Витаминдер(дәрумендер)


1.Витаминдердің маңызы.
2.Витаминдердің топтары мен түрлері.
3.Суда еритін витаминдер
4.Тағам өнімдеріндегі витаминдерді сақтау жолдары.
Витаминдердің маңызы.Витаминдер(латынша–тіршілік,өмір)тағамдық заттардың құрамында болатын ерекше органикалық қосылыстар.Олар ағзада ферменттердің түзілуіне қатысады.Витаминдер тағамның құрамында аз мөлшерде болғанымен ағза үшін өте қажетті заттар.Витаминсіз ағзаның өсуі,дамуы және тіршілігін жалғастыруы мүмкін емес.Сондықтан да витамин сөзінің латынша тіршілік(өмір)үшін қажетті зат деп аталуының мәні зор.
Витаминдердің көпшілігі тағамдық заттардың құрамында болады ,ал аздаған түрлері адам ағзасында түзіледі.
Витаминдерді 1880 жылы орыс дәрігері Николай Иванович Лунин(1853-1937) тапты.
Витаминдер ағзадағы зат алмасу процесіне қарқынды әсер етеді.Қазіргі кезде витаминдердің 30-ға жуық түрі белгілі.Витаминдер,әсіресе балалар мен жасөспірімдердің дұрыс өсуі, дамуы үшін өте қажет.Ағзаның түрлі ауруларға қарсы тұру қабілетін арттырады.
Витаминдер өсімдіктекті және жануартекті тағамдардың құрамында кездеседі.Адамға тәулігіне қажетті барлық витаминдердің мөлшері 180-200 мл.
Витаминдердің адам ағзасында жетіспеуінен болатын ауруды–авитоминоз.Авитаминоз кезінде ағзада зат алмасу бұзылады.Витаминдерді шектен тыс көп мөлшерде пайдалануда зиянды.Бұл кезде ағзаның улануы (гипервитамитоз)байқалады.
Витаминдердің түрлерін латынның бас әрпімен белгілейді.Мысалы,А,В,С,және т.б.Кейде осы әріптердің жанына сандар жазылады.Бұл сандар сол топқа жататын витаминдердің табылу ретін көрсетеді.
Витаминдердің топтары мен түрлері.Барлық витаминдер майда ждәне суда еритіндер деп екі топқа бөлінеді.Майда еритіндерге А,Д,Е,К витаминдері жатады.

Пән: Медицина
Жұмыс түрі: Материал
Көлемі: 6 бет
Бұл жұмыстың бағасы: 300 теңге




Тақырыбы: Витаминдер(дәрумендер)

Жоспар:
1.Витаминдердің маңызы.
2.Витаминдердің топтары мен түрлері.
3.Суда еритін витаминдер
4.Тағам өнімдеріндегі витаминдерді сақтау жолдары.

Тақырыбы: Витаминдер (дәрумендер)
Витаминдердің маңызы.Витаминдер(латынша–тіршілік, өмір)тағамдық заттардың
құрамында болатын ерекше органикалық қосылыстар.Олар ағзада ферменттердің
түзілуіне қатысады.Витаминдер тағамның құрамында аз мөлшерде болғанымен
ағза үшін өте қажетті заттар.Витаминсіз ағзаның өсуі,дамуы және тіршілігін
жалғастыруы мүмкін емес.Сондықтан да витамин сөзінің латынша
тіршілік(өмір)үшін қажетті зат деп аталуының мәні зор.
Витаминдердің көпшілігі тағамдық заттардың құрамында болады ,ал аздаған
түрлері адам ағзасында түзіледі.
Витаминдерді 1880 жылы орыс дәрігері Николай Иванович Лунин(1853-1937)
тапты.
Витаминдер ағзадағы зат алмасу процесіне қарқынды әсер етеді.Қазіргі
кезде витаминдердің 30-ға жуық түрі белгілі.Витаминдер,әсіресе балалар мен
жасөспірімдердің дұрыс өсуі, дамуы үшін өте қажет.Ағзаның түрлі ауруларға
қарсы тұру қабілетін арттырады.
Витаминдер өсімдіктекті және жануартекті тағамдардың құрамында
кездеседі.Адамға тәулігіне қажетті барлық витаминдердің мөлшері 180-200 мл.
Витаминдердің адам ағзасында жетіспеуінен болатын
ауруды–авитоминоз.Авитаминоз кезінде ағзада зат алмасу
бұзылады.Витаминдерді шектен тыс көп мөлшерде пайдалануда зиянды.Бұл кезде
ағзаның улануы (гипервитамитоз)байқалады.
Витаминдердің түрлерін латынның бас әрпімен белгілейді.Мысалы,А,В,С,және
т.б.Кейде осы әріптердің жанына сандар жазылады.Бұл сандар сол топқа
жататын витаминдердің табылу ретін көрсетеді.
Витаминдердің топтары мен түрлері.Барлық витаминдер майда ждәне суда
еритіндер деп екі топқа бөлінеді.Майда еритіндерге А,Д,Е,К витаминдері
жатады.
Суда еритін витаминдерге С,РР және В тобындағы барлық витаминдер жатады.
Майда еритін витаминдер.А витамині(ретинол)ағзаның өсуіне,дамуына әсер
етіп,түрлі ауруларға қарсы тұру қабілетін арттырады.Іңірде,түнде көруді
жақсартады.А витамині шаштың,тырнақтың өсуі ментерідегі жасушалардың
мүйізденуне әсер етеді.Ол жетіспегенде тері құрғап жарылып,түсі
күңгірттенеді.Май бездерінің құрамы өзгереді,көздің қасаң қабығы
бұзылады.Адам іңірде,түнде нашар көреді.Бұл ауруды ақшам соқыр(куриная
слепота)деп атайды.
А витамині бауырда,сүтте,жұмыртқаның сарысында көп болады.Өсімдіктердің
қызыл сары жемістерінде сәбізде,қызанақта,өрікте, асқабақта кездеседі.А
витаминінің ағзаға қажет тәуліктік мөлшері 2,5-10,5 мл.
Д витамині (кальцийферол) адамның терісінде күннің ультра күлгін
сәулелерінің әсерінен түзіледі.Ол кальций мен фосфордың ішектен бөлінуін
жылдамдатып сүйек ұлпасының мықтылығына әсер етеді.Адам ағзасы Д витаминін
тағамның құрамынан да қабылдайды.
Жас сәбилерде Д витаминінің жетіспеуінен болатын ауру мешел (рахит) деп
аталады.Мешел ауруына шалдыққан балалардың қаңқасы дұрыс қалыптаспайды.Аяқ
сүйектері дене салмағының әсерінен майысады сүйек баяу дамиды,ұйқысы
қашады.Жұқпалы аурулармен көп ауырады.Сондықтан жас сәбилердің мешел
ауруына шалдықпауы үшін күн сәулесіне шығарып шынықтырады.Д витамині балық
майында ,бауырында,уылдырығында жұмыртқаның сарысында,жануарлардың
бауырында сүт өнімдерінде мол.
Д витаминінің қажетті тәуліктік мөлшері 2,5 мл.
Е витамині (токоферол) ағзаның зат алмасу процесіне және көбеюіне әсер
етеді.Бұл витамин жетіспеген жағдайда әйел бедеулікке ұшырауы мүмкін,кейде
қаңқаның бұлшық еттері қатая (жансыздана) бастайды.Е витамині
көкөністерде,астық тұқымдастарының дәнінде өсімдік майында және жұмыртқада
кездеседі.Адам ағзасы үшін қажетті тәуліктік мөлшері 10-20 мг.
К витамині (филлохинон) қанның ұюына әсер етеді.Витамин жетіспегенде
жарақаттанған ... жалғасы
Ұқсас жұмыстар
Витаминдер (дәрумендер)
Витаминдер (Дәрумендер )— денсаулық тірегі
Дәрумендер
витаминдер
Витаминдер жайлы
Дәрумендер және олардың жіктелуі
Суда еритін дәрумендер
Дәрумендер. Дәрумендердің жетіспеушілігі
Витаминдер туралы
Витаминдер – денсаулық тірегі
Пәндер

Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор №1 болып табылады.

Байланыс

Qazaqstan
Phone: 777 614 50 20
WhatsApp: 777 614 50 20
Email: info@stud.kz
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь