Қалыптастырушы бағалаудың шарттары




Презентация қосу
М.Х.Дулати атындағы Тараз университеті
Физика және информатика кафедрасы

СӨЖ
Тақырыбы:
Қалыптастырушы бағалаудың шарттары

Пәні:Бағалаудың өлшемдік технологиялары
Тобы:Ф-22-3
Орындаған: Орынбай Е.Ғ.
Қабылдаған: Мадалиева Э.Б.
Қалыптастырушы (формативті) бағалау

Қалыптастырушы (формативті) бағалау күнделікті оқу үрдісінде оқушылардың ағымдағы
білім деңгейлерін анықтау үшін және мұғалім мен оқушы арасында өзара байланысты
орнату үшін қолданылады. Ол бағалау күнделікті оқу үрдісі кезінде жүргізіледі, оқушыға өз
жұмыстарын өңдеуг және жоғары нәтижеге жетуге көмектеседі, мұғалімге оқушының
материалды меңгергені туралы ақпарат жинақтауға, талдауға және жоспарлауға мүмкіндік
береді.
Қалыптастырушы бағалаудың шарттары:

1. Оқушылардың оқу мақсаттарын білуі және түсінуі;
2. Оқушылармен тиімді кері байланыстың болуы;
3. Оқушылардың өзіндік тану үдерісіне белсенді
қатысуы;
4. Оқушылардың бағалау критерийлерін білуі және
түсінуі;
5. Оқушылардың өз жұмысын талдай алу білігі мен
мүмкіндігі.
Оқушылардың оқу мақсаттарын білуі
және түсінуіне қалай жетуге болады:
Оқушылардың оқу мақсаттарын білуі және түсінуіне қалай жетуге болады:
1. Бастапқы кезеңде мұғалім сабақ мақсаттарын айқындап, оларды оқушыларға түсіндіріп,
бірге талқылайды;
2. Күнделікті талқылаулар келешекте оқу мақсаттарын бірге айқындау дәстүріне айналуы
мүмкін.
Бағалау критерийлері оқытудың мақсатын және ара қатысын белгілеуге сәйкес белгі.
Дескриптор - жетістік деңгейінің сипаттамасы. Критериалды бағалау жүйесінің тиімділігі:
- Мұғалімге оқушының оқу жетістіктерін обьективті түрде бағалауға мүмкіндік береді;
-Оқушыларға оқу үдерісі барысында туындаған қиындықтарды түсінуге бағалауға мүмкіндік
береді, -Ата-аналармен оқушының оқу жетістіктері бойынша обьективті дәлелдемелерлмен
қамтамасыз етіледі.
Сонымен қатар оқушылардың оқу жетістіктерін бағалауда бірқатар дағдылар қолданылады.
Олар: білу, түсіну, қолдану, сыни ойлау, анализ, синтез, бағалау, зерттеу дағдылары, рефлексия,
комуникативті дағдылар, тілдік дағдылар, жекежұмыс жасау дағдылары, топта жұмыс жасау
дағдылары, мәліметті іздеу дағдылары, тәжірибелік дағдылар, шығармашылық дағдылар.
Қорытынды

Оқыту мен оқу процесі аясында мұғалім оқушылардың жетістіктері мен пәнді түсіну
деңгейін формативті бағалауда үздіксіз бақылап отырады. Нақтырақ айтқанда,
қалыптастырушы бағалау қалыпты оқытудың құрамдас бөлігі ретінде жүзеге асуы керек.
Сондықтан қалыптастырушы бағалау аясында мұғалімдер оқушылардың мақсатқа
қаншалықты қол жеткізіп жатқандығын бақылауға алуы тиіс.
Суммативті бағалауды практикада жүзеге асыру әр түрлі бақылау-тексеру жұмыстарын
жүргізуді талап етеді. Бақылау тексеру тапсырмаларын құрғанда оның сұрақтары
мемлекеттік білім беру стандартының мазмұнына және пәннің оқу бағдарламасына сай
құрылуы қажет. Оқушының жетістігінің деңгейін тексеру үшін мұғалім әдетте дайындалған
сұрақтар нұсқасын, тесттерді немесе оқулықтағы әр параграфтың, тараудың соңындағы
сұрақтарды пайдаланады. Сонымен қатар мұғалім өз тәжірибелерін, қосымша әдебиеттерді
пайдаланып, өздігінен тапсырма сұрақтарын құруға болады.
Пайдаланылған
әдебиет
1. Кохаева Е.Н. Қалыптастырушы бағалау: әдістемелік құрал Астана:
«Назарбаев Зияткерлік мектебі» ДББҰ, Педагогикалық шеберлік орталығы,
2014ж.
2. «Мұғалімге арналған нұсқаулық» III деңгей, үшінші басылым «Назарбаев
Зияткерлік мектебі» ДББҰ, 2012 ж
3. Пит Дадли «Оқытудың белсенді әдістері» «Назарбаев Зияткерлік мектебі»
ДББҰ, Педагогикалық шеберлік орталығы, Астана, 2013ж.
4. Р.Х.Шакиров, А.А.Буркитова, О.И.Дудкина Оқушы жетістіктерін бағалау
Әдістемелік нұсқаулық – «Білім», 2012.

Ұқсас жұмыстар
ҚАЛЫПТАСТЫР УШЫ БАҒАЛАУ ЖӘНЕ ОНЫҢ ӘДІСТЕРІ
Қалыптастырушы бағалау және оның әдістері
Қалыптастырушы бағалаудың әдіс - тәсілдері
Қалыптастырушы бағалау үдерісі
Критериалды білім беру сапасы
ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ
Критериалды бағалау пайдасы
Бағалау үдерісі
Бағалау критерийі
Қалыптастырушы бағалаудағы кері байланыстың маңыздылығы
Пәндер