Дала жарысы

1. Дала жарысы
2. Ойлы.қырлы жерлермен жүгіру
3. Қозғалыс қасиеттерін дамыту
4. Пайдаланылған әдебиеттер
Ауа-райы жағдайларына байланысты шаңғы даярлығымен де, коньки тебумен де айналысуға мүмкіндігі жоқ мектептер үшін дене тәрбисі бағдарламасында дала жарысынан сабақтар өткізу қарастырылған. Дала жарысы даярлығымен айналысу тұрмыс-тіршілік үшін ғана қажет болып қана қоймайды, сонымен бірге әскери-қолданбалылық үлкен маңызға ие. XI сыныпты бітіретін жасөспірімдер ертеңгі отан қорғаушылары екендігін ескерсек, бағдарламаның осы тарауын оқып-үйренуге көбірек зейін аудару қажеттігі туындайтындығы өзінен-өзі түсінікті.
Дала жарысымен айналысу үшін тұйықталған түрдегі, ең қолайлысы сегіз түріндегі трасса салып алу ұсынылады. Ол жағдайда айналманың қосылатын жерінде тұрған мұғалім (не оқушылардың бірі) жүгіруді жақсы бақылап, қашықтықтың қиындыларын (бөліктерін) оқушылардың қанша уақытта жүгіріп өткендігін есептейді, жүгірудің шапшаңдығы мен техникасы бойынша оқушыларға нұсқаулар бере алады. Трассаға жанастыра қолдан жасалынған кедергілер алабы болса өте жақсы.
Ойлы-қырлы жерлермен жүгіру. Бір адам жүгіргеннен гөрі, топпен жүгірудің өзіндік ерекшелігі бар. Бір адам жүгіргенде ол өз күшіне ғана сенеді, оларды қашықтықтың өне бойына жететіндей етіп бөлуге тырысады.
Дала жарысында өте жылдам жүгіргендігіңді және шаршағандығыңды сезсең, онда шапшаңдықты біршама азайтып, бір сөзбен айтқанда өзіңнің көңіл-күйінді үнемі бақылап отыруың керек. Топпенен жүгіргенде де, әркім тек өз күшіне ғана сенеді, дегенмен де жүгіруге қатынасушылар әдетте біртіндеп топтарға бөліне бастайды және осы топтарда өзінен-өзі бәсекелесу, алға шығу үшін күрес туындайды. Мұның өзі қатынасушылардың бір-біріне көмек беруіне кедергі келтірмеуі керек. Бұл жаттығуда да, жарыстарда да болып жататын құбылыс.
        
        Жосар
1. Дала жарысы
2. Ойлы-қырлы жерлермен жүгіру
3. Қозғалыс қасиеттерін дамыту
4. Пайдалнылған әдебиеттер
Дала жарысы
Ауа-райы жағдайларына байланысты шаңғы даярлығымен де, ... ... ... ... жоқ ... үшін дене ... ... жарысынан сабақтар өткізу қарастырылған. Дала жарысы даярлығымен
айналысу тұрмыс-тіршілік үшін ғана қажет болып қана ... ... ... ... маңызға ие. XI сыныпты бітіретін жасөспірімдер
ертеңгі отан қорғаушылары ... ... ... осы тарауын
оқып-үйренуге көбірек зейін аудару қажеттігі туындайтындығы өзінен-өзі
түсінікті.
Дала жарысымен айналысу үшін ... ... ең ... ... ... салып алу ұсынылады. Ол жағдайда айналманың қосылатын
жерінде ... ... (не ... ... жүгіруді жақсы бақылап,
қашықтықтың қиындыларын (бөліктерін) оқушылардың қанша уақытта ... ... ... ... мен ... ... ... бере алады. Трассаға жанастыра қолдан жасалынған кедергілер алабы
болса өте жақсы.
Ойлы-қырлы жерлермен ... Бір адам ... ... ... өзіндік ерекшелігі бар. Бір адам жүгіргенде ол өз күшіне ... ... ... өне ... ... етіп бөлуге тырысады.
Дала жарысында өте жылдам жүгіргендігіңді және шаршағандығыңды сезсең,
онда шапшаңдықты біршама азайтып, бір сөзбен айтқанда өзіңнің ... ... ... ... ... жүгіргенде де, әркім тек өз күшіне
ғана сенеді, дегенмен де жүгіруге қатынасушылар әдетте біртіндеп ... ... және осы ... өзінен-өзі бәсекелесу, алға шығу үшін
күрес туындайды. Мұның өзі қатынасушылардың ... ... ... ... ... Бұл ... да, жарыстарда да болып жататын
құбылыс.
Дала жарысына топпенен қатынасушы өзін-өзі қалай ... ... ... жағдайына назар аудара, күші жететіңдей екпінді таңдап
алып, өз күшімен жүгіруі керек. Сосын жалпы топтағы өзінің ... ... алда ... ... ... ... ... оған ілесіп
отыру қажет. Өйткені өзгенің соңынан жүгіріп отыру ... ... Егер ... ғана ... ... одан қалуға болмайды, ал өте шапшаң ұмтылса,
онда біршама ... ... тағы да ... ... ... ... жағдай болса, бастаушының алдына да ... ... ... күш ... жатса, бастаушыны басып озып, барынша жылдам жүгіру
қажет. Әрине мұның барлығы мұғалімнің тапсырмасына немесе ... ... ... міндеттеріне байланысты.
Күші жағынан шамалас жолдасың болса, алма-кезек бастаушылық рольді
атқарысуға алдын-ала келісіп те алу ... ... ... ... ... жөні болмаса, онда жүгіру жоспарын қайта қарастырған жөн.
Топты бастап отыруға ешқашанда ұмтылмау ... Мұны ... ... ... ... ... ғана жасай алады.
Қозғалыс қасиеттерін дамыту. Дала жарысы бір ғана жүгірістен ... ... ... әр ... жалпы дамытатын жаттығулардың,
ойындардың, жарыстардың үлкен көлемі енгізіледі.
Әрбір жаттығу сабақтарында қозғалыс үйлесімділігін, шапшаңдық -күштілік
қасиеттерін және күш ... ... үшін ... ... ... ... ... даярлығындағыдай дала жарысының (кросстың) алғашқы жаттығуларын
жалпы шыдамдылықты, онымен қоса ... ... ... ... Жүгіріс кезінде өздеріңнің организмдерінде қандай өзгерістер болып
жататындығын сіздер білуге тиіссіздер, бұл ... ... ... ... ... Жүгірудің басталуында бәрінен бұрын тыныс алу
жиілігі артады. Жүрек соғуындағы өзгерістер ... ... ... ... 50-60 ... ... ... соғысының жиілігі жоғары деңгейге
дейін жетеді.
Жүгіру басталғаннан соң 1-2 ... ... ... алу мен ... ... ... тек қана ... жақындағаңда шаршаудың
артуына байланысты олар шамалы ғана ... ... ... жүгіру
шапшаңдығының тез өзгеріске ұшырауына тыныс алу мен ... ... ... ... ... ... байланысты күш-қуаттың жұмсалуы да
артады. Сондықтанда жүгірісті оқтын-оқтын үдеткеннен гөрі, бүкіл қашықтықты
салыстырмалы түрде бірқалыпты жүгіріп ... ... ... ... жүгіруді
егер күш жетіп жатса, онда да бірден емес, ... ... ... ... ... ... ... органдар мен жүйелердің жұмыс
қабілеттілігін қалыпқа келтіру кезеңі келеді. Ол екі ... ... ... ... кейде одан да ұзағырақ болатын тамыр соғысы жиілігінің
жылдам төмеңдеуі мен баяу ... ... 30 ... ... ... мен ... функциялардың көрсеткіштері дені сау адамдарда
бастапқы қалыпқа дерлік сәйкес келеді. Егер ... ... ... ... ... баяу ... кезеңі 30 минуттен астам уақытқа созылады,
бұл ... ... осы ... ... түсетін ауырлықтың
өте көп екендігінің көрінісі.
Сабақтың (жаттығудың) бастауында жеңіл жүгіріс (0,5-1 шақырым) ... ... ... жасау ұсынылады, тек осыдан кейін ғана
жылдамдық пен шыдамдылықты дамытатын ... ... ... ... ... жетілдіруде бұл бірден гамнастикалық
жаттығулар аяқталғаннан кейін, әдетте ... ... ... жасалады.
10-30 м қиындылар өлшеніп алынады; оларды жоғары немесе төменгі сөреден, ал
кейде жүріп келе жатып қатарынан 10 ... ... ... 5 рет ... ... ... үшін ... 1-2 минутке созылады (бұл шамамен
сөреге қалыпты аяңмен ... ... ... ... ... ... ... жүгіріп өткеннен кейін тамырдың соғуы минутіне ... ... ... ... 100-130 ... дейін жылдам төмендейді.
Ұзаққа созылатын бірқалыпты ... ... ... ... жеке ... бөлу ... Біріне үздіксіз 5-6 минут ... ... ... ... ... топқа мұны үздіксіз жүгіре
алатындарды қосады. ... топ — ... ... ... жүруге),
екіншісі — үзбей жүгіруге тапсырма алады.
Жүгіру мен жүрудің ... ... үшін ... ұзақтығын алдын-
ала белгідеудің қажеті жоқ, өйткені әрбір оқушы жүрістің ... ... оған ... ... ... ... ... оқушылардың жалпы
шыдамдылығының дамуына бақылау (бағалау) жүргізіледі.
Шапшаң және ұзақ бірқалыпты жүгірісті жалғастырып, 5-6 ... ... ... ... дамыту үшін жаттығулар енгізу керек. Бұл үшін
әуелі қайталап жүгіруді, сосын ауыспалы жүгірісті ... ... үшін ... ... ... үлгі
бағдарламасын ұсынамыз.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. www.referat.kz
2. www.google.kz
3. www.yhoo.com
4. www.mail.ru

Пән: Спорт
Жұмыс түрі: Материал
Көлемі: 6 бет
Бұл жұмыстың бағасы: 300 теңге









Ұқсас жұмыстар
Тақырыб Бет саны
Адамның жетілуінде дәне тәрбиесі мен спорттың маңызы18 бет
Жеңіл атлетика туралы6 бет
"Л.Н.Гумилев- тарихшы ғалым және тарихи еңбектері"6 бет
Абай дәуірі5 бет
Азғыр-Тайсойған сынақ полигоны10 бет
Алаштың бас шығармасы13 бет
Дина Нүрпейісова13 бет
Ертедегі және орта ғасырлардағы Қазақстан тарихнамасы25 бет
Жұмабаев Мағжан Бекенұлы11 бет
Куликово шайқасы және Мамай.47 бет


+ тегін презентациялар
Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь