейін марқұмның
марқұмның заттарын
заттарын беру
беру рәсімі
рәсімі
ежелгі адамдар өлгеннен
ежелгі адамдар өлгеннен болып,қайтыс
болып,қайтыс болған адам кәрі адам болса, онда ол
болған адам кәрі адам болса, онда ол
қорқатындығымен
қорқатындығымен түсіндірілді,
түсіндірілді, киген заттарды алдымен сүйекшіге, сосын
киген заттарды алдымен сүйекшіге, сосын
сондықтан
сондықтан оны ұйқыда жатқандай
оны ұйқыда жатқандай етіп
арқанмен
арқанмен байлады.
байлады.
етіп 2 жақындарына
жақындарына таратқан.
•• Тәңірге
таратқан.
Тәңірге сыйыну элементері
сыйыну элементері бар.
бар.
Шатырды
Шатырды тұрғызу
тұрғызу кезінде
кезінде жоғарғы
жоғарғы тірегі
тірегі •• Қазақтардың
Қазақтардың көпшілігі
көпшілігі жерлеу
жерлеу рәсімі
рәсімі мұсылман
мұсылман деп
деп
құрбандық шалатын жануардың
құрбандық шалатын жануардың санайды. Ал іс жүзінде исламнан тек Мулла мен
санайды. Ал іс жүзінде исламнан тек Мулла мен
қанымен
қанымен себіліп,
себіліп, мереке
мереке бірнеше
бірнеше аксессуарлар
аксессуарлар -- зембіл
зембіл (табыт)
(табыт) және
және
ұйымдастырылды.
ұйымдастырылды. Негізгі
Негізгі үй
үй тірегі
тірегі 3 жамылғы (кафан) бар.
жамылғы (кафан) бар.
адамдардың Аспанмен байланысын
адамдардың Аспанмен байланысын •• Қазақтарда
Қазақтарда жоқтау
жоқтау айтылады.
айтылады.
білдірді.
білдірді.
Андронов мәдениетінің
құрал-жабдықтары
Андронов мәдениетінің
ыдыс-аяқтары

Андронов мәдениетіндегі
қыздың киім үлгісі
Қорытынды тұжырымдама
Жерлеу және еске алу дәстүрінде
марқұмның жетінші, қырқыншы күндері
Андроновтардың үй
және жылын еске алумен қатар басқа да
маңызды мағыналары бар. саларда жасайтын
Қазақтар медицина ғылымынан терең A «құрбандық шалу»
хабардар болған және қырық күнде рәсімі,қазіргі кезде
адамның еті сүйектен ажырайтыны,жетінші «мал сою,қан шығару»
күні шаштары түсетіні,қырқыншы күні тістері B сияқты дәстүрге
түсіп,жылдың соңында сүйек шіритіні айналды.
медицинада көрсетілген .
C Андрондықтарда
марқұмды жерлеу
Андроновтардың тұрғын рәсімінен кейін
үйлері қазіргі киіз үйдің D отбасымен ғибадат ету
қалыптасуына негіз болды. рәсімі қазақтарда
сақталған.

Ұқсас жұмыстар
Андронов және Беғазы - Дәндібай мәдениеті
Қазақстан тарихын оқытудың мақсаты мен міндеттері және оның басты кезеңдері мен тарихнамасы
Қола дәуір
Қола дәуірі
Қазақстан аумағындағы қола дәуірі
Беғазы - Дәндібай мәдениеті
Қазақстан тарихының кезеңдері
Қола дәуірінің ерекшелігі
Дәстүрлі қазақ мәдениеті
Қола дәуіріндегі ерекшеліктері
Пәндер