Психологиялық - педагогикалық қолдауда кеңінен енгізу проблемалары
Презентация қосу
Ө. ЖӘНІБЕКОВ АТЫНДАҒЫ
ОҢТҮСТІК ҚАЗАҚСТАН ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНАН КЕЙІНГІ БІЛІМ БЕРУ
ИНСТИТУТЫ
ПЕДАГОГИКА КАФЕДРАСЫ
Психологиялық-педагогикалық қолдауда кеңінен енгізу
проблемалары. Жалпы орта мектептерінде бірге білім беруді істке
асыруда жалпы білім беру ұжымының қағидалары
Орындаған: Бектасова Б.М
М 1901-13
Қабылдаған: Шатаева А.М
Қазіргі уақытта ерекше балаларды оқыту проблемасы тән, яғни олардың оқуын
ұйымдастыруда қиындықтар — олардың даму ерекшеліктеріне байланысты коммуникативті іс-
әрекет және мінез-құлық. Әрбір бала оның жеке ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескеретін және
дамуы үшін қолайлы жағдайлар жасауы керек екенін түсіну қажет.
Психологиялық-педагогикалық қолдау —
• бұл оқу процесінде әр баланың сәтті дамуы мен оқуы үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық жағдайлар жасалатын тұтас жүйе.
Тиісінше, қолдау субъектісі балалар, олардың ата-аналары, баланы оқыту мен тәрбиелеу процесіне қатысатын мекеме тәрбиешілері болып
табылады. Қолдауды келесі мамандар жүзеге асырады: әлеуметтік педагогтар; дефектолог-мұғалімдер; логопедтер; психологтар; педагогтар.
Психологиялық-педагогикалық қолдаудың мақсаты —
• баланың қалыпты және сәтті дамуы, яғни оқуы үшін психологиялық жағдай жасау;
• баланың құрдастарымен бір сыныпта оқуға және өз мүмкіндіктеріне сәйкес оқу бағдарламасын меңгеруге көмектесу үшін
барлық мүмкіндіктерді жасау.
Психологиялық-педагогикалық қолдаудың міндеттері:
• ерекше күтімді қажет ететін балаларға көмек көрсету, арнайы білім беру бағдарламаларына мұқтаж;
• педагогикалық құрамда және балалар ұжымында эмоционалды қолайлы климат құру;
• дамудағы бұзылуын түзету және қазіргі диагностика;
• баланы оқыту мен тәрбиелеуге қатысты мәселелер бойынша ата-аналар мен мұғалімдердің психологиялық және педагогикалық
құзыреттілігін арттыру;
• балалардың жеке ерекшеліктерін зерттеу
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларға психологиялықпедагогикалық қолдау
көрсетуді ұйымдастырудың негізгі бағыттары:
06 психологиялық-
01 педагогикалық қолдау
одақтастар мен әлеуметтік
серіктестерді іздеу көрсетудің жергілікті
нормативтік негізін құру;
05 білім беру процесіне
мектеп қауымдастығын қатысушылардың
дайындау; қызметін анықтау;
02
мектептің ағымдық
мектептің педагогикалық жағдайын талдау және
ұжымын кәсіби дайындау; 04 бағалау;
03
Психологпен, логопедпен, әлеуметтік педагогпен жеке бағдарламалар жасаған кезде,
психологиялық-педагогикалық жұмыстың жалпы принциптерінен (жас және жеке
ерекшеліктерін есепке алу, іс-әрекеттік тәсіл және т. б.) басқа, келесі принциптерді ұстану
қажет:
1) сыныптағы оқу
қиындықтарын жеңуге жеке-
дамыту жұмысының
бағыттылығы. Логопед ең 2) тұлғалық бағдар және жеке 4) баламен жұмыс істеу
алдымен оқу пәндері тәсіл: баланы тек бағыттары мен
бойынша бағдарламаны проблемалары мен 3) әлеуметтік, әдістерінің дербес
меңгеруге кедергі келтіретін бұзылымдарына қарай емес, коммуникативтік таңдалуына қарамастан,
сөйлеу дамуының сонымен қатар өзінің бағыттылығы баламен түрлі профельдегі
бұзылыстарын түзейді. қажеттіліктері мен уәждері, жұмыс істеудің негізгі мамандар мен сынып
Психолог мектеп сондай-ақ даму үшін жеке
дағдыларын меңгеруге ресурстары бар белсенді тәсілі ретінде; күнделікті мұғалімінің жұмыстағы
кедергі келтіретін тұлға ретінде қабылдау. өмірде қалыптасқан мақсаттарының,
психикалық Мамандардың міндеті- дағдыларды пайдалану тәсілдерінің, 5) ата-аналарды дамыту
функцияларының дамуы баланың қажеттілігін ескеру қажеттілігін сезінгенде талаптарының жұмысына белсенді
бойынша жұмыс істейді: және оқыту қиындықтарын жағдайлар құру, сабақтастығы мен тарту.
жазу, оқу немесе есеп және т. жеңу мен дамуы үшін жаттығулар, бірлігі. Психологтың,
б. Арнайы педагогтың қолайлы жағдай жасау.
міндеттері мектеп Бағдарламаны жасау кезінде
белсенділікті ұсыну: логопедтің немесе
бағдарламасының қандай да баланың әлсіз жақтарын білім алу, ойында, арнайы педагогтың
бір бөлімдерін меңгерудегі ғана емес, сонымен қатар қарым-қатынас жасауда кәсіби әдістерінің
проблемаларды толықтыру, күшті жақтарын да ескеру, және әлеуметтік барлығы баланы
оқушыны күрделі оқу оның мүдделері мен әрекеттесуде; оқытудың нақты
материалдарын меңгеруге қызығушылықтарына қиындықтарын жеңуге
дайындау, оқу қызметінің сүйену.
құрылымдық
бағытталуы тиіс;
компоненттерін
қалыптастыру болады
Принциптерді іске асыру үшін мынадай
шарттарды сақтау қажет:
Өмірдің түрлі салаларында баланың әлеуетін, күшті жақтарын
01 және проблемаларын жақсы түсіну үшін ата-аналардың пікірін
есепке алу;
Балаға көмек көрсету бағдарламаларын әзірлеу үшін ата-
02 аналармен әріптестік қарым-қатынасты және ынтымақтастықты
дамыту;
Дамыту жұмысының бағдарламасын әзірлеу кезінде ата-
03 аналардың сұранымын есепке алу;
Ата-аналарды үй жағдайында мамандардың ұсыныстарын
04 орындауға (үй тапсырмалары) ата-аналардың мүмкіндіктері мен
ресурстарына сүйене отырып және отбасы туралы мәліметті біле
отырып тарту
Психологиялық-педагогикалық қолдауда кеңінен енгізу проблемалары:
Келесі ерекшеліктерді анықтай алатын нормативті-құқықтық базаның
жоқтығы:
-Интеграцияланған бала статусы (керекті түзету-ұстаздық көмегін алу мүмкіндігі)
-ЕБҚ бар баланы қабылдаған жалпыға білім беру мекеме статусы (ұстазға қосымша ақы
төлеу, типтік штаттарға өзгеріс енгізу – дәрігер, маман т.б
-Үйде оқытылуы тиіс балаға мектеп әкімшілігі ерікті қатысуды рұхсат
етпейді, ерікті қатысуды реттейтін нормативті құжат жоқ.
Материалды-техникалық жабдықтау білім беруді ұйымдастыру (пандус, лифт, тұтқа, ортақ пайдаланудың арнайы орындары,
арбадағы бала ғимараттың кез келген жеріне бара алмайды) Жалпыға бірдей білім беру мектеп және балабақшасында инклюзивті
топтарда, үйде оқыту үшін мамандандырылған педагогикалық мамандар дайындығы. Педагогтар, дефектолог, медицина және
әлеуметтік жұмысшылар әріптестігі керек. ЕБҚБ балалардың дамуын бірге бақылау.
Жалпыға бірдей білім беру мекемелерінде ерекше балаларға консультативтік- әдістемелік
сүйемелдеу жұмыс жасайтын болғандықтан білім берудің арнайы (түзету) ұйымдарында статус,
жаңа функциялар және құрылымдық -өзгерістер керек.
Инклюзивті білім беру тәжірибесі жеткіліксіз зерттеледі және жалпыланады, ЕБҚБ балалардың
жемісті оқып дамуы проблемаларын зерттейтін керекті ғылыми – теоретикалық база жоқ.
ЕБҚБ балаларға қоғамның толерантты көзқарасының қалыптасуы. ЕБҚБ балаларға бүкіл қоғамның
көзқарасын өзгерту (ата-аналар өз балаларының қасында мүмкіндігі шектеулі баланың болғанына
әрдайым дайын емес). Мектеп және ата-аналардың біріккен жауапкершілігінің жетіспеушілігі көрінеді.
Инклюзивті білім беру мұғалімдерін қолдауда тьютор, координатор штаттарын еңгізілмеуі.
Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды қамтамасыз ету
екі кезеңнен тұрады:
Жалпы білім беру ұйымының басшысы Сынып жетекшілері пән мұғалімдері мен ата-аналардың
өзара іс-қимылын ұйымдастырады, білім беру ұйымының
психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды әлеуметтік педагогтерімен бірлесе отырып баланың
ұйымдастыру туралы ережені шығарады және бекітеді дамуының әлеуметтік жағдайын зерттейді
Білім беру ұйымы басшысының орынбасарлары Білім беру ұйымының тәрбиешілері білім
білім алушылардың білім беру қажеттіліктерін алушылардың оқу бағдарламаларын
бағалау процесін ұйымдастырады меңгеруінде қиындықтарды анықтайды
Пайдаланған әдебиеттер
1. ЕРЕКШЕ БІЛІМ БЕРУГЕ ҚАЖЕТТІЛІГІ БАР БАЛАЛАРҒА ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРУ МЕКТЕБІНДЕ
ПСИХОЛОГИЯЛЫҚПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ КӨРСЕТУ Әдістемелік нұсқаулық
2. Бондаренко И. М., Ковешникова А. М. Составление индивидуальной образовательной программы психолого-
педагогического сопровождения детей с ограниченными возможностями здоровья: Методические рекомендации,
— 2012. — 36 с.
3. Афонькина Ю.А, Усанова И. И., Филатова О. В. Технология комплексного. психолого-педагогического и
социального сопровождения ребенка дошкольного возраста: методические разработки для специалистов
дошкольного образования, 2010. — 67 с.
4. Мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру, қосымша білім беру
ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру қағидаларын бекіту туралы
5. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығы. Қазақстан
Республикасының Әділет министрлігінде 2022 жылғы 18 қаңтарда № 26513 болып тіркелді.
6. https://www.special-edu.kz/
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz