Мәтін түрлері




Презентация қосу
№9 сабақ.
Мәтін түрлері.
Пайымдау мәтіні.
34-37 жаттығулар.
Үй тапсырмасын тексеру
• Оқу тапсырмасын тексеру:
«фри» әдісі
• Сұрақтарға жауап береді.
Дескриптор:
Мәтінді мәнерлеп оқиды-1б
Сұрақтарға жауап береді-1б
Жаңа тақырып
Айтылым. Оқылым
ФС тапсырмасы «Топтастыру»әдісі.

34- жаттығу
• Пайымдау мәтінінің бөліктерін тап: дәлелденетін пікір, дәлелдеу және
қорытынды пікір. Әр бөліктің арасын байланыстырып тұрған көмекші
сөздерді ата.
• Дәлелденген пікір: Құмырсқанның қыста қарны ашпайды.
• Дәлелдеу: Өйткені ол жазда таңертеңнен кешке дейін тапқан азығын
илеуіне тасып алады.
• Қорытынды пікір: Сондықтан оны еңбекқор жәндік дейді
Дескриптор:
Пайымдау мәтінінің бөліктерін табады-1б
Әр бөліктің арасын байланыстырып тұрған көмекші сөздерді атайды -1б
Жұппен жұмыс. «Жүрек» әдісі
35-жаттығу. Мәтінді оқы
Мәтін не туралы?
Оған ат қой.
• Мәтіннің аты: Еңбекқор жәндік –бал арасы.
• Бал арасын неліктен «еңбекқор жәндік» деп атайды?
• Мәтіннің пайымдау бөлігін көшіріп жаз.
• Бал арасын «еңбекқор жәндік» деп атайды. Өйткені олар өте
кішкентай екеніне қарамастан, үлкен жұмыстар атқарады.

Дескриптор:
Көп нүктенің орнына дара етістікті тауып жазады-1б
Күрделі етістіктерді қатыстырып сөйлем құрап жазады-1б
• ТАПСЫРМА
• 36- жаттығу.
• Пайымдау мәтінінің бөліктерін (дәлелдеу пікірі, қорытынды)
тауып, сызбамен көрсет. Адам үстіме мінсе, мен алысын
жақын етемін. Адамдар күшімді көреді, сүтімді ішеді. Олар
қылымнан арқан еседі. Сондықтан жыл ағасы мен боламын.
• Бұл қай кейіпкер?
• Бұл кейіпкер: жылқы(ат)

Дескриптор:
Пайымдау мәтінінің бөліктерін (дәлелдеу пікірі, қорытынды)
тауып, сызбамен көрсетеді -1б
Бұл қай кейіп-кер екенін айтады-1б
• Пайымдау мәтінінің бөліктерін тиісті сөздерді қою арқылы
байланыстыр. Қоянның көздері шарасынан шығып, бадырайып
тұрады. Себебі ол қарсы алдындағыны ғана емес, екі
қапталындағыны, сондай-ақ арт жағындағысын да бір мезгілде
көре алады.

Дескриптор:
Пайымдау мәтінінің бөліктерін тиісті сөздерді
қою арқылы байланыстыр -1б
• ҚЖ:
• Мәтінді оқып, асты сызылған сөздерге дыбыстық талдау жасаңыз.
• Тіл – мемлекеттік нышан ретінде танылатын басты құндылық.
Қазақ халқы өз тілін ардақтап, кие тұтқан. Ананың әлдиімен ұрпақ
бойына таралып, ананың бал сүтімен сүйегіне сіңетін тілді ана тіл
деп аялаған. Атаның ақылы мен даналығына суарылған сөз аталы
сөз боп есептелген.

Дескриптор:
Көп нүктенің орнына әріптерінің тиістісін қойып көшіріп
жазады-1б
Қосымша жұмысты орындайды-1б
Үй тапсырмасы. 36-жаттығу
• Пайымдау мәтінінің бөліктерін тиісті сөздерді қою арқылы
байланыстыр. Қоянның көздері шарасынан шығып, бадырайып
тұрады. ... ол қарсы алдындағыны ғана емес, екі
қапталындағыны, сондай-ақ арт жағындағысын да бір мезгілде
көре алады.

Дескриптор:
Пайымдау мәтінінің бөліктерін тиісті сөздерді қою арқылы байланыстырады-1б
Сұрақтарға жауап береді-1б
КЕРІ БАЙЛАНЫС

Ұқсас жұмыстар
МӘТІН ЖӘНЕ ОНЫҢ ТҮРЛЕРІ
МӘТІН ЖӘНЕ ДИСКУРС
Тіл дамыту
Мәтіндік редактор. Мәтіндік редактормен жұмыс жасау
Өтініш
Мәтіндік редактор
Ішкі форма - берілген барлық құралдардың жиынтығымен тұтастай сәйкес келетін, адамның ақыл ойында жүзеге асатын ойлаудың түзілісі
Мәтіндік ақпаратты өңдеу
Мәтіннен түсіндерме
Power Point-та презентация жасау
Пәндер