Чек лист




Презентация қосу
Ю.Гагарин атындағы №8 мамандандырылған лицей

География пәнің оқытудың
түйінді мәселелерін бірлесіп
шешу жолдары

Ахметқанов Аманжол Жарасұлы
география пәні мұғалімі
География пәніндегі оқу-әдістемелік зерттеу тақырыптар
География пәнін сындарлы (құзіретті) оқыту теориясына негізделген оқыту технологиялары пайдалану.
Сындарлылық теориясына негізделген оқытудың мақсаты – оқушының пәнді терең түсіну қабілетін дамыту,
алған білімдерін сыныптан тыс жерде, кез келген жағдайда тиімді пайдалана білуін қамтамасыз ету. (ФС)

Осы мақсаттарға қол жеткізу үшін мұғалім қандай іс әрекеттер жасау керек?

Проблемалық бағыттау
Сын тұрғысынан ойлау арқылы оқыту

Дидактиканың негізгі мәселесі
«нені оқыту және қалай оқыту»

Рефлекциялық оқу
тәсілдері Диалогтық оқу тәсілдері
Оқушылардың сын тұрғысынан ойлауының негізгі
ерекшеліктері

• Ұтымдылық: ең жақсы түсініктемені табуға ұмтылу; үзілді-кесілді жауаптарды іздеудің орнына сұрақ
қою; дәлелдерді талап етіп, кез келген дәлелді есепке алып отыру; эмоцияға емес, себепке негізделу
(бірақ төменде айтылатын өзіндік сана-сезімге қатысты эмоция да болуы ықтимал).
• Сыңаржақтылықтың болмауы: барлық қорытындыларды бағалау; болжамды көзқарастар мен
мүмкіндіктердің барлығын қарастыру; баламалы интерпретацияларға ашық болуға ұмтылу.
• Пайым: дәлелдердің деңгейі мен маңызын мойындау; балама жорамалдар мен мүмкіндіктердің
орынды екендігін немесе артықшылығын мойындау.
• Тәртіп: тиянақты, нақты және жан-жақты болу (барлық дәлелдерді есепке алып, барлық
• көзқарастарға көңіл бөлу).
• Өзіндік сана-сезім: өзіміздің эмоциямыз бен көзқарасымыздың, сеніміміз бен болжамдарымыздың
субъективті екенін сезіну.
Жалпы сын тұрғысынан ойлайтын оқушылар белсенді болады, олар сұрақ қойып, дәлелдерді талдайды,
мағынаны анықтау үшін саналы түрде стратегиялар қолданады; олар ауызша, жазбаша, көзбен шолу
дәлелдеріне сенімсіздікпен қарай отырып, ештеңеге сенбейді, мұндай адамдар жаңашыл идеялар мен
келешекке ашық болады.
Сыныптағы диалогтік әңгімені дамыту жолдары

Мерсердің зерттеуіне сәйкес, әңгімелесу оқушылардың оқуының ажырамас бөлшегі болып табылады және
әңгіменің үш түрі бар.
• Әңгіме-дебат;
• Кумулятивтік әңгіме;
• Зерттеушілік әңгіме.
Сын тұрғысынан ойлауды дамыту құралдары
• Блум таксономиясы
Блум танымдық салада алты деңгейді бөлді, ол ең төменгі деңгей ретінде фактілерді қарапайым қабылдау мен
танудан бастап анағұрлым күрделі және абстрактілі психикалық деңгейлерге қарай жылжи отырып, ең күрделісі
бағалау деп жіктеді.

• Ақылдың алты қалпағы
• Дананың кілттері
• Ойлау карталары
• Ойлау бутерброды
Балаларға қалай оқу керектігін үйренуге көмектесу

Сыныптағы оқу үдерісінің тиімділігін
айқындайтын негізгі факторлар мыналар:
мұғалімнің
(1) балалардың қалай оқитынын түсінуі;
(2) нені оқыту керектігін түсінуі;
(3) тізбектелген
сабақтар топтамасын қалай құрылымдау
туралы ұғым қалыптасуы;
(4) сонымен қатар оқу
нәтижелілігін бағалау мүмкіндігін игеруі
Балаларға қалай оқу керектігін үйренуге көмектесу

Нені оқыту
керек
Балаларға қалай оқу керектігін үйренуге көмектесу

Оқу
реттілігін
қалай
құрылымд
ау керек
Балаларға қалай оқу керектігін үйренуге көмектесге
болады?

«Скаффолдинг» - тиімді оқытудағы метатәсіл

Балалар Чек-лист – ол орындалуға тиісті іс-әрекеттердің
белгіленген тізімі. Уақытты үнемдеп, қажетті
қалай шараларды іске асыруға оң жағдай туғызатын құрал.
оқиды
«Скаффолдинг» - тиімді оқытудағы метатәсіл
1. Оқушылардың өз білімін жетілдіруде қарастырылып отырған мәселеге
жан жақты қырынан қарай отырып, өзіне керекті ақпараттарды таңдап,
танып оны өз бетінше меңгеру үшін жетекші құрал.
2. Оқудағы «көпіршелер» немесе «тіреу бағаналар» оқушыларға көмек
ретінде уақытша жасалған мұғалімнің әр түрлі іс – әрекетінің жиынтық
аталуы...

Карлсон кейпіндегі
ұстаз бейнесі
Миссия
Мазмұн
Мән
Скаффолдинг тәсілін қалай жүзеге асыруға болады?
Көрнекілік қолдану, графикалық бейнелер мен сызбалар, диаграммалар оқушыларға
көзбен көру (визуальды) түйсіну арқылы қандай идеяға жүрулері керек екендігін
түсіндіреді. Құралдар арқылы оқушылар атқарылатын әрекеттердің бірізділігін, осы
әрекеттерден туындайтын себеп-салдардың байланысын ұғады. Графикалық
ұйымдастырушы құралдар – оқушылардың ой қалыптастырушы құралы болып табылады .

Оқушыларға жаңа материалдарды (күрделі мәтіндерді) ұсынбастан бұрын
осы мәтіннің құрлымы тұралы оқушыларға мағлұмат береміз, бұл
оқушылардың қызығушылығын артырады, мәтінмен жұмысқа уәждейді.
Чек лист
Чек лист
Қазақстанның физикалық-геогарфиялық
аудандары
№ Мазмұны Орындадым - балл бағалау
Қиындық -
1 Картада 1 санымен берілген
географиялық ауданның негізгі
байлығы
2 Территориясы толығымен Қазақстан
аумағында орналасқан географиялық
аудан
3 Картадағы 3 санымен берілген
физикалық географиялық ауданды
солтүстікке және оңтүстікке бөліп
тұрған өзен

4 Алтай ірі географиялық ауданының
Қазақстанға кіретін бөлігі
5 Сарыарқамен шектеспейтін
географиялық аудан
Чек лист – ол орындалуға тиісті іс-әрекеттердің белгіленген тізімі.
Уақытты үнемдеп, қажетті шараларды іске асыруға оң жағдай
туғызатын құрал.
Басымдылықтары:
•Үлкен тақырыптарды градациялар арқылы ықшамдауға, шынайы бағалау жүргізуге мүмкіндік береді.
•Ақпарат жазба түрінде сақталады, жаңа жоспарлауға «азық болады»
•Іс-әрекетке бағыт береді.
•Тапсырманың орындалуы мен бағалануы оқушының даму деңгейін нақты көрсетеді.

Чек – лист жасау қағидалары мен мүмкін болар қатерлері
1.Чек – лист қарапайым, нақты тапсырмаға бағытталу керек.
2. Оқушы тарапынан чек-листі қабылданбау мүмкін, «Бәрі түсінікті, мұның қажеті қанша» - деген ой.
3. Чек – листі қолдану сынып деңгейіне сай болу керек.
4. Чек-листі қолдану арқылы оқушы (лар) тақырып идеясын «көрмеуі» мүмкін.
5.Оқушы «Кері байланысы» құрылымды, ойластырылған, жетекші қызымет
Сабақ үдерісінде:
Чек лист – бақылау – жақын отыру
Чек лист – тапсырманы орындау
қадамдары /алгоритм/
Чек лист – жетістікке бару жолы /жол
картасы/
Чек лист – түсінікті, қарапайым
дескрипторлар

Мұғалімге немесе кез келген іс-әрекетін реттеушіге:
Сабақтың басында – Дүйсенбіде атқарылатын істер
Кері байланыс барысында – Маңыздылары
Жаңа сатыға көтерілгенде – Тиімді шаралар
Іс-әрекетті жинақтағанда – Жетістіктерді бағалау
Алдағы сабақ шаралары – Сейсенбіге жоспар
Балаларға қалай оқу керектігін үйренуге көмектесу

Табысты
бола
білгеніңзді
қалай
бағалай
білу керек
Назар аударғандарыңыз үшін рахмет.
Бірге болған сәттерімізді сыйлайық
Қолыңызда бар жақсы дүниеден оданда керемет дүние үшін
бас тартудан қорықпаңыз. Джон Рокфеллер

Ұқсас жұмыстар
Бірінші бет Блок нөмірі
Ақша туралы
Ақша қаржаттарының есебі
Ақша айналымы
Италия стиліндегі “Милано”кафесі
Ақша қаражаттары есебі
Қаптамаларға басылатын маркировка ассортименті
Ақша қаражаттарының есебі туралы ақпарат
Ақша қаражаттары және инвестициялар есебі
Табыстар және ақшалай қаржылар есебі
Пәндер