Әрбір мұғалімнің кәсіби. Мұғалім имиджі




Презентация қосу
ҚР ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық
университеті

ПРЕЗЕНТАЦИЯ
Тақырып:
«Болашақ мамандардың кәсіби
әлеуетін қалыптастыру»

Орындаған: Кушен.Е
Топ: 1901-33
Қабылдаған: Боранбаева. А
Жоспар:

Болашақ маманды дайындаудың психологиялық-
педагогикалық аспектілері.

Субъекті қалыптасуының алғашқы этаптары мен
тұлғаның өзін-өзі дамытудың тұжырымдамалық
көзқарастары.

Болашақ мамандарға қойылатын талаптар.
ХХІ ғасыр
мұғалімі қандай
болу керек?
Қазіргі заман мұғалімі –

рухани дамыған əрі əлеуметтік тұрғыдан есейген,
педагогикалық құралдардың барлық түрлерін шебер
меңгерген білікті маман, өзін-өзі əрдайым жетілдіруге
ұмтылатын шығармашыл тұлға. Ол жоғары білімді
шығармашыл тұлғаны қалыптастырып, дамыту үшін
жауапты деген.
Мұғалімнің кəсіби білігін шыңдаудың үздіксіздігі
оның шығармашылық қабілетінің дамуының кепілі жəне
өзіндік жеке педагогтік тəжірибесінің дамуының алғы
шарты болып табылады.
Болашақтың ұстазын қалай
дайындауға бола­д ы?

• Жан Жак Руссо ұстазды
шынайы ұстаз
жасайтын, балалардың
оған деген өткір
қажеттілігін
сезіндіретін «таза
білімділігі» ғана емес,
басқа да маңызды және
елеулі қасиеттерді атап
көрсеткен. Ұстаз тек
психолог емес, Адам
болуға тиісті, ол үшін
оқытушы мен мектепті
Мұғалімнің кəсіби шеберлігінің негізі:

Біріншіден, мұғалімнің өмірге көзқарасы,
оның идеялық нанымы.

Екіншіден, пəнді жетік білуі, ойын
оқушыларға жеткізу үшін жан жақты, терең
дайындықпен баруы, оқушылар бойына əдеп,
əдет, дағды сияқты жақсы қасиеттерді сіңіруі,
моральдық нормаларды білуі.

Үшіншіден, оқыту мен тəрбиелеудің əдіс-
тəсілдерін табысты қолдана білуі.
XXI ғасыр мектеп мұғалімнің
азаматтық тұлғасы

•Қазақ елінің жəне өз мектебінің елжанды патриоты;

•өзінің қызметтік міндеттеріне жауапкершілікпен
қарайтын, адамгершілік деңгейі жоғары тұлға;

• мектепте моральдық ахуалды жасап, командалық,
серіктестік рухты қолдаушы;

•салауатты өмір салтын ұстанушы.
Қазіргі заман талабына сай ойшыл, ғылыми-әдістемелік біліммен терең
қаруланған, педагогика мен психологияны жетік меңгерген шебер
мұғалім қажет.

Білім беру саласының критерийлері:

мұғалімнің кәсіби шеберлігі
мұғалімнің білімділігі
мұғалімнің тәжірбиесі
мұғалімнің бәсекеге
қабілеттілігі
білім беру сапалылығы
еңбектің тиімділігі
әдістемелік жұмыстағы
шеберлігі
Нарық жағдайының
қалыптасуына қарай әрбір
мұғалім кәсіби шеберлігін
жетілдіруде өзінің
стратегиясын құра білуі қажет.
Мұғалімнің кәсіби
құзіреттілігі –нәтижелі
білім берудің негізі, оның
жан-жақты білімімен,
ұстаздық шеберлігімен,
оқытудың жаңа әдістерін
меңгеруімен өлшенеді.
Педагог қаншалықты
білімді, шығармашыл
болса, оның құзыреттілік
аясы да соғұрлым кең
болмақ.
«Құзыреттілік» ұғымы «Құзырлылық»-белгілі
педагогика саласында сала бойынша жан-жақты
тұлғаның субъектілік хабардар, білгір деген
тәжірибесіне ерекше мағынаны қамти отырып,
көңіл аудару қандай да бір сұрақтар
нәтижесінде ендіріліп төңірегінде беделді
отырған ұғым. шешім шығара алады
дегенді білдіреді
Кәсіби құзыреттіліктің төрт түрі
1. Арнайы, немесе 2. Әлеуметтік кәсіби
қызметтік кәсіби құзыреттілік құзыреттілік кәсіби
жоғары кәсіби деңгейде қызметті қоғамдастықта қабылданған
меңгерумен және тек арнайы кәсіби қарым-қатынас тәсілдерін,
білімді игеріп қоймай, сонымен біріккен кәсіби қызмет және
бірге оны тәжірибеде қолдануды серіктестік әдістерін игерумен
білумен сипатталады. сипатталады.

3. Жеке кәсіби құзыреттілік өзін-өзі
4. Дара (индивидуальды) кәсіби
көрсету және өзін-өзі дамыту әдістерін,
құзыреттілік өз-өзін басқара білу
кәсіби деформацияға қарсы тұру тәсілдерін, кәсіби өсуге
құралдарын меңгерумен сипатталады. дайындық, кәсіби қартаюға
Және осыған маманның өз кәсіби берілмеу, кәсіби мотивацияның
қызметін жоспарлауды, өз бетімен табанды болуы қасиеттерін
шешім қабылдауды, проблеманы көруді меңгерумен сипатталады.
енгізеді.
Қазіргі мұғалімнің кәсіби құзыреттілігі

•Оқыту мен тәрбиелеу нəтижелерін жүзеге асырудағы кәсіби
біліктілігі;

• ұстаздық шеберлікті шығармашылықпен меңгеруі ;

•ғылыми əлеуеті мен бəсекеге қабілеттілігін дамытуға деген
ұмтылысының болуы ;

•объективтілік, дербес əрекетшілдік жəне мақсаттылық, өзара
сынды қабылдай алуы;

•өзін интеллектуалды және жасампаз маман ретінде
көрсете білуі.
Мұғалімнің кәсіби құзіреттілігінің негізгі шарттары:

1. Тұлғааралық және еңбектегі байланыс.

2. Қызметтің экономикалық, әлеуметтік, құқықтық,
адамгершілік, психологиялық аспектілерін меңгеруі.

3. Қызметті жаңа жағдайға бейімдеудегі, басқару шешімін
қабылдаудағы дайындығы.

4. Практикалық кәсіби тапсырмаларды орындаудағы дайындық әлеуеті

5. Нақты жағдайларға байланысты қандай да бір әдістерді пайдалану біліктіліг

6. Тиімді шешім қабылдау қабілеті.
Педагог шығармашылық әлеуетін
дамыта отырып, өзінің құзіреттілік
аясын кеңітеді. Кәсіби құзіреттілік
маманның әлеуметтегі дәл осы
уақыттағы қабылданған стандарттар
мен нормаларға сәйкес өзінің кәсіби
педагогикалық қызметін атқаруға
дайындығы мен қабілетін анықтайтын
кәсіби білімдер жиынтығы немесе
жекелік-кәсіби сипаттама.

Кәсіби құзіретті еңбек деп мұғалімнің
педагогикалық әрекетті өте жоғары
деңгейде атқара алуы, педогогикалық
қарым-қатынасқа түсе алуы
нәтижесінде оқушылардың білімділік
және тәрбиелік деңгейінің жоғары
болуы деп санаймыз.
Б.Тұрғынбаева «…өзінің
практикалық әрекеті арқылы
алған білімдерін өз өмірлік
мәселелерін шешуде қолдана
алуын – құзырлылықтар деп
атаймыз» деп анықтаса,
Ресей ғалымы
Н.Кузьминаның көзқарасы
бойынша «Құзырлылық
дегеніміз – педагогтің басқа
бір адамның дамуына негіз
бола алатын білімділігі мен
абыройлылығы».
А.Ф.Присяжная: Педагогика ғылымында
құзыреттілік - тұлғаның белгілі бір
сферадағы функциялары мен уәкілеттігін
анықтайтын, оның интегративті қасиеті
ретінде қарастылатындығын айтады .

К.Құдайбергенова: «Құзыреттілік ұғымы
- соңғы жылдары педагогика саласында
тұлғаның субьектілік тәжірибесіне ерекше
көңіл аудару нәтижесінде ендіріліп
отырған ұғым. Құзыреттіліктің латын
тілінен аудармасы «competens» белгілі
сала бойынша жан – жақты хабардар білгір
деген мағынаны қамти отырып, қандай да
бір сұрақтар төңірегінде беделді түрде
шешім шығара алады дегенді білдіреді»
деп көрсетеді.
Әрбір мұғалімнің кәсіби
Құзыреттілікті нәтижеге дайындық сапасына қойылатын
бағытталған білім беру талап немесе кәсіби теориялық
жүйесінің сапалық білімі мен практикалық
критериі ретінде қарау, біліктілігі –құзыреттілік пен
зерттеу, бүгінгі күн кәсіби шеберлігінің сапасы
талабы. ретінде қаралады.

Әр ұстаз оқытудың жаңа технологиясындағы тиімді
пайдаланылған әдістердің бәрі бала дамуына қарай
бағытталатындығын ескеруі керек. Әлемдік тәжірибеде бар
электронды оқу құралдарын пайдалану шеңберін ұлғайту.
Құзыреттілікті нәтижеге бағытталған білім беру жүйесінің сапалық
критериі ретінде қарау, зерттеу, бүгінгі күн талабы.
•Әр ұстаз оқытудың жаңа технологиясындағы тиімді пайдаланылған
әдістердің бәрі бала дамуына қарай бағытталатындығын ескеруі керек.
Әлемдік тәжірибеде бар электронды оқу құралдарын пайдалану шеңберін
ұлғайту

•Мектепішілік бақылау – басшылық жұмыстарын жандандыру, себебі бұл
оқушының білім сапасының деңгейін анықтап, ұстаздың жеке жауапкершілігін
көтереді.

•Мектептің материалдық базасын нығайту

.
•Мемлекеттік тілде жазылған әдістемелік құралдарды шығару.

Оқыту деңгейін халықаралық стандартқа жеткізуге қадам жасау.
Осындай биік нәтижеге қол жеткізуді –
кәсіби құзіреттілігі жоғары мұғалім ғана жүзеге асырмақ
ХХІ ғасыр мұғаліміне қойылатын талаптар

Біріншіден, мұғалім жеке көзқарасы бар және соны қорғай білетін жігерлі тұлға және маман
мұғалім болуы қажет.Зерттеушілік, ойшылдық қасиеті бар мұғалім жалтақ болмайды.Өз ісін жетік
біліп, сабағын креативті жүргізетін мұғалім ғана түпкі нәтижеге қол жеткізе алады.
Екіншіден, педагогтік, психологиялық білімін жетілдіріп үйренумен қатар, сол білімін күнделікті
ісінде шебер пайдалана білетін болуы керек.Дүние жүзінде ғаламдану үрдісі жүріп жатқандықтан,
ақпараттар ағыны көбейді.Мұғалім қай пәннен сабақ бермесін, ол баланы өмірдің әр саласына
қатысты кез келген сұрағына жауап беруге даяр болуы керек.Әр мұғалімнің педогогикалық ойлау
қабілеті ғылыми түрде қалыптасуы тиіс. Психологиялық басты заңдылық «Адам өзінің
шығармашылық өзгерушілік қызметі арқылы адамдармен қарым – қатынас жасайды және жеке
ойлау қабілеті зор жеке тұлға болып қалыптасады» дейді. Көп білу үшін көп оқу, «Интернет»
жүйесін меңгеру қажеттігі туындайды.
Үшіншіден, инновациялық оқыту, ақпарат құралдарының, мультимедиалардың көбеюі мұғалімнің
еңбегінде оқулықтарды жалаң пайдалануды артқа тастады. Енді білім негіздерін өз бетінше оқып
үйренуге оқушыны баулу міндеті тұр.Өзінің оқушысын өз бетінше білім алуға үйретпеген мұғалім
қазір түпкі нәтижеге қол жеткізе алмайды. Жан – жақты даму үшін осы салада мұғалім ғана
көмектесе алады.
Төртіншіден, мұғалім ұйымдастырушылық, құрылымдылық, бейімділік сараптамалық қабілеттер
мен қатар өз бойындағы педагогикалық жағдаяттарды, дәйектерді, құбылыстарды талдай білуі және
солардың пайда болуының себеп – салдарын анықтай білуге де бейім болуы шарт.Соның негізінде
күрделі жағдайларда шешім таба алатын дәрежеге жету мүмкін.
Бесіншіден, мұғалімнің адамгершілік, саяси идеялық ұстанымдарды бала тәрбиесіне негіз етіп
алуы тиіс. Оқушы ықпал ету обьектісі емес , ынтымақтаса қызмет ететін тұлғаға айналуы қажет.
Қазіргі уақытта мұғалім мына төмендегі сипаттамаға
лайық болуы тиіс екендігі атап көрсетіледі:

Ол теорияны жақсы меңгерген, ұдайы ізденіп,
өзінің пәндік, психологиялық, педагогикалық және
әдістемелік білімін, мәдениет дәрежесін жоғары
көтеруші адам болуы;

Өз мамандығын жақсы көретін,
біліктілігі жоғары,кәсіптік Коммуникативті, қоғамдық ортада
шеберлігін ұдайы ғылымға беделді адам болуы;
негіздей отырып дамытатын адам
болуы;

Белгілі педагогикалық Өзінің әрбір оқушысының
технологияның толық әдістемесін ерекшелігі мен зейінін жақсы
меңгерген, ғылымның әр саласынан білетін қамқор, психолог болуы
хабардар, жан – жақты білім болуы; керек.
Мұғалімнің кемшіліктері :

• Мұғалімнің шектеулілігі;

•Заман талабына бейімделе
алмауы;

•Теория көп, тәжірибе аз;

•Стереотиптік ойлар.
Мұғалім имиджі
Имидж» түсінігі ХХ ғасырдың соңында қоғам
назарының және ғылыми талдаудың пәні болды. 90
жылдардың ортасында имиджді қалыптастырудың
психологиялық аспектілеріне арналған, имидж
жайында алғашқы отандық өңдеулер Р.Ф.Ромашкина,
Е.И.Манякина, Е.В.Гришунина, П.С.Гуревич,
Ф.А.Кузин және т.б. еңбектерінде жарық көрді.
Педагог имиджі – мұғалім, оқытушы бейнесінің
тәрбиеленушілер, әріптестер және әлеуметтік
жұртшылық санасында, бұқаралық санада
қабылданудың стереотипі. Педагог имиджінің
қалыптасуында нақты сапалар тығыз байланыста
болады, бұл оқушының, студенттің, ата-аналардың,
жұртшылықтың ол туралы ойынан туған бейнесі. Өз
имиджін жасауға талпынған педагог, жақсы көрініп
қана қоймай, өзін жақсы сезінеді, өзіне көбірек
сенімді, нәтижесінде ол жақсы жетістікпен нәтижелі
жұмыс атқарады!
Қо с ін е
ұ з ы р л ы м а м а н и е
р Білім беруде кәсіби қ ш а ө з п ә н ін ж е т ік
ы бо й ы н
ыт жеткен деп мамандығ ы л ы ғ ы мен
ң ш ы ғ а р м а ш
ы білетін, оқушыны й
ы ғ ы н а ж а ғ д а й ж а с а
нд дарындыл т т ы л ы ғ ы ж о ғ а р ы ,
т ұ лғ а л ы қ -і з г іл ік ба ғ ы
ы ал аты н ,
қ ш еб е р л ік п е н ө з ін ің іс-
педагогикалы у ғ а қ а б іл етті,
ік п е н а т қ а р
қимылын жүйеліл р ы н т о л ық
е х н о л о г и я л а
оқытудың жаңа т т ә ж ір и б е л е рді
ет е л д ік
меңгерген, отандық, ш іл е т ін к ә с іб и
о л д а н а б
шығармашылықпен қ
п ед а го г т ы а т а й м ы з .
маман
Ушинскийдің «Бала
балқытылған алтын, оны
қандай қалыпқа құйып, қандай
мүсін жасаймын десе де
мұғалімнің қолында» деген сөзі
аталған міндетті жүзеге асыру
жолында ұстазды үлкен
асуларға жетелейді,
жауапкершілігін арттырады.
Біздің басты мақсатымыз –
оқушылардың өз бетінше білім
алатын шығармашылық
деңгейін көтеру.
Ұлы ағылшын ағартушысы
Уильям Уорд:

"Жай мұғалім хабарлайды,
Жақсы мұғалім түсіндіреді,
Керемет мұғалім көрсетеді,
Ұлы мұғалім
шабыттандырады",-дейді.
Пайдаланған әдебиеттер:

• Әдіскер мұғалім «ХХІ ғасыр мұғалімі
қандай болуы керек» Бақыт
Чакакова.
• Исмаилова, Р. Б. Қазіргі кездегі
болашақ мұғалімнің тұлғасын
қалыптастыру ерекшеліктері
мақаласы.
• Қарлығаш Сарбасова «Инновациялық
педагогикалық технологиялар»
Алматы, 2006 ж.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
ЖОСПАР ИМИДЖ ЖӘНЕ ПЕДАГОГ ИМИДЖІ ҰҒЫМЫ
Мұғалімнің жеке тұлғасы оның кәсіби қызметінің негізгі өзегі. Педагогикалық еңбектердің көрнекті шеберлері
МҰҒАЛІМ ИМИДЖІ
Кәсіби құзыреттіліктің төрт түрі
Оқушылардың жауаптары
Педагогикалық бейненің диагностикасы
Мұғалімнің әлеуметтікПедагогикалық портреті
ПЕДАГОГТЫҢ ИМИДЖІ
Мұғалімнің шектеулілігі
Мұғалімнің әлеуметтік педагогикалық портреті
Пәндер