ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҒЫ




Презентация қосу
АДАМНЫҢ ҮЙЛЕСІМДІ ДАМУЫ ҰЛТТЫҚ ИНСТИТУТЫ

АТА-АНАЛАРДЫ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҒЫ

Алматы 2023 жыл
ЖОБАНЫҢ ӨЗЕКТІЛІГІ
АҒЫМДАҒЫ ЖАҒДАЙ

Ажырасу жағдайының некелесу жағдайларына Толық емес (жалғызбасты аналар) отбасылардың Қазақстандық отбасының мәселелері
ара қатынасы өсу тенденциясы:

2022ж.: 48 239 ажырасу жағдай ы/ 140 256 некелесу 2009 ж. – 15,1% тек анасы мен баласынан тұратын отбасы; ■ Отбасы институтындағы
жағдайы (34,4%) 2021 ж. 19,5% – тек анасы мен баласынан тұратын отбасы; құндылықтар дың төмендеуі
ҚР СЖРА ҰСБ деректеріне сәйкес ҚР СЖРА ҰСБ деректеріне сәйкес ■ Отбасы құруды және ата-ана болуды
жоспарлауға бейқам қарау
Балалар бойында құндылықтар деңгейінің Некелесу фактілерінің төмендеу көрсеткіші: ■ Ата-ана мен бала қарым-
төмендеуі:
қатынасының құлдырауы
2021 ж. 9 айы бойынша – 105,3 мың. ■ Ұлттық мәдениетпен
Еңбексүйгіштік: 2022 ж. 9 айы бойынша – 98,3 тыс.
2020 ж. - 64,1%, 2021 ж. - 61,0%, 2022 ж. - 33,8% ҚР СЖРА ҰСБ, Ranking.kz деректеріне сәйкес байланыстың болмауы
Үлкенге құрмет: ■ Девиантты қалыптағы ата-ана
2020 ж. - 54,9%, 2021 ж. - 61,3%, 2022 ж. - 25,3%
(бала тәрбиелеудегі білімнің
Отансүйгіштік:
2020 ж. - 16,4%, 2021 ж. - 16,5%, 2022 ж. - 7,1% Ата-аналардың балалардың білім алуы мен жеткіліксіздігі, алкоголизм,
Әділеттілік: тәрбиесімен айналысуының төмендеуі: наркомания және т.б.)
2020 ж. - 16,2%, 2021 ж. - 25,9%, 2022 ж. - 7,1%
Мектепке бармайтын ата-аналар - 42 %
Отбасындағы эмоционалды-психологиялық Өте сирек не мүлдем қызықпайтын ата-аналар - 30 %
жақындықтың төмендеуі:
ШЕШІМІ
Махаббат – 39,5% Әкелердің тәрбиелеу үдерісімен айналыспауы,
Сенім мен өзара түсіністік– 25,4% балаларға әкелердің көңіл бөлуінің жетіспеуі
Ата-аналарға жүйелі
Тұрмыстық зорлық-зомбылық фактілерінің
көбеюі
психологиялық-педагогикалық
Әкелер мен балалардың бірге бос уақытын өткізуі –
отбасының 3,4% білім беру
2021 ж.: 61 464 жағдай тіркелген
2022 ж., 9 ау. –100 000 аса жағдай тіркелген
factcheck.kz деректеріне сәйкес

Статистикалық деректер көзі:
Аналитический отчет «Родители Казахстана: роль в образовании и воспитании детей в постпандемию»: Ирсалиев С.А., Камзолдаев М.Б., Абуов Б.Б., Ахметжанова А.А., Сыздыкбаева Р.С. – г. Нур-Султан: Общественное объединение
«Центр анализа и стратегии «Белес», 2022. – 251 с
Национальный доклад «Казахстанские семьи-2022»
Социологическое исследование КИОР
АТА-АНАЛАРДЫ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҒЫ

Мақсаты: балаларды оқыту және тәрбиелеу мәселесі
бойынша мектептің ата-аналармен қарым-қатынасын
күшейту, берекелі отбасы мәдениетін дамыту

Орталықтың міндеттері:
балалардың саламаттығын қамтамасыз ету
үшін ата-аналардың педагогикалық балаларды тәрбиелеу мен дамытуда орта балаларды тәрбиелеу мен
мәдениетін, психологиялық-педагогикалық білім беру ұйымы мен отбасы
және әлеуметтік құзыретін дамытуға арасындағы өзара іс-қимылды нығайту
дамытуда ата-аналардың
арналған жүйелік педагогикалық қолдауды жауапкершілігін арттыру
ұйымдастыру

ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ ПРИНЦИПТЕРІ

Ұлттық мәдениет, Үдерістің гуманистік бағыттылығы; Заманауи ғылым мен Әлеуметтік серіктестікке
құндылықтар мен тәжірибенің озық басымдық беру, ресурстық
дәстүрлердің сабақтастығы; үлгілерін пайдалану; ұйымдар мен білікті
эксперттерді тарту;
Ата-аналарға дифференциалды және
жекелей қолдау көрсету;
1-4 СЫНЫП БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ АТА- 5-9 СЫНЫП БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ АТА- 10-11 СЫНЫП БІЛІМ АЛУШЫЛАРЫНЫҢ
АНАЛАРЫНА АРНАЛҒАН САБАҚТЫҢ АНАЛАРЫНА АРНАЛҒАН САБАҚТЫҢ АТА-АНАЛАРЫНА АРНАЛҒАН САБАҚТЫҢ
БАҒДАРЛАМАСЫ БАҒДАРЛАМАСЫ БАҒДАРЛАМАСЫ
Отбасы - бақыт бесігі. Баланың бас ұстазы – ата-ана. Боламын деген баланың бетін қақпа, белін
Позитивное родительство: слушать, бу...
Проект жизни родителей – счастливый
слышать, быть услышанным Личность как результат саморазвития на
человек
основе нравственных ценностей.
Ақыл айтпа, жол көрсет.
Білімдіге дүние жарық.
Новые условия обучения: как ребенку Көркем мінез – баға жетпес байлық.
Радость познания: учимся с
пройти адаптацию Эмоциональный интеллект – основа
удовольствием
успешной личности
Балаға үйрету: ақылыңды мейірімге орап
Әрбір бала – жарық жұлдыз. бер. Сен жанбасаң лапылдап...
Каждый ребенок уникален: как его Как найти ключ к своему ребенку Как помочь ребенку найти свое призвание
раскрыть
Бұлақ көрсең, көзін аш.
Баланы жастан... Растим творческую личность Құмарлыққа бой алдыру – тәуелділік
Как развить смекалку и эрудицию у құрдымы.
ребенка Зоны рисков в развитии старшеклассников
Ақпараттан ақ-қараны ажырату өнері.
Ребенок в интернете: как найти золотую Социальные сети и интернет-пространство:
Ойынға тәуелділікті қалай жеңуге болады?
середину безопасное поведение старшеклассников
Как победить игровую зависимость детей
«Әр нәрсенің өлшемі бар...»
Как удержать баланс между «надо» и Күйзелістен шығар жол.
Сенім арту - жетістік кепілі.
«хочу» Помогаем пережить стресс
Как поддержать ребенка в сложной
ситуации
Жасөспірімдермен қарым-қатынас
Әкені көріп ұл өсер, шешені көріп қыз құпиялары. Сүйіспеншілік – сыйластық кілті.
өсер. Особенности взаимоотношений Любовь – ключ к взаимопониманию
Воспитание личным примером подростков.

Тәлімменен өрілген біздің дәстүр. Отбасы құндылығы - сарқылмас қазына. Атадан өсиет, анадан қасиет.
Традиции как основа семейного Ценности как основа семейного счастья Традиции и ценности семьи: от поколения к
благополучия поколению 4
АПҚО сабақтарында ата-аналармен өзара әрекеттесу
үдерісінің ерекшеліктері

Эмоционалды көңіл-күй, Ақпараттық блок: миға Практикалық іс-әрекет:
сабақ тақырыбына шабуыл, эксперимент, тренингтер, хакатон, ворк-шоп, Рефлексия: аяқталмаған
кіріспе: activity (ойындар, блиц-сұрақтар, кейс-стади, жаттығулар, іскер сөйлемдер, мақсат ағашы
сергіту) сторителлинг, ойындар, рөлдік ойындар, және т.б.
бейнематериалдар шағын пікірталастар және т.б.

АТА-АНАЛАР АТА-АНАЛАР АТА-АНАЛАР АТА-АНАЛАР

өз ұстанымдарын айтады,
сабақ тақырыбын ұғынады: ойланады, талқылайды, шешім ұсынады, рөлдерді өздері ашқан жаңалықтары
ойындарға, тесттерге талдайды, қорытынды орындайды, өз тәжірибелерімен туралы ой бөліседі, өздерінің
қатысады, сұрақтарға жауап жасайды, QR код пен бөліседі, бір-бірінен үйренеді, қатысу тиімділігін бағалайды,
береді әдебиетке сілтемелерді шағын жобалар,алгоритмдер өсу деңгейін анықтайды
пайдаланады жасайды, шығармашылық
тапсырмаларды орындайды

НӘТИЖЕ НӘТИЖЕ НӘТИЖЕ НӘТИЖЕ
Сенімге негізделген Қойылған мәселелердің отбасындағы қарым-қатынас, Тәрбие үдерісіне саналы
қатынастар орнайды, білім өзектілігін түсінеді, ананың, белсенді тыңдау, жанжалды көзқарас, жоғары
беру үдерісіне қатысу әкенің рөлі, балалардың жас реттеу, күйзеліске төзімділікті жауапкершілік, отбасындағы
қамтамасыз етіледі ерекшеліктері туралы дамыту; стандартты емес тәрбие мәселелеріне
түсініктерін тереңдетеді жағдайларды шешу қызығушылық танытады
дағдыларын игереді:
«ДАНАЛЫҚ МЕКТЕБІ» КЛУБЫНЫҢ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ

Клуб жиындары Тақырыптар Өткізу формалары

1. ЖЕТІ АТАСЫН БІЛГЕН ҰЛ, ЖЕТІ ЖҰРТТЫҢ ҚАМЫН ЖЕР
АТА ӨСИЕТІ
2. БАБАЛАР ДӘСТҮРІ – ҰРПАҚҚА ӨСИЕТ дөңгелек үстел
ДАНАЛЫҚ МЕКТЕБІ

сайыс
семинар
кездесу
3. ЕРТЕГІ – ТАНЫМНЫҢ КӨЗІ
ӘЖЕ ДАНАЛЫҒЫ әңгімелер
4. ЫРЫМ-ТЫЙЫМ – ӘДЕПТІЛІК НЕГІЗІ
талқылаулар
дастархан
басындағы
5. АҒАСЫ БАРДЫҢ – ЖАҒАСЫ БАР әңгімелер
АҒА ҚАМҚОРЛЫҒЫ
6. ЕР ЖІГІТКЕ ЖАРАСАР САЛАУАТТЫ БЕЙНЕСІ

7. ҚЫЗ ҒҰМЫРДЫҢ ҚҰПИЯЛАРЫ.
ЖЕҢГЕ КЕҢЕСІ
8. ҚЫЗДАР БІЛУГЕ ТИІС...

Клуб ұйымдастырушылары: педагогтер Клуб спикерлері: жоғары буын өкілдері, Клуб жұмысы порталда онлайн-
эксперттер мектеп арқылы жасалады
Білім беру мониторингі

білім беру процестерін жүзеге Ата-аналарды педагогикалық қолдау орталығының қызметіне
мониторинг жүргізу:
асырудың жай-күйін және нәтижелері
мен шарттарының өзгеру серпінін, білім
алушылар контингентін, білім беру
ұйымдары желісін, сондай-ақ олардың ата-аналардың сұраныстарын анықтау;
жетістіктерінің рейтингілік
білім беру ұйымдарында Орталық қызметінің
көрсеткіштерін жүйелі түрде байқау,
ұйымдастырылу сапасын анықтау;
талдау, бағалау және болжау;
білім беру ұйымдарында Орталық қызметінің тиімділігін
ақпаратты жинау, жүйелі есепке алу, (нәтижелігін) анықтау.
өңдеу, сондай-ақ сақтау, жаңарту және
жинақтау;

әлеуметтік немесе мониторингтік
зерттеулер ұйымдастыру және білім
беру қызметінің нәтижелерін талдау
түрінде жүзеге асырылады.

«Білім беру мониторингін жүзеге асыру қағидаларын бекіту
туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің
2014 жылғы 12 қарашадағы № 459 бұйрығы

Ата-аналар қауымының сұранысын зерделеу үшін білім беру
ұйымдарында ата-аналардың нақты психологиялық-
педагогикалық білімге деген қажеттіліктерін анықтауға мүмкіндік
беретін сауалнама жүргізу ұсынылады.

АТА-АНАЛАРДЫҢ Ата-аналардың сұраныстары негізінде әрбір білім беру ұйымы
ата-аналарды педагогикалық қолдау бағдарламасына өзгерістер
СҰРАНЫСТАРЫН енгізіп, 20-30% көлемінде сабақтардың тақырыптары мен
мазмұнын дербес анықтай алады.
АНЫҚТАУ

Білім беру ұйымдары оқу жылының басында жүргізеді

Сауалнаманы дұрыс жүргізу үшін мынадай ұсыныстарды орындау қажет:

1. Сұрақтарды құрастырудың талаптарын орындау:

• Сұрақ тек бір мәселе төңірегінде болуы тиіс. Бір сөйлемде екі жауапты талап
ететін, екі ұшты сұрақтар болмауы керек.
• Сауалдар түсінікті, бір мәнді, нақты және анық сенімді жауап алуға мүмкіндік
туғызуы тиіс.
• Сауалнама зерттеу мақсатына және міндеттеріне сәйкес сұрақтардан тұруы
тиіс. Сұрақ дұрыс қойылмаса, респондент жауап беруден бас тартуы мүмкін.
Сауалнама құрастыруға • Сұрақтар логикалық сәйкестікпен қойылуы керек. Жеке сипаттағы немесе
күрделі сұрақтар сауалнаманың соңында тұруы тиіс. Жағымсыз сезім,
қойылатын талаптар наразылық тудыратын сұрақтар тікелей түрде емес, жанама түрде қойылуы
керек.
• Сауалнамада нақты терминологияны, күнделікті тілді, түсінікті, терминдерді
пайдаланып, жаргондарды қолданбаған жөн.
• Респондент тәжірибесінен тысқары жайт туралы сауалдарды қоймаған жөн.
Ол хабардар болған сұрақтарды қойған лазым.
• Сұрақты қисындастырып мазмұндау респондентті зерттеушінің көңілі қалайтын
жауапқа жетелеп, көндіруге тиісті емес.
• Сұрақтар екі мағыналы сипатта болмауы керек. Мысалы, «кейде», «жиі»,
«анда-санда» деген сөздер көп мағыналы болғандықтан, олардың орнына
нақты сөздер қолданылуы керек. «Сіз» деген сөз кейде ұжымдық сипатта
болуы мүмкін, сондықтан сұрақты құрастыру кезінде оның орнына «Сіз өзіңіз»
деген сөз нақтылау болады.

2. Сұрақтарды: қарапайымнан – күрделіге, жалпыдан – арнайыларға көше
отырып қою керек дегендей қағидаларды сақтау қажет.

3. Сұрақтардың қисынын келтірудің бірізділігі: алдымен кіріспе, таныстырма
сауалдар немесе респонденттің зерттелетін мәселе бойынша хабардарлығын
анықтауға жәрдемдесетін сұрақтар қойылады.

4. Сұрақтар саны сұрақты сауалнамаға кіргізбей тұрып, оның қажеттілігін
анықтау керек. Зерттеуге қажет емес артық сұрақтар қойылмауы керек.
Сауалнама құрастыруға Сұрақтар аз болған сайын, оларға жауап алудың мүмкіндігі мол.

қойылатын талаптар 5. Сауалнама құрылымы. Кіріспе, деректеме және негізгі сияқты үш бөліктен
тұрады. Кіріспеде респонденттің пікір сұрауға қатысуын өтініп, оның мақсаты
көрсетіліп, респонденттің жауаптарының қандай пайда әкелетіндігі туралы
айтылады. Сауалнаманың негізгі бөлігінде зерттеу мақсаттарын айқындайтын
сұрақтар қойылады, ал деректеме бөлігінде – респонденттердің жасы, жынысы,
отбасылық жағдайы сияқты сұрақтар қойылады. Сауалнама жүргізушінің аты-
жөні, пікір сұрау жүргізген орны және күні міндетті түрде көрсетілуі қажет.

6. Сұрақтардың стандартталу типтері бойынша сауалнама ашық және жабық
түрде болуы мүмкін.

Орталықтың ашылуы жөнінде бұйрықтың шығарылуы

Орталықтың қызметін үйлестіретін жұмыс тобының құрылуы.
Педагогтердің лауазымдық міндеттеріне ата-аналарды
психологиялық-педагогикалық ағарту жөніндегі
функциялардың қосылуы.

Мектептің тәрбие жұмысы жоспарына және мектепішілік
бақылау жоспарына Орталық қызметі туралы
БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМЫНДА
АТА-АНАЛАРДЫ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
толықтырулардың енгізілуі.
ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҒЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІНІҢ
ҰЙЫМДАСТЫРЫЛУ САПАСЫН Орталықтағы сабақтардың мұғалімдер арасында бөлінуі .
АНЫҚТАУ
Сабақ кестесінің және сабақтарды өткізу орындарының бекітілуі.

Кестеге сәйкес сабақтардың уақытылы өткізілуі, сабақтарға
қатысқан ата-аналардың саны, ата-аналар тарапынан
таңдалған және таңдалмаған тақырыптардың көрсетілуі.

Орталық қызметінің жергілікті БАҚ-та және мектептің
әлеуметтік желілердегі парақшаларында жариялануы

Білім басқармалары мен бөлімдері
ай сайын жүргізеді

Ата-аналардың Орталықта өткізілген сабақтарға, іс-шараларға
қанағаттану деңгейі;
БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНДА ОРТАЛЫҚ
ҚЫЗМЕТІНІҢ Ата-аналардың оқу-тәрбие процесіне қатысу деңгейі;
ТИІМДІЛІГІН (НӘТИЖЕЛІГІН) АНЫҚТАУ
Ата-аналарды педагогикалық қолдау бағдарламасын күшейту
бойынша ата-аналардың, педагогтердің пікірлері мен
ұсыныстары.

Адамның үйлесімді дамуы ұлттық институты
жылына 2 рет жүргізеді: желтоқсан, мамыр

Балаларды тәрбиелеу мен дамытуда Ата-аналарды педагогикалық қолдау
орталығын ұйымдастыру тәртібі
Балаларды тәрбиелеу мен дамытуда Ата-аналарды педагогикалық қолдау
орталығын ұйымдастыру тәртібі

Ата-аналарды педагогикалық қолдау бойынша ақпарат: сабақ
кестелері; ата-аналарға арналған әдістемелік материал; «Ата-
аналарды педагогикалық қолдау орталығы» сандық
платформасына сілтеме
ОРТАЛЫҚ ҚЫЗМЕТІН ҒЫЛЫМИ-ӘДІСТЕМЕЛІК ҚОЛДАУ

ҚР БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫНДА АТА-АНАЛАРДЫ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҚТАРЫН АТА-АНАЛАРҒА САБАҚ ӨТКІЗУ БОЙЫНЩА
ҰЙЫМДАСТЫРУ БОЙЫНША ӘДІСТЕМЕЛІК ПЕДАГОГТЕРГЕ АРНАЛҒАН НҰСҚАУ
ҰСЫНЫМДАР

ВИДЕО-САБАҚТАР,
АТА-АНАЛАРДЫ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ
ВИДЕОРОЛИКТЕР
ОРТАЛЫҒЫ БОЙЫНША НҰСҚАУ
ЧЕК-ПАРАҚТАР

БАҚ және ӘЛЕУМЕТТІК ЖЕЛІЛЕРДЕ
ҚЫРКҮЙЕКТЕН БАСТАП: ЖАСАЛАДЫ:
22 вебинар ҰЙЫМДАСТЫРЫЛАДЫ:
портал
тікелей эфирлер
4 семинар цифрлық ресурстар
интервью
5 шеберлік сыныптары онлайн-мектеп контенті
репортаждар
1 педаггтерге арналған конференция видеоматериалдар
маңызды жаңалықтардың анонстары
ұйымдастырылады чек-парақтар
пікір алмасу алаңы

МОНИТОРИНГТІК ЗЕРТТЕУЛЕР ЖҮРГІЗУ

«ӨРКЕН» БӘАҰҒПИ БІЛІМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ
Ата-аналардың белгілі бір проблемаларды шешу
Орталық жұмысының тиімділігін бағалау: ата-
қажеттілігін анықтау (оқу жылының басындағы кіріс
аналардың өз балаларының оқу-тәрбие процесіне
сауалнамасы)
қатысу деңгейін диагностикалау, кіру және шығу Ата-аналардың қанағаттану деңгейін анықтау
сауалнамасы, тереңдетілген сұхбаттар)
(курстардың соңында ата-аналардан сауалнама алу)
18
Орталықтың қызметін ұйымдастыру бойынша құжаттар

orken-instituty.kz

QR кодты сканерлеңіз
НАЗАР АУДАРҒАНДАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Ата - аналарды педагогикалық қолдау орталығының қызметін білім беру ұйымының қажеттілігі негізінде жоспарлау
Кіші және Орта бизнесті қолдау бағдарламасы
Теңіз ұйымдарын гидрометеорологиялық қамтамасыз ету
Су ресурстарын бірігіп басқару (СРББ) жайлы түсінік
ҚОЛДАУ ОРТАЛЫҒЫНЫҢ ҚЫЗМЕТІН ҰЙЫМДАСТЫРУ
ЭТНОСАРАЛЫҚ КЕЛІСІМНІҢ ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ҮЛГІСІ
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту, жеке кәсіпкерлік туралы заң
ОТБАСЫ БАНКІНІҢ МӘРТЕБЕСІ
Жамбыл атындағы Мемлекеттік жасөспірімдер кітапханасы
Қарахан мемлекеті жайлы
Пәндер