Педагогикалық зерттеулердің зерттеу әдістері
Презентация қосу
Қазақстан Республикасы Ғылым және Жоғары Білім Министрлігі
Өзбекәлі Жәнібеков атындағы Оңтүстік Қазақстан педагогикалық университеті
Мемлекеттік думадағы қазақтардың аграрлық мәселесі және қазақ
депутаттары.
Қабылдаған: Найманбаев Б.Р.
Орындағандар: Мамықова Назерке
Қалдыбаев Жандос
Қожан Мерейлі
Мейірбек Салидат
Камрадинов Ержан
Тобы: M1601-13
ЖОСПАР.
1. Плюрализм, педагогика ғылымы.
2. Педагогикалық зерттеудің әдіснамалық негіздері.
3. Педагогикалық зерттеулердің зерттеу әдістері.
4. Қорытынды.
5. Пайдаланылған әдебиеттер
Плюрализм, педагогика ғылымы.
Плюрализм- қазіргі саяси режимдерге тән сипат. Плюрализм түсінігі мемлекеттік өмірге мүдделері, ой
пікірлері, ұстанымдары үнемі әрқилы, салыстырмалы, бәсекелес болатын әр түрлі өзара байланысты,
сонымен қатар тәуелсіз әлеуметтік және саяси топтардың, партиялардың, ұйымдардыңараласуын
мойындауды білдіреді.
Педагогика ғылымының әдіснамасы дегеніміз- таным процесі мен педагогикалық шындығы
түрлендірудің принциптері мен әдістері, формалары туралы ілім.
Педагогикалық зерттеудің әдіснамалық негіздері
Педагогикалық зерттеу әдіснамасы дегеніміз ғылыми-танымдық педагогикалық іс-әрекеттің амал, тәсілдері
мен түрлері, құрылымдық принциптері туралы ілім.
Ғылыми зерттеу әдіснамасы аспектілеріне:
1-ғылыми танымның философиялық тұжырымдамасының жетекші идеялары болып табылатын кез келген
ғылымның жалпы ғылыми әдіснамалық негізі: диалектика заңдары, нақты әлемді, болмысты зерттеудің
диалектикалық әдісі, яғни материалистік диалектиканы, таным теориясы, логика мен ғылыми шығарылым
теориясы.
2-ғылыми зерттеуге әдіснамалық тұрғыда қарау,
3-ғылымның нақты саласының әдіснамалық постулаты,
4-зерттеуші ғылыми ізденіс пен практикалық іс әрекет барысында басшылыққа алатын нақты ғылыми
мәселенің әдіснамалық постулаты жатады. Бұлай бөлудің негіздемесі жалпыдан жалқыға өту қағидасы болып
табылады.
Ғылыми педагогикалық зерттеудегі негізгі әдіснамалық амалдар:
1-жүйелі құрылымдық 4-антропологиялық 7-ізгілікті
2-синергетикалық 5-герменевтикалық 8-мәдениеттанулық
3-аксиологиялық 6-феноменологиялық 9-эзотериялық
Педагогикалық зерттеулердің негізгі әдіснамалық принциптері мен талаптары:
-Психологиялық-педагогикалық зерттеулердің табысты жүзеге асуында теория мен практика бірлігі
принципінің маңызы зор
-зерттелетін мәселеге нақты нақты тарихи тұрғыда келу, бірақ ол шығармашылықсыз мүмкін емес
-зерттеліп отырған мәселені шешуге шығармашылық тұрғыда келу психологиялық-педагогикалық
құбылыстарды өз алдында қараудың дұрыстық принципімен байланысты
-психологиялық педагогикалық-зерттеулердің жетістігі көбіне психологиялық-педагогикалық процестер
мен құбылыстарды меңгерудің жан-жақтылық принципін жүзеге асырумен байланысты
-ғылыми-педагогикалық зерттеудің қисындылық және тарихи бірлік ұстанымы
-зерттелетін нысандарға жүйелік тұрғыда келу принципі
-детерминизм принципі, дамудың сыртқы әсері мен ішкі жағдайының бірлігі, белсенді әрекеті, даму
принципі.
Педагогикалық зерттеулердің зерттеу әдістері:
Педагогикалық зерттеу кезеңдері:
Теориялық:
әдебиет көздері, талдау және синтездеу, абстракциялау (дерексіздендіру), тұжырым жасауда индуктивті
және дедуктивті әдістер, ұқсастыру әдісі, үлгілеу, болжау, математикалық және статистикалық әдіс
Эмпирикалық:
тәжірибе, эксперимент, сұрақ-жауап
Әдіснамалық:
белгісіз білімді білу, талдау, ғылыми айналымға енгізу
Ғылыми педагогикалық зерттеулердің құрылымы:
Зерттеу мәселесімен танысу, теориялық ілімдер, болжам жасау, зерттеу әдістерін таңдау, тәжірибені
ұйымдастыру мен өткізу, зерттеу нәтижелерін өңдеу, практикалық ұсыныстар.
Педагогикалық әдіснама құрылымдық жағынан 4 түрге бөлінеді: философиялық, жалпы ғылымдық, нақты-
ғылымилық және технологиялық.
Философиялық материализм-табиғаттың, қоғамның және ойлаудың өзгеруінің, қозғалуы мен дамуының жалпы
заңдары туралы философиялық ілім.Диалектикалық материализм философиясында табиғаттың, қоғамның және
ойлаудың сан мөлшері өзгерісінің сапа мөлшеріне ауысуы, қарама-қарсылықтардың бірлігі мен күресі, терістеуді
терістеу сияқты диалектиканың заң бойынша дамитындығы тағайындалған.Педагогикадағы диалектиканың
материализм тұлғаның объективті және субъективті қоғамдық қатынастар ретінде танылатындығынан көрінеді. Тұлға
іс-әрекетте көрінеді және іс-әрекет нәтижесінде қалыптасады. Тұлғамен іс-әрекет әрқашан бірлікте.
Жалпы ғылымилық деңгей-зерттеушіден өмірдегі құбылыстарға өзіндік нақты құрылымы бар және өзінің қызмет
атқару заңы бар жүйе ретінде қарауды ұсынады.
Жүйелік тұрғыдан қарау заттар мен құбылыстарды, процестерді және олардың компоненттері үнемі өзара бір-бірімен
байланыста, дамуда, қозғалыста қарауды ұсынады.Тұлғаның дамуының негізі, құралы және шешуші шартты іс-әрекет
болып табылады. Бұл іс-әрекетте тұлғаның белсенділігінің, оның өзін-өзі жетілдірілген мұқтаждығының маңызы
зор.Нақты ғылымилық деңгей нақты белгілі бір ғылым саласында қолданылатын зерттеу әдістері мен принциптері
мен жиынтығы болып.
Педагогикалық зерттеу әдістері-деп педагогикалық құбылыстармен педагогикалық процестер, олардың элементтері
мен компоненттер арасындағы заңды байланыстарды, қатынастарды,тәуелділіктерді тағайындау және ғылыми
теорияларды құру мақсатында ғылыми информациялар алу тәсілдерін айтады.Зерттеулерде жалпы теориялық әдістер,
әлеуметтік және психологиялық әдістер, математикалық әдістер пайдаланылады.
Педагогикалық
зерттеу әдістері
шартты түрде
Теориялық әдіс Эмпирикалық әдіс
Теориялық әдістерге анализ, синтез, салыстыру, индукция,
дедукция, абстракциялау, жалпылау, нақтылау, модельдеу
әдістері жатады.
Эмпирикалық әдістерге бақылау, әңгімелесу, сауал-сұрақ,
тестілеу, бағалау, алынған мәліметтерді өңдеу
(математикалық, статистикалық, графикалық, кестелік),
зерттеу нәтижелерін педагогикалық іс-тәжірибеге ендіру
жатады.
Қорытынды.
Зерттеудің әдіснамалық негіздері
зерттеу пәнін Әдіснамалық тұғырлар Әдіснамалық ұстанымдар Зерттеу қисыны
философиялы
қ заңдар,
ұстанымдар,
ұғымдар,
әдістер Зертте Зертте Зертте
арқылы Мә Си Ин Эк Зертте Тарих Ғыл
ден нер нов ол удің илық ыми- удің удің удің
қарастыру оги ғылым түсінік өлшем
иет гет аци тұжыр пен лық
тан ика ял ял ымда- логика и тік дік
ық аппар аппара аппара
ым лық ық малық лық-
жә аты ты ты
дық бірлігі тың
не
т.б.
бірлігі
Сабақт Жүйел Объек
астық ілік тивтілік
Пайдаланылған әдебиеттер.
1. Пошаев Д.Қ. Ғылыми педагогикалық зерттеу негіздері. Шымкент, 2003, 112 б.
2. Қоянбаев М., Қоянбаева Г.Р. Педагогика әдіснамасы және педагогикалық зерттелетін әдістері. -
Алматы: Абай атындағы ҚазҰПУ, 2007, 32 б.
3. Педагогика. Курс лекций, Алматы: Нұрлы Әлем, 2003.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz