Сабақ жоспары :: Биология

Файл қосу

Ми бөліктері

Батыс Қазақстан облысы
Қаратөбе ауданы
Мұхит атындағы орта жалпы білім беретін мектебінің биология пәнінің мұғалімі
Биология пәні мұғалімі: Тойшыбаева Салтанат Бейбітқызы
Сабақтың тақырыбы: Ми бөліктері
Мақсаты: 1) Адам миының бөліктерімен, үлкен ми сыңарлары қыртысының аймақтарының ерекшеліктерімен танысу, білім мазмұнын жетілдіру.
2)Оқулық мәтінімен жұмыс жасай отырып, алдыңғы сабақтан алған білімді байланыстыра және салыстыра пайдаланып, икемдікті дамыту.
3)Адам миының қызметінің ерекшеліктері туралы ойларын сипаттай білуге үйрету және тәрбиелеу.
Күтілетін нәтиже: Оқушы:
- өз бетінше оқыған тақырыптың нәтижесін жеке, жұпта, сосын топта талқылауды үйренеді;
- мидың бөліктерін және үлкен ми сыңарларының аймақтарын біледі;
-өзара білім алмасуға үйренеді;
-сұрақтарға толық ақпарат беруді үйренеді;
--бірін-бірі тыңдауға үйренеді;
Түрі: Жаңа сабақты өздігінен меңгеру
Әдісі: Суретпен жұмыс, белсенділігін, шығармашылық қабілетін арттыру, сұрақ - жауап
Көрнекілігі:Интерактивті тақта, слайд, суреттер, кеспелер, "Мидың бөліктері" кестесі, ми моделі
Суретпен жұмыс
*Суретке қарап, не айта аламыз?
*Бұл мидың сыңарлары нені білдіреді?
*Ми сыңарлары туралы тағы не білесіңдер?

Ойлан, тап!
1865 жылы ешкімге таныс емес француз дәрігері Марк Дакс Монпелье медициналық қоғамның отырысында қысқаша баяндамасын оқыды. Онда ол өзі емдеп жатқан сөйлеуі бұзылған 40 ауру адамды сипаттады. Олардың барлығында не зақымданған?
Жұмбақ шешу
Сырты қара орман, іші жазық құрлықты
Араласаң, табасың төрт бөлікті (Ми және мидың төрт бөлігі)
Суетті құрастыр

Ми бөліктері және үлкен ми сыңарлары қыртысының аймақтары
Түртіп алу
<>- маған таныс;
<<+>>-мен үшін жаңалық;
<<->>-мен білетін түсінікке сәйкес келмейді;
<>-бұл туралы тереңірек білгім келеді.
/Оқулық мәтіні бойынша топтық тапсырмалар беру. Мәтінді жеке оқып, белгілермен белгілеу,
білгісі келетін сұрақтарды дәптерге жазып алу/.
Сұрақтарға жауап беру
І топқа:
1.Әрбір ми сыңары неден құралады?
2.Ми сыңарлары қандай қызмет атқарады?
ІІ топқа:
1.Үлкен ми сыңарларында қандай аймақтар бар?
2.Мидан қанша жүйке тарайды және олар неден басталады?
ІІІ топқа:
1.Жүйке жүйесінің гигиенасын сақтау үшін қандай ережелерді орындау керек.
2.Никотиннің миға әсері қандай?
І топ
Ойлау және көру, есту аймағы
ІІ топ
Сөйлеу және сезу, тепе-теңдік аймағы
ІІІ топ
Қимыл және дәм сезу, қабылдау аймағы
Үш топқа да бірдей мидың суреті беріледі, үлкен ми сыңарларының аймақтары ми бөліктерінің қай жерінде орналасқанын жазып, көрсету.

1 - тапсырма
Аймақ атаулары
қызметі
1. Көру аймағы
А) маңдай бөлігінің алдыңғы орталық иірімі
2. Есту аймағы
Ә) төбе бөлігінің артқы орталық иірімі
3. Иіс сезу және дәм сезу орталығы
Б) шүйде бөлігі
4. Тері-бұлшық ет сезім аймағы
В) төбе бөлігі
5. Қимыл - қозғалыс аймағы
Г) самай бөлігі
6. Ассоциациялық аймақ
Ғ) самай және маңдай бөлігінің ішкі беті
2 - тапсырма
1. Жұлын
А) Жоғары жүйке әрекеті
2. Сопақша ми
Ә ) Дене қимылын үйлестіру, бұлшық ет тонусы
3. Мишық
Б) Тыныс алу, ас қорыту, жүрек - қан тамырлары жүйелерінің орталықтары
4. Ортаңғы ми
В) бағдарлау рефлекстері, бұлшық ет тонусын реттеуге қатысу
5. Аралық ми
Г) зат алмасу, дене температурасын реттеу, нейрогуморальдық реттеуге қатысу
6. Үлкен ми сыңарының қыртысы
Ғ) қимыл - қозғалыс және вегетативті шартсыз рефлекстерді жүзеге асыру.
Бағалау парағы
Топ мүшелері

Критерийлер

1.Суретпен жұмыс
Толық айтылса 5
Жартылай айтылса 3
Мүлдем айтылмаса 0

2.Түртіп алу
Толық жауап берсе 4
Жартылай жауап берсе 3
Мүлдем айтылмаса 0

3. Суреттер сөйлейді
Тапсырма дәл жазылса 5
Жартылай жазылса 3
Мүлдем жазылмаса 0

Қорытынды бағасы

Үйге тапсырма: 16 Білгісі келетін сұрақтарға жауап іздеп келу.
34сурет Мидың сыртқы құрылысының суретін салу.

Ұқсас жұмыстар
Ми бөліктері және үлкен ми сыңарлары
Ми.Ми бөлімдері,олардың құрылысы мен қызметі
Иіс сезу орталығынан
Тәжірибелік жұмыстардың биология пәнін оқытудағы маңызы
Сезім мүшелері. 8-сынып
Жүректің құрылысы
Қаңқаның негізгі бөлімдері
Қаназдық ауруы
Бұршақ тұқымдастар. Сабақтың тақырыбы
Үлкен ми сыңарлары, Жүйке жүйесінің гигиенасы
Пәндер