Тамақтануды дұрыс ұйымдастыру

Кіріспе
Негізгі бөлім
1.Тамақтануды дұрыс ұйымдастыру
2.Тамақтану режимі,тәртібі
3.Тамақтану тәртібін сақтамаудың салдары
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер
Балалар мен жасөспірімдердің дұрыс тамақтану жүйесін ұйымдастыру олардың денсаулығын нығайтып, дене және ой қабілетінің дамуына мүмкіндік береді, еңбек ету мен сабақ үлгеру қабілетін артырады. Егер тамақтану дұрыс ұйымдастырылмаса, тиімсіз, яғни жеткіліксіз болса, организмде метаболизм, зат алмасу бұзылып, оның айналадағы ортаның зиянды әсеріне және әртүрлі жұқпалы ауруларға қарсы тұрарлық қабілеті төмендейді.
Балалардың тамақтануының үлкендерге қарағанда, едәуір айырмасы болады. Үлкендерге тамақ организмдегі тіршілік процестерін қолдану үшін, әртүрлі жұмыстарға жұмсалған күш қуатты қалпына келтіру үшін қажет болса, өсіп келе жатқан жас организмге тек өмірлік процестерді ғана қолдану үшін емес, сонымен бірге бүкіл организмнің өсу, даму, қалыптасу процесіне қажет.
Тамақтану сауаттылығының бес негізі бар:
1) Тамақ құрамында негізгі оректік заттардың болуы (нәруыз, май, көмірсу);
2) Тамақ рационында қосымша заттардың болуы (витаминдер, микроэлемент);
3) Тамақ нәрлігі адам жасына, денсаулық күйіне, табиғат климатына байланысты;
4) Тәулік бойынша тамақтану тәртібінің мөлшерін сақтау;
5) Тамақтанудың санитарлық – гигиеналық нормаға сай болуы.
1. О.Д.Дайырбеков, Б.Е.Алтынбеков, Б.К.Торғауытов, У.И.Кенесариев, Т.С.Хайдарова Аурудың алдын алу және сақтандыру бойынша орысша-қазақша терминологиялық сөздік. Шымкент. “Ғасыр-Ш”, 2005 жыл. ISBN 9965-752-06-0
2. Шаңырақ :Үй-тұрмыстықэнциклопедиясы. Алматы : Қаз.Сов.энцикл.Бас ред., 1990 ISBN 5-89800-008-9
        
        Оңтүстік Қазақстан Мемлекетік
Фармация Академиясы
Автор:Жанкозин Н.Ж.

Мазмұны
Кіріспе
Негізгі бөлім
1.Тамақтануды дұрыс ұйымдастыру
2.Тамақтану режимі,тәртібі
3.Тамақтану тәртібін сақтамаудың салдары
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер
Кіріспе
Балалар мен ... ... ... ... ... олардың денсаулығын нығайтып, дене және ой қабілетінің дамуына мүмкіндік береді, еңбек ету мен сабақ үлгеру қабілетін артырады. Егер ... ... ... ... яғни ... болса, организмде метаболизм, зат алмасу бұзылып, оның ... ... ... ... және ... ... ... қарсы тұрарлық қабілеті төмендейді.
Балалардың тамақтануының үлкендерге қарағанда, едәуір айырмасы ... ... ... ... ... процестерін қолдану үшін, әртүрлі жұмыстарға жұмсалған күш қуатты қалпына келтіру үшін қажет болса, өсіп келе ... жас ... тек ... ... ғана ... үшін емес, сонымен бірге бүкіл организмнің өсу, ... ... ... ... ... бес негізі бар:
1) Тамақ құрамында негізгі оректік заттардың болуы (нәруыз, май, ... ... ... қосымша заттардың болуы (витаминдер, микроэлемент);
3) Тамақ нәрлігі адам жасына, денсаулық күйіне, ... ... ... ... бойынша тамақтану тәртібінің мөлшерін сақтау;
5) Тамақтанудың санитарлық - гигиеналық нормаға сай болуы.
1.Тамақтануды дұрыс ұйымдастыру
Тамақтануды дұрыс ... ... - адам ... ... ... мен ... қалыпты қызмет атқаруы үшін дұрыс ұйымдастырылған тамақтану тәртібі.Тамақтану тәртібі дегеніміз - ас ... ... бір ... бағыну, сондай -- ақ тамақтану кезінде астың мөлшерін және мәзірін сақтау деген ұғымды білдіреді. ... ... ... рационының құрамында сұйықтың жеткілікті көлемі болады. Дегенменде денеге елеулі ауырлық ... ... ... ... -- ... ... артады , өйткені тер бөлінуі күшейеді де, ағзаның сұйықты қажет етуі ... ... ... су, шәй ішіп басу ... ... газдандырылған суды және құрамында қанты бар өзге де сусындарды шектелген көлемде қабылдау керек.Ұтымды тамақтану -- ол ... ... ... ... ... ... мен ағзаны қамтамасыз ететін қуат, қимыл және тағы басқа қажеттігін өтейтін, ... ... ... ... ... ... пайдалану. Жүйелі түрде тамақтанудың негізгі элементтері мына төмендегідей:
1) тәуліктік қоректік заттардың ара қатасының ... ... ... дұрыс тамақ ішудің тәртібі, рационалды (тамақ сбаланцир-ленген) тамақтану -- ол тамақтың қуаты мен сапалық химиялық құрамын, ... ... ... ... ... ... және гигиеналық жағынан тазалығын ескертуді қажет етеді. Сондай-ақ тамақтану режимін, ұзақтығын, сапалық шамасына, химиялық құрамын анықтауды керек етеді. Адам ... тек қана ... ... Ақуызды ауыстыруға да болмайды. Ал май, көмірсулар бірін-бірі алмастыра, ауыстыра алады. Ақуыздың тамақ құрамында болмауы, не аз ... ... ... мидың жұмысына кері әсер етіп, ағзаның жүйке тамырларының ауруына әкеп соғады, асқазанға түсіп, одан ішектерге барған соң әр ... ... ... ... ... айналады. Содан кейін қанға араласу арқылы ағзада пайда болатын ақуыздарды құрайды. Құрамында аминқышқылы көп тамақтарға ет, ... құс, сыр, ... және ... ... г ... 275 ... қуат берсе, май 866 кк береді. Майдың құрамында А, Д, Е, К дәрумендері бар.Өсімдік майлары құрамында май қышқылы көп ... Бұл ... ... ет талшықтарында, жүйке тамырларында, мида, бауырда, жүректе, ішектің қабырғаларында кездеседі. Осы мүшелердің жақсы ... ... әсер ... ... жүйке жүйесінің жұмысын реттеп, артерия қан тамырларының қабырғаларын жақсартып, ағзадағы артық холестеринді тазалайды.Көмірсулар -- адам ... көзі ... ... ... ... ол ... полисахарид, крахмал, қант түрінде барады, ауызға түскен соң бөлініп асқазанға, ішектерде қорытылып, глюкоза қанға қосылады. Көмірсуларға бай -дән, ... ... т.б. ... адам ... ... С, Р, Е дәрумендері бар. В, С топты ... ... ... ... ... минералды заттар калий, мыс, марганец, цинк, йод ... ... ... ... ... ... күніне үш-төрт рет дәмді дайындалған тамақ ішу қажет.
2.Тамақтану ... ... ... ... ... реттелген ас жасайтын уақыт, олардың саны және олардың арасындағы уақыт. Мысал: таңғы ас - 7-4.40; түскі дәм алу ... ... - 12-13, ... ... дәм алу ... - ... ... тамақ - 19-20. Бірақ әдетте үш рет қана тамақтанады.Тамақтану режимі мыналарды қамтиды:
* ... ... ... Тамақ қабылдау аралығындағы үзіліс;
* Тәуліктік рационға кіретін калорияны бөлу.
Төрт мезгіл тамақтану анағұрлым тиімді болып табылады, өйткені асқазанға күш ... ... ... шырындарының тағамды толық өңдеп шығуын қамтамасыз етеді. Тамақты күн сайын белгілі бір ... ... ... ... ... ... бөлу ... қалыптастырады. Төрт мезгіл тамақтану кезінде тәуліктік рационды бөлу күн тәртібіне және әдеттенуіне байланысты істеледі. Салауатты тамақтанудың негізгі постулаты - бұл ... ... мен ... ... ... өсу мен дамуға, денсаулықты сақтауға қаншасы керек болса, соншасын ғана қабылдау керек.
Салауатты тамақтану:
* Организмнің тағамдық заттар мен ... ... ... ... ... ас қорыту жəне ферменттік мүмкіншіліктеріне сəйкестік.
* Рациондағы тағамдық заттардың алуан түрлілігімен сипатталады.
* Сапалы жəне қауіпсіз.
* Өсу мен ... ... ... ... денсаулық деңгейі мен жұмысқа қабілеттілікті арттырады.
* Тамақтануға байланысты өрбитін аурулардың ... ... ... ... ... ... бөлу ... тиімді: таңертеңгі асқа 25%, түстікке 15%, кешкі тамаққа 25%. Ақырғы тамақ қабылдау ұйқыға дейін 2 ... ... ... ... ... ас мәзірі әртүрлі болуы керек. Тамақтану кезінде адам өзінің ас ... ... ... -- ... баса ... ... жөн. Кей ретте тамақ жеңіл жүрсе, кей ретте ол ... бұл ... ... ... ... процесс деп те атайды.Тәбет дегеніміз - аштыққа қарсы тұратын құбылыс. Ол мына бір принциптермен дәлелденеді. Атап айтқанда, тамақ ... ... ... ... дәмі немесе иісі, түрлі қоспалар, тіпті бұл ретте адам ойы да өзіндік рөл атқарады. Адамның ... ... ... ... апиын, ішімдік, тағы басқаларына ашылатын көрінеді. Бірақ, мұндай физиологиялық қажеттіліктен аулақ ... ... кей ... ... ... маза ... бос, еш жұмыссыз тұрғандығымен қиналады.
Ғылыми негізделген ұсыныстарға сәйкес 14-17 жастардағы жасөспірімдердің тәуліктік тамақ рационының ... 2900 ... , осы ... ... -2600 ... керек. Белгілі бір сағаттарда ғана тамақ ішу маңызды. Бұл жағдайда ағзада уақытқа шартты рефлекс қалыптасады, яғни тамақ ішу ... ... ... сөлі ... бөлінеді, тәбет ашылады, тамақты жақсы қорытуға жағдай жасалады.
Тамақ ішудің жекелеген уақыттарды мектептегі сабақтың басталуына, олардың ұзақтығына, мектеп пен үй ... ... ... ... ... ... ауысуы мүмкін.Дегенменде бұл айырмашылық 30-40 минуттен аспауы керек.
ішіп-жеу ... ... ... ... Алайда, тамақты аз ішіп, үнемі аш жүруге де болмайды. Бұның да қауіпті ... бар. ... ... ... жай-жапсары болуға тиіс. Адам денесінің тканьдары (мысалы, салмағы 70 кг тартатын) 40-45 кг судан, 16-17 кг ... 7-10 кг ... ... 2,5-3 кг минерал тұздарынан және 0,5-0,8 кг көміртегінен тұрады.
Өмір сүрудің әр түрлі күрделі ... ... ету үшін ... ... ... аталған тағам түрлерін, сонымен бірге дәрумендерді т.б. биологиялық заттарды ұдайы қабылдап тұру керек. Сондықтан азық-түліктің түр-түрін жеу - ... ... ал оның ... бір ... ғана жеу ... Адам ... қажетті тағамдық заттар (белоктар, майлар, көмірсулар, дәрумендер, минерал тұздар) ас қорытатын шырындардың әрекетімен тағамнан бөлініп, ... ... ... да, ... барлық организміне тарайды, сөйтіп онда түрлі клетка элементтерін құруға, оларды қалпына келтіруге және адамның ... ... ... ... ... ... ... тамақтану режимін сақтау қажеттілігі туады.Тамақты шамадан тыс көп ... ... ... ... 1-2 ... дейін қысқарту, кешке жатарда қатты тоя тамақтану көптеген адамдардың семіруіне апарып соғады. Себебі, ауқаттанудың арасын алшақтату мидың тамақтану орталығын ... ... адам ... ... ... қажетті мөлшерден көп жейді. Ұйықтар алдында көп жеген тағам да зиян. Тамақтың қорытылуы, тағам заттарының қышқылдануы күндізге қарағанда түнде ... ... ... ... ... толық сіңбей, етке айналады.
Тағамды өте ыстық немесе өте салқын ... жеу - ... ... тағамның температурасы - 50-60 градус, салқын тағамдыкі 10 градустан төмен болмауы тиіс. Тағамды белгілі бір ... ... ... ... ... ... ... қажеті жоқ. Мәселен, түскі асты көбінесе көкөністен тұратын жеңіл тағамнан бастаған жөн.
Тамақты асықпай, майдалап шайнап жеу керек. Асқазанға әбден ұсақталып ... ... ас ... ... оңай ... демек тағам жақсы қорытылады, денеге жақсы тарайды.
Тағам мен денсаулық арасындағы байланыс
Дерттердің көпшілігі қант диабеті, қан ... ... ... ... тіс ... ... ... ми соқпасы (инсульт және толып кету) (семіру) дұрыс және жүйелі ... ... ... ... ... тағамдарды ішуден неше түрлі ауруларды өзіне таратып алуың ... ... ... ... ... ... ... орта факторларының зиянды әсеріне қарсы тұрарылқ қасиетін дамытатын маңызды тәсілдердің бірі.
2. Теңестірілген тағамдардың ролі.
Тағам мөлшерінде (рационында, қалаулы өнімдерде ... түзы және

Пән: Медицина
Жұмыс түрі: Реферат
Көлемі: 7 бет
Бұл жұмыстың бағасы: 300 теңге









Ұқсас жұмыстар
Тақырыб Бет саны
Дұрыс тамақтанудың принциптері12 бет
Ана мен баланың денсаулығы8 бет
Биологиялық белсенді заттар жайлы9 бет
Мектеп оқушыларын тамақтандырудағы қызмет көрсетуді ұйымдастыру35 бет
Тамақтану тәртібі мен гигиенасы7 бет
Функционалдық мақсаттағы тағамдар3 бет
Дұрыс тамақтану жайлы мағлұмат5 бет
Дұрыс тамақтану туралы ғылым3 бет
Дұрыс тамақтану – денсаулықтың басты кепілі20 бет
"Ұн сорттарын пішіндеу және бақылау"9 бет


+ тегін презентациялар
Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь