Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту қажеттілігі




Презентация қосу
Қазақстан
Республикасында
инклюзивті білім беруді
дамыту қажеттілігі
Қазақстанда инклюзивті білім беруді дамыту маңызды, өйткені ол
барлық балалардың білім алуға және қоғамға толық қатысуға тең
мүмкіндігін қамтамасыз етеді. Бұл арнайы қажеттіліктері бар
балалардың әлеуметтік және оқу жетістіктерін жақсартуға ықпал етеді.

Орындаған:Сейдкасимова А.
Қабылдаған оқытушы:
Инклюзивті білім берудің
негізгі тұжырымдамалары
мен бастамалары
1 Әрбір баланың 2 Оқушылар мен
әртүрлі мұғалімдердің бірлігі
қажеттіліктерін
Инклюзивті білім беру
қанағаттандыру
Инклюзивті білім беру барлық оқушылар мен мұғалімдердің
балалардың қажеттіліктеріне өзара түсіністік пен
назар аударуды, сондай-ақ адамгершілік қатынастарын
олардың белсенді қатысуын нығайтуға бағытталған.
қамтамасыз етеді.

3 Білім беру мекемелерінің бейімделуі
Білім беру жүйесін барлық оқушылардың қажеттіліктеріне бейімдеу -
инклюзивті білім берудің маңызды бастамасы.
Білім беру жүйесіндегі
инклюзивтілік қалай
қарастырылады?

Теңдік Қолжетімділік Саралау

Физикалық, сенсорлық Әр оқушының жеке
Инклюзивті білім беру
және когнитивтік қажеттіліктерін ескере
барлық оқушыларға тең
мүмкіндіктері шектеулі отырып, жеке тәсілдер
мүмкіндік береді.
оқушылар үшін қолдану.
бейімделген ортаны
қамтамасыз ету.
Инклюзивті білім беруді
дамытудың мемлекеттік
саясаттағы орны
Заңнамалық базасы Мемлекеттік
бағдарламалар
Қазақстанда инклюзивті білім
беруді дамытуға бағытталған Инклюзивті білім беруді енгізу
заңдар қабылданған. және көтермелеу бойынша
арнайы мемлекеттік
бағдарламалар іске асырылуда.

Қаржылық қолдау Институционалдық
өзгерістер
Инклюзивті білім беруді дамыту
үшін мемлекет қаржылық Білім беру жүйесінде
ресурстарды бөлуде. 2011 инклюзивтілікті енгізу
жылдың басында 4 млрд. 170 мақсатында институционалдық
млн. теңге қаражат жұмсалды. өзгерістер жүргізілуде.
Мүмкіндігі шектеулі балалардың, мүгедек балалардың сапалы білім алуға тең құқылы болуы
Қазақстан Республикасының Заңымен бекітілген.
Қазақстан Республикасында мүмкіндігі шектеулі балаларға білім берудегі нормативтік-
құқықтық базасы:
•ҚР «Білім туралы» Заңы, 2007 ж.;
•ҚР «Кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы»
Заңы, 2002 ж.;
•ҚР «ҚР Балалардың құқықтары туралы» Заңы, 2002 ж.;
•2011-2020 жылдарға арналған ҚР Білім беруді дамытудың мемлекеттік бағдарламасы;
•2011-2015 жылдарға арналған ҚР Білім және ғылым министрлігінің Стратегиялық жоспары;
•2012 жылғы 23 тамыздағы № 1080 Мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты;
•ҚР Білім және ғылым министрлігінің 2012 жылғы 8 қарашадағы «Қазақстан Республикасында
бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» № 500
бұйрығы;
•ҚР Білім және ғылым министрлігінің 2004 жылғы 26 қарашадағы «Стационарлық емдік-
профилактикалық, оңалту және басқа да денсаулық сақтау ұйымдарында емдеу курсынан өтетін
мүгедек балаларға арналған оқыту, мүгедек балаларды үйде оқытуда оқыту-тәрбелеуді
ұйымдасты-руға ата-аналарға жәрдемдесу тәртібін реттеу туралы қағидаларды бекіту туралы» ҚР
Білім және ғылым министрлігінің № 974 бұйрығы.
Инклюзивті білім беруді
жүзеге асырудағы негізгі
артықшылықтар
1 Әлеуметтік интеграция
Инклюзивті оқыту арқылы балалар бір-бірімен тиімді өзара
әрекеттеседі және қоғамға бірге қатысады.

2 Жеке дамуды қолдау
Инклюзивті білім беру әр баланың жеке қажеттіліктерін
қанағаттандыруға бағытталған.

3 Баламалы тәсілдер
Инклюзивті оқыту оқыту әдістерін әртараптандыруға
ықпал етеді.
Қазақстан
Республикасындағы
инклюзивті білім беруді
дамытудың қазіргі жай-
күйі
Инфрақұрылым Педагогикалық кадрлар
Білім беру ұйымдары инклюзивті Мұғалімдер инклюзивті оқытудың
оқытуға бейімделуде. әдістерін меңгеруде.

Білім беру мазмұны Ата-аналар мен қолдау
Оқу бағдарламалары мен Ата-аналар мен жергілікті
материалдары қауымдастықтар инклюзивті білімді
әртараптандырылуда. дамытуға ықпал етуде.
Бала Құқықтары туралы Конвенция.

Қазақстан Республикасы білім беру жүйесінде мүмкіндігі шектеулі балалар, мүгедек балалардың
құқықтары.
Қазақстан Республикасының Президенті – Елбасы Н.Ә. Назарбаевтың 2012 жылғы 27 қаңтардағы
«Әлеуметтік – экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты бағыты» Қазақстан халқына
Жолдауында білім саласына түбегейлі өзгерістер жасауды міндеттеумен қатар, нәтижесі –
Қазақстандағы адами капитал деңгейінің сапалы өсуін атап көрсетті.
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңының (2012.09.01. берілген өзгерістер мен
толықтыруларымен) 8-бабы «Білім беру саласындағы мемлекеттік кепілдіктер» бөлімінде: «Мемлекет
әлеуметтік көмекке мұқтаж Қазақстан Республикасы азаматтарын олардың білім алуы кезеңінде
қаржылау шығыстарын толық немесе ішінара өтейді» делінген. Ал, әлеуметтік көмек көрсетілетін
Қазақстан Республикасы азаматтарының санатында – даму мүмкіндіктері шектеулі балалар,
мүгедектер және бала кезінен мүгедектер, мүгедек балалар да бар.
Сонымен қатар, Қазақстан Республикасының «Кемтар балаларды әлеуметтiк және
медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы» 2002 жылғы 11
шілдедегі № 343-ІІ Заңында, Түпнұсқада макемтар балаларды әлеуметтiк,
медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдаудың нысандары мен әдiстерiн
айқындайды, дамуында кемiстiгi бар балаларға көмек көрсетудiң тиiмдi жүйесiн
жасауға, оларды тәрбиелеу, оқыту, еңбекке және кәсiби даярлау iсiмен байланысты
проблемаларды шешуге, балалар мүгедектiгiнiң алдын алуға бағытталған шараларды
жүзеге асыру қарастырылған.
Инклюзивті білім берудің негізгі міндеттері
мен даму бағыттары

Қолжетімділікті Жеке бағдарламалар әзірлеу Қоғамдық қолдауды нығайту
қамтамасыз ету
Әр баланың жеке қажеттіліктері мен Инклюзивті білім беруді жүзеге
Барлық балалардың білім алуына тең мүмкіндіктерін ескере отырып, білім асыруда ата-аналар мен жергілікті
мүмкіндік беру. беру процесін бейімдеу. қауымдастықтардың рөлін күшейту.
ПМПК – тің 2012 жылдың қаңтр айының 1-не берген мәліметтері бойынша
республикамызда 149043 мүмкіндіктері шектеулі бала мен жасөспірім тіркелген.
Бүгінгі күні республикамыздағы арнайы ұйымдар жүйесінде 63 түзету және
инклюзивті білім беру кабинеті, 129 психологиялық – педагогикалық түзету
кабинеті, 20 оңалту орталығы және 479 логопедиялық пункт қызметтерін жүзеге
асыруда.
Білім берудің арнайы (түзету) ұйымдарын арнайы құралдармен қамтамасыз ету
2011 жылы 40% бастап 60%-ға жетті (2010 жылы 25% бастап 40,0% болды).
2008 жылы наурыз айының 28-ндегі Қазақстан Республикасы Үкіметінің №296
қаулысына сәйкес кәсіби оқу бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарына
техникалық және кәсіптік, орта білім беруден кейінгі және жоғары білім беру
бойынша оқуға түсу барысында I, II топтағы мүгедек азаматтарға, жастайынан
мүгедек, мүгедек балаларға мемлекеттік білім беру тапсырысынан жалпы санынан
0,5 пайызда квота қарастырылады.
2011 жылдың басында Мемлекеттік бағдарлама шеңберінде үйде оқитын
мүгедек- балалар, жеке білім алу марштрутынан табысты өту үшін,
бағдарламалық- техникалық құралдармен жабдықтауға 4 млрд. 170 млн. теңге
қаражат жұмсалды.
Соңғы үш жылда 713 мүгедекке гранттар тағайындалды. Осыған қоса, 2008
жылғы 7 ақпандағы № 116 қаулысына сәйкес көзі нашар көретін мүгедектер мен
құлағы кеміс мүгедектер, жетім балалар мен ата-аналарының қамқорлығынсыз
қалған және азаматтардың қорғаншылығындағы (қамқорлығында-ғы) балалар
ұлғайтылған (+75 пайыз) мемлекеттік стипендия алады. Сондай-ақ, мүгедектер білім
алып жатқан жоғары оқу орындарында олардың еркін кіруі үшін (пандус)
жағдай жасалады, арнайы оқу құралдары пайдаланылады.
Инклюзивті білім
берудің материалдық-
техникалық және
кадрлық қамтамасыз ету
мәселелері
Материалдық-техникалық база Барлық оқушылардың
қажеттіліктеріне сәйкес
келетін инфрақұрылымды
құру
Кадрлық қамтамасыз ету Инклюзивті білім беру
саласындағы мамандарды
даярлау және оларды
жетілдіру
Инклюзивті білім берудің тетіктері мен құралдары
Саралау тәсілдері Қолдау қызметтері
Әр оқушының жеке ерекшеліктеріне байланысты оқу Оқушылардың қажеттіліктеріне сәйкес арнайы
мазмұнын және әдістерін бейімдеу психологиялық, әлеуметтік және логопедиялық қызметтерді
енгізу

Ынтымақтастық пен үйлестіру Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар
Инклюзивті білім беру үшін мұғалімдер, ата-аналар және Оқу процесін жетілдіру және қолжетімділікті қамтамасыз ету
басқа мамандар арасындағы тиімді ынтымақтастықты үшін заманауи технологияларды пайдалану
қамтамасыз ету
Қорытынды: инклюзивті
білім беруді дамытудың
басым бағыттар
1 Қолжетімділік 2 Тәжірибелік жүзеге
асыру
Білім алуға тең мүмкіндіктер
құру және барлық балалар Инклюзивті білім беруді іс
үшін қолжетімді ортаны жүзінде қолдану тетіктерін
қамтамасыз ету. күшейту.

3 Қоғамдық қолдау 4 Мемлекеттік саясат
Ата-аналар, мұғалімдер Инклюзивті білім беруді
және жергілікті дамытуға бағытталған
қауымдастық арасындағы мемлекеттік саясатты
ынтымақтастықты нығайту. жетілдіру.

Ұқсас жұмыстар
Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту
Жалпы білім беру ұйымдарындағы инклюзивті үрдістің құқықтық негіздері
Білім берудегі инклюзивті үрдісті басқару
Қазақстан Республикасында және шетелде инклюзивті білім берудің даму тарихы
Инклюзивті білім берудің мазмұны
Конвенцияның негізгі мақсаты - максималды түрде баланың қызығушылығын сақтау
Психологиялық - педагогикалық қолдау көрсету
Инклюзивті білім берудің мақсаты
Инклюзивті білім беру пәні, инклюзивті білім бері ерекшеліктері
Республикасындағы арнайы және инклюзвиті білім берудің жағдайы мен дамуы
Пәндер