Аралас бездер. Ұйқыбез. Жыныс бездері

І санатты биология пәні мұғалімі: Джалгаспаева Нургуль К.
§ 12. Аралас бездер. Ұйқыбез. Жыныс бездері.
Гуморальдық және жүйкелік-гуморальдық реттелу
І. Ұйымдастыру
2 минут
Оқушылармен амандасу
Топқа бөлу
Амандасу
Мүшелер жүйесі суреттері арқылы топқа бөлінеді
ІІ. Қызығушылық
ты ояту 7 минут
Үй тапсырмасын тексеру
Бейнефильм көрсетеді
«Сиқырлы сандар» сұрақтарын көрсетеді
Сыни ойлау арқылы, көрген бейнефильмді талдайды
Сұрақтарға жауап береді, сандарды ашады
ІІІ. Мағынаны тану 20 минут
7 мин
5 мин
6 мин
2 мин
1. Жаңа сабақ сурет, сызбалар арқылы беріледі
2. Глюкоза және майдың маңызы химия пәні мұғалімі мәлімет береді
3. Презентация қорғау
4. Шығармашылық жұмыс қорғау
Тренинг «Күзгі жаңбыр»
Дәптерлеріне жазып алады
Топтық жұмыс
Өзіндік шығармашылық жұмысын қорғау
Күзгі жаңбырдың дыбысын салу
ІҮ. Ой толғаныс
12 минут
Бекіту
1. Семантикалық карта
2. «Орнынды тап» сәйкестендіру
3. «Ойлан, жұптас, пікірлес»
4. Тест
Интерактивті тақтамен жұмыс орындайды
Бездерді орындарына сәйкестендіреді
Жұптық жұмыс орындайды. Суретті құрастыру арқылы, түсіндіреді
Тест тапсырмасын орындайды
Слайдтар
Қиынды бездер суреттері
Тест тапсырмалары
Ү. Үйге тапсырма
2 мин.
ҮІ. Рефлексия
2 минут
Бағалау дискрипторы
А критериясы
Дискриптор
3
2
1
0
Дискриптор
3
Берілген тапсырмаға белсене қатысады, талдайды, презентациясы тақырыпқа сай, өзінің пікірін, көзқарасын, идеясын жүйелі түрде жеткізе алады
2
Презентацияға пікірін қосады, ұсыныс айтады, жүйесіздік байқалады
1
Пікірі тек оқулықтағы тақырыппен шектеледі, өзіндік пікірі жоқ, тапсырманы баяу орындайды
0
Мүлдем тапсырма орындамайды, өзіндік көзқарасы, идеясы жоқ
С критериясы
Дискриптор
3
Жауап сәйкес келеді және қорытынды жасай біледі
2
Сәйкестікте аздаған қателіктер бар, қорытынды жасай біледі
1
Қателері бар, қорытынды жасай алмайды
0
Мүлдем тапсырманы орындамаған
Үй тапсырмасының орындалуы. «Сиқырлы сандар»
Жаңа сабақты меңгеруге байланысты тапсырмалар. Презентация
Бекіту. 1. Семантикалық карта. 2. «Орныңды тап» сәйкестендіру 3. «Ойлан, жұптас, пікірлес» жұптық жұмыс
Жалпы балл және жиынтық бағалау
Жалпы балл
Баға
«16 - 19»
«5»
«10 - 15»
«4»
«4 - 9»
«3»
«0 - 3»
«2»
Сиқырлы сандар
1. Ішкі секреция бездерінен бөлінетін сұйықтық Гормондар
2. Жүйке ұлпасының жасушасы Нейрон
3. «Көңіл күй» гормоны деп те аталады Адреналин
4. Көмекейдің алдыңғы жағында орналасқан без Қалқанша
5. Бұл аурудың екінші атауы «қола ауруы» Аддисон
6. Қалқанша безінен бөлінетін гормон Тироксин
7. Зат алмасу күшейіп, көздері бадырайып алға қарай шығып тұрады
Базедов
8. Барлық мүшелер жүйесін біріктіріп, жұмысын реттейтін жүйе Жүйке
9. Жас балаларда қалқанша бездің гормоны жетіспесе
болатын ауру Кретинизм
10. Нейронның қысқа өсіндісі Дендрит
11. Аяқ қол сүйектері ұзарып, бет сүйектері алға шығыңқы Акромегалия
12. Ішкі секреция бездерінің әсерінен болатын ауруларды
емдейтін дәрігер Эндокринолог
Топтық жұмыс
І топ ІІ топ
ІІІ топ
Гуморальдық және жүйкелік реттелу
Семантикалық карта
Шартты кодты пайдаланып, төмендегі сұрақтарға жауап беріңдер
а) қалқанша без, б) гипофиз, в) ұйқы безі, г) адреналин,
д) қалқаншамаңы бездері, е) инсулин
Инсулин
Ұйқы безі
Қалқанша
Тест
1. Инсулиннің жетіспеуінен болатын ауру:
А) ергежейлік
В) акромегалия
С) Базедов ауруы
Д) Қантты диабет
Е) Кретинизм
2. Ұйқы безінде бөлінетін гормон:
А) Тироксин
В) Тимозин
С) Адреналин
Д) Инсулин, глюкагон
Е) Йодомарин
3. Қалқанша безінен бөлінетін гормон:
А) Тироксин
В) Тимозин
С) Адреналин
Д) Инсулин
Е) Йодомарин
4. Жыныс бездерінен қандай гормондар бөлінеді: А) Тироксин В) Екінші реттік жыныс белгілерін қалыптастыратын
С) Адреналин Д) Инсулин Е) Тимозин
5. Гликоген: А) Тироксин
В) Тимозин
С) Жануар крахмалы
Д) Инсулин
Е) Гормон
6. Қандағы глюкозаны реттейтін гормон:
А) Инсулин
В) Тестостерон
С) Гипофиз
Д) Паратгормон
Е) Адреналин
7. Өт бөледі: А) Гипофиз В) Айырша без
С) Бауыр Д) Жыныс бездері
Е) Қалқанша маңы бездері
8. Ішкі секреция бездері:
А) Май В) Тер бездері
С) Сүт бездері Д) Бауыр
Е) Ұйқыбез
9. Айырша без гормоны:
А) Тироксин
В) Инсулин
С) Тимозин
Д) Тестостерон
Е) Паратгормон
10. Тері бездері:
А) Сілекей
В) Сүтбездері
С) Уыз шырыны
Д) Жыныс бездері
Тест жауаптары:
Оценочный дескриптор
Критерий А
Уровень дости
жения
Дескриптор
1. Фронтальный опрос
2
1
0
Не достиг стандарта любых ниже перечисленным дескриптором
2
Объясняет тенденции, структуру
1
Не может делать выводы
0
Не может справиться с заданием
Критерий В
Уровень дости
жения
Дескриптор
2
Комментирует, делает выводы
1
Представляет данные в соответствующей форме
0
Не представляет данные формы
2. Презентация, творческая
Работа (Защита темы)
2
Данные формы презентации представляет в соответствующей форме
1
Представляет данные информации, нет презентации
0
Не может систематизировать данные формы
Вывод фразы
2
Представляет данные в соответствующей форме
1
Не может делать выводы
0
Не может справиться с заданием
Критерий С
Уровень дости
жения
Дескриптор
2
Использует соответствующие формы передачи и делает выводы
1
Не может делать выводы
0
Не может систематизировать
2. Объем памяти
2
17 - 20
1
13 - 16
0
Не может справиться с заданием
Ф. И. О.
учащихся
Фронтальный опрос
Эссе
Изучение новой темы по методике Джигсо
Вывод фразы
Работа в паре
Категория памяти
Общий балл критериального оценивания
Общий балл
Оценка
«12 - 14»
«5»
«10 - 13»
«4»
«5 - 9»
«3»
«0 - 4»
«2»
В. С. Анимисимова, В. П. Бруновт, Л. В. Реброва «Адам анатомиясы, физиологиясы және гигиенасы бойынша оқушылардың өздігінен істейтін жұмыстары»
Тренинг.
Оқушылардың назарын сабаққа аудару Сабақтың жалпы мақсатын ашу Жаңа материалды оқып үйренудің практикалық қажеттілігін түсіну
6. Айырша без
Айырша без - тимус көптеген бөлікшелерден тұратын қос без. Төстің ішкі бетінде, жүрек ұясының (ортаңғы қабырғаның) үстіңгі жағында орналасқан. Астыңғы жағы жүрек қабы - перикардпен, артқы жағы ірі-ірі қан тамырлармен шектескен.
Айгерім: Суға құмар, жиі-жиі су іше беретін адам көрсе үлкендер «сусамыр болып қалған ба, суды сонша ішкені несі?» деп ұрсып жататынын құлағымыз жиі шалады. Сөйтсек, ол ұрысқаны емес, әлдебір нәрседен қауіп еткеннен айтқан ескертулері көрінеді. Ата-бабаларымыз адамның әдеттен тыс дағдыларынан кез-келген сырқаттың сырын аңғарып отырған десек, соның бірі - бүгінде бізді ғана емес, әлем жұртын алаңдатып отырған, қазақтың жалпақ тілімен айтсақ - сусамыр, медицина тілімен жеткізсек - қант диабеті.
Өлім-жітім жағынан қатерлі ісік, жүрек, қан-тамырлары ауруынан кейінгі үшінші орынды иеленіп тұрған, үндемей жатып, қауып түсіретін қант диабетіне бүгінде дүние жүзі бойынша 180 миллион адам, яғни, әлем халқының 3 пайызы шалдыққан. Бұл санда Қазақстан тұрғындарының да «үлесі» бар.
түспейді. Ас қорыту жолынан клеткаларға қантты жеткізуші инсулин гармоны болып табылады. Қант диабетінің бірінші типында (инсулин тәуелді) ағзада өте аз кем инсулин өндіріледі және оны қанға ерітілген глюкозаны клеткаларға жеткізуге жетпейді. Қант диабетінің екінші типында (инсулин тәуелді) инсулин жеткілікті өндіріледі, бірақ ағза клеткалары оларды елемейді, соның кесірінен глюкозаны, толығырақ айтқанда энергияны алыңқырамайды. Екі типте бірдей пайда болады. Қанға қант қалыпты деңгейде бірнеше рет тамып тұрады. Оны жеткілікті ала алмаған клеткалар өсе алмайды. Бұл аурудан көбіне майда тамырлар мен капиллярлар зардап шегеді. Көбіне жүрек, көз, бүйрек, жүйке жүйелері, бауыр, аяқтар зақымданады.
Ғалымдар осы уақытқа дейін ауру қоздырғыштарды таппай отыр. Олар қант диабетінің пайда болу себебі генетикалық бұзылыстар немесе вирустық инфекция деп санап отыр. Алайда көп зерттеу барысында осы жауыз ауру туралы бірнеше деректер анықталыд:
- Диабетпен қан, ауалы - тамшылы немесе жыныс жолы арқылы жұқтыру мүмкін емес.
- Тұқымқуалаушылық бейімділігінен пайда болады. Ата аналарының біреуінде осы ауру болған жағдайда балаларында бірінші типтегі диабет 10 %, екінші типтегі диабет 80 % болуы мүмкін.
- Азық түлікке тәтті тағамдарды көп пайдалану диабет туғызбайды, бірақ ауру туғызатын қаупті көп көтеретін семіртеді. Факторлары: жүйке күйзелісі, өмір салтында аз қимылдау, дене салмағының төмендеуі, тағы басқа аурулар. Егер Сізде осы факторлардың бірнешесі қосылса ауру қаупі жоғарылайды.
- Екі типтегі диабетте де қанда қант деңгейі жоғарылайды, гиперкликемия пайда болады. Қант диабетінің бірінші белгілері пайда болады: ауыздың құрғауы, қатты шөл, тез несеп шығару (полиурия) .
- Осы құбылыстардың себептерін қарап шығайық. Тамақ ішіп болған соң кісілерде қандағы қан деңгейі жоғарылайды. Бірақ диабетиктарда инсулиннің жетіспеушілігінен (диабеттің бірінші типі) немесе клеткалардың қабылдамауынан (екінші типтегі диабет) бұл қант клеткаларға барып түспейді. Қанда глюкоза көп, бірақ клеткалар аш қалып, жеткіліксіз тамақ туралы белгі жіберіп отыратын жағдайларда туындайды. Бұл белгілерге ағза бауырдағы қант қорларын жіберіп жатады, бірақ ол да клеткаларға түспейді. Нәтижесінде ағза майларды жара бастайды. Жару нәтижесінде кетондық денелер пайда болады: ацетон, ацетальдегид, түрлі қышқылдар. Клеткілер көптен күткен энергияларын алады, бірақ қанда қышқылды баланс бұзылады, соның салдарынан кетоцидоз (ағзаның қышқылдануы) пайда болады. Емделмеген жағдайда коматоздық жағдай және өлімге алып келеді.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz