Дала жарысы


1. Дала жарысы
2. Ойлы.қырлы жерлермен жүгіру
3. Қозғалыс қасиеттерін дамыту
4. Пайдаланылған әдебиеттер
Ауа-райы жағдайларына байланысты шаңғы даярлығымен де, коньки тебумен де айналысуға мүмкіндігі жоқ мектептер үшін дене тәрбисі бағдарламасында дала жарысынан сабақтар өткізу қарастырылған. Дала жарысы даярлығымен айналысу тұрмыс-тіршілік үшін ғана қажет болып қана қоймайды, сонымен бірге әскери-қолданбалылық үлкен маңызға ие. XI сыныпты бітіретін жасөспірімдер ертеңгі отан қорғаушылары екендігін ескерсек, бағдарламаның осы тарауын оқып-үйренуге көбірек зейін аудару қажеттігі туындайтындығы өзінен-өзі түсінікті.
Дала жарысымен айналысу үшін тұйықталған түрдегі, ең қолайлысы сегіз түріндегі трасса салып алу ұсынылады. Ол жағдайда айналманың қосылатын жерінде тұрған мұғалім (не оқушылардың бірі) жүгіруді жақсы бақылап, қашықтықтың қиындыларын (бөліктерін) оқушылардың қанша уақытта жүгіріп өткендігін есептейді, жүгірудің шапшаңдығы мен техникасы бойынша оқушыларға нұсқаулар бере алады. Трассаға жанастыра қолдан жасалынған кедергілер алабы болса өте жақсы.
Ойлы-қырлы жерлермен жүгіру. Бір адам жүгіргеннен гөрі, топпен жүгірудің өзіндік ерекшелігі бар. Бір адам жүгіргенде ол өз күшіне ғана сенеді, оларды қашықтықтың өне бойына жететіндей етіп бөлуге тырысады.
Дала жарысында өте жылдам жүгіргендігіңді және шаршағандығыңды сезсең, онда шапшаңдықты біршама азайтып, бір сөзбен айтқанда өзіңнің көңіл-күйінді үнемі бақылап отыруың керек. Топпенен жүгіргенде де, әркім тек өз күшіне ғана сенеді, дегенмен де жүгіруге қатынасушылар әдетте біртіндеп топтарға бөліне бастайды және осы топтарда өзінен-өзі бәсекелесу, алға шығу үшін күрес туындайды. Мұның өзі қатынасушылардың бір-біріне көмек беруіне кедергі келтірмеуі керек. Бұл жаттығуда да, жарыстарда да болып жататын құбылыс.

Пән: Спорт
Жұмыс түрі: Материал
Көлемі: 6 бет
Бұл жұмыстың бағасы: 300 теңге




Жосар

1. Дала жарысы
2. Ойлы-қырлы жерлермен жүгіру
3. Қозғалыс қасиеттерін дамыту
4. Пайдалнылған әдебиеттер

Дала жарысы

Ауа-райы жағдайларына байланысты шаңғы даярлығымен де, коньки тебумен
де айналысуға мүмкіндігі жоқ мектептер үшін дене тәрбисі бағдарламасында
дала жарысынан сабақтар өткізу қарастырылған. Дала жарысы даярлығымен
айналысу тұрмыс-тіршілік үшін ғана қажет болып қана қоймайды, сонымен бірге
әскери-қолданбалылық үлкен маңызға ие. XI сыныпты бітіретін жасөспірімдер
ертеңгі отан қорғаушылары екендігін ескерсек, бағдарламаның осы тарауын
оқып-үйренуге көбірек зейін аудару қажеттігі туындайтындығы өзінен-өзі
түсінікті.
Дала жарысымен айналысу үшін тұйықталған түрдегі, ең қолайлысы сегіз
түріндегі трасса салып алу ұсынылады. Ол жағдайда айналманың қосылатын
жерінде тұрған мұғалім (не оқушылардың бірі) жүгіруді жақсы бақылап,
қашықтықтың қиындыларын (бөліктерін) оқушылардың қанша уақытта жүгіріп
өткендігін есептейді, жүгірудің шапшаңдығы мен техникасы бойынша оқушыларға
нұсқаулар бере алады. Трассаға жанастыра қолдан жасалынған кедергілер алабы
болса өте жақсы.
Ойлы-қырлы жерлермен жүгіру. Бір адам жүгіргеннен гөрі, топпен
жүгірудің өзіндік ерекшелігі бар. Бір адам жүгіргенде ол өз күшіне ғана
сенеді, оларды қашықтықтың өне бойына жететіндей етіп бөлуге тырысады.

Дала жарысында өте жылдам жүгіргендігіңді және шаршағандығыңды сезсең,
онда шапшаңдықты біршама азайтып, бір сөзбен айтқанда өзіңнің көңіл-күйінді
үнемі бақылап отыруың керек. Топпенен жүгіргенде де, әркім тек өз күшіне
ғана сенеді, дегенмен де жүгіруге қатынасушылар әдетте біртіндеп топтарға
бөліне бастайды және осы топтарда өзінен-өзі бәсекелесу, алға шығу үшін
күрес туындайды. Мұның өзі қатынасушылардың бір-біріне көмек беруіне
кедергі келтірмеуі керек. Бұл жаттығуда да, жарыстарда да болып жататын
құбылыс.
Дала жарысына топпенен қатынасушы өзін-өзі қалай ұстауы керек?
Бастапқыда өзінің жағдайына назар аудара, күші жететіңдей екпінді таңдап
алып, өз күшімен жүгіруі керек. Сосын жалпы топтағы өзінің жағдайын есептей
отырып, алда жүгіріп-бара жатқандардың бірінің соңынан қалмай. оған ілесіп
отыру қажет. Өйткені өзгенің соңынан жүгіріп отыру жеңілге соғады. Егер ол
шамалы ғана ұмтылыс жасаса, одан қалуға болмайды, ал өте шапшаң ұмтылса,
онда біршама қалыңқырап, сосын тағы да жақыңдауға тырысу керек. Егер
оңтайлы жағдай болса, бастаушының алдына да шығуға болады. Мәреге
жақындағанда, күш жетіп жатса, бастаушыны басып озып, барынша жылдам жүгіру
қажет. Әрине мұның барлығы мұғалімнің тапсырмасына немесе жүгірушінің
өзінің алдына қойған міндеттеріне байланысты.
Күші жағынан шамалас жолдасың болса, алма-кезек бастаушылық рольді
атқарысуға алдын-ала келісіп те алу керек. Алайда қайсыбір себептерге
байланысты мұның жөні болмаса, онда жүгіру жоспарын қайта қарастырған жөн.
Топты бастап отыруға ешқашанда ұмтылмау керек. Мұны жүгіруге
қатынасушылардың қалғандарынан толық басымдылығы барлар ғана жасай алады.
Қозғалыс қасиеттерін дамыту. Дала жарысы бір ғана жүгірістен тұрмайды.
Оған далалықта өткізілетін әр түрлі жалпы дамытатын жаттығулардың,
ойындардың, жарыстардың үлкен көлемі енгізіледі.
Әрбір жаттығу сабақтарында қозғалыс үйлесімділігін, шапшаңдық -күштілік
қасиеттерін және күш шыдамдылығын дамыту үшін бірнеше арнайы жаттығуларды
өткізу ұсынылады, мысалы:
Шаңғы даярлығындағыдай дала жарысының (кросстың) алғашқы жаттығуларын
жалпы шыдамдылықты, онымен қоса жылдамдықты (іріктеу тәсілімен) ... жалғасы
Ұқсас жұмыстар
Дала өсімдіктері
Қазақстанның дала зонасы
АСАН ҚАЙҒЫ - ДАЛА ДАНЫШПАНЫ
Дала музыкасы. Құрмағазы
Дала өсімдіктері туралы
Ислам мәдениетi және Ұлы Дала ойшылдары
Дала дақылдарының өніп - өсуінің агроклиматтық жағдайлары
Дала жағдайында өскен стевия линияларының биологиялық ерекшеліктері
20 – ғасырдың екінші жарысы – 21 ғасырдың бас кезіндегі халықаралық қатынастар
Бетпақ-дала үстіртінің қазіргі бедер құрушы процестері
Пәндер

Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор №1 болып табылады.

Байланыс

Qazaqstan
Phone: 777 614 50 20
WhatsApp: 777 614 50 20
Email: info@stud.kz
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь