Саяси ойлар тарихындағы басқарудың дұрыс және бұрыс формалары
Презентация қосу
Саяси ойлар тарихындағы
басқарудың «дұрыс» және
«бұрыс» формалары
Орындаған: Барлыбай Азиза
Тобы: НОк1сп
Өркениет тарихындағы саяси ойлардың даму кезеңдері:
— Ежелгі дүниенің саяси ойлары. Ежелгі Шығыс–шығыс
деспотиясы, патернализм, традиционализм, билікті құдай
әсерімен пайда болды деп түсіну.
— Антикалық кезең — діни-мифологиялық көзқарастардан
ұғымдық-талдау және юридикалық зерттеуге дейін. Мемлекет
құрылымын талдау, оның түрлерінің жіктелуі, басқарудың ең
дұрыс түрін анықтау.
— Ортағасырлық саяси ойлар: араб-исламдық және батыс
европалық.
— Жаңа еуропалық саяси ой — қайта өрлеу мен ағартудан ХХІ
ғасырдағы саяси теориялар мен доктриналарға дейін.
Батыс елдер ішінде саяси идеялар ежелгі гректерде қатты дамыды. Онда қоғам
шығыс елдер мен салыстырғанда көп жағдайда қарама- қарсы өрістеді. Саяси ұйым
түрін жеке мемлекет болып қалған қалалар құрды. Патшалық өкіметтің орнына
аристократиялық және құл иеленушілік демократиялық орын алды.
Көне гректерде саяси ғылымға мол мұра қалдырған ойшылдар көп. Олардың
ішінде Платон мен Аристотельді ерекше атауға болады.
Платонның 200-ден астам
еңбектері бар. Олардың
ішінде саясаттануға
тікелей қатысы бар
шығармалар: “Мемлекет”,
“Саясатшы”, “Заңдар”,
“Парменид”.
Мемлекеттік құрылысты 5 түрге бөлді:
Және бұлардың ішіндегі ең
Аристократия
жақсысы аристократиялық
Тимократия деп есептеді. Себебі онда
парасаттылық, ақыл
Олигархия билейді, оның принциптері-
Демократия адамгершілік, ар- намыс
деп санады.
Тирания
Ертедегі гректердің саяси ой- пікірлерін одан әрі
дамытып, фәлсафасын шыңына жеткізген ұлы
ойшыл, саясаттанудың әкесі- Аристотель
Мемлекет
(араласудың жоғарғы формасы)
Отбасы
(өзара араласудың алғашқы
формасы)
Адам
(саяси жануар, өзінің дамуын
мемлекетке келіп тоқтатады)
Аристотель басқарудың “ДҰРЫС” және “БҰРЫС” түрін ерекшеледі.
ДҰРЫС- Монархия, Аристократия, Полития.
БҰРЫС- Тирания, Олигархия, Демократия.
Дұрыс Бұрыс
Аристотель дурыс мемлекеттерге Бурыс мемлекеттерде билік халык, ушін емес езі ушін
монархияны, аристократияны жене политияны емір суреді. Билікті өзі ушін гана пайдаланган монарх
(республика) жаткызды. Оларды салыстырмалы турде тиранга айналады. Бір топ бай адам билікті колдарына
багалай отырып, ол ен дурыс мемлекеттік курылым осы алып, оны езге азаматтар есебінен ез байлығын кебейту
уш элемент Уйлесім тапканда гана жузете асады деп ушін пайдаланган аристократия олигархияға айналады.
корытынды жасатан. Шектен шыккан Сондай-ак, билікті ешкімге бағынбайтын тобыр (охлос)
жатдайда дурыс мемлекет бурыс мемлекетке, яғни басып алатын жағдайлар да болады. Тирания -
монархия – тиранията, кол астындағылардын муддесін мемлекетік курылымнын ен нашар турі,
коргауды кездемейді, аристократия - олигархияга, ол кол астындағылардын муддесін корғауды коздемейді,
полития -демократията айналады. Озі ататан 3 дурыс керісінше оларға карсы жумыс істейді. Олигархия -
мемлекеттін ішінен Аристотель политияны ен дурысы аристократиядан туған жана форма, бай адамдардан
деп санады. бул форма - баска турлердін тек жаксы Куралган азшылык көпшілікті билейді. Демократия
жактарын алған жене екі шектін кедейлерден туратын кепшіліктін билігі.
ортасында тур. Аристотельдін ойынша, тендіктің болмауы
Мемлекет ішіндегі кетерілістердін,
толкулардын негізгі себебі.
Мемлекеттін дурыс жене бурыс турлері - ежелгі грек ойшылы Аристотель езінін "Саясат" енбегінде
калыптастырған тусінік. Бул енбегінде Аристотель Платонный "Мінсіз мемлекет" ілімін сынға алады.
Платоннан езгеше ол алдынғы орынға мемлекеттін "шексіз жаксы" улгісін усынады. Платон ұсынған мүлік,
әйел, бала ортактыгы мемлекетті жояды деп тусінеді. Аристотель мемлекет билеушілерінің алға коятын
максаттарына байланысты мемлекеттік курылымның дурыс және бурыс турлерін ажыратады. Дурыс
турлеріне ол баскарушының санына карамай (біреу ме, бернешеу ме, алде,көпшілік пе) ортақ игілікке
ұмтылатын мемлекеттік курылымды жаткызды.
Дурыс турлері: 1) монархия (бір адамның билігі); 2) аристократия (азшылықтың билігі); 3) полития
(кепшіліктін билігі). Ал, бурыс турлеріне - билеушілердін ездерінін жеке мудделерін кездейтін мемлекеттік
курылым жатады. Бурыс турлері: 1) тирания; 2) олигархия; 3) демократия.
Осылайша, Платон "мінсіз мемлекетті" іздеді, ал Аристотель, шынайылыкка бір табан жакын турып,
"ортак муддені көздесе, кез келген баскару турін кабылдауға" келісті.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz