Футболшылардың ептілігін дамытуды жетілдіру әдістемесінің эксперименттік негіздемесі


Ө. А. БАЙҚОҢЫРОВ АТЫНДАҒЫ ЖЕЗҚАЗҒАН УНИВЕРСИТЕТІ
Алмағанбетов Әлішер Ерланұлы
Футболшылардың ептілігін дамытуды жетілдіру әдістемесінің
эксперименттік негіздемесі
ДИПЛОМДЫҚ ЖҰМЫС
Жезказган, 2024 ж
Тақырыптың өзектілігі
Қозғалыс ептілігі — қозғалыстарды басқару патшайымы (Н.А. Бернштейн). Шапшаңдық - бұл
күрделі, жан-жақты қасиет, ол, біріншіден, қимыл-қозғалыс әрекеттерін жылдам меңгеру
қабілетімен сипатталады.мен, екіншіден, қозғалыс белсенділігін ойынның өзгермелі ортасының
талаптарына сәйкес жылдам және дәл қалпына келтіру мүмкіндігімен [12].
Футболшының ептілігі, ең алдымен, доппен және допсыз, үнемі өзгеріп отыратын ойын
әрекеттерінде көрінеді жағдайларда. Дриблинг, дриблинг, допты соғу және соғумен байланысты
қозғалыстар ойыншылардан ептілікті барынша кең көрсетуді талап етеді [24].
Ойыншы өзінің қозғалтқыш аппаратын қаншалықты жақсы меңгергенінен және оның
қозғалтқышы қаншалықты жоғары дамығанынан қабілеттер; техниканың орындалу
жылдамдығына, дәлдігіне және уақтылығына байланысты. Шапшаңдық пен үйлестіру қасиеттері
техникалық әдістер арсеналының ғимаратын салу оңай болатын іргетас болып табылады.
Шапшаңдық өте баяу дамиды және оны орнату керек бірнеше жыл бойы жүйелі, мақсатты және
жүйелі жұмыс қажет болатынына сену [17].
Жұмыстың мақсаты: Футболшылардың ептілік деңгейін арттыру.
Зерттеу нысаны: Футболшылардың дене шынықтыру дайындығы
үдерісі.
Зерттеу пәні: Футболшылардың ептілігін дамыту әдістемесі.
Зерттеу міндеттері:
Зерттеу тақырыбы бойынша ғылыми-әдістемелік әдебиеттерге талдау
жүргізу.
Футболшылардың ептілігін дамытуға арналған тәжірибелік және
эксперименттік әдістеменің тиімділігін бағалау.
Футболшылардың ептілігін қасиеттерін дамыту ерекшеліктерін зерттеу;
Future planning
Жылдамдықты дамыту:
Ал егер жылдамдықтың өсуін
10-нан 11-ге дейін -
салыстыратын болсақ, онда
қарқынды даму, - 10 жастан 14 жасқа дейін ол
12 жастан 14 жасқа 25 шамамен 17 - 20%, ал 15
% жастан кейін - 8% құрайды.
дейін 35
% Балалардың жылдамдық
жылдамдықтың аз қабілеттері өте консервативті
қарқынды дамуы. және оларды дамыту қиынға
соғатыны жеткілікті түрде
10 дәл анықталды.
%
%
Ептілікті дамыту - 10 - 12 жастан бастап - жаттығудың ең үлкен әсері. Жылдамдық-күш
қасиеттерінің дамуы - 10 жастан 11 жасқа дейін және 14 жастан 15 жасқа дейін - ең
үлкен.
Төзімділікті дамыту:
- 10 жастан 13 жасқа дейін өсу есебінен және жүгіруді жетілдіру
есебінен ұлғаяды, - 13 - 14 жаста - одан әрі өсу, ал 15 жастан 16 жасқа
дейін - өсудің ең жоғары қарқындылығы.
Осылайша, футболшының ептілігін дамыту ең үлкен өсімі 12 жаста
болады[30].
17 жасында еңбекке қабілеттілігі төмен футболшылар болашақта өз
көрсеткіштерін айтарлықтай арттыра алмайды. Бір қызығы, 10 жылдан
17 жылға дейін дерлік өзгермейді [23].
Бәсекеге қабілетті ойындарды өткізудің қарқындылығы мен
тиімділігі көп жағдайда футболшылардың жылдамдық
қасиеттерінің даму деңгейіне байланысты, олар келесі
көрсеткіштермен анықталады:
қозғалатын объектіге реакция жылдамдығы;
таңдау реакциясының жылдамдығы;
жүгіруде ең жоғары жылдамдыққа жету жылдамдығы;
жүгірудің максималды жылдамдығы;
максималды жылдамдықпен жүгіргеннен кейін тежеу жылдамдығы.
Ол оқу-жаттығу процесінің дидактикалық принциптері мен
әдістемелік заңдылықтарына сәйкес құрылады, сабаққа келесі
негізгі талаптар қойылады:
1.Жаттығу сабағының әсері жан-жақты болуы керек-тәрбиелік, сауықтыру және арнайы.
2.Сабақтың мазмұны жас ерекшеліктерін, дайындық деңгейін ескере отырып, нақты
міндеттерге жауап беруі керек және білім, білік және дағдылар шеңберін кеңейтуге
бағытталуы керек.
З.Сабақ барысында тапсырмалардың үнемі күрделенуіне, дысулар динамикасына және
бейімделу процестеріне байланысты оқыту мен жетілдірудің әртүрлі құралдары мен
әдістерін қолдану қажет.
4. Әрбір жеке сабақтың алдыңғы кейінгі сабақтармен ажырамас байланысы болуы керек.
Сабақтың құрылымы үш бөліктен тұрады: дайындық, негізгі эксклюзивті.
Дипломдық жұмыс тақырыбы бойынша зерттеу әдістемесі арналған
бірінші кезеңнің (2023-2024 қыркүйек- қазан) теориялық талдау және
қолда бар әдебиеттерді жалпылау арқылы қойылған мәселе және оны
шешудің әдістемелік тәсілдері нақтыланды, жаттығу процесінде
жылдамдық-күш жаттығуларын қолдану бойынша жеке ұсыныстар беру
мақсатында жас футболшылардың техникалық және дене дайындығын
бағалаудың негізгі құрылымдық компоненттері анықталды, проблемалық
жағдай нақтыланды, жұмыс гипотезасы және зерттеудің негізгі
міндеттері тұжырымдалды.
Екінші кезеңде (2023-2024 қараша- ақпан) футболшылардың ептілігін
дамытатын жаттығуларының ең тиімді құралдарын анықтау мақсатында
футбол жаттықтырушыларына сауалнама жүргізілді, содан кейін спорттық
шеберлікті арттыру үшін доппен және допсыз жылдамдық-күш
жаттығуларының әртүрлі арақатынасын қолдану мүмкіндіктері зерттелді. .
Бұл ретте жас футболшылар денесінің физикалық жағдайының құрамдас
бөліктерін де, қолданылатын дене жаттығуларының параметрлерін де
көрсететін әртүрлі көрсеткіштер тіркелді. Осы кезеңде жүргізілген
зерттеулер барысында әдістемелік тәсілдер нақтыланды, алынған
нәтижелерге теориялық талдау және жалпылау жүргізілді, оқу бағдарламасы
әзірленді, зерттеудің алдын ала тұжырымдалған жеке гипотезалары
тексерілді.
Дипломдық жұмыста қойылған міндеттерді шешу және негізгі жұмыс
гипотезасын тексеру үшін ғылыми зерттеудің келесі әдістері
қолданылды:
теориялық талдау және жалпылау;
сауалнама жүргізу, әңгімелесу, пікіртерім жүргізу;
футболшылардың дене жағдайының деңгейін бағалау (дене дайындығы,
ағзаның функционалдық жағдайы және физикалық дамуы);
педагогикалық эксперимент;
алынған мәліметтерді статистикалық өңдеу.
Футболшылардың жылдамдық-күш жаттығуларының нақты
мәселелерін шешу үшін әртүрлі жаттығулар қолданылады:
Өз дене салмағыңызды жеңе отырып: жылдам жүгіру, ат жарысы, орнынан және
жүгіруден бір және екі аяқпен секіру (ұзындығы мен жылдамдығы бойынша әр
түрлі), тереңдікке, биіктікке, қашықтыққа және олардың әр түрлі комбинацияларына,
сондай-ақ күш жаттығулары, гір көтеру және гимнастикалық жабдықтарда;
Жүгіруде, секіру жаттығуларында, секіруде және лақтыруда әртүрлі қосымша
салмақтармен (белдік, кеудеше);
Сыртқы ортаның әсерін пайдалана отырып: жоғары және төмен жүгіру және секіру,
баспалдақпен жоғары және төмен, әртүрлі топырақтарда (көгалдар, құм, құм,
үгінділер, ормандағы жолдар, желге қарсы және кроссовкалар мен жалаң аяқтардағы
жел);
«Футболшылардың жеке
техникалық-тактикалық
шеберлігінің негіздерін
қалыптастыру»
Ойын эпизодының ұзақтығы
кемінде 20-30 секунд (13-14
жас үшін – 30-40 секунд).
Ойын уақыты: дайындық
деңгейіне байланысты 7-8
қайталау, содан кейін
командалар қақпаны
ауыстырады.
Экспериментке 15 адамнан тұратын 2 команда қатысты. Эксперимент 3
кезеңде жүргізілді. Бірінші кезең-2023 жылдың қазан айы. Бұл кезеңде
зерттеу тақырыбы бойынша әдебиеттер таңдалды және талданды, зерттеу
әдістері таңдалды және зерттеудің эксперименттік және бақылау топтары
анықталды. Бұл кезеңде физикалық және техникалық дайындықты анықтау
үшін ЭГ және КГ бастапқы тестілеу жүргізілді. Екінші кезең-2023 жылдың
қазанынан 2024 жылдың ақпанына дейін. Бұл кезеңде педагогикалық
эксперимент жүргізілді, эксперименттік топ жетілдірілген әдістеме
бойынша оқытылды, ал бақылау тобы әдеттегі әдістеме бойынша
оқытылды.
Ұсынылған әдістеме бойынша футболшылардың оқу-жаттығу
жұмыстарына дейінгі дене дайындығының көрсеткіштері.
Тесттер Көрсеткіштер
Ең Ең Орташа
төменгі жоғары
Жүгіру 30 м (с) 4,3 4,1 4,2
Орнынан 2,50 2,66 2,58
ұзындыққа секіру
(м)
Бес мәрте секіру 12,50 13,35 12,92
(м)
Жүгіру 7х50 м (с) 66,0 64,5 65,2
1 айдан кейінгі футболшылардың дене дайындығының көрсеткіштері.
Дамудың оқу-жаттықтыру әдістемесі бойынша жұмыстар.
Тесттер Көрсеткіштер
Ең төменгі Ең жоғары Орташа
Жүгіру 30 м (с) 4,1 3,9 4,0
Орнынан ұзындыққа 2,55 2,70 2,63
секіру (м)
Бес мәрте секіру (м) 13,50 15,50 14,0
Жүгіру 7х50 м (с) 63,0 59,0 61,0
Жүгіру 12 мин (м) 3150 3250 3200
Осылайша, ұсынылған әдістеме бойынша бір айлық жаттығудан кейін
футболшылардың тәжірибелік тобының көрсеткіштері келесідей өзгерді:
30 метрге жүгіру бойынша орташа көрсеткіштер 0,2 секундқа, 4,2 секундтан
4,0 секундқа дейін жақсарды
Орнынан ұзындыққа секірудің орташа көрсеткіштері 0,05 метрге, 2,58 метрден
2,63 метрге дейін өсті.
Бес дүркін секіруден орташа көрсеткіштер 1,08 метрге, 12,92 метрден 14,0
метрге дейін өсті.
7х50 м жүгіру бойынша орташа көрсеткіштер 4,2 секундқа, 65,2 секундтан 61
секундқа дейін жақсарды.
12 минутта жүгірудің орташа көрсеткіштері 220 метрге, 2980 метрден 3200
метрге дейін жақсарды.
Қорытынды
8-9 жас аралығындағы футболшылардың ептілігін дамытудың тәжірибелік әдістемесі
әзірленді, ол біз әзірлеген арнайы жаттығулар кешенін қолдануға негізделген. жас
футболшылардың ептілігін дамыту, ойынмен ұштастыра отырыпқорытынды әдіспен.
Педагогикалық экспериментке дейін және одан кейін алынған бақылау сынақтарының
деректерін салыстырмалы талдау нәтижелері алға қойылған гипотезаның дұрыстығына көз
жеткізеді. Сонымен, «3х10 метрлік шаттлмен жүгіру» сынағында улу эксперименттік
тобының ойыншылары және олардың көрсеткіштері 0,7 секундқа, бақылау футболшылары -
0,2 секундқа, «Жонглерлік» сынағында улу эксперименттік тобының футболшылары өз
көрсеткіштерін 6,1 есе, футболшыларды бақылау - 2,7 есе, «Допты 30 метрге фишкалармен
соғу» футболшылары улу эксперименттік тобының өз көрсеткіштерін 7,2 секундқа,
футболшыларды бақылауға - 3,5 секундқа, «Алаңның периметрі бойынша 10 м жағымен
жүгіру» эксперименттік тобының футболшылары өз көрсеткіштерін 0,8 секундқа,
футболшылар бақылау - 0,4 секундқа тең болды.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz
Реферат
Курстық жұмыс
Диплом
Материал
Диссертация
Практика
Презентация
Сабақ жоспары
Мақал-мәтелдер
1‑10 бет
11‑20 бет
21‑30 бет
31‑60 бет
61+ бет
Негізгі
Бет саны
Қосымша
Іздеу
Ештеңе табылмады :(
Соңғы қаралған жұмыстар
Қаралған жұмыстар табылмады
Тапсырыс
Антиплагиат
Қаралған жұмыстар
kz