Ақпаратты қабылдаушы Ақпаратты беруші
Презентация қосу
Коммуникативтік қарым-
қатынастағы
медиасауаттылық
Дарибаева Сәндігүл Құлаханқызы
а.к. доцент п.ғ.м.
ЖОСПАРЫ:
1) Комуникация дегеніміз не?
2) Іскерлі коммуникация
3) Коммуникативті дағдылар
4) Коммуникациядағы негізгі кедергілер
5) Коммуникацияның тиімділігін арттыру жолдары
6) Қорытынды
Коммуникация — ақпарат алмасу үдерісі мен нәтижесі
Ақпарат алмасу
Ақпаратты қабылдаушы Ақпаратты беруші
Коммуникациялық үдерістің басты
мақсаты- ұсынылатын ақпараттың
түсінілуін қамтамасыз ету
• кері байланыс — ақпарат алшунының қабылданған үндеуге жауап реакциясы 8
(жауап қату)
• шу, абыр-дабыр (кедергілер) — хабарлама мазмұнын бұрмалайтындар 7
• ақпаратты алушы — өзінің хабарамасын жеткізгісі келетін адам (немесе 6
топ)
• мәнмәтін— әртүрлі сыртқы орта, жағдай, жағдаят, мән-мағыналар мен 5
ассоциациялар
• код —хабарлама мағынасы берілетін белгілер мен таңбалар жүйесі (тіл, 4
сөйлеу, ым-ишара, шартты белгілер)
• арна— ақпарат берілетін тәсіл: ауызша, жазбаша, вербальсіз, телефон 3
арқылы, ғаламтор арқылы және т.б.
• хабарлама- ақпаратты жіберуші бергісі келетін мәлімет, мағына және идея
• ақпаратты жіберуші— ақпаратты беруге ниеттенетін адам (немесе топ) 1
Коммуникациялық үдерістің негізгі 8 категориясын бөледі:
Іскерлік коммуникацияның мақсаты:
- белгілі бір аудиторияның
пікірін қалыптастыру;
– аудиторияны ақпараттандыру;
– белгілі бір әрекетке
аудиторияны мобильдеу.
« Бұзылған телефон »
АҚПАРАТТЫҢ ТЕПЕ-ТЕҢДІГІ
Сарапшы
пікірі
Бірінші Бірінші
тарап тарап
Коммуникативті дағдылар
Тұлғаның өзге адамдармен байланыс орната
алу қабілеті, сөз бен мінез-құлықты дұрыс
түсіну және оған сәйкес жауап беру.
Коммуникация – бұл хабар алмасу, ойларымен, ақпараттармен бөлісу
және т.б.- қарым-қатынас
Қарым-қатынас түрлері
93 % 7%
Дене тілі
Дауыс Сөз
Вербальсіз (сөзді пайдаланбай-ым-ишара, Вербальді (сөзбен)
дене қозғалысы)
Вербальдық емес қарым-қатынас тәсілдерін зертеушілердің бірі А. Мейерабиан
бойынша қарым-қатынас сипаттары
Коммуникациядағы негізгі кедергілер
Қабылдаудағы кедергілер — ақпаратты түсіну,
ұғыну, мағынасын тануда кездеседі. Көп жағдайда
адамдардың ыңғайлануына қарай құзыреттіліктер
мен кедергілер аймағындағы конфликт түрінде
көрінеді.
Семантикалық кедергілер — сөздер реңінің бір мәнді
болмауы, паралингвистикалық (дауыс ырғағы, дыбыс,
жылдамдық) және вербальді емес (ым-ишара, тұрыс,
көзқарас).
Кері байланыстағы кедергілер — хабарламаның
дұрыс қабылдануы туралы ақпараттардың ақпарат
жіберушіге келмеуі.
Тыңдай алмау —сыртқы мәліметтерді қабылдап,
талдаудың орнына адамдар көбінесе өзінің ішкі әлемінің
эксперессиясына бағдарланған.
Аудиалдар- бас киіммен
Визуалдар- көзілдірік құлағын жабады,
киеді, көзін қолымен ұзын шаштылар шашын
жабады тіктейді, кейбірі құлағын жабады
Әлемді иіспен қабылдайтын
Кинестетиктер- әлемді түйсінулермен адамдар- беторамал пайдалана
қабылдайтындар әңгімелесуге жанасып кетпес отырып, мұрынмен
үшін ара қашықтықты сақтауға тырысады, жиі
қолдарын қалтасына жасырады. Сөйте отырып,
манипуляция жасайды. Аяқ
Сіз берген мәліметті қабылдамау кейпін танытады. астынан тұмау белгісі көрініс
табады- еріксіз қорғаныс
реакциясы.
Көрінбейтін бөгеттер қоя отырып, әңгімелесуші қорғанады.
Байқап тұрғандай ол қабырға, бөгет сияқты көрінуі мүмкін.
Коммуникация барысында тыңдау тиімділігінің 10
ережесі:
ең алдымен сөйлеуді тоқтату;
айтушыға еркіндік беру;
тыңдауға дайын екендігін көрсету;
тітіркендіретін сәттерді шеттету;
айтушымен бірге мазасыздану;
шыдамды болу;
мінез-құлықты ұстау;
ерегіс пен сынға бой алдырмау;
сұрақтар қою;
тағы да:сөйлеуді тоқтату.
Тұлғааралық коммуникация тиімділігін
арттыратын бірнеше тәсілдер бар:
• айтпас бұрын идеяны анықтап алу;
• мүмкін болар семантикалық мәселелерді
қабылдау;
• бет-әлпетті, ым-ишараны, тұрысты,
дауыс ырғағын қадағалау;
• түсінуге ашықтықты және дайындықты
көрсету;
Келесі тәсілдерді пайдалана отырып, кері
байланыс орнатуға қол жеткізу:
• сұрақ қою;
• әңгімелесушіден өз ойын қайта айтып
беруді сұрау;
• абдырататын және түсінбеушілікті
көрсетуі мүмкін әңгімелесушінің жүріс-
тұрысын, ым-ишара тілін бағалау;
• сұраққа жауап беруге әрдайым дайын
болу.
Коммуникацияның тиімділігін арттыру жолдары:
• кері байланыс жүйесін құру;
• ақпараттық ағымды реттеу;
• тігінен және көлденеңнен ақпарат алмасуды жеңілдетуге мүмкіндік
беретін басқару әрекетін қолдану;
• ұсыныстар жинау жүйесін ашу;
• мекеме ішілік ақпараттық жүйелерді қолдану: корпоративтік
басылымдар, қабырға газеттері және т.б.;
• қазіргі ақпараттық технологиялардың жетістігін пайдалану.
Адам өмірінің әр саласында қабілет пен дағдылар қажет.
Олардың әрқайсының өз атаулары бар.
•Медиалық сауаттылық
• Ақпараттық сауаттылық
• Өз ойын білдіру еркіндігі мен ақпараттық сауаттылық
• Қарым-қатынас сауаттылығы
• Жаңалықтар сауаттылығы
• Компьютерлік сауаттылық
• Интернет сауаттылық
• Цифрлық сауаттылық
• Киносауаттылық
• Электронды ойынды пайдалану сауаттылығы
• Телевизиялық сауаттылық
• Жарнама саласындағы сауаттылық
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz