Мәскеу университетіндегі Константин Дмитриевичке арналған ескерткіш тақта




Презентация қосу
Орталық Азия Инновациялық Университеті
Жаратылыстану - техникалық факултеті

Тақырыбы:
К.Д.Ушинскийдің тәрбие туралы
көзқарасы

Орындаған:
Нұрлан
Аяулым
ТобыТексерген:
: МТk21-
1h
Өмірзақ
Гүлназ
• Константин
Дмитриевич
Ушинский [19.2.
(2.3.)1824, Тула –
22.12.1870 (3.1.
1871) Одесса,
Киевте
жерленген] –
орыстың педагог
демократы,
• Ресейде ғыл.
педагогиканың
негізін қалаушы.
Константин Дмитриевич Ушинский

• Константин Дмитриевич Ушинский 1824 жылы Тула қаласында
чиновниктің жанұясында дүниеге келді.
• Өзінің балалық және жастық шағын Чернигов губерниясының
Новгород – Северск қаласына жақын жерде орналасқан
әкесінің шағын жекеменшігінде өтті.
• Орта білімді Новгород – Северск гимназиясында алады.
• 1840 жылы К.Д.Ушинский Москва университетінің заң
факультетіне оқуға түседі, онда белгілі профессорлар
(Грановскийдің және басқалар) лекциясын тыңдады.
• Студенттік жылдарда Ушинский әдебиетпен, театрмен қызыға
айналысты, халықтың арасында сауатылықты тарату туралы
армандады.
Мәскеу университетіндегі Константин Дмитриевичке
арналған ескерткіш тақта
Алғашқы мақалалары
• 1857-1958 ж.ж. "Тәрбие үшін ” журналда
өзінің
• "Педагогикалық әдебиеттің пайдасы
туралы”,
• "Қоғамдық тәрбиенің халықтығы туралы”,
• "Мектептің үш элементі” және басқа да
орыс педагогикасына құнды үлес қосқан
мазмұнды мақалаларын жариялады
• 1857-1958 ж.ж. ең
алғашқы
"Педагогикалық
әдебиеттің
пайдасы туралы”,
"Қоғамдық
тәрбиенің
халықтығы
туралы” сияқты
мақалалары
жарық көрген
журналдың
бірінші беті
• “Еңбектің психикалық және тәрбиелік мәні”
(1860) атты мақаласында К.Д.Ушинский
еңбектің бала психикасы мен тәрбиесіне
ықпал етуші фактор екенін айырықша атап
көрсетті.
• “Н.И.Пироговтың педагогикалық идеялары”
(1862) мақаласында ол педагогикадағы
маңызды мәселе “білім берудің негізгі
идеясын іздеуге” арнады.
Кітаптары
• Смольныйдағы кезеңде ол бастауыш оқыту үшін
оқу кітабын басып шығарды – "Балалар әлемі”.
• Шетелде 1864 жылы "Ана тілі” атты тамаша оқу
кітабын жазды және "Ана тілін” оқытуға басшылық
мұғалімдер мен ата-аналарға арналған оқу құралы
жарық көрді.
• 1867 жылы Ушинский өзінің ең басты шығармасы.
"Адам-тәрбиенің пәні” атты еңбегін жазды. бірінші
томы 1868 жылы, ал екінші томы 1869 жылы
Петербургте шықты.
• К.Д.Ушинский еңбектерінің жетістігінің бірі —
бастауыш оқыту мәселесін мейлінше зерттеді.
Оның негізгі еңбектері: “Сауат ашу — білімді
кеңейту құралы” (1858), ”Балалар әлемі мен
Хрестоматия”, “Оқу кітабы. Ақыл-ойды
жаттықтыруға арналған табиғат әлемімен
біртіндеп танысу” (1865), “Алғаш орыс тілін
оқыту” (1864) оқушыларға арналған “Ана тілі”
және “Ана тілін оқытуға ата-аналарға кеңес”
(1864).
Ушинскийдің тіл туралы көзқарасы
• К.Д.Ушинский "Ана тілі” атты белгілі
мақаласында былай деп жазды: Тіл – бұл
өмірі өткен, бүгінгі өмір сүріп отырған
болашақтағы халықтың ұрпағын бір ұлы
тарихи тұтастыққа біріктіретін ең өміршең,
дәмді және берік байланыс. Ол тек ғана
халықтың өміршеңдігін білдіріп қоймайды,
ол өмірдің өзі. Егер халықтың тілі жойылса,
халық та болмайды.
• Ушинскийдің пікірінше, ана тілі "халықты әлі де
кітаптар, мектептер болмаған кезде де оқытқан
және өркениет пайда болғаннан кейінде оны
оқытуды жалғастырған ұлы халықтық тәлімгер
болып табылады”. Осыдан келіп, ана тілі "негізгі
құрал болып табылады, оның көмегімен біз
идеяларды, білімдерді меңгереміз, одан кейін
шәкірттерге береміз”. К.Д.Ушинский
элементарлық білім берудің басты міндеті ана
тілін меңгеру деп есептеді.
Ушинскийдің тәрбие туралы көзқарасы

• "Халықтың өзі және оның ұлы адамдары
болашаққа жол қалауда: тәрбие тек ғана
осы жолмен жүреді...”
• ол халықтық тәрбие жүйесінің тәрбиелік
күші кез келген абстрактылы педагогикалық
жүйеден артық деп санады.
• К.Д.Ушинскийдің негізгі тезисі – оқыту мен
тәрбиенің бірлігін қамтамасыз ету болатын.
Ол тәрбиенің маңыздырақ екеніне
тоқталып, жалпы ақыл-ойдың дамуы
тәрбиелікпен сабақтасып, толығуы керек
деп түйіндейді.
•. Діннің қоғамдық моралді қалыптастырудағы
тәрбиелік мәнін мойындай отырып, ол мектеп
пен ғылымның дербес болуын талап етті.
Оның адамгершілік тәрбие туралы жүйесі
беделге емес, жағымды мысалдарға,
мұғалімнің адамгершілік ықпалына, “баланың
саналы іс-әрекетіне”, адамды жақсы көру,
құрметтеу, сүюге негізделеді
НАЗАР
АУДАРҒАНДАРЫҢЫЗҒА
РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Станиславский негізін салған сахналық шығармашылықтың теориясы мен методологиясының шартты атауы
Константин Дмитриевич Ушинский
Мәскеу психиатриялық клиникасына сәйкес прогрессивті паралич
Ресей гомеоптиясы
Жетістікке жеткен тұлғалар
Әлемдегі ең әдемі кітапханалар
«Рахат» акционерлік қоғамы
Потто Кімді қазақтардың қазақ музыкасын зерттеуші
Қазақ боксшылары
Экскурсиядағы көрсету және әңгімелеу әдістері
Пәндер