Ішкіні бейнелеу




Презентация қосу
Тұлғаның
когнитивті
к
процестері
Орындаған: Алдан Б. Ж.
ЖОСПАР
1Когнитивті психологиядағы таным мәселе

2 Таным психологиясы

3Таным мәселесін зерттеудегі ғылымилық

4 Танымдық үрдістерінің түрлері

5 Қорытынды
Когнитивтік психология – қазіргі
психологиядағы таным әрекеттерін зерттейтін
жетекші бағыттарының бірі. Әуел баста
когнитивтік психологияның басты міндеті -
сенсорлық ақпараттың стимулдың рецепторлық
бетке түскен сәтінен жауап алынғанға дейінгі
өзгермелерін зерттеу болды
Когнитивтік психологияның зерттеу
нысанын білімнің құрылымы мен
адамның ойлау әрекеті құрайды.
«Когнитивтік психология» деген
терминді 1967 жылы У.Найсер ұсынды.
Психологияның танымдық бағыты
субъектілердің қабылдау, ойлау, тану,
пайымдау, түсіну әрекеттерін жан-
жақты талдау негізінде адамның ішкі,
көзіне көріне бермейтін әрі нақты
механизмдер мен үдерістер арқылы
емес, сана, жады қызметтерінің
көмегімен бақыланатын мәселелерді
шешуге бағытталды.
Когнитивтік психология – қазіргі психологиядағы
таным әрекеттерін зерттейтін жетекші бағыттарының
бірі.
Таным - нәтижесі әлем туралы жаңа білім болып
табылатын, субъект ойлауындағы шындықтың елесі
мен жаңғыруы.
Таным

Таным объектісі деп
танымдық қызмет Таным субъектісі деп
бағытталған белгілі бір мақсатқа
нәрсені айтамыз. бағытталған
Демек, ол танымдық қызметті
танылушы, атқарушыны айтамыз.
былайша айтқанда, Ол — бірдеңені танып,
кітап, молекула, білуге тырысушы. Ол
атом, адам немесе адам немесе тұтастай
тұтастай табиғат қоғам болуы мүмкін.
болуы мүмкін.
ТАНЫМ

СЕЗІМДІК РАЦИОНАЛД
ЫҚ

1. Тікелей бейнелеу ; 1. Жанама бейнелеу;
2. Сыртқыны бейнелеу; 2. Ішкіні бейнелеу;
3. Жекені бейнелеу; 3. Жалпыны
бейнелеу;
3. ТАНЫМНЫҢ МӘСЕЛЕСІН ЗЕРТТЕУДЕГІ ҒЫЛЫМИ
ЗЕРТТЕУ АМАЛДАРЫ;
Индукция; Ұқсастық;

Абстракциялау;
Дедукция;

Талдау; Дәріптеушілік;

Модельдеу;
Синтез;

Ой
Аналогия; эксперименті;
ПСИХИКАЛЫҚ ҮРДІСТЕР

• ПСИХИКАЛЫҚ ҮРДІСТЕРДІҢ МЫНА ТҮРЛЕРІ
БОЛАДЫ:
• ТАНЫМДЫҚ
• ЭМОЦИАНАЛДЫ
• ЕРІКТІК
Танымдық үрдістің түрлері

Зейін

Ойлау Қабылдау

ТанымдыҚ
Үрдістер
Түйсі
Сөйл
к
еу

Қия
Ес
л
Түйсік
• Сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының жеке
қасиеттерiнiң сезiм мүшелерiне тiкелей әсер етуiнен
пайда болған мидағы бейнелердi түйсiк деп атайды.
• . Мәселен, жолдасыңнан көзiн жұмуын өтiнiп, оның
алақанына белгiсiз бiр затты тигiзсең, сосын одан оның
не екенiн сүрасаң, ол: “қатты, жылтыр, мұздай, жүмсақ,
жылы, кедiр-бұдыр бiр нәрсе” деп жауап бередi.
Заттардың нақты атауы емес, тек түрлi қасиеттерiн
бiлдiретiн осы сөз тiркестерi түйсiк болып табылады.
ТҮРЛЕРІ

• ЭКСТЕРОРЕЦЕПТОР –
КӨРУ, ЕСТУ, ИІСТІ СЕЗУ,
СИПАП СЕЗУ ЖӘНЕ Т.Б.
ЖАТАДЫ (СЫРТҚЫ
ҚҰБЫЛЫСТАР)
• 2. ИНТЕРОРЕЦЕПТОР –
ДӘМ ТҮЙСІНУ, АУРУДЫ
ТҮЙСІНУ ЖӘНЕ Т.Б. ( ІШКІ
ҚҰБЫЛЫСТАР)
• 3. ПРОПРИОРЕЦЕПТОР –
БҰЛШЫҚЕТТЕР, ДІРІЛ,
ТАМЫР ТАРТЫЛУ
( ҚОЗҒАЛЫСТЫ ТҮЙСІНУ)
Қабылдау

Егер түйсік сыртқы дүние заттары
мен қүбы-лыстарының жеке
қасиеттері мен сапаларының
миымызда бейнеленуі болса,
қабылдау заттар мен
құбылыстардың мида тұтастай
бейнеленуі болып табылады.
Қабылдауда заттар мен
құбылыстардың түсі, дыбысы,
дәмі, иісі, формасы т. б.
қасиеттері түтас күйінде
бейнеленеді. Мысалы, алманы
қабылдауды алайық. Мүнда біздің
анализаторларымызға оның
Ерекшеліктері
1. Тұтастығы – қабылдау объектісі жеке қасиеттерден, бөлшектерден тұрғанымен біз
оларды бүтіндей тұтас қабылдаймыз.
2. Иллюзия – түрлі себептерге байланысты өмір шындығының теріс, жаңсақ
қабылдануы. Алдамшы көріністер көбінесе танымға жат, түсініп болмайтын
бейнелер түрінде көрінеді.
3. Мағыналығы - қабылданған нысан тұтас, оның мəнi сөзбен берiледi, мазмұны
тұжырымдалады. Қабылдау мағынасының қарапайым түрi - тану. Тану жалпылап
тану немесе талғаусыз тану жəне даралап тану болып бөлiнедi. Жалпылап тануда
нəрселердiң жай-жапсары терең бiлiне бермейдi, ал даралап тануда заттар мен
құбылыстарды айыру анық əрi толық түрде өтедi.
4. Таңдамалылығы - бізге қабылдау кезінде бірнеше заттар немесе құбылыстар әсер
етуі мүмкін. Бірақ біз өзіміздің қажеттілігімізге байланысты біреуін ғана
қабылдаймыз. Қабылданған зат қабылданғанның объектісі деп аталады. Ал
объектіден тыс қалған заттар қабылданғанның фоны деп аталады
5. Апперцепция – қабылдаудың тәжірибеге, білімге, сенімге, іс-әрекеттің нәтижесіне
және мамандыққа тәуелді болуын аперцепция деп атаймыз. Аперцепция 2-ге
бөлінеді: тұрақты және уақытша.
6. Тұрақтылығы – біз өзіміздің тәжірибемізге, білімімізге байланысты заттар мен
құбылыстарды тұрақты түрде қабылдаймыз. Қабылдау кезінде қабылданатын заттар
мен құбылыстардың кейбір белгілері , түрлері, формалары өзгерсе де біз оларды
бұрынғы қабылданған күйінде қабылдаймыз.
Зейін
• . ЗЕЙІН - АДАМНЫҢ ПСИХИКАЛЫҚ
ӘРЕКЕТІНІҢ БЕЛГІЛІ БІР НӘРСЕГЕ
БАҒЫТТАЛЫП ШОҒЫРЛАНУЫ. АДАМ ӨМІРІНДЕ
ЗЕЙІННІҢ АЛАТЫН ОРНЫ ЗОР. ӘСІРЕСЕ,
ТАНЫМ ПРОЦЕСІНДЕ, БІЛІМ АЛУ ІСІНДЕ
МАҢЫЗЫ ЕРЕКШЕ. ШӘКІРТТІҢ САБАҚТЫ
ТҮСІНЕ ҚОЙМАУЫ, ЕСІНДЕ ДҰРЫС САҚТАЙ
АЛМАУЫ, ТАПСЫРМАНЫ ОРЫНДАУДА ҚАТЕ
ЖІБЕРУІ ОҒАН ДҰРЫСТАП ЗЕЙІН ҚОЙМАУДАН
БОЛАДЫ.
• ЗЕЙІН ҚОЮ, КӨБІНЕСЕ, АДАМНЫҢ
АЙНАЛЫСЫП ЖАТҚАН ІС-ӘРЕКЕТІНІҢ СИПАТЫ
МЕН МАҢЫЗДЫЛЫҒЫНА БАЙЛАНЫСТЫ.
СОНДАЙ-АҚ, ОЛ АДАМНЫҢ ЖЕКЕ БАС
ЕРЕКШЕЛІКТЕРІНЕ, ОНЫҢ МҮДДЕСІНЕ, ТАЛАП-
ТІЛЕГІНЕ, МАҚСАТ-МҰРАТЫНА, ЕРІК-ЖІГЕР
САПАЛАРЫНА, ТЕМПЕРАМЕНТІНЕ, МІНЕЗ
БІТІМІНЕ БАЙЛАНЫСТЫ БОЛАДЫ
Тұрақ
Бөліну
тылы
і
қ

Зейін
ерекшеліктер
і

Ауыспа
лалылы
ғы Ауқым
дылығ
ы

Алаң
болушыл
ық
Ес
. Ес- адамның бұрын көрген, естіген, білген
нәрселері мен бейнелерін ойында ұзақ уақыт сақтап,
қажет кезінде қайта жаңғырту қабілеті,
жүйке жүйесінің негізгі қызметтерінің бірі. Адамның
есте сақтау қабілеті үнемі дамып, жетіліп отырады.
Есте сақтау түрелрінің 3 негізгі
түрі

Көріп есте
сақтау қабілеті

Тыңдау есте Сезу арқылы есте
сақтау қабілеті сақтау қабілеті
ОЙ
Ойлау - объективті шындықты белсенді бейнелеудің
жоғарғы формасы, дүниені тану мен игерудің жоғарғы
сатысы, тұлғаның танымдық әрекеті. Ойлау формалары
мен құрылымдарында адамзаттың бүкіл танымдық және
тарихи-әлеуметтік тәжірибесі, материалдық және
рухани мәдениеті дамуының басты нәтижелері
қорытылып, бекемделген. Сыртқы дүниені толык тануға
түйсік, қабылдау, елестер жеткіліксіз болады. Біз
тікелей біле алмайтын заттар мен құбылыстарды тек
ойлау аркылы ғана білеміз.
Ойлау тәсілдері

Синтез деп – ой
Анализ – арқылы бүтіннің
бүтінді белшектерін
бөлшектеп, біріктіріп, оны
майдалау, бүтінге
мүшелеу, айналдыруды
белгілерге бөліп айтады.Анализсіз
қарау. Адам синтез, синтезсіз
өзінің анализ болмайды,
күнделікті Бұл екеуі - бірінен-
әрекетінде бірі ешқашан
заттар мен ажырамайтын ой
нәрселерді процесінің негізгі
алдымен компоненттерінің
бөлшектеп, бірі
талдап отырады
Сөйлеу
Сөйлеу - адамның тілдік амалдар арқылы пікір, ой
білдіру әрекеті. Сөйлеу анатомиялық мүшелердің
қатысуымен іске асқанымен, негізінен, адамның
психикалық қабілетіне, қоғамдағы пікір алмасу
тәжірибесіне сүйенеді. Сөйлеу процесі айтылатын
пікірдің мазмұнына, пікір айтудың жағдайына
(пікірді ауызша не жазбаша айту, диалог түрінде
айту, көпшілік алдында айту, тындаушының білім
дәрежесін, жас мөлшерін ескеру т. б.) сай түрліше
құрылады.
Қиял

Қиял - сыртқы дүние заттары мен
қүбылыстарының субъективтік
образдарын қайтадан жаңартып, өндеп,
бейнелеуде көрінетін, тек адамға ғана
тән психикалық процесс.

Ұқсас жұмыстар
Бейнелеу өнерінің әдістемелік негіздері
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанрлары
Бейнелеу өнерінің түрлері мен жанралры
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ БЕЙНЕЛЕУ ЖӘНЕ ҚҰРАСТЫРУ ӘРЕКЕТТЕРІН ДАМЫТУ
Париждегі бейнелеу өнері мұражайы
Қазақ бейнелеу өнері
Кескіндеме - белгілі бір заттың бетіне бояу арқылы салынатын көркем шығармалар атауы
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ҚАБІЛЕТІ
Графика өнері
БАСТАУЫШ СЫНЫПТА БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ САБАҒЫ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ ТАНЫМДЫҚ ҚЫЗЫҒУШЫЛЫҚТАРЫНЫҢ ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ ӘДІСТЕМЕСІ
Пәндер