Болжау іскерлігі




Презентация қосу
Тақырыбы
Педагогтің кәсіби-құндылық бағдары
Орындаған: Тұрар Ернар
1. “Құзыреттілік”, ”құзыр”, “құзырлылық” ұғымының мәні
2. Педагогтың кәсіби құзыреттлігі, оның құрылымы
3. Мұғалімнің теориялық дайындығы
4. Мұғалімнің практикалық дайындығы
«Құзыреттілік» терминін ХХ ғасырдың
ортасында Н.Хомский енгізген болатын,
алғашында ол ана тілінде нақты тілдік
қызметті орындау үшін қажет қабілеттіктер
ұғымын берген.

Аврам Ноам
Хомский
1928 ж. 7
желтоқсан (85 жас)
Құзыреттілік (латынның competentis-бейім сөзінен)–қандай да
бір оқу пәнін оқыту үдерісінде қалыптасатын білім, білік,
дағдылар жиынтығы, сонымен қатар, қандай да бір қызметті
орындай алу қабілеттілігі

Орыс тілінің сөздігінде « құзыреттілік» термині
«әлдекімнің жақсы хабардар болуы мәселесі төңірегінде»
берілген.
Латынның «compete» деген термині «білу», «жасай алу»,
«дегеніне жету» деген мағыналарды береді. Бұл жалпы
алғанда құзыреттіліктің мәнін анықтайды.
Педагогикалық кәсіби құзыреттілік
ұғымы.
Педагогтың кәсіби құзыреттілігі деп
педагогикалық іс-әрекетті атқару үшін оның
теориялық және практикалық дайындығын
және профессионализімін атайды.
(В.А.Сластенин)
Педагогтың кәсіби құзыреттілігі дегеніміз
кәсіби іс-әрекетті орындаудағы мүмкіндіктері
Егер аталған компоненттердің әрқайсысына жеке
тоқаталатын болсақ, онда
Педагогтың кәсіби құзыреттілігі
ұғымы мұғалімнің жеке
мүмкіндіктерін білдіреді, ол
педагогикалық ситуацияларды
дербес және тиімді шешуге ықпал
етеді. Ол үшін мұғалім
педагогикалық теорияларды және
оны практикада қолдануды білуі
керек.
Педагогикалық құзыреттіліктің
құрылымы
Педагогикалық іскерліктер –
мұғалімінің әр түрлі әрекеттерінің
жиынтығы, ең бастысы олар
педагогикалық іс-әрекеттің қызметіне
сәйкес келеді, белгілі бір мөлшерде
мұғалімнің жеке психологиялық
ерекшеліктерін анықтайды.
(В.А.Мижериков)
Педагогикалық құзыреттіліктің
құрылымы
Педагогикалық құзыреттілік

Теориялық дайындық Практикалық дайындық

Аналиткалық іскерлік Коммуникативті іскерлік

Болжау іскерлігі
Ұйымдастырушылық
Жобалау іскерлігі іскерлік
Рефлексивтік іскерлік
Мұғалімнің теориялық
дайындығы.
Мұғалімнің теориялық дайындығы
педагогикалық ойлау іскерлігі түрінде
көрінеді.
Педагогтың теориялық дайындығына:
• Аналитикалық іскерлік;
• Болжау іскерлігі;
• Жобалау іскерлігі;
• Рефлексивті іскерлік кіреді.
Мұғалімнің теориялық дайындығы.
Болжау іскерлігі құралады:
• Білім берудің мақасаты мен міндеттерін анықтау;
• Оларға жету үшін әдістерді таңдау;
• Мүмкін болатын кедергілерді білу, оларды жою
жолын білу;
• Білім беру процесіне қатысушылардың уақыты
мен күтілетін шығынадарды болжау;
• Білім беру процесіне қатысушылардың өзара
әсерлесу мазмұнын жоспарлау
Болжау іскерлігі болжау объектісіне
байланысты үш топқа бөлінеді:

тұлға дамуын ұжым дамуын
болжау болжау

педагогикалық процесті
болжау
Жобалау іскерлігі құралады:
• Оқыту және тәрбие жолдарын
нақтылау;
• Оларды кезеңдер бойынша
негіздеу;
• Іс-әрекет түрлері мен мазмұнды
жоспарлау;
Жобалау іскерлігі құралады:

• Білім беру процесінің
құрылымын, формаларын
анықтау;
• Оқушылармен жеке
жұмысты жоспарлау;
• Ата-аналармен, қоғаммен
байланыс орнатуды
жоспарлау.
• Рефлексивті іскерлік педагогтың өзіне
бағытталған бақылау-бағалау іс-
әрекетін жүзеге асыруда
қолданылады.
• Рефлексия - өзімізді, әрекеттерімізді
талдауға бағытталған теориялық іс-
әрекеттің ерекше түрі.
• Рефлексия латынша өткенге қайта
оралу дегенді білдіреді.
Мұғалімнің практикалық дайындығы

• Мұғалімнің практикалық
дайындығы оның сыртқы
іскерліктері арқылы, яғни
байқауға болатын
әрекеттері арқылы
анықталады.
Мұғалімнің практикалық
дайындығы.

Ұйымдастырушылық
іскерлік

Мобилизациялық Ақпараттық Дамытушы Бағыттаушы
іскерлік іскерлік іскерлік іскерлік
Мұғалімнің практикалық
дайындығы.

Перцептивті іскерліктің құрамы(жалғасы):
• Адамның сыртқы сипаты мен өзін-өзі
ұстауы бойынша адамның ішкі әлемі,
болашақ іс-әрекетін және бағытын
анықтау;
• Адамның көңіл-күйін, жағдайын, белгілі
бір оқиғаға деген қатынасын анықтау;
• Адамның құндылық бағдарын көре білу.
Мұғалімнің практикалық дайындығы.

Педагогикалық техника төмендегі іскерлік пен
дағдылардан құралады:
• Дұрыс жұмыс стилін таңдау;
• Оқушылардың зейінін басқару;
• Мұғалімнің сөйлеу мәдениетін дамыту;
• Мұғалімнің өз денесін басқаруы;
• Психологиялық жағдайды реттеу;
• Әр түрлі сезімдерді білдіру техникасын білдіру;
• Ақпаратты бейнелі жеткізе алу

Ұқсас жұмыстар
Мұғалімнің теориялық дайындығы
Педагогикалық шеберлік компоненттері
Кәсіпкерлік: мәні, мазмұны Кәсіпкерлік – белгілі бір істі істей білу, ол адамның еркін
Педагогикалық технологиялардың негізгі мақсаттары
Білімді, іскерлікті, дағдыны меңгеру процесі
БАНКТІК ТӘУЕКЕЛ
БЛУМ ТАКСОНОМИЯСЫ КЕСТЕСІ
Абстрактілі ойлау
Орта мектептегі информатика оқулықтарына талдау
БОЛАШАҚ ОҚЫТУШЫЛАРДЫҢ ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ БІЛІМІНІҢ МАЗМҰНЫ
Пәндер