Жасөспірімдердің психологиялық денсаулық мәселесі




Презентация қосу
Қожа Ахмет Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
Әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар факультеті
Педагогика және психология кафедрасы

БӨЖ
Тақырыбы: Жасөспірімдердің
психологиялық денсаулық мәселесі

Орындаған:Сейдахметова Н
Тобы:ППП-111
Қабылдаған:Алимбекова С

Түркістан 2023 ж.
Жоспар:

Кіріспе;
Негізгі бөлім;
Психикалық денсаулықты теориялық негізде
зерттеу;
Психикалық денсаулық сақтау негіздері;
Қорытынды;
Пайдаланылған әдебиеттер.
Кіріспе

Бүгінгітаңда көптеген ата-аналар балалардың психикасына
қамқорлық бірінші кезектегі тізімнің соңында.
Психикалық денсаулық кез-келген адамның жалпы
денсаулығының маңызды бөлігі болып табылады. Бұл өзімізге
және айналамыздағы әлемге қатысты біздің ойларымыз бен
сезімдерімізге тікелей әсер етеді. Жақсы психикалық
денсаулық басқа адамдармен қалыпты қарым-қатынас
орнатуға, тиісті шешімдер қабылдауға және өмірлік
мәселелерді шешуге көмектеседі.
«Психологиялық денсаулық» ұғымын ғылымға енгізген
белгілі ресейлік ғалым И.В. Дубровина, оған қатысты
екіжақты түсінік сақталады: біріншіден, балалардың
психологиялық денсаулығы білім беру жүйесіндегі
психологтардың кәсіби шеберлігі, психологиялық
қызметтің тиімділігін көрсететін көрсеткіш; екіншіден,
психологиялық денсаулықтың ғылыми анықтамасы әлі де
толық нақтыланбаған.
Осыған орай, адамның психологиялық денсаулығы
мәселесінің теориялық негізін зерттеу, жас
кезеңдеріне байланысты жасөспірім жасындағы
балалардың психологиялық денсаулығы
ерекшеліктерін қамтамасыз ету амалдарын
анықтау - практикалық психологиялық қызмет
үшін маңызды мәселе болып табылады.
Денсаулықты қалай сақтау керек?

Ата-аналардың негізгі міндеттерінің бірі-баланың қалыпты
психикалық денсаулығын сақтау. Бұл ересек өмірде оның
әл-ауқаты үшін берік негіз қалауға мүмкіндік береді.
Баланың психикалық денсаулығын нығайтудың көптеген
жолдары бар.
Жоғары өзін-өзі бағалауды және өзіне деген сенімділікті
қалыптастыру
Өзін-өзі бағалауы жоғары балалар жалпы бақытты. Оларға
құрдастарының қысымы аз әсер етеді және олар
теңдестірілген шешімдер қабылдайды.
Денсаулық - психология, психотерапия,
психиатриядағы негізгі қарастырылатын
мәселелердің бірі. Денсаулық ұғымы ерте кезден
көптеген ғалымдардың зейінін аударған, ал біздің
заманымызда 3. Фрейд, А. Адлер, А. Маслоу, П.Б.
Ганнушкин, А.Е. Личко, Б.С. Братусь еңбектерінде
зерттелген.
Психикалық денсаулығы қалыпты адам өзін және
өзінің басқалармен қатынасын шынайы
қабылдауға талпынады, сезімдерге ашық,
олардан қорғанбайды, өз қылықтары үшін
жауапкершілікті алады. Өмір сүру ортасының
жағдайлары өзгергенде бейімделу реакциясы
болып стресс орын алады.
В.А.Сухомлинский педагогикалық қоғамның зейінін
баланың үйлесімді дамуына байланысты екендігіне
ерекше аударған. Жеке адамның психологиялық
қасиеттері қоғамдық қатынастар жүйесінен тыс орын
алмайды. Психикалық денсаулыққа әртүрлі әлеуметтік
байланыстар әсер етеді, мысалы, отбасы, достарымен,
туысқандармен қарым-қатынас, қызмет, демалыс, басқа
ұйымдарға қатысы. Бұл әсерлердің нәтижесі жағымды
да, жағымсыз да болуы мүмкін. Тек психикасы сау
адамдар әлеуметтік жүйеде белсенді атсалысады.
Баламенуақыт өткізіңіз. Сіз бірге уақыт өткізген кезде
балалар өздерінің маңыздылығын түсінеді.
Баланы соққыға үйретіңіз
Қиындықтар мен проблемалар өмірдің ажырамас бөлігі
болып табылады. Әрине, баланың қиын жағдайға тап
болғанын байқау әрқашан қиын, бірақ сіздің басты
міндетіңіз-олардан үнемі қоршау емес, осындай
қиындықтарды қалай жеңуге болатындығын үйрену.
Саулықтың басты белгілері:
o зақымданушы факторлар әрекетіне тұрақтылық;

орташа статистикалық норма деңгейіне сай өсу мен даму көрсеткіштері;

орташа статистикалық норма деңгейіне сай организмнің функционалды
қалпы;

организмнің резервтік мүмкіндіктерінің болуы;

нақты бір аурудың, не дамуында кемістігінің болуы;

моральді еріктік және құндылықты- мотивациялық бағдарларының жоғары
деңгейі.
Психикалық денсаулығы бұзылған жасөспірімдердің ата-
аналарының кейбір қолайсыз тұлғалық ерекшеліктері бірнеше
сипатта болуы мүмкін: генетикалық фактордың әлеуметтік
психологиялық фактормен қосылуы, жасөспірімнің жеке
басының қалыптасу үрдісіндегі теріс көріністің күшеюіне,
жанұяда психологиялық алдын-алу жұмыстары болмаған
жағдайда жүйкелік психикалық ақаулықтың дамуына жағдай
жасайды. Шекаралық бұзылысы бар жасөспірімдерде
байқалған нақты қолайсыз орта факторларының арасында
отбасылық тұрмыстық факторлар (созылмалы дау-дамайлар,
невроз және т.б.) ерекше мәнге ие болып табылады.
Қорытынды
Баланың қалыпты дамуы үшін отбасы және қоршаған
ортада бала өзін қорғайтындығын сезінуі шарт. Баланың
қоршаған ортамен өзара қатынасын реттеудің негізгі
механизмдері эмоциялық байланысты құра білу қабілетіне
негізделген. Тілек пен қажеттіліктер тәрбие процесі
нәтижесінде, қоршаған ортадағылардың қолдауы, не қарсы
ықпалы негізінде қалыптасады. Егер бұл даму процесі
қоршаған орта не мидың зақымдануына байланысты дұрыс
жүрмесе, жеке тұлға дамуында ауытқу болады.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Торыбаева Ж.З., Атаханова Л.М. Психикалық денсаулық
профилактикасы және суицид превенциясы. Оқу құралы, 2020
2. Айтбаева А.Б., Мынбаева А. К., Садвакасова З.М. Научно-
практические основы профилактики суицида среди молодежи.
Учебник. – Алматы, 2014.
3. Унарбекова Н.Д. Тұлғаның психикалық денсаулығы. Оқу-
әдістемелік құрал. – Өскемен, 2012
4. Садвакасова З.М. Жизнестойкость: технологии и практикум в
работе с воспитанниками детского дома: учебно-методическое
пособие – Алматы, 2016.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Суицидтің қауіп - ұсыну және ақпараттық жағдаяттарды қатер факторлары келісімін алу талдау
Девиантты мінезқұлықты балалармен педагогикалық жұмыс
Балалар мен жасөспірімдердің дене
Жасөспірімдердің танымдық әрекетінің және мінез құлқының нейрофизиологиялық механизмдері
Кәмелетке толмағандар арасында профилактикалық жұмыстың негізгі деңгейлері
Ата - ана мен баланы
Жас өспірімдердің девиантты мінез- құлқының алдын алу мәселелері
САЛАУАТТЫ ӨМІР САЛТЫНЫҢ ҚАЗІРГІ КЕЗДЕГІ ӨЗЕКТІ МӘСЕЛЕЛЕРІ
Психологиялық денсаулық
Салаутты өмір салтының бағдарламасының аймақтық негізі приоритетінің үлгісін өңдеу
Пәндер