Тәрбие принциптері және заңдылықтары




Презентация қосу
Тәрбие принциптері және
заңдылықтары.
Орындаған: Касымбаева Улдай
Тексерген: Аманкосова Айнур
Жоспар:

1. Тәрбие принциптері және
заңдылықтары.
2. Тәрбиенің заңдылықтары мен
принциптері, оларға мінездеме.
3. Мектептегі тәрбие принциптері
Педагогикалық процестің
заңдылықтарын кезінде К. Д.
Табиғат пен қоғам дамуы
Ушинский өзінің
адамның еркінен тыс өмір
сүретін объективтік “Педагогикалық
заңдардың қатарына жатады. антропология” деген
Бірақ адамдар ол заңдарды еңбегінде ескертіп айтқан,
ашып, пайдалана білгендіктен педагогикалық қағидаларды
олардың іс — әрекеті саналы, құр жаттап алу ештеңеге қол
бағытталған іс — әрекетке жеткізбейді, пайда бермейді.
айналады. Адамды Оның ғылыми негіздерін
табиғаттың құрамды бір бөлігі зерттеу керек, содан шығатын
ретінде оны танып білу, оған
ережелерді білу керек деген.
тәрбие арқылы әсер ету өте
күрделі педагогикалық Ол психикалық
процесс.Педагогикаболсадиал құбылыстардың
ектиканың барлық заңдылықтарын, оны
заңдылықтарын өз бойына басқарудың жолдарын
жинақтаған ғылым. зерттеуді, сол заңдарды ой
елегінен өткізе отырып,
жағдайларға байланысты,
пайдалануға болады деген.
Тәрбие принциптері және заңдылықтары.
Тәрбиенің заңдылықтары
мен принциптері, оларға
мінездеме
Тәрбие – бұл педагогикалық құбылыс.
Педагогикалық құбылыстар мен
процестер арасындағы байланыс
заңдылық деп аталады. Педагогикалық
заңдылық деп – педагогикалық
процестің тұтастығын айтады.
Тәрбиенің заңдылықтары
1.Тәрбие қоғам мұқтаждығына және жағдайына байланысты
заңдылығы. Неғұрлым қоғамның әлеуметтік – экономикалық мүмкіншілігі
өскелең өмір талабына сәйкес дамып отырса, соғұрлым жастардың
келешегіне, адамгершілік қасиеттерінің дамуына игі әсер етеді.
2.Тәрбие мен өзін — өзі тәрбиелеудің бірлігі заңдылығы. Оқушы
тұлғасының дамуы мен қалыптасуында белсенділіктің рөлі зор.
Белсенділіктің бірнеше түрлері бар. Олар: қарым – қатынас белсенділігі,
таным белсенділігі және өзін — өзі тәрбиелеу белсенділігі.
3.Тәрбие іс — әрекетінің және қарым – қатынастың шешуші рөлі
заңдылығы. Тәрбие, оқыту және білім беру іс — әрекетіне байланысты. Іс
— әрекеттің мынандай түрлері бар. Олар: ойын, оқу, еңбек, спорт,
көркемдік, қоғамдық – саяси іс — әрекеттері т.б. жатады.
4. Тәрбие процесінде оқушылардың жас және 5.Педагогикалық процесте ұжым мен
дербес ерекшеліктерін есепке алу жеке адамның өзара байланысы
заңдылығы. Жас ерекшеліктері мынандай жағдайда заңдылығы. Оқушы тұлғасын
еске алынады:
қалыптастырудың негізгі көзі ұжым
• а) оқу жоспарларын, оқу бағдарламаларын, болады. Көрнекті педагогтар Н. К.
оқулықтарды, оқу құралдарын Крупская, А.С. Макаренко, В.А
Сухомлинский ұжымдық қатынастарды
• т.б. жасағанда; қалыптастырудың теориялық негіздерін
• ә) ағзаның дене және психикалық дамуына жасады.
байланысты;
• Принцип дегеніміз — адамның нақты іс
• б) оқу, тәрбие процесінде. — әрекетінде өзі басшылыққа алатын
• Жеке адамның дербес ерекшеліктері; алғы шартты, негізгі ережені бейнелейді.
Тәрбие принциптері тәрбиеші
• а) темперамент, оның типтері (сангвиник, басшылыққа алуға тиісті тәрбие
флегматик, холерик, меланхолик) ; процесінің жалпы заңдылықтарын
бейнелейтін бастапқы ережелер.
• ә) қабілет, оның түрлері: жалпы және арнайы
қабілеттер.
• Қабілет – адамның түрлі іс — әрекеттеріндегі
мүмкіншілігі.
Мектепте мынандай тәрбие
принциптері қолданылады:
1.Тәрбиенің идеялылығы мен мақсаттылығы. Тәрбиенің алдына
қоғам болашағына берік сенімі бар азаматтарды қалыптастыру
міндеті қойылады. Оқыту мен тәрбие жұмыстарын мақсатпен
ұйымдастыру мұғалім мен оқушылардың іс — әрекеттерінің үнемі
жоспарлы түрде өтуіне әсер етеді.
• 2.Тәрбиенің өмірмен, еңбекпен, қоғам құрылысының
практикасы мен байланыс принципі. Бұл принциптің мәні
қоғамның экономикалық, әлеуметтік және рухани қатынастарын, өмір
шындығының моралі және әсемділікке көзқарасын тәрбие ісінде
қолдану болып табылады.
3.Ұжымда және ұжым арқылы тәрбиелеу принципі. Бұл тәрбие
жұмысының жетекші принциптерінің бірі. Педагогика ғылымы балалар
мен жас өспірімдердің топтық және ұжымдық өмірін, олардың
тұлғасының рухани байлығының, әлеуметтік белсенділік пен
жауапкершілік сезімі қалыптасуының міндетті шарты деп қарайды.
А.С.Макаренко ұжымды адамның біртұтас түрлі сапалары жаттығып,
қалыптасатын гимнастика залы, сондықтан тәрбие жүйесі “ұжым”
болып ұйымдастырылған педагогикалық іс — әрекет процесін
басқаларынан жоғары қояды – деп көрсетті.
едіңіз деп сұрай қалса, мен оған адамға мүмкіндігінше үлкен талап қою және
құрмет көрсету деп жауап берер едім” , — деген екен. Мұғалім осы принципті
басшылыққа алып оқушы күш – қуатына ерік беретін, орынды әрекеттеріне
және қылықтарына тербеліс туғызатын, өзінің құлқын сезінуін және өз
тәртібіне жауапкершілігін ұғындыратын өзіндік өрнегі (стилі) мен сарыны
(тоны) бар қатынастарды таңдап алады.
Тәрбиелік ықпалдардың тізбектестігі, жүйелілігі, беріктігі және
үздіксіздігі принципі. Бұл принципті ұстау әрбір бөліктері мен элементтері
түгел біртұтастықты құрайтын педагогикалық жүйенің болуын талап етеді.
Педагогикалық ықпалдардың жүйесіздігі, кездейсоқтығы, бейтараптығы,
келісімсіздігі, ретсіздігі тәрбие мақсатына үзілді – кесілді қарама – қайшы
келеді.
Тәрбиенің оқушылардың жас және дербес ерекшеліктеріне сәйкестігі
принципі. Бұл принципті жүзеге асыру оқушылар іс — әрекетінің мазмұны мен
түрін олардың жасына, өмір тәжірибесіне, күш – қуаты мен мүмкіндіктеріне
сәйкес болуын талап етеді. Осы принциптің жүзеге асуына мұғалімнің жас
және педагогикалық психологияны терең білуі көмектеседі.
Назарларыңызға рақмет!

Ұқсас жұмыстар
Тәрбие процесінің заңдылықтары мен принциптері
Тәрбие процесінің ерекшеліктері
Тәрбие заңдылығы
Тәрбие принциптері
Жалпы педагогика туралы
Тұтас педагогикалық үдерістің (ТПҮ) мәні, құрылымы, оның заңдары мен заңдылықтары
Тәрбиенің заңдылықтары
Педагогикалық процестің жалпы заңдылықтары
Оқыту процесінің жалпы заңдылықтары
Педагогикалық менеджмент ұғымы
Пәндер