XVII - XVIII ғасырлардағы ағылшын философиясының жалпы сипаты




Презентация қосу
Ф.Бэконың Р.Декарттың
және және и индуктивті
дедуктивті ойлауы
Фрэнсис Бэкон (1561-1626) - ағылшын философы, ғылыми
зерттеудің тәжірибеге сүйенген методологиясын ұсынған. Эмпиристік бағытт
ың негізін салушы, саяси қайраткер. Ұлыбритания лорд-канцлері, корольдан
кейінгі екінші тұлғасы. «Білім - күш» деген қанатты сөз айтқан.
Фр. Бэкон философиясы Жаңа Заман ағылшын философиясының
көркейген кезеңіне айналды. XVII-XVIII ғасырлардағы ағылшын
философиясының жалпы сипаты:
1.Материалистік бағыттылық (ағылшын философтарының
көпгшілігі басқа елдер философиясына, мысалы, осы
кезеңдегі неміс филосфтарына керісінше, болмыс
мәселелерін материалистік тұрғыдан түсіндіріп, идеализмді
қатаң сынады);

2.Эмпиризмнің рационализмнен үстемдігі (Англия –
философиядағы эмпиристік бағыт жеңіске жеткен, шешуші
ақылы, рационализмге емес, тәжірибе мен сезімдік
қабылдауға берілген аз санды елдер тобына )

3.Саяси-әлеуметтік мәселелерге үлкен қызуғышылық
(ағылшын философтары болмыс пен таным мәселелерін,
адамның дүниедегі рөлін түсіндіруге тырысып қана қоймай,
қоғам мен мемлекеттің пайда болуының себептерін іздеп,
мемлекет тіршілігін дұрыс ұйымдастыру жобаларын
ұсынды).
Индукция – көптеген жеке құбылыстарды
жалпылау негізінде жалпы қорытындылар жасау
(мысалы, «түрлі металл түрлері балқитын болса,
барлық металдар балқу касиетіне ие») деп
түсіндіреді Фр.Бэкон. Индукция әдісін Бэкон
Декарт ұсынған дедукция әдісіне қарсы қойды.
Фр.Бэкон пікірінше, индуция әдісінің дедукциядан
артықшылығы – мүмкіндіктердің ұлғаюы мен
таным процесінің күшеюінде. Индукцияның
кемшілігі – оның түпкілікті айқын болмауы,
болжамдық сипаты (өйткені бірнеше заттың
немесе құбылыстың белгілері ортақ болса, осы
тектес заттардың, құбылыстардың барлығы
аталған белгіге ие дегенді білдірмейді: әрбір
құбылыс әр жолы тәжірибе жүзіндегі тексеруді
қажет етеді). Адамзаттың білімінің барлық
салаларында барынша көп тәжірибе жинауы –
индукцияның басты кемшілігін (айқынсыздығын,
болжамдық сипатын) жою жолы, деп түсінді Бэкон.
Бэкон бойынша философияның жіктелуі

1.Құдай

2.Табиғат

3.Адам
1.табиғатты – тікелей сезімдік қабылдау мен
тәжірибе арқылы; 2.Құдайды – табиғат
арқылы; 3.өзін - рефлекция арқылы (ойдың
өз-өзіне бағытталуы, ойдың ойды зерттеуі).

Ұқсас жұмыстар
Ғылыми революциялар
Иранның жағдайы
ҚАЙТА ӨРЛЕУ ЖƏНЕ ЖАҢА ЗАМАН
Тас дәуірінің кезеңдері
Орыс философиясы
Көне дәуірдегі туризм
Мұсылман дінінің философиясы және теологиясы
Ислам философиясының кезеңдері
Денелер материяның туындысы
Философияның қалыптасуының негізгі кезеңдері
Пәндер