Математика біздің айналамызда




Презентация қосу
Математика
біздің
айналамызда
Өзектілігі:Математиканы оқып – үйрену есеп шығаруды үйрену үшін ғана емес, кез – келген проблеманы шеше
білу, басқа салалар бойынша математиканың алар орны ерекше екендігін ұғыну. Математиканың тұрмыста
және түрлі салаларда аса қажеттілігін дәлелдеу. Қазіргі оқушылар математиканы тек мектеп бағдарламасы
бойынша білім алады, ал, математиканы тереңдетіп оқуға қызығушылығы төмендеп барады. Сондықтан да,
сол қызығушылықты оятып және дамыту үшін «Математика өмірде» атты ғылыми жобаны бастап отырмыз.
Ғылыми жобаның мақсаты:
1.Адам өміріндегі математиканың маңыздылығын зерттеу.
2.Күнделікті өмірде математика негіздерін білу қажеттілігін дәлелдеу.
3.Оқушылардың математиканы оқуға деген қызығушылығын арттыру.
4.Математиканың адам өміріндегі басқа саладағы маңызын анықтау, яғни өмірдің өзі математикасыз, есепсіз
болмайтыны туралы, оны қалай оқып білу керектігі мен математиканың адам өміріне қаншалықты қажет
екенін дәлелдейтін мәліметтер іздестіру, математиканы өмірде қолдана білуге үйрету
Ғылыми жобаның міндеттері:
1.Математиканың пайда болу тарихын, математиканың қай жерде және қашан басталғанын анықтау
2.Сұрақтарға жауап беру: бізге математика не үшін қажет? Математика әрқайсымызға не бере алады?
Ересектер күнделікті өмірде математикалық есептерді қаншалықты жиі шешуі керек? Математикалық білім
күнделікті өмірде қайда және қалай қолданылады.
3.Математика мен өмір арасындағы байланысты қарастырыңыз және талдаңыз.
4.Өмір мен математиканың байланысын қарастыру;
5.Математикасыз өмір сүру мүмкін емес екенін дәлелдеу.
КІРІСПЕ
Бірде менде "Математика бізге не үшін қажет? Біз әртүрлі теңдеулер мен теоремаларды не үшін үйретеміз? Біз
математиканы тек дүкеннен азық-түлік сатып алғанда қолданамыз. Неліктен біз оны балабақшадан үйренеміз?"
Мен бұл тақырыптың маңыздылығын білуге тырыстым.
Математика бізді барлық жерде қоршап тұр. Оның арқасында біз күнделікті өмірде көптеген мәселелерді
шешеміз. Математикасыз өмір сүру мүмкін емес. Уақытты алтынға балап, әр сағатын санап жүретін адам,
математика амалдарына ұшыраспай қоймайды. Сағатпен еңбек етеміз, уақытпен демаламыз, тамақты өлшеп
пісіреміз, есептеп сауда жасаймыз. Математика бізді өмірдің алғашқы күндерінен бастап қоршап алады деп
ойлағандар аз. Арифметиканы оқымаған кез-келген бала сандармен бетпе-бет келеді. Ол емханада өзінің
салмағын, бойын таниды, жасын да біледі. Сондай-ақ, ол достарын емдеу үшін бөлмедегі ойыншықтарды немесе
кәмпиттерді санау үшін күніне бірнеше рет әртүрлі тапсырмаларға тап болады.
Мектепте біз бірінші сыныптан бастап мектепті бітіргенге дейін математиканы оқимыз, содан кейін біз
университетте жоғарғы математиканы оқимыз. Жыл сайын курс тереңдетіле оқытылып кеңейіп келеді,
математикамен байланысты пәндердің саны артып келеді. Орта мектепте бізде арифметиканы алмастыруда
алгебра мен геометрия бар. Біздің көкжиегіміз кеңейіп келеді. Біз бұрын түсініксіз болып көрінген нәрсені түсініп,
көре аламыз. Математика ғылымдары біздің ойлауымызды дамытады, ойлауға үйретеді.
Математиканы білместен, бүкіл қазіргі өмір мүмкін болмас еді. Бізде жақсы үйлер болмас еді, өйткені
құрылысшылар өлшеуді, санауды және салуды білуі керек. Біздің киіміміз өте өрескел болар еді, өйткені оны
жақсы кесу керек және ол үшін бәрін дәл өлшеу керек. Ешқандай теміржол, кемелер, ұшақтар, үлкен өнеркәсіп
болмас еді. Біздің өркениетіміздің бір бөлігін құрайтын радио, теледидар, кино, телефон және басқа да мыңдаған
заттар болмас еді. Математиканы қолдану, өлшеу " қаншалықты?", "қанша уақыт?" біз өмір сүріп жатқан әлемнің
өмірлік маңызды бөлігі.
Математиканың арқасында есептеу машиналары пайда болды. Есептеу қарапайым есептеулерден,
арифмометрлерден, логарифмдік сызғыштардан микрокалькуляторлар мен компьютерлерге дейін жүрді. Қазір
есептеу машиналары халық шаруашылығының барлық салаларында қолданылады: Статистика, сауда, зауыттар
мен зауыттарды автоматтандырылған басқару. Машиналар тек санап қана қоймайды, олар бір тілден екінші тілге
аударма жасай алады, музыка жасай алады, шахмат ойнай алады.
Математиканың
пайда болу тарихы
«Математика » сөзі гректің » матейн » сөзінен шыққан, ол — үйрену,
білу деген мағынаны білдіреді. Ежелгі гректер «математика» және
«ғылым», «таным» ұғымдары синонимдер деп сенген.
Математика сөзінің пайда болуының тағы бір түсіндірмесі грекше
«матема» (mathema) сөзімен байланысты, бұл егін дегенді білдіреді.
Ежелгі гректерге математика жер учаскелерін белгілеу, дала
жұмыстарының мерзімдерін анықтау, астрономиялық бақылаулар мен
есептеулер негізінде, егістік материалдардың қажетті мөлшерін
дайындау және жиналған дақылдарды есептеу үшін
математематиканы айтарлықтай қажет етті. Математиканы тәуелсіз
ғылым ретінде түсіну Ежелгі Грецияда алғаш рет пайда болды.
Мысырлықтар математиканы денелердің салмағын, егістік алқаптарын
және астық қоймаларының көлемін, салық мөлшерін және белгілі бір
құрылыстарды салу үшін қажет тастар санын есептеу үшін қолданды.
Аспаздықтағы
математика
Ас үйдегі математика өте маңызды, өйткені кез-келген тағамды дайындау
үшін рецепт сақталуы керек. Рецепт пісіру процесінде сақталуы керек
тағамдардың нақты қатынасын көрсетеді. Пісіру кезінде өнімдерді өлшеу
кезінде масса мен көлемнің математикалық шамалары қолданылады. Оларды
да қолдана білу керек. Уақыт бірліктері тамақ дайындауда маңызды рөл
атқарады. Пісірілген тағамдарды бөліктерге шебер бөлу керек, оған
математика тағы да көмектеседі.
Мен мектеп аспазымен сөйлестім және аспаздық рецепттерді пайдалану және
олар бойынша өнімдерді қайта есептеу үшін көзқарас, пропорционалдылық
деген не екенін білу қажет екенін білдім. Ол маған ең қарапайым тағамды
алып, осындай мәселені шешуді ұсынды: 2 жұмыртқаға омлет дайындау үшін
20 г сүт, 20 г сары май алыңыз. 6 жұмыртқа омлетін жасау үшін қанша тағам
қажет.
6: 2=3, яғни өнімдер саны 3 есе артады. 20*3=60гр сүт, 60гр сары май. Омлетті
пісіру үшін 15 минут қажет
Күнделікті өмірдегі
математика
Біздің арамыздағы кез-келгеніміз санауды біледі, көбейту кестесін біледі, геометриялық
фигураларды салуды біледі. Бұл фигуралармен біз қоршаған өмірде жиі кездесеміз.Ерте
балалық шақтан бастап ата-аналар баламен қарым-қатынаста және ойындарда оны өздері
білмей математикаға үйретеді.
Математика тек сандарды зерттеу мен арифметиканы ғана емес, сонымен қатар кеңістіктік
ойлауды, логиканы, тақырыптың өлшемі мен формасын анықтауды қамтиды. Мысалы,
бөлмеде оның қабырғалары, едені мен төбесі тіктөртбұрыш, ал бөлменің өзі параллель.
Паркет тақтайшалары-квадраттар, тіктөртбұрыштар немесе тұрақты алтыбұрыштар.
Үйді жөндеу кезінде қанша математикалық есептеулер мен есептеулер жүргізу керек? Қажетті
материалдардың санын есептейміз (тұсқағаздар, желім, ламинат, сылақ қоспасы және т.б.),
сонымен қатар сіздің бюджетіңізді ескеріңіз. Барлық осы есептеулер үшін математикалық
білім қажет, бұл: бөлмелер мен қабырғалардың ауданын, периметрді және т.б. жөндеу
сапасы, сондай-ақ жеткізу көлігінің шығындары және бізге материалдар жеткілікті ме, жоқ па,
осы дәлдіктерге байланысты болады.
Біз күнделікті өмірде күнде тамақ дайындаймыз. Анамыз бен әжеміз рецепттердің көпшілігін
есте сақтайды және олар айтқандай "мөлшермен" дайындайды. Бірақ олар тамақ
дайындауға кіріскенде, математикасыз жасауға болмайтыны белгілі болды.
Табиғаттағы
математика
Қандай да бір пішінге ие болғанның бәрі қалыптасты, өсті,
кеңістікте орын алуға және өзін сақтауға тырысты. Бұл ұмтылыс
негізінен екі нұсқада жүзеге асады-өсу немесе жер бетіне таралу
және спираль түрінде бұралу.
Ағаш бұтақтарындағы жапырақтардың бұрандалы және
спиральды орналасуы бұрыннан байқалған. Спираль күнбағыс
тұқымдарының орналасуында, қарағай конустарында, ананастарда,
кактустарда және т.б. ботаниктер мен математиктердің ұжымдық
жұмысы табиғаттың осы таңғажайып құбылыстарына жарық түсірді.
Күнбағыс тұқымдарының, қарағай конустарының, ананастардың,
кактустардың және т.б. орналасуында Фибоначчи сериясы өзін
көрсетеді, яғни алтын қатынас заңы өзін көрсетеді.
Жануарлар
әлеміндегі
математика
Жануарлар әлемі-тірі заттардың бай және алуан түрлі әлемі. Егер біз
тірі кесірткенің құрылымын қарастыратын болсақ, онда бір қарағанда
біздің көзімізге жағымды пропорциялар көрінеді. Оның денесінің
жалпы ұзындығы 18 см, құйрығының ұзындығы 11 см, ал дененің
қалған бөлігі 7 см, 11-ді 7-ге бөлгенде біз алтын санға жақын 1,5714
санын аламыз (яғни оның құйрығының ұзындығы дененің қалған
бөлігінің ұзындығына 62-ден 38-ге дейін).
Көптеген көбелектерде дененің кеуде және іш қуысының
арақатынасы алтын пропорцияға сәйкес келеді. Қанаттарын бүктеп,
көбелек дұрыс теңбүйірлі үшбұрыш құрайды. Бірақ қанаттарын
жайған жөн, және біз денені 2,3,5,8-ге бөлудің бірдей принципін
көреміз. Инелік сонымен қатар Алтын пропорция заңдарына сәйкес
жасалады: құйрық пен дененің ұзындығының арақатынасы жалпы
ұзындықтың құйрық ұзындығына қатынасына тең.
Практикалық бөлім
Мен 5-11 сынып оқушылары арасында сауалнама жүргіздім, олар бұл
тақырыпты ұнатады ма, жоқ па оны үйрену маңызды ма екендігін білгім
келді. Сонымен сауалнама өзі келесідегідей болды:
Сауалнама.

Сіз өз өміріңізде математика бойынша білімді қолданасыз ба?
Ата-аналар математиканы оқуға мәжбүр ете ме?
Математиканы үйрену қиын пән деп ойлайсыз ба?

Нәтижесі.
Сауалнамаға 5-11 сынып оқушылары арасында 59 адам қатысты.
Әлеуметтік нәтижелер. сауалнама мен кестеге пайыз ретінде енгізуді
шештім:
5-7 8-9 10-11
25 оқушы 19 оқушы 15 оқушы

1.Өмірде 92% 68% 86%
пайдалы болады

2.Ата-аналар 40% 42% 20%
ды мәжбүрлейді
3.Пән ұнайды 80% 68% 80%
Қорытынды
Әрине, біз математикамен күн сайын, әр қадамымызда таңертеңнен кешке дейін
кездесеміз: оянғанда біз сағаттарға қараймыз, автобуста немесе таксиде жол
ақысын төлеу керек, дүкенде сатып алу үшін бюджетті қайтадан есептеу керек, біз
үйге жөндеу жұмыстарын жүргіземіз, қанша материал сатып алу керектігін есептеу
керек. Міне, осылайша, осылайша, математика барлық жерде қажет, қазіргі
адамға онсыз жасау мүмкін емес. Ол барлық жерде адамның соңынан ереді, оған
мәселелерді шешуге көмектеседі, оның өмірін әлдеқайда қолайлы етеді.
Әлем мен өмірдің өзі тез өзгеруде. Оған ең жаңа технологиялар кіреді. Дәстүрлі
мағынада тек математика мен есептерді шешу өзін өзгертпейді. Математикалық
заңдар сыналған және жүйеленген, сондықтан адам кез-келген маңызды сәтте
оған сене алады, кез-келген мәселені шеше алады. Математика сәтсіздікке
ұшырамайды.
Қорытындылай келе, математиканы қолдану біз өмір сүріп жатқан әлемнің қажетті
бөлігі деп айтуға болады. Мен ұсынған гипотеза дәлелденді, қойылған мақсатқа
қол жеткізілді, тапсырмалар орындалды.

Ұқсас жұмыстар
Айналадағы жайқалған гүлдер, гүлден гүлге қонған көбелек
Сезіну. Қабылдау. Елестеу. Қиялдау
Қабылдаудың негізгі ерекшеліктері
ЭЛЕКТРЛІК СТАНЦИЯЛАРДЫҢ ТҮТІНДІ ГАЗДАРЫН ФИЗИКА ХИМИЯЛЫҚ ТАЗАРТУ ӘДІСТЕРІ
Виртуалды əлемді ұсыну жəне анимация
Тағам микробиологиясы пәні
Математиканы оқытудың пәні. Математиканы оқытудың теориясы мен әдістемесі
Менеджмент психологиясындағы қабылдау процесінің ерекшеліктері
Мыс купросынан
Грек математикасының Римдік дамуы
Пәндер