Көшбасшы ұғымы, көшбасшының белгілері мен қасиеттері



Педaгогикaлық іс-әрекетті ұйымдaстырудaғы бaсшының және көшбасшының рөлі.
6-дәріс
п. ғ. д., профессор Шалғынбаева Қ. Қ.

Жоспары:
4
Көшбасшы ұғымы, көшбасшының белгілері мен қасиеттері
1
2
3
5
Көшбасшы ұғымын нақтылау
Педагог басшы ретінде
Педагогтің көшбасшылық рөлін және оның көшбасшы
ретіндегі рөлін түсіну тарихы
Педагогтың көшбасшылық қасиеттері

Көшбасшы ұғымы
1
Қоғамдық өмірде кез-келген тарихи кезеңде және іс-әрекеттің әр түрінде белгілі бір адамдар тобында көшбасшыны орталық және ең беделді тұлға ретінде бөлуге болады
2
Lorem ipsum dolor
Лидер (ағылш. Leader - жетекші) - осы қоғамдастықтың мүдделерін қанағаттандыруға бағытталған бірлескен қызметті интеграциялау мақсатында басқаларға әсер етуге қабілетті адам

"Көшбасшы" терминінің екі негізгі мағынасы бар:
1
Мұндай көшбасшының әсері топтың басқа мүшелерінің тамаша көзқарасына негізделген. Бұл көшбасшының беделі топтық мақсатқа жету үшін басқаларды біріктіру, біріктіру қабілетіне негізделген. Мұндай адам көшбасшылық стиліне (авторитарлық немесе демократиялық) қарамастан, топтағы қатынастарды реттейді, топтар арасындағы қарым-қатынаста оның құндылықтарын қорғайды, топ ішіндегі құндылықтардың қалыптасуына әсер етеді және кейбір жағдайларда оларды бейнелейді.
2
Lorem ipsum dolor
ең айқын, пайдалы (топ ішіндегі қызығушылық тұрғысынан) қасиеттері бар адам, соның арқасында оның қызметі ең нәтижелі болады. Мұндай көшбасшы өзіндік "стандарт", рөлдік модель ретінде қызмет етеді, оған топтың басқа мүшелері топтық құндылықтар тұрғысынан араласуы керек, мұндай көшбасшы үшін бұл қауымдастық топтық қызығушылық тұрғысынан ең маңызды шешімдер қабылдау құқығын мойындайды.

Көшбасшы өз тобында ең үлкен беделге ие және басқа адамдарға жетекшілік ете алатын адам болып саналады. Сонымен қатар, көшбасшы тағайындалмайды, ол өзінің жеке қасиеттеріне байланысты өзін ұсынады.
Көшбасшылық ұғымы психологияда, саясаттануда, әлеуметтануда және адам мен қоғам туралы басқа да ғылымдарда кең таралған. Бұл құбылыс кең эмпирикалық және теориялық зерттеулерге арналған.

.
Көшбасшылық тақырыбы адам өмірінің көптеген салалары үшін маңызды: білім беру, бизнес, саясат, спорт. Әр түрлі анықтамаларға сәйкес көшбасшылық-бұл ықпал ету және басқару тәсілі. Көптеген адамдар үшін көшбасшы-алға қарап, адамдарды басқарып, мақсатқа жетелейтін көшбасшы.
Көшбасшылық қасиеттер теориясында жеке қасиеттердің белгілі бір жиынтығына ие болу қажеттілігі бекітілген. Зерттеушілер қазіргі мұғалімнің беделге ие болуына мүмкіндік беретін жеке қасиеттердің әртүрлі тізімдерін жасайды.

жоғары адамгершілік,
мейірімділік, эмпатия
тұлғаның гуманистік бағыты, басқаға жанашырлық, оны түсіну
әділеттілік, тиімділік, оптимизм
адалдық, еңбекқорлық
01
02
03
04
Біздің ойымызша, негізгі қасиеттер:
Алайда, көшбасшы ғана емес, тиімді көшбасшы болу да маңызды. Психолог Денис Гулман барлық тиімді көшбасшыларды, соның ішінде педагог көшбасшыларын бір маңызды қасиет біріктіретінін анықтады: олар қазір эмоционалды интеллект деп аталатын сапаға ие. .

Айта кету керек, көшбасшылық мұғалімнің имиджінде көрінеді. Қарым-қатынас пен қызметтің көшбасшылық стилі бар. Бұл мұғалімнің темпераменті, бағыты, эмоционалдылығы түріне байланысты және қазіргі харизматикалық стильге сәйкес келеді. Темперамент түрі бойынша ол сангинге жақын - "сыртқа"бағытталған сабырлы адам. Мінездің негізгі белгілері: ашықтық, сыпайылық, абайсыздық. Қарым-қатынас пен қызметтің көшбасшылық стилін сендіре және басқара білетіндер қолданады.
Эмоционалды ақыл-ойы жоқ адам бірінші дәрежелі дайындыққа ие, өткір ақылға ие және шексіз жаңа идеяларды қалыптастыра алады, бірақ ол әлі де керемет көшбасшы бола алмайды. Эмоционалды интеллекттің компоненттері-өзін-өзі бақылау, өзін-өзі тану, әлеуметтік дағдылар және мотивация.

Көшбасшылық - кәсіби педагогтың ажырамас бөлігі
Мұғалімнің көшбасшылық қасиеттерін көрсететін "қызметтің нақты жағдайларын" анықтайтын негіз табу маңызды болды. Осындай негіз ретінде біз Н. В. Кузьмина ұсынған педагогикалық іс-әрекеттің мазмұнды және функционалды құрылымын таңдадық, ол конструктивті, ұйымдастырушылық, коммуникативті және гностикалық компоненттерді ажыратады.

Педагогикалық іс-әрекеттің құрамдас бөліктерінің әрқайсысы педагогикалық міндеттердің белгілі бір түрін шешуге бағытталған, олардың тиімді шешімін аталған көшбасшылық қасиеттер қамтамасыз етеді.

Көшбасшылықты адамның ішкі сапасы ретінде түсіну құбылыстың мәнін толық ашпайды
Көшбасшылық ұстаным-бұл, ең алдымен, топтың өтініші бойынша біреу орындауы керек белгілі бір басқару функциялары.
Осылайша, көшбасшылық мінез-құлық-бұл топтың мүдделеріне қызмет көрсету.
Бұл жұмысты орындауға дайындық жеке ерекшелік емес, кәсіби өзін-өзі дамыту мәселесі болып табылады

Айта кету керек, мұғалімнің көшбасшылық қасиеттері өздігінен пайда болмайды, егер біз харизматикалық адам туралы айтпасақ.
Көшбасшылық ұстаным-бұл, ең алдымен, топтың өтініші бойынша біреу орындауы керек белгілі бір басқару функциялары
Олар колледждерде, жоғары оқу орындарында мұғалімдерді даярлау процесінде қалыптасуы мүмкін және болуы керек және мұғалімнің бүкіл педагогикалық қызметі барысында одан әрі жетілдірілуі керек.
Өзінің көшбасшылық әлеуетін сезіну дәрежесі және оны одан әрі арттыру қажеттілігі - педагогтың кәсіби-педагогикалық құзыреттілігін дамытудың маңызды шарты, мысалы: айналасындағыларға тиімді әсер ету қабілеті;

Педагогикалық теорияда мұғалімнің көшбасшы ретіндегі идеясы мұғалімнің және оның студенттерінің өзара әрекеттесу мәселесін қарастыратын мұғалімдердің ең алғашқы белгілі шығармаларында да қалыптасты.
Көптеген білім беру жүйелерінде мұғалім сыныптағы ресми жетекші болып табылады және оқушылардың сабақта да, сабақтан тыс уақытта да іс-әрекетін ұйымдастырады, бұл оқу және білім беру мақсаттарына қол жеткізуге қызмет етеді.
Мұғалімнің көшбасшы ретіндегі ұстанымы оған жүйе (мектеп, қала және т. б. ) беретін билікке негізделген
Психологиялық теорияда мұндай басшылық лауазымдық өкілеттіктерді
ретінде сипатталады, ал мұғалімнің студенттермен оларды басқару үшін жақсы
• Фидлердің теориясы тиімді басшылықты қамтамасыз етуге байланысты екі
маңызды фактіні жасады:
жағымды және жағымсыз жағдайда топтың жоғары өнімділігін қамтамасыз
ететін міндеттерді орындауға бағдарланған басшы.
• басшының жұмыс тиімділігі жағдайдың жағымдылық деңгейіне,
көшбасшылықтың стиліне байланысты.

П. Герси мен К. Бланшардың өмірлік цикльдің жағдаяттық теориясы
П. Герси мен К. Бланшар келесі басшылық стильдерін бөлді:
бұйрықты,
жаттықтыратын,
басқаруға қатысу (қолдайтын),
қызметкерлердің даму деңгейі

- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz