Құрастыру Қорытынды аттестаттау тапсырмаларына қойылатын талаптар




Презентация қосу
«Қазақ тілі мен әдебиеті»
пәні бойынша қорытынды аттестаттау
тапсырмаларын құрастыру
(9-сыныптарды қорытынды аттестаттау
бойынша)»
Нормативтік және әдістемелік-нұсқау
құжаттармен танысу
Нормативтік, нұсқаулық-әдістемелік құжаттар
* Стандарт
* Оқу бағдарламасы
* Ұзақ мерзімді жоспар
* Орта мерзімді жоспар
* Қысқа мерзімді жоспар
* 2019-2020 оқу жылында Қазақстан Республикасының жалпы білім беретін мектептерде оқу үдерісін
ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы әдістемелік-нұсқау хат
* Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2008 жылғы 18 наурыздағы «Білім алушылардың
үлгеріміне ағымдық бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау өткізудің үлгілік қағидаларын бекіту
туралы» N125 Бұйрығы (2019 жылдың 26 қарашасындағы №509 өзгерістермен)
* 2018 жылғы 26 қаңтардағы «Орта білім беру ұйымдарының жеке санаттағы педагог қызметкерлері жүргізу
үшін ұсынылатын құжаттардың тізбесін анықтау туралы» № 32 бұйрығы
* Негізгі және жалпы орта мектеп мұғалімдеріне арналған критериалды бағалау бойынша нұсқаулық
* Тоқсандық жиынтық бағалау спецификациясы
* Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар
* Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырмалар жинағы
* Орта білім беру ұйымдарында 9-сынып білім алушыларын3 қорытынды аттестаттаудан өткізу тәртібі туралы
нұсқаулық
Критериалды бағалау бойынша нормативтік құжаттардағы
өзгерістер мен толықтырулар

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым
министрлігінің 2008 жылғы 18 наурыздағы «Білім
алушылардың үлгеріміне ағымдық бақылау, аралық
және қорытынды аттестаттау өткізудің үлгілік
қағидаларын бекіту туралы» N 125 Бұйрығы (2019
жылдың 26 қарашасындағы №509 өзгерістермен)
9 (10) – сынып білім алушыларын қорытынды аттестаттау
№125 бұйрық өзгерістермен (№509 26.11.2019 ж.)

Ана тілі бойынша жазбаша емтихан (оқыту тілі бойынша) – жазбаша жұмыс
(эссе), гуманитарлық цикл пәндерін тереңдетіп оқытатын мектеп оқушылары үшін
жазбаша жұмыс (мақала, әңгіме, эссе).
Математикадан (алгебрадан) жазбаша емтихан.
Орыс, өзбек, ұйғыр және тәжік тілдерінде оқытатын сыныптардағы қазақ тілі мен
әдебиеті бойынша жазбаша емтихан және қазақ тілінде оқытатын сыныптардағы
орыс тілі мен әдебиеті бойынша жазбаша емтихан.

Таңдау пәні (физика, химия, биология, география, геометрия, Қазақстан тарихы,
дүниежүзі тарихы, әдебиет (оқыту тілі бойынша), шет тілі (ағылшын, француз,
неміс), информатика) бойынша жазбаша емтихан.
9 (10) – сынып білім алушыларын қорытынды аттестаттау
№125 бұйрық өзгерістермен (№509 26.11.2019 ж.)

9 (10) сынып білім алушылары үшін емтихан жұмыстарының материалдарын (тапсырмалар мен
балдарды қою схемасы) облыстардың, Нұр-Сұлтан, Алматы және Шымкент қалаларының білім
басқармалары (бұдан әрі – білім басқармалары), республикалық мектептердің 9 (10) сынып білім
алушылары үшін емтихан жұмыстарының материалдарын Қазақстан Республикасы Білім және
ғылым министрлігі (бұдан әрі – Министрлік) дайындайды.
Қорытынды аттестаттаудың мазмұнын анықтайтын талаптар және күтілетін нәтижелер әр пән
мен оқыту тілі бөлінісінде ерекшелікпен регламенттеледі.

Бір және екі пәннен жылдық қанағаттанарлықсыз баға алған 9 (10) сыныптардың білім
алушыларына қорытынды аттестаттау өткенге дейін сол пәндерден оқу жылы бойынша
қосымша жиынтық бағалау жүргізіледі.

9 (10) сыныпта жазбаша жұмыстарды орындауға – 2 астрономиялық сағат, математикаға
(алгебраға) (жазбаша) – 3 астрономиялық сағат (физика-математикалық бағыттағы
мамандандырылған мектептерде – 4 сағат) бөлінеді.
9 (10) – сынып білім алушыларын қорытынды аттестаттау
№125 бұйрық өзгерістермен (№509 26.11.2019 ж.)

Жазбаша емтихан және тестілеу аяқталғаннан кейін Комиссия мүшелері мектеп ғимаратында жалпы орта
білім туралы «Алтын белгі» аттестаттарын алуға үміткерлердің жұмыстарынан басқа білім алушылардың
жұмыстарын тексереді.

Тексерілмеген жұмыстар мектеп басшысына сақтау үшін тапсырылады. Тексеру кезінде қателердің асты
сызылады. Жалпы орта білім курсы бойынша эсседе қателердің саны жеке көрсетіледі.

Математика (алгебра) пәні бойынша «2» және «5» деген бағалар қойылған жазбаша жұмыстарға мектеп
Комиссиясы пікір жазады. 9 (10) сыныпта жұмыстар балл қою кестесіне сәйкес тексеріледі.

9 (10) сынып білім алушыларының пәндер бойынша қорытынды аттестаттау нәтижелері балл түрінде
журналға (қағаз/электрондық) қойылады және осы Қағидаларға 4-қосымшаға сәйкес емтихан балдарын
емтихан бағасына ауыстыру шәкілі бойынша ауыстырылады.

9 (10) сыныпта пән бойынша қорытынды бағаларды шығару кезінде қорытынды баға емтихан нәтижелері
(бес балдық шәкіл бойынша) және оқу жылындағы тоқсандық бағалар (бес балдық шәкіл бойынша) 30%-70%
пайыздық арақатынаста қойылады. Қорытынды бағаны дөңгелектеу ең жақын бүтіндікке қарай жүргізіледі.
Критериалды бағалау бойынша нормативтік құжаттардағы
өзгерістер мен толықтырулар

2018 жылғы 26 қаңтардағы «Орта білім беру
ұйымдарының жеке санаттағы педагог қызметкерлері
жүргізу үшін ұсынылатын құжаттардың тізбесін
анықтау туралы» № 32 бұйрығы

Ментальді карта «Құжаттар»
* Оқу үдерісіне қатысты қажетті құжаттар

«Қазақ тілі», «Қазақ әдебиеті», «Қазақ тілі мен әдебиеті» Білім алушылардың үлгеріміне ағымдық бақылау,
пәндері бойынша оқу бағдарламасы –
міндетті. аралық және қорытынды аттестаттау өткізудің үлгілік
қағидалары – міндетті.
Ұзақ мерзімді жоспар – міндетті.
(күнтізбелік-
тақырыптық жоспарға негіз болады.) Негізгі және жалпы орта мектеп мұғалімдеріне
арналған критериалды бағалау бойынша нұсқаулық –
Орта мерзімді жоспар – ұсыныс ұсыныс.

Қысқа мерзімді жоспар – күнделікті сабақ жоспары. Тоқсандық жиынтық бағалау спецификациясы –
Сабақтың мақсаты бағдарламада көрсетілген оқу міндетті. (тоқсандық жиынтық бағалауды өткізуге негіз
мақсаттарынан
міндетті. алынады. болады.)

2019-2020 оқу жылында Қазақстан Республикасының жалпы
Жиынтық бағалауға арналған әдістемелік ұсыныстар –
білім беретін мектептерде оқу үдерісін ұйымдастырудың ұсыныс
ерекшеліктері туралы әдістемелік-нұсқау хат –
міндетті. Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырмалар
жинағы – ұсыныс
* Білім алушыларды қорытынды
аттестаттау

мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру
стандартында қарастырылған білім деңгейіне
сәйкес білім алушылардың оқу пәндерінің көлемін
меңгеру деңгейін анықтау үшін өткізілетін шара.

пән бойынша оқу бағдарламасының мазмұнын
қамтиды және оқушылардың білімдері мемлекеттік
жалпыға міндетті білім беру стандартындағы
күтілетін нәтижелермен анықталады.

қорытынды аттестация тапсырмалары пән
бойынша тест спецификациясына сүйеніп
жасалады.
Емтихан материалдарын құрастыру мен
сараптамадан өткізу кезеңдері

Емтихан
Пән бойынша оқу Тест
Тест матрицасын материалдарының
бағдарламасымен спецификациясын
құрастыру алғашқы нұсқасын
танысу құрастыру/танысу
құрастыру

Емтихан Эксперттің берген
материалдарын пікірі бойынша Емтихан
Соңғы нұсқаны емтихан
бекіту бағалау материалының материалдарына
бойынша алғашқы нұсқасын сараптама жасау
отырыс түзеу

Емтихан
Мәтіндерді теру Веттердің Емтихан
материалдарына
және тапсырмаларды материалдарын
виза қою және
графикалық орындауы және соңғы рет оқып
басып шығаруды
көркемдеу түзетулер енгізу шығу
мақұлдау
9-сыныпқа арналған қорытынды аттестаттау спецификациясы

Тест спецификациясы қорытынды аттестацияның
мазмұнына, құрылымына және өткізілуіне қойылатын
талаптарды қамтиды.

Қорытынды аттестация
спецификациясы Емтихан жұмыстарының Емтихан жұмыстарын
жаңартылған білім мазмұны пән бойынша бағалау балдық жүйе
мазмұнының оқу оқу бағдарламасының бойынша жүзеге
бағдарламалары мен күтілетін нәтижелеріне асырылады және балға
критериалды бағалау қол жеткізуге пайыздық қатынасты
жүйесінің арасындағы бағытталған және білім анықтау арқылы тиісті
тығыз байланысқа алушы меңгеруі тиіс баға қойылады
негізделіп дағдыларды қамтиды.
құрастырылған.
Қорытынды аттестаттауды өткізу формасы
9 (10)-сынып

Қорытынды бітіру емтихандары
4 емтихан, оның 1-еуі таңдау пәні

1) ана тілі бойынша жазбаша емтихан (оқыту тілі бойынша) – жазба жұмысы (эссе), гуманитарлық
циклдағы пәндерді тереңдетіп оқытатын мектеп білім алушылары үшін – жазба жұмысы (мақала,
әңгіме, эссе);
2) математика бойынша жазба жұмысы (алгебра);
3) орыс, өзбек, ұйғыр және тәжік тілдерінде оқытатын сыныптарда қазақ тілі мен әдебиеті бойынша
жазбаша емтихан және қазақ тілінде оқытатын сыныптарда орыс тілі мен әдебиеті бойынша жазбаша
емтихан;
4) таңдау пәні бойынша жазбаша емтихан (физика, химия, биология, география, геометрия, Қазақстан
тарихы, дүниежүзі тарихы, әдебиет (оқыту тілі бойынша), шет тілі (ағылшын, француз, неміс),
информатика)»;

•• Қазақстан Республикасы
Қазақстан РеспубликасыБілім
Білімжәне
жәнеғылым
ғылымминистрінің
министрінің2008
2008жылғы
жылғы1818наурыздағы
наурыздағы №125
№125 Бұйрығымен
Бұйрығымен бекітілген
бекітілген Орта,
Орта, техникалық
техникалық және
және
кәсіптік, орта
кәсіптік, орта білімнен
білімненкейінгі
кейінгібілім
білімберу
беруұйымдары
ұйымдарыүшін
үшінбілім
білімалушылардың
алушылардыңүлгеріміне
үлгеріміне ағымдағы
ағымдағы бақылауды,
бақылауды, оларды
оларды аралық
аралық және
және қорытынды
қорытынды
аттестаттауды өткізудің үлгілік қағидаларына сәйкес, 2018 жылғы 25 қыркүйектегі №494 өзгерістермен
аттестаттауды өткізудің үлгілік қағидаларына сәйкес, 2018 жылғы 25 қыркүйектегі №494 өзгерістермен

«Қазақ тілі мен әдебиеті» пәнінен (оқыту қазақ
тілінде емес) қорытынды аттестаттау
спецификациясына шолу
*Бағалау міндеттері (БМ)
* Бағалау міндеттері бойынша балдарды бөлу

Емтихан жұмысы үшін балдар мен бағаларды қою үдерісі
* Бағалау міндеттері бойынша балдарды бөлу

Емтихан жұмысы үшін балдар мен бағаларды қою үдерісі
Құрастыру Қорытынды аттестаттау тапсырмаларына қойылатын
талаптар

Емтихан
тапсырмалары
Математикалық,
жаратылыстану, Анықтық,
мәдениетаралық, сенімділік,
жаһандық , шынайылық,
сандық және оқу қолайлылық
сауаттылықтарын талаптарына сай
бағалауға құрастырылады
бағытталады.
Анықтық, сенімділік, шынайылық,
қолайлылық талаптары дегенді қалай
түсінеміз?19
Құрастыру Бағалау қағидаттары бізден нені талап етеді?
Тапсырмалардың оқу
бағдарламасына/
мақсаттарына сәйкестігі
Тапсырмалар көлемі/ саны
Анықтық
Бағаланатын
элемент/дағды
Уақыт
Тапсырма нұсқаулығының
Сенімділік дұрыс болуы
Тапсырма мен балл қою
кестесінің сәйкестігі
Сәйкес тілдің қолданылуы
Барлық оқушыға тең
Шынайылық жағдайдың қарастырылуы
Балл қою кестесінің
нақтылығы
Сұрақтың/тапсырманың
көлемі уақытқа сай болуы
Қолайлылық графикалық рәсімделуі
парақтарда орналасуы
нөмірленуі
Емтихан материалдарының мазмұнына қойылатын талаптар:
Құрастыру

*Саяси немесе діни сипаттағы мәселелер, дүлей апаттар мен зілзала, өлім немесе
отбасылық қайғылы оқиғаларға тоқталмау.
*Қауіпті тіршілік иелерімен байланысты (мысалы, жылан, өрмекші және с.с.)
қолайсыз немесе жағымсыз сезімдер тудыратын тақырыптардан аулақ болған жөн.
*Оқу жылында қарастырылған сұрақтар мен тапсырмалар емтихан материалдары
ретінде қолданылмауы керек.
*Тапсырмалар Қазақстанның шеңберінде болуы керек және географиялық
орналасқан орны, есімдер мен атаулар бойынша мәдени ерекшеліктерді ескеруі
керек.
*Емтихан материалдарында алкогольдік маскүнемдік, нашақорлық, құмар ойындар
тақырыбы көтерілмеуі керек.
*Мектеп зертханасында жоқ қымбат құрал-жабдықтарды талап ететін тапсырмалар
құрастырмаған жөн.
Құрастыру Балл қою кестесін құрастыруға қойылатын талаптар
Үнемі сұрақтар және тапсырмалармен қатар құрастырылады.
Үнемі сұрақтар және тапсырмалармен қатар түзетіліп отырады.
Балл қою кестесін құрастыруда қиындықтар туындаған болса,
Сіздің сұрағыңыз немесе тапсырмаңыз дұрыс құрастырылмаған не
болмаса сенімсіз деген сөз.
Қабылдауға болатын балама жауаптарды көрсету қажет.

Нақты балл қою кестесі және жалпы балл қою
кестесінің қандай айырмашылығы бар?
*

ҚОРЫТЫНДЫ

Кері байланыс

Ұқсас жұмыстар
Емтихан тапсырмалары
ТОҚСАНДЫҚ ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ ТАПСЫРМАЛАРЫН ҚҰРАСТЫРУ АЛГОРИТМІ
БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ
Педагог - сарапшы санаты Бірінші санатты басшы санаты
Жеке ветеринариялық қызметті жүргізуге құрылтайшы құжаттардың жиынтығын құрастыру
Медициналық көмек
Критериалды бағалау моделі Ішкі жиынтық бағалау
ӨОӘ СӨЖ
Жоспар Тоқсандық жиынтық бағалауды жоспарлау және ұйымдастыру
Жаңартылған білім беру бағдаралмасы
Пәндер