Секіру

Секірудің көптеген түрлері бар. Солардың ішіндегі ең қарапайымы-бір орында ұзындыққа секіру. Секірудің бұл түрі кезінде дененің оң жақ және сол жақ жартылары тепе-тең қозғалыстар жасайды. Аяқ алдын ала бүгіледі, осы кезде бұлшық еттер жиырылып осы төменгі жақтың барлық бөліктері жазылады, соның нәтижесінде дене әуеге көтеріле лақтырылады, сөйтіп ытқу алған бұрышына сәйкес өзінің ауырлық орталығымен доға сызық (парабола) бойымен ұшады. Физикалық дене үшін де, жануарлар организмі үшін де дененің ауырлық орталығы ұшатын деңгейі мен ауырлық орталық ытқу алатын бұрышы бірдей болады. Бұл байланыстылық мынада, егер ауырлық орталық тірек бетінен оған 900 бұрыш жасай ытқитын болса, онда дене ептеп жоғары көтеріледі де, қайтадан сол өз орнына түседі. Егер серпу 450-қа сәйкес келсе басқа жағдайлар бірдей болғанымен ұшу қашықтығы ең көп болады. Егер , бұл бұрыш 450-тан үлкен, бірақ 900-тан кіші болса, онда адам биігірек, бірақ жақынырақ ұшады, ал 450-тан аз болса, ұшу төменде, түсу қашықтығы да алыс болмайды. Бірақ, іс жүзінде бірқатар қосымша жағдайлардың ықпалымен ұшу қашықтығын алыстатуға мүмкіндік бар. Мысалы, қашықтыққа жүгіріп барып секіретін болса, 450-тан аз бұрыш жасай секіргеннің өзінде барынша алысқа ұшып түсуге болады. Бұлай болатын себебі-екпінмен секіргенде ытқу бағыты ғана емес, сонымен бірге дененің екпін алар алдындағы әрекет қимылында үлкен маңызы бар. Дене итеріліп ытқу алатын бұрыштың шамасына қарсы соққан жел мен арттан қуалай соққан жел де әсер етуі мүмкін.
Секірудің қандай түрі болмасын солардың біреуін орындаған кезде негізгі әсер ететін күштер - жерден күш ала тіреніп жылжып кету күші мен дененің өзінің ауырлық күші болып саналады. Ауырлық орталықтың
        
        Секіру
Секірудің көптеген түрлері бар. Солардың ішіндегі ең қарапайымы-бір орында
ұзындыққа секіру. Секірудің бұл түрі кезінде дененің оң жақ және сол ... ... ... ... Аяқ ... ала бүгіледі, осы кезде
бұлшық еттер жиырылып осы төменгі жақтың ... ... ... ... дене әуеге көтеріле лақтырылады, сөйтіп ытқу алған бұрышына
сәйкес өзінің ... ... доға ... ... ... ... дене үшін де, ... организмі үшін де дененің ауырлық
орталығы ұшатын деңгейі мен ауырлық ... ытқу ... ... ... Бұл ... ... егер ... орталық тірек бетінен оған
900 бұрыш жасай ытқитын болса, онда дене ептеп ... ... ... сол өз ... ... Егер серпу 450-қа сәйкес келсе басқа
жағдайлар ... ... ұшу ... ең көп ... Егер , ... ... ... бірақ 900-тан кіші болса, онда адам биігірек, ... ... ал ... аз болса, ұшу төменде, түсу ... ... ... Бірақ, іс жүзінде бірқатар қосымша жағдайлардың ықпалымен
ұшу қашықтығын ... ... бар. ... ... жүгіріп барып
секіретін болса, 450-тан аз бұрыш жасай секіргеннің өзінде ... ... ... ... Бұлай болатын себебі-екпінмен секіргенде ытқу бағыты
ғана емес, сонымен бірге дененің екпін алар ... ... ... ... бар. Дене итеріліп ытқу алатын бұрыштың шамасына қарсы
соққан жел мен ... ... ... жел де әсер етуі ... ... түрі ... солардың біреуін орындаған
кезде негізгі әсер ететін күштер - жерден күш ала ... ... кету ... ... ... ... күші ... саналады. Ауырлық орталықтың
қалықтау жолын осы екі ... ... мен ... ... тең ... қалықтау жолы дап есептеуге болады.
Бүкіл секірісті негізгі 4 кезеңге бөлуге болады. Олар:
1. Дайындық кезеңі
2. Ытқу кезеңі
3. Ауада қалықтау ... ... түсу ... ... ... бүгуден және осымен бірге мезгілде ауырлық
орталық ... ... ... ... ... ... ... кезеңі немесе ырғу кезеңі аяқ буындарының ... ... ... Буындардың осылай шапшаң жазылуы нәтижесінде тіреліп
жылжу дененің ауырлық орталығына беріледі, сөйтіп ... ... ... ... Ытқу сәті ... ... сәт ... табылады, өйткені
бүкіл дене бұлшық еттерінің, ... ... аяқ ... ... ... ... ... Табандағы барлық бұлшық еттер ... ... және ... ... ... ... санның төрт басты
бұлшық еттерінің бастары, ұршық буынының ... ... ... күшті
жиырылады.
Қалықтау кезде дене ауырлық күшінің доға ... ... ... ... ... ... оның тек ... әсер ететін күш
арқылы ғана (мысалы, ... ... ... немесе жолай соққан желдің
күшімен ғана) өзгертуге ... ... ... ... кезінде
сыртқы күштер денеге айтарлықтай әсер ... ... ... еттердің
қозғалыстары арқылы дененің қалпын оның өз ... ... ... ... ... ... көлденең немес бүгілу қалыптарына
келтіруге ... бар. ... ... ... ... ... дәл осы
траекторияда қалықтау ... мен ... ... дәрежеде
арттыруға немесе азайтуға болады. Таяқшадан асып секірген уақытта денені
бүгу арқылы дене ... ... өтсе де оның ... орталығын
таяқшаның астынан өткізуге болады дейтін пікір бар. ... ... ... ... мен оның ... ... қозғалысы арасында
мұндай ара қатынасты мүмкіндік деуге ... ... ... ... белгілі маңызы бар. Егер түрегеп тұрып қолды шапшаң әрі ... ... онда ... ... ... орын ... байқауға
болады. Қолдарын жұлқып сермеу арқылы спортшы дене ... ... ... ... ... қозғалыстарға келтіреді. Сөйтіп қолдың
салмағы дененің ... көп ... ... ... ... ... Сол ... секірудің ытқу кезеңінде қолдың сермеуі
дененің жалпы ауырлық орталығының ... ... әсер ... ... ... дене өз ... ептеп өзгертеді. Егер ұзындыққа
секірудің ытқу сәті ... ... ... тік ... ... ... өтетін болса, жерге түсу сәтінде ол оның арт жағынан
өтеді.
Секіру жерге түсу кезеңімен ... ... түсу ... ... еттері дене жерге түскенде алатын соққыны жеңілдету жұмыстарын
атқарады. Жерге түсу ... аяқ ... жер ... алаң ... ... ... жалғасына орналасса ғана тепе-теңдікті
сақтауға ... ... ... бұл жалғас жерге түсу алаңының ... ... ... ... ... ... жерге алдымен өкше тиеді, соның
салдарынан бүкіл аяқ басының ... ... ... ... аяқтың ұшымен түсу аяқ басын қатты бүгуді талап ететіндіктен ... оны ... ... ... Ытқу ... ... ... қарай
сілтенуі демді ішке қарай алуға ықпал етсе, қалықтау кезінде тыныс біраз
тоқталып ... ... ал ... түсу кезеңі демді іштен шығаруға
ықпал ... ... ... ... ... айтқандай дененің үдемелі қозғалысынан басқа айналма
қозғалысиары да болады. Мұндай ... ... ... дене ... нүктелері мен кейбір біліктердің маңында ... ... ... ... ... ... ... мәнерлеп тебуде ,
суға ... және тағы да ... ... ... кездеседі.
Әр дененің өзінің екпіні болатыны белгілі. Сол ... оны ... ... үшін ... оның ... ... өзгерту үшін денеге
белгілі бір күш жұмсау қажет. ... ... ... мұндай
қарсылық дененің салмағына тура сәйкес, ал айналма қозғалыстар кезінде
дененің екпін ... тура ... ... ... ... ... дененің екпіні байқалады. Екпін сәтінің айналудың бұрыштық
жылдамдығына көбейтіндісі ... шама ... ... Оны ... ... заңы ... ... екпін сәтін өзгерту арқылы айналудың
бұрыштық жылдамдығын өзгертуге болады. Адам ... ... сәті ... қарай өзгеріп отырады. Бүкіл дененің ... сәті ... ... ... 1,2 ... жүрелеп отырған адамда-2,3 кг/м2-қа, ал
жатқан адамда 17 ... тең ... ... да ... ... ... орындаған кезде
бүкіл дененің немесе оның бір бөлігінің ... ... ... ... ... орындаған кезде аяқ-қолды дененің ұзына бойлық білігіне
жақындату ... ... ... ... ... ... 7-есе, сальтоны
орындағанда 3-есе ... ... Егер ... сәті 3-есе ... ... бұрыштық жылдамдық 3-есе ... және ... ... (дене
айналуды тездетеді немесе оны баяулатады). Дененің айналма қозғалысына
мысал ретінде, бір орында ... ... ... сальто жасауды келтіруге
болады.

Пән: Спорт
Жұмыс түрі: Реферат
Көлемі: 4 бет
Бұл жұмыстың бағасы: 200 теңге









Ұқсас жұмыстар
Тақырыб Бет саны
Баскетбол туралы3 бет
Воллейбол6 бет
Жасанды интеллект даму тенденциялары3 бет
Жеңіл атлетика6 бет
Жеңіл атлетика жайлы12 бет
Жеңіл атлетика түрлері31 бет
Мектепке даярлық тобындағы негізгі қозғалыстар4 бет
Тәуекел. Тәуекел түрлері6 бет
Шаңғы спортының тарихы4 бет
Ұлттық спорт түрлерінде жылдамдықты, дәлдікті, қашықтық сезімін дамытуға арналған жаттығулар19 бет


+ тегін презентациялар
Пәндер
Көмек / Помощь
Арайлым
Біз міндетті түрде жауап береміз!
Мы обязательно ответим!
Жіберу / Отправить


Зарабатывайте вместе с нами

Рахмет!
Хабарлама жіберілді. / Сообщение отправлено.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Мы работаем для Вас 5 дней в неделю.
Время работы 09:00 - 18:00

Email: info@stud.kz

Phone: 777 614 50 20
Жабу / Закрыть

Көмек / Помощь