Сөйлеу тілінің физиоло гиялық орталығы



ОҢТҮСТIК ҚАЗАҚСТАН МЕМЛЕКЕТТIК ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ЖОҒАРЫ ОҚУ ОРНЫНАН КЕЙІНГІ БІЛІМ БЕРУ ИНСТИТУТЫ
Арнайы педагогика мен психологияның лингвистикалық мәселелері
Тақырыбы: Патопсихолингвистика
Орындаған: Бектасова Б. М
М 1901-13
Қабылдаған: Боранбаева А. Р

Жоспары:

Патопсихолингвистика тұлғаның қалыптаспауы немесе ыдырауы жағдайында сөйлеу процестерінің қалыптасуы мен жүруіндегі патологиялық ауытқуларды зерттейді.
Патопсихолингвистика - сөйлеу үрдістерінің қалыптасу кезіндегі патологиялық ауытқыларын зерттейді.


ДАҒДАРЫС ДЕГЕНІМІЗ НЕ?


1) Адам толқып тұрған кезде қатты сөйлеуді немесе жай сөйлеуді. Сөйлегенде демалулар жиі болады және сөйлемдерді аяқтамайды.
2) Үзілістер көп болады, үзіліс кезінде көптеген еріксіз дыбыстар шығарады (ээ, кх, мм, ух, гм) . Бұл дыбыстар қалыпты күйдегі адамдармен салыстырғанда 50% көп.
3) Сөйлеу тілінің грамматикалық жағыда өзгереді. Етістік пен бастауышты көп қолданады.
4) Сөйлеу тілінің лексикалық жағы өте қарапайым болады, қысқартылған сөздерді көп қолданады.
Э. Л. Носенконың зерттеулерінің нәтижесі көрсеткендей, эмоционалды толқуға келесі сипаттамалар тән:

01
02
03
04
Өзіңіздің эмоционалды күйіңізді қалыпқа келтіруге тырысыңыз: дүрбелең мен басқа да күрделі реакцияларды болдырмаңыз
Әңгімелесушіге барлық назар аударыңыз, оған тікелей қарап, ыңғайлы, оған қарама-қарсы кернеусіз (үстел арқылы емес)
Сізде шексіз уақыт бар сияқты әңгімелесу және сіз үшін бұл әңгімеден маңыздырақ ештеңе жоқ. Әңгімелесу барысында ешқандай жазбалар жасамау, сағаттарға қарамау, кез-келген "ілеспе" әрекеттерді жасамау ұсынылады.
Нотациялар, сендірулер, менторлық сөйлеу үні тиімді емес және зиянды екенін ескеру (бұл тек жасөспірімді онымен сөйлесетін ересек адам оны түсінбейтініне сендіру)
Дағдарыс жағдайындағы адаммен сөйлесудің негізгі принциптері:

05
06
Жасөспірімді үшінші тұлғалар арқылы әңгімеге шақыруға болмайды . Әңгімелесу орнын таңдағанда, ең бастысы-бөгде адамдар болмауы керек (қанша уақытқа созылса да, ешкім әңгімені үзбеуі керек
Әңгімелесушіге оның сөзін бөлмей сөйлеуге және ол сөйлеуді тоқтатқан кезде ғана сөйлеуге мүмкіндік беріңіз.
Дағдарыс жағдайындағы адаммен сөйлесудің негізгі принциптері:


Психопатия-бұл мінездің ауыр деформациясы (адамның ақыл-ойын сақтай отырып), нәтижесінде қоршаған адамдармен қарым-қатынас оның қолайсыздығына және тіпті басқаларға әлеуметтік қауіп-қатерге дейін күрт бұзылады.
Ауру адамға сөйлеу тілінің маңызы жоғалады, ол сөйлемдерді үзіп айтады.

адамның бүкіл психикалық келбетін анықтайды
өмір бойы күрт өзгерістерге ұшырамайды
қоршаған ортаға бейімделуге кедергі келтіреді (П. Ганнушкиннің айтуы бойынша)
Психопатиялар-бұл мінез-құлық ауытқулары:

1
2
Психопаттардың 2 тобы анықталды:
- қозғыш: шамалы себептерге байланысты күшті реакциялар беретін жарылғыш тұлғалар олардың қалауына ешқандай кедергі келтірмейді. Бұл ретте олар айналасындағыларға қатысты агрессивті әрекеттерге бейімділікті анықтайды. Қозған күйде олар өздеріне зиян келтіреді, бастарын еденге ұрады, киімдерін жыртады.
- ингибиторлық-астеникалық, психастеникалық, истерикалық, паранойялық тұлғалар. Оларда қозу мен тежелудің негізгі жүйке процестері әлсірейді немесе бұзылады.

1994ж американдық статистик Ж. К. Ципор қалыпты адамның мәтіні мен ойлау қабілеті зақымдалған адамдардың мәтіндегі айырмашылық көрсетті. Психотриялық гингвистикада жүргізілген жұмыстары көрсеткендей адамның сөйлеу тілі кез келген психологиялық ақаулықтар пайда болғаннан бұзылады.


Маниякальді - депрессивті психоз кезіндегі сөйлеу тілінің қалпы туралы еңбектер көп.
Мания грек - есуастық. Психиатрияда екі мағынасы бар.


Дем алуы бұзылған, сөйлеу тілінің артикуляциясын бұзады
Сөзге деген есте сақтау қабілеті жоқ, сөйлегенде өзіне сенімсіз, кейде мутизм болады.
Просодикасы бұзылған
Автоэхолалия байқалады (өзі айтқан сөздерді, буындарды қайталайды
Сөйлегенде үзілістерді көп жасайды

Сөйлеу тілі адамға интелектің көмегімен ғана пайда болмайды, сөйлеу тілі екі орталықтың Брок және Верник әсерімен пайда болады.


Бас миының зақымдануынан сөйлеу тілінің толық немесе жартылай жойылуын АФАЗИЯ деп атайды. Афазияның көп түрі бар:



ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР:
http//www. special-edu. kz/- сайт Национального научного-практического нтра коррекционной педогогики (ННПЦ КП) .
http://www. nao. kz
Ескермесова Н. Сөйлеу тілі бұзылған балалар психологиясы. Қызықты психология. -2017.
Ибраева Ж. Қ. Психолингвистика негіздері. -Алматы:Қазақ университеті, 2015.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz