Сендіру Тәрбие әдістерінің жіктелуі


Презентация қосу
3 бөлім. Сендіру әдісі және оның
формалары.
Сендіру әдісі.
Пән:Оқушылармен тәрбие жұмысын жоспарлау кезінде тәрбие
әдістерін, формаларын,
тәсілдерін, құралдарын пайдалану
Жоспар:
1. Сендіру әдісі дегеніміз не?
2. Сендіру әдісінің тәрбие процесіндегі рөлі
Әдіс
• Әдіс деген сөз гректің «metodos» деген сөзінен шыққан. Метод деген ұғым белгілі
ақиқатқа, шындыққа, мақсатқа жетудің жолдары деген мағынаны білдіреді. Ал,
кейінгі шыққан оқу құралдарында тәрбие әдістерін тәрбиенің тәсілдерімен,
оқушының бойына белгілі бір қасиеттерді сіңірудің жолдарымен бірлікте алып
қарастырады.
Әдіс
• Тәрбие әдісі бұл мектеп тәжірибесінде тәрбиеге қойылатын мақсаттарға қол
жеткізу үшін пайдаланылатын жол.
• Тәсілдер – тәрбиелеу саласына, еркіне, сезіміне, іс-әрекетіне әсер ету шаралары.
• Тәрбие тәсілі – жалпы әдістің бөлігі, жеке дара әрекет (әсер ету), нақты іс.
• Тәсілдер-бұл тәрбиешінің қойылған мақсатқа тез жетуі үшін тәрбиеленушімен бірге
салатын соқпақ жол деуге болады.
Сендіру Тәрбие әдістерінің жіктелуі
Үлгі өнеге Мадақтау және
Жаттықтыру жазалау әдістері
көрсету
бақылау жасау,
талап қою әдісі.
Сендіру әдісі
• Сендіру – тәрбиенің ең маңызды әдісі.
• Сендіру – тәрбиеленушінің санасына жан-жақты
әсер ету. Ол ұстаздар мен тәрбиешілер, балалар
ұжымы арқылы адамгершілік қасиеттерді, мінез-
құлық ережелерін түсіндіру жолымен іске
асырылады.
• Н.К.Крупская балалардың өмірі мен еңбегін
ұйымдастыру ісін олардың адамгершілік
жолында даму ісімен және қоғамға пайдалы іске
саналы түрде қатынасу ісімен тығыз байланыста
қарастарады.
• Н.К.Крупская: «Балалармен құрғақ сөйлескеннен
гөрі, олардың істеп отырған ісіне сенім арттыру
Сендіру әдісі
• Сендіру әдісінің тәрбиедегі орнын, оның
педагогикалық процестегі көп қырлылығы
мен әсерлілігін Н.И.Болдырев бастаған
педагогтар зерттеп, тереңдетті.
• Н.И.Болдырев «Сендіру -баланың сана-
сезіміне, еркіне, оның бойындағы жағымды
мінез-құлықты қалыптастыруда күшті әсер
ететін ең тиімді тәрбие әдісі»,- деп көрсетеді.
• Бұл әдістің психологиялық негізі-баланың
іске асырғысы келетін іс-әрекетінің оның ой-
санасында ерекше орын алуында жатыр.
Сендіру әдісі
• Оқушы санасында сенімді қалыптастыру үшін екі нәрсеге жете назар аудару керек.
• 1) білім, пікір, идея-сенімнің мазмұнын құрайды;
• 2) қалыптастырылатын сенімнің дұрыстығы; осыған байланысты екі мақсатты шешу көзделеді:
оқушыға дұрыс ақпарат (білім, идея, т.б) беріп, оны санасында бекіту; сол қабылдаған ақпаратқа
өзіндік қатынасын (мықты сенімін) орнықтыру.
• Бірінші мақсатты шешу қиынға соқпайды. Өйткені, ақпарат беріп, оны бекітудің түрлі жолдары бар
(әңгіме, түсіндіру, әңгімелесу барысында ақпар беру, көрсету, ақыл-кеңес беру, кітап, журналдардан
қажетті ақпарат алу, есіне салу, т.б.).
• Екінші мақсатты шешу күрделі. Мықты сенімді қалай қалыптастыруға болады? Ол үшін мықты сенім
қандай жағдайда пайда болатынына тоқталайық. Адамның не нәрсені өз көзімен көруі немесе оқып
танысуы, беделді адамдардың айтқанын естуі, дәлел келтіруі, белсенді қарым-қатынаста, пікір алмасу
барысында көзінің жетуі, ең соңында өзінің өзгелерді сендіруі тиіс. Сонымен сенім адамның белсенді
қатынасында пайда болады.
Сендіру әдісі
Кей жағдайда мінез-құлық дағдылары болып,
бірақ мінез-құлық нормалары, ережелері туралы
білімі болмауы мүмкін. Саяси, моральдық
білімдер жаттанды емес, оқушылар оны дұрыс
түсінгенде ғана басшылыққа алынады.
Оқушыларды сендірудің негізгі формалары мен
әдістері сан алуан.
Сендіру әдістерінің
сендіру әдісін былай жіктелген:
жіктелуі
В.М.Коротовтың «Оқу тәрбие үдерісіндегі жалпы әдістеме» атты еңбегінде
Пікірталас
әдісі
Өзгелерді
ізденіс әдісі сендіру
арқылы
сендіру
ақпараттық-
дәлелді әдіс;
Сендіру әдістерінің
жіктелуі
Этикалық Пікірталас Оқырмандар
Пікірле Мектеп
әңгіме және , конференциясы
су үнқағаздары
ойын дебат
Сендіруге қойылатын
талаптар
• Жас ерекшелікке мән беру;
• Жеке ерекшеліктерін
есепке алу;
• Үлгі, факт, нәтиже,
көрнекіліктердің болуы.
Топтарға бөліну тәсілі: QR code
ТОПТЫҚ ЖҰМЫС
1 және 2-топқа арналған сұрақтар: "Сендіру әдісі және оның құралдары"
1.Сендіру әдісі дегеніміз не?
2.Оның тәрбие процесіндегі маңызы қандай?
3.Қандай жағдайларда сендіру әдісі тиімді қолданылады?
4.Сендіру әдісінің артықшылықтары мен қиындықтары қандай?
3 және 4-топқа арналған сұрақтар: "Сендіру әдісінің тәрбие процесіндегі рөлі"
5.Мұғалімдер мен ата-аналар бұл әдісті қалай тиімді пайдалана алады?
6.Сендіру әдісінің кемшіліктері қандай?
7.Өз тәжірибеңізден немесе көрген мысалдарыңыздан тиімді қолданылған жағдайды
сипаттаңыз.
"Жаңалықтар бағдарламасы" әдісі
• Қорғауды жаңалықтар стилінде жасап, әр студент журналист рөлінде негізгі
ақпаратты хабарлайды.
• "Біздің студиямызда тәрбие әдістері бойынша сарапшылар бар" деп бастап,
плакаттағы деректерді жаңалықтар сюжеті ретінде ұсыну.
Өзін-өзі тексеруге арналған
сұрақтар:
1. Сендіру әдісі дегеніміз не?
2. Сендіру әдісінің тәрбие
процесіндегі ролі қандай?
3. Сендіру әдісінің қандай
түрлері бар?
Үйге тапсырма:
«Білімділер сайысы немесе
көшбасшысы» тақырыбында
телебағдарлама
ұйымдастыру
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz