Жасөспірімдердегі суицидтік мінез құлықтың белгілері, себептері және оған әсер етуші факторлар
Презентация қосу
Жасөспірімдердегі суицидтік мінез
құлықтың белгілері, себептері және
оған әсер етуші факторлар
Орындаған: Шаймарданова
Назигуль Тусуповна
Ақсу қаласының дарынды
балаларға арналған
мамандандырылған гимназия
психологі
Суицид-ішкі жан дүниесінің қатты
қобалжуы салдарынан немесе
психикалық аурулардың ықпалынан өз-
өзіне қол салу.
Суицид- күшті психожарақаттаушы
ситуациялардың әсерінен саналы түрде өз өмірін
қию. Бұл жағдайда өмір сүру ең жоғарғы
құндылық ретінде маңызын жояды.
Қандай жасөспірімдерді
“қауіпті топқа жатқызуға болады?
“Қауіпті топтың”
негізгі құрамы
o 16 мен 25 жас аралығындағы жасөспірімдер мен жеткіншек жастар.
o Аз қамтамасыз етілген отбасынан шыққан жасөспірімдер.
o Ата-анасы ішімдік ішетін, жайсыз отбасынан шыққан жасөспірімдер.
o Толық қамтылған, жайлы отбасынан шыққан жасөспірімдер.
o Ішімдік ішетін,нашақорлық немесе психотроптық заттар пайдаланатын
жасөспірімдер.
o Туған-туыстарының ішінде біреу суицидтік іс-әрекетке барған жасөспірімдер.
o Коммуникативтік дағдылары толық қалыптаспаған жасөспірімдер
Суицидтің негізгі себептері
қандай?
А.Е.Личко жасөспірімдер арасында суицидтердің ең
жиі кездесетін себептері деп төмендегілерді ұсынады:
Сүйікті адамын жоғалту;
Шектен тыс қалжырау;
Өзіндік қадір-қасиетін осал сезіну;
Алкогольді, психотропты дәрілерді және есірткіні пайдалану нәтижесінде пайда
болатын жеке бастың қорғаныш тетігінің бұзылуы;
Өзін-өзі өлтірген адаммен өзін теңестіру;
Әртүрлі сылтаулар бойынша туатын қорқыныш, ызалану мен жабырқаудың әр
алуан формалары.
1. Жоғалту
Сүйікті адамының өлімі;
Үй жануарының өлімі;
Ата-анасының ажырасуы;
Жұмысын жоғалту;
Махаббатағы сәтсіздік;
2.Қысымшылық
Оқу орнындағы (мектептегі) қысымшылық;
Ата-анасы тарапынан көрсетілген қысымшылық;
Құрбы-құрдастары тарапынан көрсетілген
қысымшылық;
Ұятты, кінәні, сезіну, жазалаудан қорқу;
3. Өзін төмен бағалау
Дене бітімінің сымбатты болмауы;
Өзін-өзгелерден кем санап, “төмен топқа”
жатқызу;
Асексуалдылық;
“сәнді емес” киім;
Дене күші жағынан әлсіздік;
Сабақтағы төмен үлгерім;
4. Қарым-қатынастың жетіспеушілігі
Эмоционалды депривация;
Жалғыздық сезімі;
Өзінің “қабылданбағандығы”, “шеттетілу”
сезімі;
5.Өз тағдырына қоршағандардың
көңілін аударту
Отбасындағы,ұжымдағы ауыр
психологиялық жағдай;
Депрессия;
Дәрменсіздік, тығырықтан шыға
алмаушылық сезімі;
6. Жүйке жүйесінің бұзылуы
НЕВРОЗ - себепсіз қорқу,ішкі қобалжулармен сипатталады. Невротик
қоршаған ортадағы болып жатқан құбылыстармен байланысын үзбейді
бірақ оның қоршаған әлемге деген сенімі жоқ, сондықтан ол сенімсіз,
қозғыш,қобалжулы болып келеді.
ЖЕКЕ БАС МӘСЕЛЕЛЕРІ – қоршаған адамдармен қарым-қатынастың
қиындығынан, бұл адамдар жүйке жүйесіндегі ауытқуларымен
ерекшеленбесе де қоғамға жат іс-әрекеттер жасауға жақын тұрады.
ПСИХОЗДАР – невроздан гөрі ауырырақ өтеді. Психозбен ауыратын адам
әдетте қоршаған өмірдің мәселелеріне түсінбеушілікпен қарайды,
қабылдамайды. Бұған маниакальді-депрессивті психозды жатқызамыз. Бұл
кезде көңіл-күй маниядан депрессияға дейін өзгеріп,көп жағдайда
суицидтік ойлармен қатарласып отырады
Суицидалдық әрекетке әсер етуші
факторлар
І. ЖАНҰЯДАҒЫ КОНФЛИКТ:
Туыстарының және қоршаған адамдарының әділетсіз болуы;
Басқамен көңілдес болу, қызғану, айырылысу;
“сүйікті”адамынан айырылу;
Жоспарының орындалуына кедергі жасау;
Сүйікті адамының мінез-құлқын,қасиетін ұнатпау;
Жалғыз қалу;
Сәтсіз махаббат;
Басқалардың оған жеткілікті көңіл болмеуі;
Жыныстық һалдің төмендеуі.
ІІ. ПСИХИКАЛЫҚ КҮЙ:
o Дені сау адамның реалды конфликтіге ұшырауы;
o Паталогиялық себептер (психиканың бұзылуы)
ІІІ. ФИЗИКАЛЫҚ КҮЙ:
o Соматикалық аурулар, физикалық азап көру;
o Ажарсыз кемтар болу.
IV. ҚОҒАМҒА ҚАРСЫ КОНФЛИКТІНІҢ ТУЫНДАУЫ:
o Қылмыстық жауапкершіліктен қорқу;
o Ұяттан, жазадан қорқу;
o Өзін-өзі кінәлау;
V. КӘСІПТІК ЖӘНЕ БІЛІМ САЛАСЫНДАҒЫ КОНФЛИКТІНІҢ ТУЫНДАУЫ:
o Жұмыстағы, оқудағы сәтсіздік;
o Жұмыстағы немесе оқудағы әділетсіздіктің болуы;
VІ.Материалдық-тұрмыстық қиыншылықтар.
VІ. БАСҚА ДА СЕБЕПТЕР.
o Денсаулығының нашарлығынан – 1,2%
o Қаражат қиындығынан – 3%
o Өмір сүрудің ауырлығынан – 4,4%
o Құмарлықтан-6%
o Отбасы келіспеушілігінен-18%
o Рухани дерттен – 18%
o Жазасын өтеуден жалтарудан – 19%
o Белгісіз күйі-41%
Суицидтік ойдың белгілері
Сөзді белгілері
-Өзне – өзі қол жұмсауға дайындалған адамдар, әдетте, өзінің
жанының психикалық күйін айтады.
Өлім туралы айтуы мүмкін: “Мен әрі қарай өмір сүргім
келмейді”,
“Мен ешкімге проблема болмаймын”т.с.с
Өлім сұрақтарына аса қызығушылық білдіру.
Өзіне қол жұмсау тақырыбында көп әңгіме айту;
Мінез-қылықты белгілер:
Мінез-құлықтың күрт өзгеруі;
Соңғы “заттарын жинастыру”;
Өзіне ыстық жеке заттарын тарату;
Өзі араздасып жүрген адамдармен ымыраға келу;
Достыққа деген немқұрайлылық;
Ұйқының бұзылуы;
Тамақтану режимінің бұзылуы;
Өзін өте кінәлі, күнәхар сезінуі, ұят, өз-өзін жек көрушілік сезімі
Қозғыштық, агрессия, гипербелсенділік;
Сабаққа белгісіз себеппен қатыспау;
Әлсіздіктің, үмітсіздіктің, өмірден түңілудің белгілерін таныту;
Сенімсіз, үрейлі белгілерін көрсету;
Жағдайлы белгілер
Әлеуметтік оқшауланған болса;
Тұрақсыз ортада тұруы,түсініксіз жағдайлар, ішімдік
ішетін адамның болуы, үнемі ұрыс-керіс, жанұядағы
тұрақсыздық;
Зорлық зомбылықтың куәсі болу, өзін зорлаудың
құрбаны ретінде сезіну;
Ауыр жағдайды бастан кешірген болса.
Жасөспірімдер арасында зерттеу және
алдын алу жұмыстары
Жасөспірімдер және олардың отбасы туралы мәліметтер
жинау.
Жасөпірімдердің эмоционалдық жағдайларын бақылау.
Жасөспірімнің ұжымдағы “қабылдануын” анықтау.
Жасөпірімдердің өзін-өзі бағалауының деңгейін анықтау.
Жасөспірімдердің қобалжу деңгейін анықтау.
Жасөспірімдердің психоактивті заттарды қолдануын
зерттеу.
Барлық оқушылар құрамымен ұйымдастырылатын
жұмыстар: өз құндылықтарын арттыру, өмірдің
маңыздылығын, рухани құндылықтар, мақсат қою
және т.с.с. Тақырыптарда сынып сағаттарын
ұйымдастыру.
Ата-аналар жиналыстарында конференцияларында:
“Балалардың жас ерекшеліктері”, “Жасөспіріммен
конструктивті қарым-қатынас құру”, “Баланы қалай
жақсы көру керек”, “Отбасылық тәрбие
стильдері”,“Емтихандарға дайындық сәттерінде
стресске шыдамдылық” және т.с.с”
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz