ТОҚСАНДЫҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫН ҚҰРАСТЫРУ АЛГОРИТМІ




Презентация қосу
КОУЧИНГКЕ ҚАТЫСУ ЕРЕЖЕЛЕРІ

Чатта Спикерге
белсенділік көмектесу
таныту

Микрофонды Дәл қазір Тайм-менеджмент
сөндіру/ және дәл Уақытты басқару
өзі сөйлеген осында
кезде қосу
Тақырыбы: «Бөлім/ортақ
тақырып және тоқсан
бойынша жиынтық бағалау
тапсырмаларын әзірлеу
алгоритмдері»
Жиынтық бағалау
тапсырмаларын әзірлеу үшін
мұғалім нені білуі керек?

Тапсырманы қалай әзірлеу
керек және тапсырма әзірлеу
барысында нені ескеру керек?
Жиынтық бағалау бойынша балл және баға туралы шешімді
мұғалім бағалау критерийлеріне сәйкес қабылдайды. Сонымен
қатар мұғалімнің әр оқушының орындаған жұмысы бойынша
объективті шешім қабылдауына бөлім бойынша жиынтық
бағалау тапсырмаларына құрастырылған дескрипторлар,
тоқсандық бағалау тапсырмалары бойынша құрастырылған балл
қою кестелері көмектеседі. Жиынтық бағалау нәтижесінде
алынған деректер қалыптастырушы бағалаудағыдай жоспарлау,
түзету және оқу процесіне талдау жасау үшін қолданылады.
Бөлім және тоқсан бойынша жиынтық бағалау процедуралары Қазақстан
Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125
бұйрығымен бекітілген және 2019 жылғы 26 қарашадағы №509 бұйрығымен
толықтырылған «Бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білімнің білім беретін оқу
бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарындағы білім алушылардың
үлгеріміне ағымдық бақылаудың, оларды аралық және қорытынды аттестаттау
жүргізудің үлгілік қағидаларына» сәйкес жүреді. Айта кететін жай, аптасына 1 сағат
оқу жүктемесі кезінде бөлім бойынша жиынтық бағалау қажет болған жағдайда
бөлімдерді біріктіре отырып тоқсанына екі реттен артық жүргізілмейді, қорытынды
баға жартыжылдыққа қойылады. Бөлім бойынша жиынтық бағалау тоқсанына үш
реттен артық өткізілмейді. Бөлімдер/ортақ тақырыптар тоқсанына төрт және одан да
көп бөлімдерді/ортақ тақырыптарды оқып-зерделеген жағдайда тақырыптардың
ерекшеліктерін және оқу мақсаттарының санын ескере отырып біріктіріледі. Оны екі
кезеңде өткізуге болады.
Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалау

Бағалау Ойлау
Бөлім Оқу мақсаттары
критерийлері дағдыларының
деңгейлері

Түрлі деңгейдегі
тапсырмалар

Дескрипторлар,
Рубрикалар
балдар

Бөлім/ортақ тақырып бойынша жиынтық бағалау
процедурасын қарастырайық.

1 2 3 4

Бөлім/ортақ Бөлім бойынша жиынтық Бөлім/ортақ тақырыптар Тапсырмалар оқу
тақырыптар бойынша бағалаудың міндеті – бойынша жиынтық бағалау мақсаттары, бағалау
жиынтық бағалау оқу оқушылардың ағымдағы оқу тапсырмаларын мұғалім критерийлері мен ойлау
бағдарламасына, оқу жетістігін, аралық оқу бағдарламасындағы дағдылары деңгейлеріне
жоспарына сәйкес нәтижелерін белгілеу. Оның өтілген материалдың сәйкес болуы тиіс.
бөлім немесе ортақ нәтижесі бойынша білім күрделілік деңгейі мен
тақырыптарды алушыларға тоқсандық баға мазмұнын есепке ала
аяқтаған кезде қою кезінде есепке алынатын отырып құрастырады.
өткізіледі. балл қойылады.
Бөлім бойынша жиынтық бағалау
тапсырмаларын әзірлеу алгоритмі келесі
кезеңдерден тұрады: 5) білім алушыларға, олардың ата-аналарына жиынтық бағалау
нәтижелерін ұсыну үшін бөлім/ортақ тақырыптар бойынша
жиынтық бағалау рубрикасын құрастыру, бағалау
критерийлеріне сәйкес деңгейлерлерді сипаттау.

4) әр тапсырмаға дескрипторлар
құрастыру және балл белгілеу;
3) ойлау дағдыларының
деңгейлеріне сәйкес келетін
тексерілетін критерийлердің,
оқу мақсаттарының мазмұнын
қамтитын бір немесе бірнеше
тапсырма дайындау;

2) жиынтық бағалауда
тексерілетін оқу мақсаттарына
сәйкес бағалау критерийлерін
анықтау, оларды ойлау 1) оқу бағдарламасын, бөлім/ортақ
дағдыларының деңгейлерімен тақырыптар бойынша оқу мақсаттарын
сәйкестендіру; талдау;
Бөлім бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларын
әзірлеу алгоритмі
Оқу жетістіктерінің
деңгейлері

Дескрипторлар және балдар

Тапсырмалар

Ойлау дағдыларының деңгейлері

Бағалау критерийлері

Оқу бағдарламасына шолу жасау
01. Бөлім бойынша жиынтық бағалауға 03. Мұғалім бөлім/ортақ тақырыптар
бөлінетін уақытты мұғалім берілген бойынша жиынтық бағалаудың
тапсырмалар мен оны орындауға кететін нәтижелеріне талдау жасайды. Бұл
орташа уақытты есепке ала отырып оқушыларға пайдалы кері байланыс беруге,
жобалайды. сыныптың оқу жетістігі деңгейін анықтауға
мүмкіндік береді.

02. Бөлім/ортақ тақырыптар 04. Сонымен қатар мұғалім қажеттігіне
бойынша жиынтық бағалауды қарай алдағы сабақ жоспарларын,
сабақта 15-20 минут уақытқа тапсырмалар мен қалыптастырушы бағалау
есептеп жоспарлау ұсынылады. тәсілдерін, жиынтық бағалау тапсырмаларын
қайта қарастыруы мүмкін.
Бөлім бойынша жиынтық бағалау тапсырмасын әзірлеу
алгоритмінің дескрипторын құрастыру

1 Дескрипторлар қалыптастырушы бағалау мен бөлім бойынша жиынтық бағалау процесінде
қолданылады

2 Бөлім бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларында әрбір
дескриптор 1 балмен бағаланады.

3 Дескрипторлар тапсырмамен қатар әзірленеді. Бұл тапсырманың, бағалаудың сенімділігі мен
валидтілігін қамтамасыз етеді.

4 Мұғалімге объективті және дұрыс бағалауына көмектеседі.
Дескриптор оқушының
қиындықтарын анықтауға және оған
кері байланыс ұсынуға көмектесуі
қажет.

Дескриптор
құрастырғанда Дескрипторларды тұжырымдау кезінде
нені ескеру «біледі», «түсінеді», «жасайды»
сияқты сөздерді қолданбаған жөн.
керек?

Тапсырмалардың дескрипторлары
бағалау кезінде мұғалімнің шешімі
объективті болуы үшін анық, нақты
болуы қажет.
Оқу пәндерінің күрделілік
деңгейін есепке ала отырып, бір 2
күнде үштен артық тоқсандық
жиынтық бағалау өткізуге
болмайды.

1 3

ТЖБ
Тоқсандық жиынтық бағалауды Сондай-ақ бағалау жұмысы тоқсан
жоспарлағанда алдымен тест аяқталатын соңғы күні өткізілмейді. Бір
спецификациясын, оқу процесі пәннен бөлім және тоқсан бойынша
бағдарламасындағы оқу бағалау жұмыстары бір күнде
мақсаттарына шолу жасау керек. өткізілмейді.
ТОҚСАНДЫҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫН ҚҰРАСТЫРУ
АЛГОРИТМІ

Тапсырмаларға балл қою кестесін
әзірлеу

Тоқсандық жиынтық бағалау тапсырмаларын
(нұсқалары) құрастыру

Ағымдағы тоқсанның жиынтық бағалауларына және тоқсандық жиынтық
бағалау тапсырмаларының сипаттамасына шолу жасау және өзгерістер енгізу

Тоқсандық жиынтық бағалау спецификациясына шолу жасау

Обзор долгосрочного плана
Оқу бағдарламасындағы учебной
ұзақ программы
мерзімді жоспарға шолу жасау
Пән бойынша тоқсандық жиынтық бағалаудың спецификациясы

тоқсанды аяқтау бойынша бағалау рәсімдерінің
мазмұны мен құрылымына қойылатын талаптарды
анықтайды

бір параллельдегі барлық сыныптар үшін
бірыңғай талаптар белгіленеді
ТЖБ спецификациясы –
бұл құжат
тапсырманың мақсатын, күтілетін нәтижесін,
деңгейін, орындау уақытын, құрылымын,
сипаттамасын анықтайды

тапсырмалар мен балл қою кестесінің үлгілері
ұсынылған
Пән бойынша тоқсандық жиынтық бағалау
спецификациясының мазмұны:

тоқсандық жиынтық бағалаудың мақсаты;
пән бойынша күтілетін нәтижелер;
пән бойынша ойлау дағдылары деңгейлерінің сипаты;
ойлау дағдыларының деңгейіне байланысты
тексерілетін мақсаттарды әр тоқсан бойынша бөлу;
тоқсандық жиынтық бағалауды өткізу ережесі;
тоқсандық жиынтық бағалауға шолу;
тоқсандық жиынтық бағалау тапсырмаларының
сипаттамасы;
тоқсандық жиынтық бағалау тапсырмаларының
үлгілері;
тапсырмалардың балл қою кестелері.
Балл қою кестесін құрастыру кезінде нені ескеру керек?

Балл қою кестесінде жауап үлгілерін
дескриптор түрінде жазуға болмайды, себебі
балл қою кестесінде тапсырманы орындау
қадамдары емес, балл тағайындалған дұрыс
(болжамды) жауап үлгілерін көрсету керек.
Балл қою кестесіндегі қосымша ақпарат
әртүрлі маңызды ақпаратты қамтуы мүмкін,
мысалы:
✓ бірнеше балл берілетін тапсырмалар. Бұл
жағдайда әр балл не үшін қойылатыны
туралы нақты түсініктеме жазылады;
✓ оқушының күтілетін жауабына қосымша
анықтамалар;
✓ қабылдауға болмайтын жауаптар;
✓ дұрыс жауап ретінде қабылдануы мүмкін
барлық балама (альтернативті) жауаптар.
1. Сыныпта меңгерілген материалды бағалаңыз

2. Оқушылардан берілген дереккөздерге сүйеніп, дұрыс жауабы
бар 1 немесе 2 тапсырма құрастыруды сұраңыз

Т ЖБ 3. Жұмысты орындауға қанша уақыт қажет екенін анықтау үшін
БЖБ
келесі ақпараттарды қолданыңыз:
! шындықты анықтау тапсырмасы үшін – 30 секунд;
! көп таңдауы бар тапсырма үшін – 60 секунд;
! қысқа жауапты қажет ететін тапсырма үшін – 120 секунд;
! толық жауапты қажет ететін тапсырмаға/эссеге – 10-15 минут;
! жұмысқа шолу жасау үшін – 5 - 10 минут.

4. Оқушылардың кем дегенде 50-70 пайызы жауап бере
алатындай немесе күрделілігі орташа тақырыпты таңдаңыз
Сапалы бағалау – жақсы құрастырылған
бағалау құралдарымен қатар бағалау
процедурасына қатысты түсіндірме
жұмысын дұрыс жүргізумен де байланысты.
Оқушылар бағалаудың мақсатын жақсы
түсінуі және өздерінен не талап етілетінін
білуі тиіс.
Cапалы бағалау арқылы оқушылардың үздік
нәтижеге қол жеткізуіне Сіздің қосар
үлесіңіз мол! Сапалы тапсырмалар әзірлеу -
сіздің қолыңызда! Бағалау тапсырмаларын
әзірлеу тәжірибеңізге сәттілік тілейміз!
Рефлексия
3-2-1
Мен ТЖБ тапсырмасын
жасауда басты назарға алатын
3-нәрсе

Мен БЖБ тапсырмасында
дамытуды қажет ететін
2-нәрсе

Маған әлі де түсініксіз болып
отырған
1-сұрақ

Ұқсас жұмыстар
Сабақ жоспарлау
Қалыптастырушы бағалау Жиынтық бағалау
Жаңартылған білім беру бағдаралмасы
БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ
Математика Проблемаларды шешу
Тоқсандық жиынтық бағалау
Сабақ тақырыптары
Жоспар Тоқсандық жиынтық бағалауды жоспарлау және ұйымдастыру
Сабақтың тақырыбы Сауат ашу сабақтары бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларын құрастыру
Тәжірибелік дағдылар
Пәндер