Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру

СМЖ Н. 05-06

Астана қаласы әкімдігінің «Медициналық колледж» МКҚК

№1 арнайы пәндер
№1 арнайы пәндер: циклдік комиссия отырысында
№1 арнайы пәндер: қаралды және бекітуге ұсынылды
№1 арнайы пәндер: ЦК төрайымы Г. Н. Теслина
№1 арнайы пәндер: «___» 2015ж.

Оқытушыларға арналған тәжірибелік сабақтың

әдістемелік талдауы

Пән: «Терапиядағы мейірбике ісі»

Тақырып: «Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру»

Мамандығы: 0302000 «Медбикелік іс»

Біліктілігі: 0302033 «Жалпы практикадағы медбике»

Курс: IIІ

Семестр:V

Топ: 135 МІ - ІІ топ

Құрастырған оқытушы: Р. Т. Елеуова

Астана қаласы - 2015

ТҮСІНДІРМЕ ЖАЗБА

Осы әдістемелік талдау жұмыс бағдарламасына сәйкес «Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру» тақырыбы бойынша тәжірибелік сабақ өткізуге құрастырылған.

Әдістемелік талдау оқытушыларға «Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру» тақырыбы бойынша сабақ дайындауға және өткізуіне арналған.

Жұмыс бағдарламасы бойынша осы тақырыпқа 6 тәжірибелік сағат берілген.

Осы әдістемелік нұсқаудың материалдары білім алушыларда келесі кәсіптік құзыреттіліктерді дамытуға және клиникалық ойлау негізін қалыптастыруға арналған:

Базалық құзыреттіліктер:

БҚ - 1. 1. Өзін - өзі дамыту: Кәсіби өрістеудің ұзақ уақытқа жоспарланған дағдыларын игеру.

БҚ - 1. 3. - Компьютерлік технологиялар: ақпараттық компьютерлік технологияларды жұмыста және өз-өзін жетілдіруде қолдану .

БҚ 3. 3. Дәлелді медбикелік тәжірибе: күнделікті қызметінде дәлелді медбикелік тәжірибені қолдану

БҚ 2. Коммуникациялар және топта жұмыс істеу

БҚ 2. 1. Коммуникативті дағдылар: әр түрлі адамдармен ахуалға байланысты нәтижелі коммуникацияны көрсету

Кәсіптік құзыреттіліктер:

КҚ 1. Денсаулықты нығайту

КҚ 2. 1. Стандарттар: қауіпсіздікті сақтау және сапалы медициналық қызмет көрсету стандартына сәйкес емшараларды орындау

КҚ 3. Клиникалық құзыреттілік

КҚ 3. 1. Медбикелік күтім: пациенттің жанұясы мен қоршаған айналасының қатысуымен науқас-орталықтандыру қатынасын пайдалана отырып, медбикелік күтімді іске асыру:

- медбикелік сұхбатты және физикалық тексерулерді пайдалана отырып науқастан ақпарат жинау

- тексерулердің нәтижелеріне сүйене отырып, науқастың мәселелерін тұжырымдау

- медбикелік күтім жоспарын құрастыру

- медбикелік күтім жоспарын іске асыру және құжаттандыру

- науқасты күту нәтижелілігін бағалау

Әдістемелік талдауда сабақтың мақсаттары, білім алушылардың алатын білімдері және машықтары; сабақтың өту орны және уақыты, түрі, жабдықтануы, басқа пәндермен және пән ішіндегі байланысы, негізгі және қосымша әдебиет тізімі, интернет-ресурстар, құрылымдық-логикалық кестесі, сабақтың хронокартасы және қосымшалар бар.

Пән : Терапиядағы мейірбике ісі.

Сабақтың тақырыбы : «Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру».

Мамандығы : 0302000 «Медбикелік іс»

Курс ІІІ

Сабақтың түрі: Білімді жинақтау, теориялық материалды жүйелеу, білімдер мен дағдыларды машықтау тәжірибелік сабағы.

Сабақ уақыты: 270 минут.

Сабақтың өтетін орны: клиникаға дейінгі кабинет

Оқыту әдістері: түсіндірме-көрнекі, ізденіс, проблемалық, стандартталған пациент, симуляция арқылы үйрету, ішінара зерттеу .

Сабақтың мақсаттары:

Оқыту :

  • теориялық сабақтарда алған білімдерін негіздеп жүйелеу, жұмыс бағдарламасына сәйкес сабақ тақырыбы бойынша кәсіби білімдерін қалыптастыру;
  • субъективті, объективті, қосымша тексеру әдістерінің нәтижелерін талдауға, қорытынды жасауға қалыптастыру;
  • дағдыларын машықтауға жағдай жасау.

Дамытушылық:

- білім алушылар танымдық жұмыстарын белсендендіріп, тыңдай және есінде сақтай алуға ұмтылу, кәсіби, логикалық ойлау қабілетін дамытуға, яғни өз жауаптарын талдап, нақтылап, жоспарлап айту, шешім қабылдауға қалыптастыру;

- өз күшіне сенімді болып, жеке тұлға ретінде дамыту.

Тәрбиелік:

- білім алушылардың пәнге деген ынтасын арттыру, өз бетінше жұмыс істеуге дағдыландыру;

- білім алушыларға кәсіби мінез құлықтарды: адалдық, шыншыл, ісіндегі ұқыптылық, дәрігер тағайындауын орындауда жауапкершілікке тәрбиелеу;

- науқастарға мейірімді, зейінді, елгезек болуға қалыптастыру;

-медицина қызметкерлерінің бір-бірімен қарым-қатынас орнатуды қалыптастыру;

- техникалық қауіпсіздік ережелерін сақтауды қалыптастыру.

Тақырыпты зерттегеннен кейін білім алушы

білу керек :

  • бронхиттердің анықтамасын, этиологиясын, клиникалық көрінісін, ағымын, диагностикасын таңдауды, асқынуын, емдеу принциптерін жоспарлауды;
  • бронх демікпесінің анықтамасын, этиологиясын, клиникалық көрінісін, ағымын, диагностикасын таңдауды, асқынуын, емдеу принциптерін жоспарлауды;

игеруі керек:

  • тыныс алу жүйесінің аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыруды жоспарлауды (қызба, тұншығу ұстамасы) ;
  • тыныс алу жүйесінің ауруларында алғашқы медициналық-санитарлық көмек; стационарлық көмек; стационарды алмастыратын көмек жоспарын ұйымдастыруды;
  • төтенше жағдайларда медициналық көмек; қалпына келтіру емі және медициналық оңалдыру жоспарын ұйымдастыруды;
  • науқас күтімі және кезек күттірмейтін жағдайлардың алдын алуын.

Пәнаралық байланыс:

Анатомия: Тақырып «Тыныс алу жұйесінің құрылысы».

Физиология: Тақырып «Тыныс алу жүйесінің қызметі».

Патологиялық анатомия: Тақырып «Тыныс алу жүйесінің аурулары».

Патологиялық физиология: Тақырып «Тыныс алу жүйесінің патофизиологиясы».

Фармакология: Тақырыптар: «Жалпы рецептура. Дәрілік түрлер», «Бронхиттер, бронх демікпесінде қолданылатын дәрілер».

Мейірбике ісі негіздері: Тақырып «Тыныс алу жүйесінің ауруларындағы медбикелік күтім».

Латын тілі: Тақырып «Клиникалық терминдердің құрылымы».

Пәнішілік байланыс:

Тақырып «Субъективті және объективті тексеру әдістері».

Тақырып «Зертханалық және аспаптық зерттеу әдістері».

Тақырып «Тыныс алу жүйесі ауруларында мейірбике ісін ұйымдастыру».

Сабақтың жабдықталуы:

Көрнекі құралдар:

Презентациялар:

  1. Дәрілік заттарды ингаляция жасау үщін құрылғылар.
  2. Пикфлоуметрді қолдану.
  3. Қалталы ингалятормен қолдану.
  4. Небулайзерді қолдану.

Дидактикалық материалдар.

Техникалық құрал-жабдықтар:

  1. Интерактивті тақта.
  2. Компьютер.

Медициналық жабдықтар:

1 . Небулайзер.

2. Пикфлоуметр.

3. Қалталы ингалятор.

4. Медициналық (стерильді) қолғаптар, маска.

5. Муляждар.

6. Дәрі - дәрмектер .


Құрылымдық-логикалық кесте және сабақтың хронокартасы.

Сабақтың кезеңдері
Уақыты
Мазмұны

Оқытушының

іс-әрекеті

Білім алушылардың жұмысы
Сабақ кезеңінің мақсаты
№: 1
Сабақтың кезеңдері: Ұйымдастыру кезеңі
Уақыты: 2 мин
Мазмұны: Білім алушыларды сабаққа дайындау
Оқытушыныңіс-әрекеті: Сәлемдесу. Білім алушылардың және аудиторияның сабаққа дайындығын тексеру. Сабақта жоқ білім алушыларды журналға белгілеу.
Білім алушылардың жұмысы: Жұмыс дәптерлерін дайындау.
Сабақ кезеңінің мақсаты: Жұмыс жағдайын ұйымдастыру. Ұқыптылық, мұқияттылық қалыптастыру .
№: 2
Сабақтың кезеңдері: Сабақтың мақсаттарын қою.
Уақыты: 3 мин
Мазмұны: Білім алушылардың назарын жаңа тақырыпқа аудару (қосымша 1)
Оқытушыныңіс-әрекеті:

Сабақтың тақырыбын атап, мақсаттарымен таныстыру.

Тақырыптың өзектілігін ашу.

Сабақ өту жоспарымен таныстыру.

Білім алушылардың жұмысы: Жұмыс дәптерлеріне сабақ тақырыбын және мақсаттарын тіркеу.
Сабақ кезеңінің мақсаты: Оқытуды уәждемелеу, қызығушылықты тудыру.
№: 3
Сабақтың кезеңдері: Теориялық білімдерінің өзектілігі.
Уақыты: 30 мин
Мазмұны: «Сұрастыру алқасы» әдісімен ауызша сұрастыру (қосымша 2)
Оқытушыныңіс-әрекеті: Сұрақтар қою, жауаптарын тыңдау, комментарийлер беру.
Білім алушылардың жұмысы: Сұрақтарға ауызша жауап беру.
Сабақ кезеңінің мақсаты:

Логикалық ойлауға қалыптастыру, теориялық білімдерін тексеру.

Өткен тақырыптарды қайталау.

№: 4
Сабақтың кезеңдері:

Жаңа білімдерді

алғашқы меңгеру

Уақыты: 65 мин
Мазмұны:

Кіріспе нұскау өткізу:

  • муляжда өкпе аускультациясында бронх демікпесіндегі дыбыстарды тыңдау
  • ингаляциялар өткізуге арналған құралдардың түрлері

(презентация 1)

  • қалталық ингаляторды қолдану (презентация 2),
  • пикфлоуметрия

(презентация 3), тыныс шығарудың шыңдық жылдамдығының күнделігін жүргізу және пикфлоуметрия графигін құрастыру

(қосымша 3)

  • небулайзерді қолдану

(презентация 4)

Оқытушыныңіс-әрекеті:

Жаңа тақырыпты түсіндіру, презентацияларды түсініктемелер беріп көрсету,

манипуляцияларды көрсету және түсіндіру

Білім алушылардың жұмысы: Сұхбатқа қатысу, манипуляцияларды қадағалау, презентациялар қарау.
Сабақ кезеңінің мақсаты:

Бронх демікпесінің аускультациялық белгілерін, бронх демікпесінде қолданылатын дәрі-дәрмектерді түсіндіру;

  • пикфлоуметриямен тыныс шығарудың шыңдық жылдамдығының күнделігін толтырудығ графигін құруды,

қалталы ингаляторды, небулайзерді қолдануды үйрету.

№: 5
Сабақтың кезеңдері: Студенттердің өзіндік жұмысы
Уақыты: 145 мин
Мазмұны:

1. Іскерлік имитациялық ойын «Бронх демікпесімен ауыратын науқастарға арналған денсаулық мектебі». Студенттер учаскелік медбике және пациенттер болып топшаларға бөлінеді (жеребе салу арқылы) .

Сабақ тақырыбы:

  • қалталы ингаляторды қолдану (қосымша 4)
  • пикфлоуметрия өткізу (қосымша 5)
  • небулайзер қолдану (қосымша 6)

2: Симуляциялық оқыту, стандартталған пациент тәсілінің элементтері:

«Бронх демікпесі өршу кезінде шұғыл көмек көрсету» - (қосымша 7)

(амбулаториялық қабылдау)

3. «Тыныс жүйесінің ауруларында медбикелік үрдісті ұйымдастыру» -құзыреттілік бағытталған тапсырмалар

(қосымша 8)

Оқытушыныңіс-әрекеті:

Білім алушылардың жұмысын бақылау, нысаналау.

Бақылау парақтары арқылы өткізілген манипуляциялардың дұрыстығын бағалау.

Жауап эталондарын қолданып студенттердің жазбаша жұмыстарын өзіндік бақылау.

Білім алушылардың жұмысы:

Манипуляциялар өткізу алгоритмдерін қолданып студенттер жұптасып тәжірибелік манипуляцияларды бір-біріне өткізіп дағдыланады.

Оқытушыға бағалау үшін манипуляцияларды тапсырады.

Сабақ кезеңінің мақсаты: Тәжірибиде білімдерін бекіту, клиникалық ойлау қабілетін, жеке жұмыс іс-әрекеттерін, пациенттермен қарым-қатынасын дамыту.
№: 6
Сабақтың кезеңдері: Білімдерін а бекіту
Уақыты: 15мин
Мазмұны: «Пресс- конференция» тәсілімен ауызша сұрау
Оқытушыныңіс-әрекеті: Жұмыс жасауларын бақылау, нәтижелерін талдау, пресс конференцияға қатысу.
Білім алушылардың жұмысы: Сұрақтар дайындау, сұрақтарға жауап беру, талдауға қатысу.
Сабақ кезеңінің мақсаты: Білімдерді бекіту.
№: 7
Сабақтың кезеңдері: Үйге тапсырма
Уақыты: 2 мин
Мазмұны:

Үй тапсырмасын атау:

Тақырып: «Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру» (Жедел пневмониялар, өкпенің іріңді аурулары, пневмосклероз) .

Дайындалатын негізгі әдебиет: Ішкі аурулар. 1том. Б. С. Қалимурзина. - Алматы, 2007ж. 21-79б;

дәріс конспектілері.

Оқытушыныңіс-әрекеті: Білім алушыларды жаңа материалды зерттеуге бағыттау.
Білім алушылардың жұмысы: Үй тапсырмасын тыңдау.
Сабақ кезеңінің мақсаты: Таным іс-әрекетін дамыту.
№: 8
Сабақтың кезеңдері: Рефлексия (сабақты қорытындылау)
Уақыты: 3 мин
Мазмұны:

Сұхбат:

Сабақта не білдіңдер, не үйрендіңдер?

Қалай ойлайсыңдар, жаңа тақырыпты қандай деңгейде меңгердіңдер?

Жақсы меңгеру үшін не істеуге болады? Сабақтың қай кезеңі ұнады? Қандай қиындықтар болды? Өздерініздің сабақтағы жұмысыңызды бағалаңыз.

Оқытушыныңіс-әрекеті: Сұрақ қойып сұхбат жүргізу.
Білім алушылардың жұмысы: Сұхбаттасуға қатысу.
Сабақ кезеңінің мақсаты: Сабақ нәтижелерін, білім алушылардың жұмысын бағалау.
№: 9
Сабақтың кезеңдері: Сабақты қорытындылау.
Уақыты: 10 мин
Мазмұны:

Бағалау парағында балдарды санау

(қосымша 9)

Оқытушыныңіс-әрекеті: Білім алушылардың ауызша жауабын, өз беттерінше жұмыстарын, белсенділіктерін бағалау және қателіктерін ескеріп, сын айтып түзету жүргізіп жалпы баға қою.
Білім алушылардың жұмысы: Жұмыс дәптерлеріне қорытындыларды жазу. Бағалауды талдауға, қорытынды жасауға қатысу.
Сабақ кезеңінің мақсаты: Қорытындылау, білім алушылардың таным іс -әрекетін бағалау.

Қосымша 1

САБАҚТЫҢ МАҚСАТТАРЫН ҚОЮ.

Соңғы жылдары экологиялық жағдайдың нашарлануына, шылым шегу кең тарауына, адам ағзасының реактивтілігінің өзгеруіне байланысты тыныс алу жолдарының аурулары жиі кездеседі. Бұл ауруларға бронхиттер, бронх демікпесі жатады.

Бронхиттер бронхтардың кілегей қабатының эндо және экзогенді факторларының әсерінен қабынуы.

Бронх демікпесі негізінде патогенетикалық механизмдері қабынулармен шартталған, ал клиникалық көрінісі бронх тарылу салдарынан экспираторлық ентігу мен, бронх кілегейінің гиперсекрециясы және ісінуімен сипатталатың тыныс жолдарының созылмалы ауруы.

Бронх демікпесі әлемдік көлемдегі проблема. Бүкіл әлемде 300млн адамдай бронх демікпесімен ауырады. Бұл ауру кез келген жаста кездеседі.

Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының деректері бойынша, бүгінгі таңда әлемде ересек адамдардың 5%, ал балалардың 30% жуығы осы дерттен зардап шегеді.

Тыныс алу жүйесінің ауруларының емінде, күтімінде, диспансерлік бақылауында медбикелердің ролі аса маңызды.

Бүгінгі сабақ тақырыбының мақсаты: бронхиттер, бронх демікпесі диагностикасы, емі, алдын алуында мейірбикелік үрдісті ұйымдастыру.

Қосымша 2.

ТЕОРИЯЛЫҚ БІЛІМДЕРІНІҢ ӨЗЕКТІЛІГІ.

«Тыныс алу жүйесі аурулары кезінде медбикелік үрдісті ұйымдастыру» тақырыбы бойынша сұрақтар тізімі.

1. Тыныс алу жүйесінің аурулары және асқынулары.

2. Жедел бронхит, анықтамасы, этиологиясы, клиникалық белгілері, диагностикасы, емдеу принциптері, асқынулары.

3. Созылмалы бронхит, анықтамасы, этиологиясы, клиникалық белгілері, диагностикасы, емдеу принциптері, асқынулары, алдын алуы.

4. Бронх демікпесі, анықтамасы, этиологиясы, клиникалық белгілері, диагностикасы, емдеу принциптері, асқынулары, алдын алуы.

5. Бронх демікпесі, өршу кезеңдері, шұғыл көмек.

Тірек дәрісі.

Тақырыбы: Бронхиттер, бронх демікпесі кезінде мейірбикелік үрдісті ұйымдастыру.

Жедел бронхит - бронхтардың кілегейлі қабатының жіті қабынуы, басым жағдайда инфекциялық, вирусты, аллергиялы, физикалық-химиялық, факторлардан, 1 айға дейін созылатын ауру.

Этиологиясы : 90% вирус немесе микоплазма және физикалық - химиялық заттар (салқын немесе ыссы ауа, шандар, сілтілер және қышқылдар буы, хлор, бром, аммиак булары, азот тотығы, күкірттің қос тотығы), аллергиялық фактор (органикалық шаң, өсімдік тозаңы және т. б. ) .

Қауіп - қатерлі факторлар : Мұздау, темекі тарту, вирустық және аллергиялық аурулар, иммунтапшылық жағдайлар, күз-қысқы мезгіл, гайморит, синусит, тонзиллит.

Патогенезі: Жоғарыда аталған себептердің кеңірдек, бронх, кейде тіпті бронхиолалардың кілегейі зақымдалады, осы жерде зат алмасу бұзылады, эпителий жасушалары түлеп жойылады, бронх ішінде кілегейлі немесе кілегейлі-іріңді қақырық пайда болады. Науқас жазылғаннан кейін эпителий қалпына келеді.

Клиникалық белгілері:

Жөтел, бастапқысында құрғақ, қажытатын; кейін кілегейлі қақырықты, ентікпе.

Интоксикация синдромы: шаршау, қалтырау, субфебрилитет, арқадағы жəне бұлшықеттердегі ауырсынулар.

Аускультацияда - өкпелерде қатан тыныс.

Диагностикасы:

ЖҚА : нейтрофильді лейкоцитоз, ЭТЖ сәл жоғарлауы.

Емі: Асқынбаған жіті бронхитті негізінен үйде (амбулаториялық) емдейді: төсек тәртібі және симптоматикалық ем. Медициналық қызметкер бөлмені желдетіп, темекі тартпауын қамтамасыз етеді.

  • № 15 диета. Ас оңай сіңетін, С және А дәрумендеріне бай, калориялы болуы тиісті.
  • көп мөлшерде жəне жылы сұйықтық (бал, лимон, таңқурай тосабы қосылған шай, жылытылған минералды сулар
  • мукорегуляторлар (таңқурай, түймедақ, шалфей, жебір (чабрец), итмұрын, жидек, қарақат қосып шай ішкізу)
  • қызба кезінде қызу түсіретін препараттар
  • бронхоспазмолиттіктер
  • антибактериалды терапия (аминопенициллиндер, макролидтер) ірінді қақырық бөліне бастаса және интоксикация белгілері күшейген жағдайда тағайындалады
  • вирусты этиологиялы жіті бронхитте вирусқа қарсы препараттар тағайындалады (ремантадин немесе интерферон)
  • алдандырушы терапия (жылыту емшаралары, қыша, булық ингаляциялар)
  • витаминотерапия: А, В, С.

Алдын алу:

  • Ағзаны шынықтыру
  • Жіті респираторлық аурулардың қайта қозуының алдын алу
  • Жоғарғы тыныс алу мүшелерін дер кезінде емдеу
  • Зиянды әдеттерден бас тарту

Созылмалы бронхит - ең кемінде соңғы екі жыл, қатарынан үш ай қақырықты жөтелмен білінетін бронхтардың қабыну процесі.

Этиологиясы:

Экзогендік факторлар:

  • активті немесе пассивті темекі тарту - 80%
  • ауаның поллютантармен ластануы
  • кәсіптік зиянды заттар
  • ауа райының жағымсыздығы
  • инфекциялық заттар

Эндогендік факторлар:

  • жедел респираторлық аурулармен жиі ауру
  • мұрын - көмейдің аурулары (ауаның вентиляциясын бұзатың)
  • зат - алмасу бұзылыстары
  • бронх тармақтарының жергілікті және туа бітен кемістіктері

Клиникалық белгілері: жөтел, қақырық тастау, ентікпе.

Жөтел: бастапқы кезде - тәңертенгі, салқын мезгілде; кейін ұстамалыға айналады.

Қақырық тастау: тәңертенгі мезгілде, кілегейлі, кілегейлі-ірінді, ірінді, аз мөлшерде, қиын бөлінеді.

Ентігу ұсақ бронхтардың обструкциясы дамығанда пайда болады.

Интоксикация синдромы.

Қарағанда: Аурудың әбден дамыған кезінде акроцианоз, мойын веналарының ісінуі, тырнақтардың «сағат шынысындай» өзгеруі.

Перкуссияда: эмфиземада - қорап дыбысы.

Аускультацияда: өкпелерде қатан тыныс, құрғақ және ылғалды сырылдар.

Диагностикасы:

ЖҚА, ҚБА, жалпы қақырық анализы, қақырықты антибиотиктерге сезімталдыққа және БК тексеру, өкпенің рентгенографиясы, спирография, бронхография, бронхоскопия.

Емі: Төсек режимі. № 15диета

Антибактериалды терапия 7 - 10 күн

Симптоматикалық ем.

Тыныс алу гимнастикасы, кеуде торына массаж, физиотерапия.

Ремиссия кезінде санаториялық-курорттық ем.

Бронх демікпесінің өршу кезеңдері

Белгілері
Өршу кезеңдерінің дәрежелері
Жеңіл
Орташа ауыр
Ауыр
Өмірге қауіпті жағдай
Белгілері: Физикалық белсенділік
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Сақталған
Шектелген
Төмен
Сақталмаған
Белгілері: Есі
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Анық, кейде қозу болады
Қозу
Қозу, қорқу
Бұзылған, коматозды жағдай
Белгілері: Сөйлеу қабілеті
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Сөйлемдермен жауап береді

Қысқа сөйлемдер

мен жауап береді

Сөздермен жауап береді
Сөйлемейді
Белгілері: Экспираторлы ентігу
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Жүргенде
Сөйлегенде
Отырған кездеде, науқас мәжбүрлі жағдайда
Тынысы жоқ
Белгілері:

ТАЖ

(1 минутта)

Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Тахипноэ 24 дейін
Тахипноэ 30 дейін
Тахипноэ 30 жиі
Брадипноэ
Белгілері: Қосымша бұлшықеттердің тыныс алуға қатысуы
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Қатыспайды
Қатысады
Айқын көрінеді
Парадоксальды торакодиафрагмалды тыныс (іш қуысының алдыңғы қабырғасының ішке тартылуы)
Белгілері: Өкпе аускультациясы
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: Ысқырықты тыныс тыныс шығару сонында
Ысқырықты тыныс тыныс шығаруда естіледі
Ысқырықты тыныс тыныс алу да тыныс шығару фазаларында
Тынысы жоқ
Белгілері:

ЖСЖ

(1 минутта)

Өршу кезеңдерінің дәрежелері: 100- ге дейін
100 - 120
120-дан жиі
<55
Белгілері: Тыныс шығарудың шыңдық жылдамдығы % (ПСВ) (қалыпты жағдайдан)
Өршу кезеңдерінің дәрежелері: >80%
60 - 80%
< 60 %
<33%

(бірнеше белгілердің болуы бронх демікпесінің өршу кезеңің сиппаттайды)

Қосымша 3.

Кесте 1. Тыныс шығарудың шыңдық жылдамдығы (ПСВ) (л/мин) қалыпты жағдайда

Бойы

(см)

Ерлер, жасы (толық жыл)
20-25
30
35
40
45
50
60
65
70
Бойы(см): 160
Ерлер, жасы (толық жыл): 572
560
548
536
524
512
488
476
464
Бойы(см): 168
Ерлер, жасы (толық жыл): 597
584
572
559
547
534
509
496
484
Бойы(см): 175
Ерлер, жасы (толық жыл): 625
612
599
586
573
560
533
520
507
Бойы(см): 183
Ерлер, жасы (толық жыл): 654
640
626
613
599
585
558
544
530
Бойы(см): 191
Ерлер, жасы (толық жыл): 679
665
650
636
622
608
579
565
551
Бойы(см):

Бойы

(см)

Ерлер, жасы (толық жыл): Әйелдер, жасы (толық жыл)
Бойы(см):
Ерлер, жасы (толық жыл): 20-25
30
35
40
45
50
60
65
70
Бойы(см): 145
Ерлер, жасы (толық жыл): 337
366
356
345
335
324
303
293
282
Бойы(см): 152
Ерлер, жасы (толық жыл): 403
392
382
371
361
350
329
319
308
Бойы(см): 160
Ерлер, жасы (толық жыл): 433
422
412
401
391
380
359
349
338
Бойы(см): 168
Ерлер, жасы (толық жыл): 459
448
438
427
417
406
385
375
364
Бойы(см): 175
Ерлер, жасы (толық жыл): 489
478
468
457
447
436
415
405
394

Стандартты ауытқу 60л/мин

Пикфлоуметрияның нәтижелеріне баға беру.

Пикфлоуметрдің көрсеткіштері әрбір науқастың жынысына, жасына және бойының өлшеміне қарай есептелінеді. Бұл құрылғыны қолданғаннан бастап 3 - 4 апта аралығында үш түсті зонамен көрсетілген диаграмма құрылады. Ол үшін науқастың жағдайы тұрақты болуы қажет, бронхообструкцияның белгілері болмауы керек.

Ең көп нәтижеге жеткенде (қалыптағығы жақындаған кезде) оны 0, 8 - коэффициентіне көбейтеміз-мысалы, егер ең көп көрсеткіші пикфлоуметрияның 400л/мин болса, 400-ді 0. 8-ге көбейтеміз. Нәтижесінде 320л/мин болады. Өлшеу нәтижесі осы көрсеткіштен жоғары болса ол «жасыл аймаққа» жатады - тыныс алу жолдары қалыптыға сай болуда.

«Сары аймақ» бұл зерттеу көрсеткіші 0, 5 коэффициентіне көбейтілген. Ол дегеніміз 200 болады (ол сары аймақтың ең кіші көрсеткіші) . Бұл кезде сары аймағының көрсеткішінің мағынасы 200 л/мин-320л/мин дейін болады. Егерде пикфлоуметрияның көрсеткіші осы аймақта тұратын болса, дәрігердің араласуымен коррекция жүргізілуі қажет.

Сары аймақтан төмен көрсеткіш «қызыл аймақ». Егер көрсеткіш қызыл аймақта болса, онда науқаста тыныс жеткіліксіздігі дамыған, тез арада дәрігердің көмегі қажет.

Есте сақтаңыз! ТШШЖ тұрақты түрде бақылау бронх демікпесінің ағымын бақылауға және ем-шараның коррекциясын уақытымен жасауға мүмкіндік береді.

Пикфлоуметрия графигін құрастыру.

Аты - жөні: Бисенов Сабит, 25 жаста, бойы 160см

Дәрілік терапия: беродуал ингаляциялары күніне 1 рет.

Пикфлоуметрия графигі

Пикфлоуметрияның күнделігі (науқастарға нұсқау) .

1. Пикфлоуметрия көрсеткіштерін тіркеуге арналған кесте.

Аты - жөні:
Қолданылатын дәрілер:
Аты - жөні::

Ай,

дата

Қолданылатын дәрілер::
2
3
4
5
6
7
8
9
ж. т. б.
Аты - жөні::
Қолданылатын дәрілер:: *
)
*
)
*
)
*
)
*
)
*
)
*
)
*
)
*
)
Аты - жөні:: 800
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 750
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 700
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 600
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 550
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 500
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 450
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 400
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 350
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 300
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 250
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 200
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 150
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 100
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: 50
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: Қосымша мәліметтер
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: жөтел
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: тыныстың қиындауы
Қолданылатын дәрілер::
Аты - жөні:: қақырық тастау
Қолданылатын дәрілер::

Ескерту: * - таңғы өлшеу көрсеткіші, ) -кешкі өлшеу көрсеткіші

БІЛІМ АЛУШЫЛАРДЫҢ ӨЗІНДІК ЖҰМЫСЫ

«Бронх демікпесімен ауыратын науқастардың мектебі»

Қазіргі мезгілде Қазақстан республикасында облыстық, аудандық, қалалық клиникалық ауруханалар және емханалар жанында «Денсаулық мектептері» кең тараған.

Бұл мектептердің мақсаты - аурудың алдын алуында, емінде, реабилитацияда науқас пен медицина қызметкері арасында серіктестік байланысың қалыптастыру, дәрігердің нұсқауларын, тағайындаған емін толық орындау.

Бұндай мектептердің сабақтарына қатысқан науқастарда денсаулығына деген көз қарасы өзгеріп, жауапкершілігі жоғарылайды. Науқастардың белсенділігі жоғарылап, сауығуға ынтасы күшееді.

Бүгінгі тәжірибелік сабақта біз бронх демікпесімен ауыратын науқастардың мектебінде пикфлоуметрмен және ингаляциялық құралдармен қолдану атты сабағын ұйымдастырамыз.

Сабақтың тақырыбы:


Ұқсас жұмыстар
Қантты диабет асқынуы – кетоацидозда шұғыл көмек
Жүректің құрылысы
Ұлпалардағы газ алмасу
Көмей. Кеңірдек. Бронхтар
Тіс гигиенасы
Бейбітшілік уақытта және әскери кезеңде тұрғындарды жаппай және жекелей қорғаудың құралдары мен әдістері
Тыныс алу мүшелерінің аурулары
Тақырып Тыныс алу мүшелерінің аурулары
Емделушіңіздің жауабына кұлак
Анатомия және физиология әлеміне саяхат
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz