Аутизмді емдеудегі дельфинотерапия




Презентация қосу
«Аутизмі бар балаларға
арналған анимал терапияны
қолдану»
Зоотерапия немесе анималотерапия (лат.
animal - жануар)
жануарлардың көмегімен адамның әртүрлі
ауруларын емдеуді көздейтін дәстүрлі емес
медицинаның ерекше тармағы.

Зоотерапияның (жануарлармен емдеудің)
негізін қалаушы американдық психиатр
Борис Левинсон болып саналады.
Жануарлар дүниесiмен танысу баланың дамуының
қажеттi бөлiгi, жануармен қарым-қатынас жасау
оларды құрметтеуге және қорғауға ниет бiлдiруi тиiс.
Екінші үлкен плюс - бұл эмоциялық құрауыш,
балаға оң эмоция қажет.
Балалары бар балаларға арналған
анималотерапияны қолдану - олардың әлеуметтенуі
мен коммуникациясындағы динамиканы
айқындайды. Қолжетімді ойын түрінде жануарлар
дүниесіндегі табиғи процестер туралы білімді ала
отырып, аутист бала өз бетінше танысуды, байқауды,
талдауды, қорытындылауды үйренеді.
Анималтерапияның негізгі 3 бағыты бар:
1. канис-терапия (иттердің қатысуымен)
2. дельфинотерапия (дельфиндердің
қатысуымен)
3. иппотерапия (жылқылардың
қатысуымен).
Аутизмі бар балаларға арналған канис-терапия

Соңғы жылдары бұл ауруды емдеу үшін ресейлік
психологтар емдік кинологияны (негізінен
психикалық ауруларды және эмоциялық-ерік
саласының ауруларын емдеу үшін пайдаланылады)
табысты пайдаланады.
"Иттер истероидтық күйлерді емдеп, жан
тыныштығын береді. Әсіресе, олар қожайынның
балаларына жақсы қарайды", - дейді М.Беркович.
Аутизмі бар балаларға арналған канис-терапия

Сабақ балалардың иттермен танысуынан басталады. Көптеген аутикалық балалардың иттен
қорқып қалғанын ескерсек, психологтар баланың жануармен тікелей байланыста болуын талап
етпейді. Алғашқы сабақтарда пациенттер кинолог немесе ата-аналар итті сипайды, қарым-қатынас
орнатады, жануар командаларды қалай орындайтынын бақылайды.
М. Берковичтің байқауынша, тіпті ең ауытқыған балалардың да назары көбейіп, олар иттің іс-
әрекетін бақылай бастаған. Қорқыныш, әдетте, үлкен иттерге таралғандықтан, жұмыста кішкентай
иттерді пайдаланған. Бұл жағдайда балалардың қызығушылық арта түскені анықталды.
Педагогтардың айтуынша, бірте-бірте балалардың жағдайға деген сенімі артады.
Психологтардың пікірінше, өз күйзелістерінен шығу, басқа тірі жандарға қамқорлық жасау
аутикалық бала үшін өте құнды тәжірибе, адамдар әлеміне алғашқы қадамдар болып табылады.
М.Берковичтің пікірінше, баланың итпен вольерде жалғыз сөйлесуі өте нәтижелі болуы
мүмкін. Мұны пациенттің жануардан қорықпаған кезде, егер ол өзінің тұйық кеңістікте итпен
бірге болуға келіссе ғана істеу керек.
Кинологтың көмегімен команданы итке бере отырып, бала сөйлеуді коммуникация үшін
пайдалана бастайды және оның сөзінің нақты әрекетке әкелетінін көреді, соның салдарынан
кішкентай пациенттің сөйлеуге, сөзді пайдалануға ынтасы болады.
Аутизмі бар балаларға арналған канис-терапия

"Үшінші топтық сабақта байқағанымыздай, Балалардың
барлығының дерлік итке деген қызығушылығы, онымен
қарым-қатынас жасағысы келетіні байқалды. "Жас кинологпен
серуендеуде" - бала мен ана, кинолог-жасөспірімнің
сүйемелдеуімен иттермен серуендеуге барғанда балалар
иттерді өз бетінше алып жүрді ", - деп атап өтті педагог.
Психологтың айтуынша, жас кинологтардың қатысуы емдеу
үрдісі үшін өте маңызды, олар жасына қарай пациенттерге
жақын және балаларға олардың құрдастарын, жолдастарын
көру оңай. Мысалы, итпен сөйлесу арқылы аутист бала
біртіндеп құрдастарымен қарым-қатынасқа көшеді.
Аутизмі бар балаларға арналған фелинотерапия

Жануарлардың көмегімен емделу (аниматерапия)ХХ
ғасырдың 50 – жылдары жақсы жолға қойылды. Жануарлардың
емдік қасиетін, соның ішінде мысықтың емдік қасиетін
пайдалану тек қана жүйке жүйесі ауруларына ғана емес басқа да
көптеген күрделі ауруларға дапайдалана бастады. Бұл емнің
ешқандай кері әсері жоқ.
Мысықпен емдеу тәсілі «фелинотерапия» (Латынның felis –
мысық) деп Мысық терапиясының жүйкені тынышталдырып,
энергияны реттеп, денсаулығыңа жақсы әсер беретіндігі
соншалық мысалы, АҚШ – та дәрігерлердің 48% -ы өз
ауруларына фелинотерапияны пайдаланып көруді ұсынады.
Аутизмі бар балаларға арналған мысық-терапия

Англияда «шипагер» мысықтар дәріханада
дәрігердің рецептінсіз сатылады. Мысық адамның
биоөрісіне жақсы әсер етеді. Адамға жақындау арқылы
мысық өзінің емдік қасиетін береді. Бұл «мамық
шипагер» иесінің алдына отырып немесе кеудесіне
жатып аяқтарымен «мысық массажын» жасағанын тек
рефлексотерапевтің 1 инесімен салыстыруға болады.
Ғалымдар әсіресе қара түсті мысықтың емдік
қасиетінің жоғары екенін айтады, себебі қара түс
жаман энергияны өзіне жақсы сіңіреді. Қара мысық
адам бойындағы жаман энергияны өзіне жұтып,
иесінің биоөрісіне жақсы әсер етеді.
Аутизмі бар балаларға арналған мысық-терапия

МЕДИЦИНАЛЫҚ ҒЫЛЫМИ ЗЕРТТЕУЛЕР КӨРСЕТКЕНДЕЙ, МЫСЫҚТАР
АДАМҒА ӘР ТҮРЛІ ЖОЛДАРМЕН ПАЙДАЛЫ ӘСЕР ЕТЕДІ:
Дыбыс арқылы - бұл ағзаға және органның діріліне қатысты. Өйткені, мысықтар
16 -44 Герц жиілігінде дыбыс жасайды, бұл органға жағымды әсер ететін оңтайлы
жиілік - қорғаныш функцияларын белсендіреді және иммунитетті арттырады. Жылу
арқылы - мысық денесінің температурасы 38 -39 градус, ол жұмсақ әрі жылытады,
тыныштандырады және қабынуға қарсы әсерге ие. Мысықтар теріс энергияны
азықтүлікпен қоректендіреді, ол адамдарға зиянды әсерді бейтараптандырады. Бұл
мысық адамның ащы жеріне тиіп кетсе немесе оны депрессияға ұшыратқан адамға
жақындаса, көрінеді.
Мысық-терапиясымен күресуге болатын аурулар саны өте жоғары. Оған
онкологиялық, жүрек-тамыр аурулары, созылмалы шаршау синдромы, бас аурулары,
депрессия, невроздар және басқалары кіреді. Мысықтарды ұстайтын адамдар
өздерінің өмірін айтарлықтай ұзартады және ауруларды аз сезінеді. Мысықтар әсіресе
балаларға әсер етеді, әсіресе 5 жастан 8 жасқа дейінгі жастағы балаларға мысық
пайдалы. Зерттеулер көрсеткендей, бұл балалардың иммунитетің жақсартады, тұрақты
психиканы қалыптастырады.
Аутизмі бар балаларға арналған мысық-терапия

Әрине, фелинотерапияны қолдану туралы шешім қабылдау алдын кері
әсерінде қарастыру қажет. Мысалы: тері аурулары, жүн аллергиясы.
Мысық-терапиясынан жақсы нәтиже алу үшін сарапшылар белгілі бір
ауруларды нақты емдеуге байланысты бірқатар факторларды қарастыруға
кеңес береді:
Біріншіден: • Ұзақ уақыт бойы ұйқысыздықты, депрессияны, тітіркенуді
емдейтін ұзындықты мысықтардың ұзақтығы. Орташа жүрек ауруымен
ауыратын адамдар үшін қолайлы.
Екіншіден: • Түс мысық - қара созылмалы шаршау бар көмек, қоңыр -
қуаттандыруға, сұр – стресс жеңілдету және ақ - барлық аурулардың үшін
әмбебап қорғау құралы. Үшіншіден: • Жануарлардың жынысы- жүйке
ауруларына қарсы тұру үшін қажет, ал мысықтар радикулит пен артрозға
арналған.
Жалпы алғанда, фелинотерапияны келесі режимде ұстау ұсынылады -
күн сайын 10 минуттан 2 сағатқа дейін, алдын алу үшін аптасына 1 -2 рет.
Аутизмі бар балаларға арналған дельфинотерапия

Ресейде дельфинотерапияны қолдану 5-6 жастан басталады.
Дельфинотерапия - бұл кешенді әсер: дельфинмен сәулеленетін
ультрадыбыстық толқындар, қозғалыс белсенділігі, белгілі бір емдік
қасиеттері бар теңіз суында болатын, қуатты психологиялық әсер.
Дельфин тек қана коммуникабельді ғана бола отырмай, адамды
бірлесіп жүзуге, ойнауға, ақпаратпен алмасуға итермелейді.
Зерттеу мәліметтері бойынша дельфиндермен қатынас жасағаннан
кейін балалардың көпшілігінің қозғалыс қабілеті қалпына келеді,
ауырсыну азаяды, қан айналымы мен сөйлеу қабілеті жақсарады.
Мәскеу дельфинариясында доктор E.L. Бутова дельфиндердің
қатысуымен мақсатты түрде ойын терапиясын жүргізеді, бұл ретте
балалар аутизм синдромымен ауыратын балалар дельфиндерге дейін
қозғалады
Аутизмі бар балаларға арналған дельфинотерапия

Зерттеу нәтижелері бойынша аутист баланың дельфинмен қарым-қатынасы:
- баланы өзін-өзі оқшаулау тұтқынынан шығару, сыртқы әлемге қызығушылықты дамытуды
ынталандыру, бұл әлеуметтік қатынастарды орнатуға, қалпына келтіруге, түзетуге, оңтайландыруға
жағдай болады;
- жеке тұлғаның даму процесін ынталандыру;
- жағымды эмоциялар тапшылығының орнын толтыру және қолдауды қамтамасыз ету;
- тактильді ынталандыру арқылы эмоциялық ден қоюға жағдай жасау;
- баланың психотерапевпен байланысын нығайту үшін жағдай жасау;
- ми құрылымдарының және тұтастай алғанда бүкіл ағзаның жұмысын сенсорлық ынталандыру
арқылы жандандыру;
- аутикалық балалар мен ақыл-ойы төмендеген балалардың сөйлеу және сенсомоторлық дамуына
ықпал ете отырып, вербальды экспрессияны ынталандыру;
- балаға және оның ата-анасына бірлескен, бай, эмоционалдық тәжірибе жасауды;
- қуаныш гормонының өндірілуін ынталандыру.
- аутикалық балалардың сөйлеу және сенсомоторлық дамуына ықпал ету.
Сондай-ақ көру және қозғалыс үйлестіруі, кеңістіктегі бағдарлану жақсарады, судың қорқынышы
жоғалады;
Алайда, аутикалық балалар дельфиннің қоғамына, кейде дельфинотерапия курсын аяқтауға қиын
бейімделетіні де белгілі.
Аутизмі бар балаларға арналған дельфинотерапия

Аутизмді емдеудегі дельфинотерапия
Бұл тәсіл балаларда аутизм терапиясында кеңінен
қолданылады. Сондай-ақ, аутистерге арналған
дельфинотерапия басқа да әсер ету әдістерімен бірге
баланы физикалық, эмоционалдық және ақыл-ой дамуы
үшін жаңа ынталандыру бере отырып, өзін-өзі
оқшаулау жағдайынан «шығаруға» мүмкіндік береді.
Дельфиндермен жиі байланыс жасау балаға қоршаған
ортаны тануға қызығушылық тудырады.
Аутизмі бар балаларға арналған дельфинотерапия

Аутизм кезіндегі дельфинотерапия бірден нәтиже
бермейді, бірақ сеанстардың соңында пациенттің
айтарлықтай ілгерілеуін көруге болады. Дельфин сәби
үшін біртіндеп дос және ойынға серіктес болады. Сабақ
барысында олардың арасындағы өзара іс-қимыл
элементтерімен байланыс орнатылады. Дельфин ойын
жүргізу процесінде көңіл бөлуге тырысады, пациенттен
ойында жауап беруді талап етеді, бұл ойынға басымдық
береді.
Маңызды! Дельфинотерапия ми мен ағза құрылымдарын
жандандыруға жағдай жасауға көмектеседі. Бұл
аутикалық сәбилердің сенсомоторикасы мен сөйлеу
қабілеттерін дамытуға көмектеседі.
Аутизмі бар балаларға арналған дельфинотерапия

Дельфинотерапияның пайдасы:
ДЦП;
Даун синдромы;
Өзге де ұқсас генетикалық аурулар;
Жарақаттан кейінгі және невротикалық жағдайлар;
Депрессия;
ҚНС бұзылған функциялары;
Жадының бұзылуы;
Гиперактивтілік және назар тапшылығы;
Жеңіл және орташа ауырлықтағы ақыл-ой кемістігі;
Ми белсенділігінің төмендеуі;
Есту, сөйлеу қабілетінің бұзылуы;
Оқытудың төмендеуі.
Аутизм - осындай әдістің көмегімен сәтті емделетін көптеген диагноздардың бірі ғана.
Бірақ бұл жануарлармен айналысуға болмайтын қарсы айғақтар да бар:
Онкологиялық аурулар;
Эпилепсия ұстамалары;
Жұқпалы аурулар.
Дельфинотерапияға қарсы көрсеткіштер ауруханада анықталатынын ескеру керек. Сондықтан асқыну қаупін
бағалау үшін алдымен дәрігермен кеңесу қажет. Аутизм шамамен 3 жаста пайда бола бастайды. Бала
тұйықталады және өз мүдделерін белгілі бір әрекеттерді қайталаумен шектей отырып, қарым-қатынасты
тоқтатады. Күйді қайта бұру үшін бірден білікті көмек сұраңыз.
Аутизм кезіндегі дельфинотерапияның пікірлері:

Сима, 29 жаста
"Дельфинотерапия курсынан ғана келдік. Әсерлер көп және бәрі туралы айтар сөз
жетіспейді. Дельфин менің ұлымның назарын бірден аударды. Сірә, соңғы екі жылда
мен алғаш рет шынайы прогресті көрдім - ол қоршаған ортаға қызыға бастады,
соншалықты қисынсыздандыруды тоқтатты. Сірә, теңіз досымыз шын мәнінде
ғажайып нәрсе жасаған шығар. Емшара кезінде эмоционалды өрлеуді сезінесің, сөзбен
жеткізе алмайсың ".
Дмитрий, 37 жаста
"Ұлыма дәрігерлер аутизм диагнозын қойды. Біз бұл үкіммен қанша күресіп жүрдік -
бәрі де түсініксіз. Сосын танысы жануарлармен терапияны сынап көруге көндірді.
Алдымен жылқыға жүгінгісі келді, бірақ бала тек дельфиндерге ғана оң әсер етті.
Дельфиндер - дельфиндер деп ойлайды. Сонымен, сабақтың аяқталуына 2 ай болды.
Әсері бар екені анық! Сырттан келер болсақ, тіпті, пішінделіп, өскен сияқты көрінеді.
Капризділік пен көңіл-күй өзгерістері мүлдем жоғалып кетті. Жақсы сөйлесіп, белсенді
қимылдай бастады, бір сөзбен айтқанда, түрлендірілді. Осындай сабақтарды ойлап
тапқандарға рахмет. Біз ұлымызды қайтарып алғандай болдық ".
Аутизмі бар балаларға арналған иппотрапия

Иппотерапия әдістемесі - бұл балалар мен ересектердің
жылқылармен қарым-қатынас жасау арқылы түрлі денсаулық
бұзылуын түзету. «Иппотерапия» ұғымына атқа міну ғана емес,
сонымен қатар жылқы күтімін жүзеге асыру, ат әбзелдерінде
жұмыс істеу, жануарлармен қарым-қатынас жасау кіреді.
Иппотерапия бағдарламасы мүмкіндігі шектеулі балаларды
емдеудің баламалы (қосалқы) әдісі болып табылады, ол негізгі
емдеумен қатар кешенді оңалтуда пайдаланылады. Балаларға
арналған иппотерапия міндетті түрде емдеуші дәрігердің
келісімімен және тағайындауымен жүргізіледі. Егер сабақтар
баланың немесе оның ата-анасының қалауы болып табылса,
онда олар міндетті түрде маманмен келісілуі тиіс.
Аутизмі бар балаларға арналған иппотрапия

Аутизмі бар балаларды оңалтудағы иппотерапия
Иппотерапия бойынша «стандартты сабақ» бірнеше
кезеңнен құрылады, олардың әрқайсысы өз мақсатын
көздейді:
1. Сабаққа дайындық. «Шыдау және күту» іскерлігін
қалыптастыру үшін күту сәтін қамтиды. Көп жағдайда
күте алмайтын және осындай қажеттілікке байланысты
истерикаға түсетін баласы сабағының басталуын тыныш
күтеді.
2. Ерекше бала үшін жылқыға отыру - әр жолы өзін еңсеру
және жануармен, иппотерапия бойынша нұсқаушымен бір
мезгілде өзара іс-қимыл жасау қажеттілігі. Оған қоса
қозғалыстарды үйлестіру әзірленеді.
3. Иппотерапия және жаттығулар. Сабақтың өзі баланың
дайындығына байланысты әр түрлі еркіндік дәрежесімен
мінуді қамтиды. Тәжірибелі шабандоздар кордта жұмыс
істейді, жылқыны «бастаушылар» үшін ат өсіруші жүргізеді.
Сабақты баланың жанында жүретін иппотерапия бойынша
нұсқаушы жүргізеді. Жаттығуларды таңдау және әр бала
үшін иппотерапия әдістері индивидуалды таңдалған болады.
Иппотерапияның физикалық әсері:
Баланың физикалық дамуы үшін аутизм кезіндегі
иппотерапияның маңызы зор.
Баланың жүрісін дұрыстайды :
бүкіл дененің бұлшық ет корсетін нығайтады;
балаға өз денесінің шекарасы туралы ұғымды
қалыптастыруға, оның дене жұмысын сезінуге
көмектеседі.
Бұлшық еттерді қарапайым жаттығудан гөрі жылқының
денелік әсері көп қырлы. Бұған жануардың жылы, тірі
денесінің кешенді әсері, біркелкі тыныштандырғыш
шайқалуы кіреді, ол мінушіге еріксіз беріледі.
Атқа міну, атпен жүру балалардың көбіне шынайы қуаныш
тудырады. Оларды жағымды сезімдермен ұзақ уақыт
зарядтай отырады, шаршағыштықты басады.
Иппотерапиядағы қарсы айғақтар
Аутизмі бар балаларға арналған иппотерапия мынадай
жағдайларда қарсы көрсетілген:
- балада жануарларға аллергиялық реакция;
- теріде ашық жаралардың болуы;
- бел ауруы, сан шығуы;
- гемофилия, сүйек сынығы, анамнездегі эпилепсия;
- зәр-жыныс саласының созылмалы қабыну аурулары.

Ұқсас жұмыстар
Балалардағы аутизм
Қазіргі кездегі әлеуметтік терапия және оның жүзеге асыру әдістері
ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУДЫҢ ТЕЖЕЛУІНІҢ ЗЕРТТЕЛУ ТАРИХЫ
Дәрілік заттармен улану және емдеудегі негізгі принциптері
Жануарларды емдеудегі физиотерапия лық негіздеме
Аутизмнің шығу тарихы
ХИРУРГИЯЛЫҚ СЕПСИС
Олигоспермия және сперматозоидтардың қозғалғыштығының төмендеуіне байланысты ерлер бедеулігін диагностикалау және емдеудегі кейбір мәселелер
Ерте балалар аутизмі синдромы бар балалар психологиясы
Тілменің сипаттамасы
Пәндер