Денсаулық үшін ұтымды тамақтанудың маңызы

І. Кіріспе
1.1 Денсаулық үшін ұтымды тамақтанудың маңызы.
ІІ. Негізгі бөлім
2.1 Тиімді және ұтымды тамақтану теориясы.
ІІІ. Қорытынды
3.1 Ағза массасын қалыпты түрде сақтау.
Тамақтану - өмірді, өсіп- өнуді, денсаулық пен адамның жұмысқа деген қабілетін сақтау амалы. Организм, тамақ және сыртқы орта бірімен- бірі біте байланысқан. Тамақ көп құрамдас бөліктерден тұрады: белок, май, көмірсу, макро және микроэлементтерден ( фосфор, кальций, натрий, йод, кобольт, қалайы және т.б. ), сондай- ақ витаминдерден, фитоциттер мен клечаткадан.
Тамақтану тәртібі жайлы көптеген теориялар бар. Олардың түрлері:
1.Вегетариандық тамақтану түрінің белгілі жүйесі. Тағам түрінде негізінде тек өсімдіктер пайдаланады, бірақ өзара бірнеше топқа бөлінеді: кәрі ( нағыз ) вегетариандар; жас вегетариандар олар өсімдік термен қатар сүт өнімдерін қолданады; ововегетериандар жұыыртқа қолданады, т.б.
2.Жеке, басқаларды араластырмайтын тамақтанудың түрі ( раздельное питание ). Бұл жүйенің негізінде тағам компоненттерітн крахмалдық ,белоктық және қанттан құралған тағам өнімдері жеке араластырмай қолдану керек. Мысалы ет пен нанды бірге қолданбайды, ботқаларға сүт қосуға болмайды.
3.Төмен калориялық тамақтану түрлері.
4. Тамақтанудың ашығу теориясы, т.б.
Қазіргі кезде академик А.А. Покровскидің «Тиімді және ұтымды теңестірілген тамақтану теориясы» кеңінен қолданылады. Бұл теорияның дұрыстығы көптеген ғылыми еңбектерде дәлелденген: олардың ішінде Қазақстан Республикасының академик Т.Ш. Шармановтың еңбектерінде бұл теория тереңделіп, өзінің жан – жақты ұтымдылығын көрсетті. Қазіргі кезде бұл еңбектерді оның шәкірттері іс жүзінде жүзеге асырып, жалғастырып жүр.
1. Ж.Ж. Жатқанбаев –Экология негіздері. Алматы 2004 жыл.
2. «Атамекен» газеті № 24 санында 1992 жыл
3. «Денсаулық» ғылыми – көпшілік журналы № 12. 1992 жыл.
4. Амангелді Бимырзаев «Экологиялық зардаптар» Алматы, Рауан баспасы 1997 жыл.
5. «Денсаулық» ғылыми – көпшілік журналы № 4. 1994 жыл.
        
        Мазмұны
Жоспар ............................................. 2
Кіріспе .............................................. 3
Негізгі бөлім .................................... 9
Қорытынды ...................................... 14
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі...16
Жоспар
І. Кіріспе
1.1 Денсаулық үшін ... ... ... Негізгі бөлім
2.1 Тиімді және ұтымды тамақтану теориясы.
ІІІ. Қорытынды
3.1 Ағза массасын қалыпты ... ... үшін ... тамақтанудың маңызы
Тамақтану - өмірді, өсіп- өнуді, денсаулық пен адамның жұмысқа
деген қабілетін сақтау амалы. Организм, тамақ және сыртқы орта ... біте ... ... көп құрамдас бөліктерден тұрады: белок,
май, көмірсу, макро және микроэлементтерден ( фосфор, кальций, натрий,
йод, ... ... және т.б. ), ... ақ витаминдерден, фитоциттер
мен клечаткадан.
Тамақтану тәртібі жайлы көптеген теориялар бар. ... ... ... ... ... ... ... түрінде
негізінде тек өсімдіктер пайдаланады, бірақ өзара ... ... кәрі ( ... ) вегетариандар; жас вегетариандар олар өсімдік
термен қатар сүт өнімдерін қолданады; ововегетериандар ... ... ... ... ... түрі ... питание ). Бұл жүйенің негізінде ... ... ... және ... ... тағам өнімдері жеке
араластырмай қолдану керек. Мысалы ет пен ... ... ... сүт ... ... калориялық тамақтану түрлері.
4. Тамақтанудың ашығу теориясы, т.б.
Қазіргі кезде академик А.А. Покровскидің ... және ... ... ... ... қолданылады. Бұл теорияның
дұрыстығы көптеген ғылыми еңбектерде дәлелденген: олардың ішінде
Қазақстан Республикасының академик Т.Ш. ... ... ... ... ... жан – ... ... көрсетті. Қазіргі
кезде бұл еңбектерді оның шәкірттері іс ... ... ... ... тамақтану – ол жасушалар құрамына қажетті ... ... ... ететін қуат, қимыл және тағы басқа қажеттігін
өтейтін заттар алмасуы керекті деңгейде ұстайтын ... ... ... ... ... - 1) Тәуліктік қоректік
заттардың ара- ... ... ... сақтау. 2) Дұрыс
тамақтанудың тәртібі. 3) Энергия балансын ... ... ... ол ... қуат және ... ... ... заттардың деңгейлік
арақатынасардың тұрақтылығын, қортылуын және сіңірілуін, санитария
және гигиена жағынан мінсіздігін ескертуді қажет етеді. ... ... ... ... ... оның қабылданар мерзімін,
ұзақтығын, сандық ... ... ... ... ... ... ... белок, май және көмірсулардың қалыпты
өлшемі:
Белок тәулігіне 80-100, оның ішінде 55 пайызы жануар белогы, 50-
45 ... ... ... Тәулігіне дененің 1 кг салмағына 1-12
жастағы балаларда бұл қажеттік көбірек – ... – 1,5 г/кг ... аяғы ауыр ... үшін 3 – 4 г/кг дене ... ... Май ... 80 – 100 г, оның ішінде 25-30 г ... ... ... ... сары май , ... – тоң май. ... ... гиподинамия –
май қорын көбейтеді (дененің артық салмағы).
Көмірсу тәулігіне 400-500 г ... оның ... ...... қант –20 ... ... ... – 3 пайыз, клечатка- 2 пайыз,
Ішіп жейтін тамақтың калориялық ... ... ... керек.
Организмге тамақпен түскен энергия организмнің энергиялық шығынына тең
болуы керек. Организмнен босайтын ... 5 ... ... ... ... 7 ... ... Тамақтың түр- түрін қолдану.
2. Салмақты бір қалыпта сақтаудың қажеттігі.
3. Рационда ... мен майы ... ... аз болуы керек.
4. Қант тұтынуды шектеу.
5. Тұзды және ... бай ... ... ғана ... қажет.
6. Жеміске, көкеніске бай және дәнді дақылдардан дайындалған өнімдерден
тұратын рацион пайдалы.
7. Егер де арақ- шарапқа көңіліңіз ... ... қана ... ... және ұтымды тамақтану теориясы
Ұтымды тамақтану – ол жасушалар құрамына ... ... ... қамтамасыз ететін қуат, қимыл және тағы басқа қажеттігін
өтейтін заттар алмасуы керекті деңгейде ... ... ... ... ... ... азық- түлік арқылы
келіп түседі. Олардың ішіндегі ең маңыздысы ... Олар ... және ... көп болады. Қанттардан адам ағзасында гликоген
түзіледі. Гликоген орталық нерв жүйесін реттеп тұратын органикалық
қосылыс. Ол ... ... ... Мөлшері үнемі өзгеріске ұшырап
отырады. Кейбір ... ... ... ... көбейіп, кейде
азайып кетіп тұрады. Көбейген кезде ағзаға май көп жиналып атреосклероз
дами түседі. Жас ... ... 100г қант ... бролады. Ал 40- тан
асқаннан кейін күніне 50-60 г қант жеген дұрыс.
Белок тәулігіне 80-100, оның ... 55 ... ... ... ... ... белогы. Тәулігіне дененің 1 кг салмағына 1-12 жастағы
балаларда бұл ... ...... – 1,5 г/кг дене ... ауыр ... үшін 3 – 4 г/кг дене ... болуы тиісті. Май
тәулігіне 80 – 100 г, оның ... 25-30 г ... ... 30-35 ... май , ... – тоң май. ... тамақтану, гиподинамия – май қорын
көбейтеді.
Ағзаға тамақпен түскен энергия ... ... және ... сай ... ... ... Тағамдардың калориясынан
ағзалардан босайтын энергия 5 –пайыз артық болмау керек. ... болу үшін ... ... ... тәртібі болады. Оның тәуліктік сан
мөлшерін, мерзімін, дұрыстап ... ала ... ... ... ... айрықша.
Тамақты мөлшерден артық ішу ағзалардағы май көбейтіп жіберіп,
денсаулыққа зиянын тигізеді. Ағзаның массасы жоғарылайды – ... ... қоры ... ... үшін бұл ... ... ... ағза массасы- гипертония, қант ... ... ... ... ... – тағы ... ... аурулардың пайда
болуына себепкер болады.
Артық ағза массасы- адам мөлшерінен көп алған кезде, яғни ... тиіс ... асып ... де ... Шынайы ағза массасы
проценттік ауытқу санына қарай ... ... тор ... ... 15 - ... ... 30 - ... деңгей 50 – 100
4- деңгей 100 пайыздан аса.
Сондықтан да қалыпты ағза ... ... ... негізгі қайнар
көзі. Қалыпты массаны сақтау үшін ... ... ... ұсыныстар қажет.
1- амал. Қимыл белсенділігін үнемі жақсартып, арттырып отыру ... ... ... керек. Арақ – шараптартың иісін де иіскеудің
қажеті жоқ. Үнемі жаяу жүріп, ... ... ... ... Экологиялық таза деген суды ішу керек. Бұлақ, ... ... қар суын ішу ... ... тұзды тамақтарды ішуді
тию керек. Тамақты әбден шайнап жеу ... ... ... ... Көп ... көп ... өнім ... Оның
құрамында органикалық токсиндер қисапсыз көп болады. Адам өзі ... ... ... ойда болу ... ... бар жақсы биологиялық
қасиеттерді үнемі санап ... ... ... ... ... ... ... Мал майын тежеу немесе жемеу. Ол үшін күнделікті тағам ... ... ... ет, ... семіз қой етін, майлы консервілерді жемеу
керек. ... 3-4 рет құс етін ... ... деп ... ... ... бар ... көп пайдалану. Көкеністерді көп мөлшерде жеген
дұрыс. Қара нан, арпа нан, ... ... ... жасалған
тағамдарды ішу керек. Тамақтың ас тұзы аз ... ... ... ... аз ... ... керек. Кәмпит, тәтті тоқаштарды, пирожное,
торт, печенье және т.б. тәтті тамақтармен әуестенбеу керек.
4. Белсенді ... ... көп жүру ... ... ... алу ... жақсылыққа апармайды. Көбіне жаяу ... ... ... ... - ... Жүгірудің қажеті жоқ. Ауа өте қатты
радиоактивті элементтермен және ... улы ... ... ... онша ... әкеледі деп айта аламаймыз. Спорт ойындары
ойнауға болады. Щаңғы тебуге болады. ... ... ... ... болады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Ж.Ж. Жатқанбаев –Экология негіздері. Алматы 2004 жыл.
2. «Атамекен» газеті № 24 санында 1992 ... ... ...... ... № 12. 1992 жыл.
4. Амангелді Бимырзаев «Экологиялық ... ... ... ... ... «Денсаулық» ғылыми – көпшілік журналы № 4. 1994 жыл.

Пән: Валеология
Жұмыс түрі: Реферат
Көлемі: 11 бет
Бұл жұмыстың бағасы: 300 теңге









Ұқсас жұмыстар
Тақырыб Бет саны
Тамақтану туралы9 бет
Халықаралық ядролық қауіпсіздікті қамтамасыз етілуіндегі қоғамдық-саяси ұйымдардың алатын орны теоретикалық-әдіснамалық мәселелері103 бет
Тамақтану гигиенасы. балалардаың тамақтану рационын құру. қазақ халқының ұлттық тағамдары және пайдасы9 бет
XX ғасырда Қазақстан Республикасы денсаулық сақтау саласының дамуы4 бет
Ізгілік.ұтымдылық менеджмент субъектісі қызметінің аналитикалық ұстанымдары5 бет
Ішімдік ішу және денсаулық15 бет
Ішімдіктің денсаулыққа залалы5 бет
Алматы облысының білім беру жүйелері мен денсаулық сақтау ұйымдарын ГАЖ технологияларын пайдалана отырып картаға түсіру әдістері44 бет
Білім беру мен денсаулық сақтау салаларына талдау жасау23 бет
Биологиялық ырғақтылық және денсаулық9 бет


+ тегін презентациялар
Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь