Сабақ жоспары :: Музыка
Файл қосу
Ән Желтоқсан желі Хорда жаттығу
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 10.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Желтоқсан желі>>Хорда жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
<<Желтоксан желі>>
Желтоқсан бірде,
Ел тосқан түрде,
Келетін мүлде жайдарлы.
Сол жылы бірақ,
Әдеттен жырақ Көрінді шын ақ айбарлы.
Тоңдырды мені,
Тоңдырды сені
Желтоқсан желі ызғарлы.
Солдырды гүлді,
Оңдырды нұрды,
Көңілде мұңды із қалды.
Жоғалтып нуын, Жоғалтып қуын;
Арал да суын тауысты. Қаңырап мекен,
Аңырап бөкен, Өріске бөтен ауысты.
Тоңдырды мені,
Тоңдырды сені
Желтоқсан желі ызғарлы.
Солдырды гүлді,
Оңдырды нұрды,
Көңілде мұңды із қалды.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 17.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Жаңа жыл>> Хорда жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Жаңа жыл
1. Келді бізге Жаңа жыл
Ән қанатымен,
Көз тартады шыршамыз
Салтанатымен.
Қайырмасы - припев:
Ән қанатымен, Салтанатымен
Келді бізге Жаңа жыл!
2. Бақыт - нұрға бөленген
Бала шағымыз,
Бүгіннен де тамаша
Болашағымыз
Қайырмасы - припев:
Бала шағымыз,
Болашағымыз
Бүгіннен де тамаша.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 24.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндету жаттығулар .Ноталармен жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
№ 1 Жаттығу.
Дирижер қолы арқылы қысқа тыныс алып, санау арқылы (1,2,3,4,5...) тынысты шығару. Жаттығуды қайталаған сайын тыныс шығарғанда цифр санын көбейтіп отыру керек.
№ 2 Жаттығу.
Төменгі қабырғалар қозғалысын сезіне отырып қысқа тыныс алу, әркім өз қозғалысына есеп бере отырып, төменгі қабырғаларын қолымен ұстай отырып, санаумен ұзыннан тыныс шығару, цифр қатары осылай көбейе береді.
№ 3 Жаттығу.
Төменгі қабырғалар қозғалысы арқылы қысқа тынс алу, тынысты ұстаумен ақырын санай отырып тынысты шығару.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 31.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Жоғары дыбыстар,төменгі дыбыстар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
№ 4 Жаттығу.
Төменгі қаьырғалар қозғалысымен тыныс алу, тынысты ұстап, дирижер қолымен жұмсық атакамен бір дыбысты примарды тонға дейін бір қалыпты дыбыс күшімен айту. Басында дыбыс 2 - 3 с созылады, кейіннен ұзарады.
Үздіксіз тыныс (цепное).
Үздіксіз тыныс бұл - ұжымдық дағды.
Үздіксіз тыныстың негізгі ережесі:
- Көрші отырған адаммен бір уақытта тыныс алмау.
- Музыкалық фраза ішінде таныс алмау керек, мүмкіндігінше ұзын ноталардың ішінде тыныс алу.
- Тыныс білдірмей және тез алу.
- Хорда жұмсақ дыбыстық атакамен, интонациялық тұрығыда нақты, яғни <<подъездсіз>> партитура нюансын сақтай отырып айту.
- Көршінің айтқан әнін тыңдап, жалпы хор дыбысталуына қосылу
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 31.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Төменгі дыбыстар,жоғары дыбыстар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Әншінің тыныс алуымен вокалдық хор техникасының элементтерінің өзара байланысы.
Әншілік тыныс вокалдық хор техникасының әр түрлі элементтерімен тығыз байланысты; дыбыс атакасы, дикция, динамика, дауыс регитры, интонация т,б. Тағыда;
- Тыныс жинау дауыстық апараттағы артық бұлшық еттік қосылыстар және тағы артикуляциялық органның қосылуы, дикцияның жинақталмауы, детонация, дауыс дыбыстануының еркін болмауы.
- Дыбысты алу кезіндегі бір мезгілдік тыныс ұстанымының болмауынан, дыбыс интонацялық тұрғада да дұрыс болмай <<подъездбен>> алынады . Ереже бойынша белгілі жоғарлықты төменен алуы тиіс.
- Алынған ауа көлемі дыбыс динамикасына пропорциянал болады.
- Төменгі байланыстағы ауа қысымының күші дауыс астарының жиілігіне әсер етіп тембр түрін анықтайды. Дауыс астарындағы шағын қысым әсерінен дыбыс тембрі жағынан кедей болып көрінеді. Фольцеттік мінезде төменгі байланыс қысымының күштілігі керісінше әсер етеді, яғни дыбысталу толып, тембрі едәіур бай , кеуделік типке жақын болады
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 14.02..2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Үн тазалығы.Дыбыс әуезділігі.
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Вокалды - хорлық техникалық негізі болып, әншінің дұрыс тыныс алу дағдысы болып табылады. Дыбыс сапасы осыған байланысты.
Әншілік тыныстың физиологиялық тыныстан айырмашылығы:
- Тыныс алу кезінде фонация пайда болады, біршама ұзаққа созылады, ал тыныс шығару қысқарады.
- Тыныс алу кезеңі автоматты түрден, ойламаған жерден, басқарушылыққа өтеді.
- Тыныс шығару бұлшықетінің одан сайын күшіне енуі әнші тынысының негізгі талабы фонация кезінде тынысты үнемді ұстау.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 21.02..2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Аналардың тілегі>>.Жекелей дауыста орындау
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
. АНАЛАРДЫҢ ТІЛЕГІ.
Аналардың тілегі, тыңдайықшы жүрегін,
Жаса жайна аналар, жырға қосып жүремін.
Болашаққа бастаған, ана деген асқақ ән,
Тебірентіп жүректі жыр етеді жас қалам.
Қайырмасы:
Алыста жүріп сағынам,
Өзіңе мәңгі табынам.
Бас иіп өтем анаға
Ақ жаулығын жамылған.
Қуат күшің талмасын, бақыт гүлі солмасын,
Асқарына арманның, ұрпақтарың самғасын.
Талай топтан іздеген, ана көрдім жүздеген,
Сағынышын жеткізген, жаны жақын қыз деген.
Қайырмасы:
Алыста жүріп сағынам,
Өзіңе мәңгі табынам.
Бас иіп өтем анаға
Ақ жаулығын жамылған.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 28.02..2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Вокалды хор дикциясы.Хорда жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Вокалдық практикада аралас тыныс алудың да ролі өте зор: диафрагма төмен түседі, жан - жаққа барлық айналымда созылады, қорытындысында әнші кеудесі бел аймағында өзінің көлемін ұлғайтады; бел бұлшықеттерінің сезінуі арқылы ауа өкпенің төменгі жағын талдырады. Жан бұлшықеттері екі жаққа иіріліп қозғалады, ал іш алдыға қарай үрленіп қозғалады; Диафрагма болса одан сайын мығымдана түседі. Әншінің фонациялық тыныс шығару кезінде ән айтқанда тыныс алу қалпын сақтап қалуға тырысса, дыбыс апорасын сезіне білуге деген икемділігіде жоғары болады. Әншілік хордың негізгі талабы ән айтқанда тыныс алған соң шаласы ұстаным болуы керек. Бұл ата кезінде дыбыстың интонациялық тұрғыда жақсы естілуіне, орындалуына әкеледі. Шығарма жылдамдығы тез болған сайын, тыныс алудағы ұстаным қысқаланады.
Хормеистрдің ән айту қойылымы.
- Ән аитқанда отыруға, бей - жай тұруға болмайды, әр қашанда ішкі және сыртқы тартылымды сақтау міндетті
. Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 07.03.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: І партия жұмыс,ІІ партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Хорды аранжировкалаудың түрлері көп. Олар: 1, 2, 3 дауысты хорды
аралас хорға лайықтау. Екі, төрт дауысты біртектес әйелдер немесе ерлер
хорын төрт дауысты аралас хорға лайықтау.
Біртектес хорларда дауыстар санын өзгерте отырып аралас хорға
лайықтау. Бұлардың әрқайсысына өздеріне ғана тән тәсілдері болады.
Сонымен қатар олардың барлықтарына тән жалпы заңдылықтары болады.
Сол заңдылықтар қандайда болмасын лайықтау жұмысында міндетті түрде
сақталғаны дұрыс. Сондай ереженің бірі дауыстар бір бағытқа бағытталуы
керек, дауыстар бір-бірімен айқастырылмауы қажет (альттар - сопранодан
жоғары, бастар - тенордан жоғары, тенорлар - альттен жоғары болмауы
керек). Бұндай қағидалармен студенттер гармония пәнінде танысады.
<<Хорды аранжировкалау>> курсының негізгі міндеті берілген шығарманың
музыкалық даму қалпын сақтау болып табылады. Аранжировкалау кезінде
негізгі музыка неғұрлым дұрыс сақталса, соғұрлым осы мақсатты орындау
оңайға түседі.
Шығармада тек қана тональдікті және фактураны өзгертуге болады.
Оның басқа компоненттері әуен, гармония, өлшем, екпін, динамика және
құрылысы өзгермейді. Кейде аранжировкалау кезінде кейбір окордтарды
олардың айналымдарымен өзгертуге тура келеді. Бірақ онда музыка әуені-нің бастапқы қалпынан ауытқымау керек. Сізге өте көп көңіл бөлу қажет
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 14.03.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: ІІ партия жұмыс,І партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Егер партитурадағы дауыстар бір ырғақтық суретпен бірігіп тұрса оны сол
қалпында қалдыру керек. Партиялар әртүрлі сөз текстінде айтылатын
болса негізгі әуен өзгереді. Бұл шығарманың әдеби стилін де, көркемдік-поэтикалық образына да әсер етпеуі керек. Көп дауысқа көбейтілген
лайықтауларда әрбір жаңа жазылған дауыстың сүйемелдеу гармониясынан
шығып кетпеуін қадағалау керек, ол өзінің әрлеуінде өте қарапайым және
табиғи болып, жалпы тесситурадан шықпай басқа дауыстармен қосылғанда
хордың диапазон көлемі және басқа да ерекшеліктерін қатаң сақтау керек.
Ән - халық музыка шығармашылығында кеңінен тараған вокалды
музыканың жанры. Халықтың мұң - мұқтажын жоқтайтын, қуанышына
ортақтасатын халық әндерінің манызы өте жоғары. Халық әндері көпші-ліктің бірлескен шығармашылығының арқасында туған. Дүние жүзіндегі
барлық революциялық әндердің саяси қоғамдық маңызы өте жоғары
болды, оларды барша халық аса үлкен сүйіспеншілікпен орындады.
Әртүрлі ұлттық мектептерден ән жанры мен романс қатар дамыды. Қазіргі
заманда әндер, атап айтқанда, эстрадалық әндер, хорға арналған әндер,
көпшілік әндері қарапайымдықтарынан белгілі жанрлық бағытымен
ерекшеленеді және олардың барлығы қалың көпшілікке арналған.
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 04.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндету жаттығулар.Хордағы жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
- Ќолданылатын әдіс- тәсілдер баланың шыѓармашылыќ шеберлігін жетілдіруге баѓытталуы
тиіс ;
- Бастысы сол арќылы жан дүниесі тазарѓан,
мәдениетті азаматтармен тиіс жүргізілетін музыкалыќ тәрбие жұмыстарың негізін де, олардың
музыканың тылсымын білуге деген құлшыныстан музыкалыќ мәдени орындарѓа бару, түрлі кештер
ұйымдастыру, карнавал, конкурс ,дүниетанымын өзгертіп адамгершілік
ќасиеттерін ќалыптастыруѓа ыќпал етеді.
Музыканы әнді балаға жеткізу мұғалім міндеті Ол - баланың сезіміне зор әсер етіп әрбір жанұя мен мектепте баланың жас ерекшелігіне лайыќты музыкалыќ
тәрбие беріп отыруѓа міндетті. Демек, оќушының алдымен вокалды тәрбиені үйретудің маңызы зор. Бұл- оның адамгершілігін дамытады. Бұл - музыканың әсері мент ықпалы өте зор өзінің жоѓары саясилылыѓы, ќоѓамѓа,
Отанѓа деген патриоттыќ сезімдерін оятып аќ олар түсініп, дұрыс ќабылдауѓа, оны мұғалімнен оќушыларѓа берілетін эстетикалыќ тәрбиеден тыс беріле береді.
.
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 11.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Достарым кел билейік>>. Хордағы жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.әннің сөзін жаттау
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 18.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: І партия жұмыс,ІІ партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Жас ұрпаққа мұғалім ақылшы, тәрбиеші. <<Шәкіртсіз ұстаз - тұл>> (Абай). Мектепте
оқу-тәрбие процесіне сай іс-тәжірибеміздің үздіксіз толықтырып отыруымызға,
жаңа ізденістерді дамытуға олардың
ісінде тапқырлықты, ептілікті талап етеді. Музыка мамандығы оқушылардың
жас және жекелей музыканы қалай
қабылдау-ларын зерттейді. Мұғалімнің музыкалық тілінде тек музыкалық шығармалардың сол жайында әңгімелеп, сазгерлерге және ақынға деген өзінің көз-қарастарын айта отырып,
балалардың көңіл-күйлеріне әсерін тигізеді және оның ден қоя білуіне, ісіне мән беруін балалардың музы-
калық қабілеттерін, музыкалық ой-өрістерін, музыкаға деген қызығушылығын ән айтуда .сыныпта топ болып ән айту ең жоғары деңгейге жеткізе орындап, тыңдаушысына
жеткізе білу. Әннің - бірі жоғары
талаптарға сай жүргізілуі тиіс.
Оқушылардың таланттары әртүрлі болып келгендіктен
үйретілетін әндерді, жаттығуларды таңдап алу әркімнің мүмкіншілігі сақталуы керек. Оқушылардың
дыбыс шығару аппараттарын бірте-бірте көтеру арқылы дауысын бұзып алмайтын, есту қабілеті нашар балаларды мұғалімге жақын алдыңғы
қатарда отырғызу, дауысқа күш түсірмеуді үйрету,
т.б. арқылы балалардың бұзылуларын сақтаймыз.
Ән сабағы өткізілетін бөлме жарық,кең жылы болуы шарт.Ән
айтқан кездегі отыру ережесі дегенде ән , әнді хормен айтуға үйрету барысында ән айтудың
өзіндік ережесін сақтау әнді де терең
сезіммен, ырғақтық үйлесіммен, сөздерін анық таза орындау үшін вокалдық ережелердің орындалуын
үнемі қадағалау керек.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 25.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: ІІ партия жұмыс,І партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Дауысты дыбыс - вокалды сақтаушы. Ол арқылы музыка бояуын табу жүзеге асады. Дауыстылардың бұндай басымдылығы
олардың дауыссыз дыбыстарға қарағанда созылып айтылатындығымен ерекшеленеді .дем алу меңгерілгеннен кейін (белгілі бір дауысты
дыбыстағы ерекшелікке жету үшін,
дауыстылардың әр түрлі комбинацияда алмасып келіп отыруына ауысуға болады.
Осыдан кейін этап - бойынша айту сөздің негізін, айқындығын сақтаушылар
ретінде танымал. Сондықтан ән айту олардың рөлі өте жоғары әр қосылуынан
бастаған жөн. Өйткені сонорлы дауыссыздар басқа дауыссыздарға қарағанда сәл
ұзақтау айтылады. Одан... <<м>>...... бүркеуге, жабуға септігін тигізеді. Басқаша
айтқанда <<маскада>> (бас резонаторында) резонациялауға көмектеседі.... <<м>> айту жұтқыншақ пен ауызбен бос жұмыс істеу барысында, дауыстылардың алатын орнын,
маңызын, ролін түсіндіру ән айту дауыстыларға
негізделген әндерге керек. Жұмыстың бұл этапында дауыссыздардың анық
айтылуы, вокалды тұрғыдан дұрыс қалыптасқанболуы керек.
Үшінші этап дикцияның анық, мәнерлі болуына қол жеткізу. Бұл этапта
сөздерді айту әдісі өзгеріп және әннің көркемдік мақсаттарына байланысты ауысып отыруы керек.
Анық сөз, дұрыс акцент қою, фразалау, сөзді анық айту жетістікке қол жеткізу үшін бұлар аздық етеді.
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 02.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Мектеп - 2030>>.Хордағы жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Мектеп 2030
Музыка Армана Ищанова
Слова коллектива Детского Ансамбля <<ДДТ>>
1. Мектеп үям айқара ашылды,
Достарымен жүздестік тағыда.
Алғаш қоңырау ән-күймен шашылды,
Жаса мектеп, алға. А-а-а.
Сап түзеліп мектепке гүл толды,
Тақпақ, есеп шешу кезі келді.
Алғыс айту достар уақыт болды,
Бас иеміз ұстаздарға!
Қайырмасы:
Жыл айлар күндер кездестірді бізді
Мектеп әлемде.
Мың бір рет алғыс айтамыз бәріне
Ұстаздар сізге, ұстаздар сізге!
Речитатив:
Пусть каникулы закончились,
Учебный год подарит нам
Счастье, мир, улыбку, смех и радость,
И удачу вам!
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 16.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Жеке әншімен және хормен жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйренуді қорытындылау.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Ән салатын дауыстар:
- әйелдер: сопрано - жоғарғы әйелдер дауысы;
меццо сопрано - төменгі әйелдер дауысы;
контральто - ең төменгі әйелдер дауысы;
- ерлер: тенор - жоғарғы ерлер дауысы;
баритон - орташа ерлер дауысы;
бас - төменгі ерлер дауысы;
бас-профундо - ең төменгі ерлер дауысы;
- балалар: сопрано - жоғарғы қыздар дауысы;
дискант - жоғарғы ер балалар дауысы;
альт - төменгі балалар дауысы.
Резонатор - белгілі бір жиілікте өзінің тербелісі бар қатқыл қабырға-лармен қоршалған қуыс; көмекейдегі дауыс сіңірлерінде пайда болатын
әлсіз дыбысқа күш, үнділік, өзіндік тембр беретін дауыс аппаратының бір
бөлігі.
Сүйемелдеу - аспаптық сүйемелдеу.
Тесситура - музыкалық шығармадағы дыбыстардың әнші дауысы-ның немесе музыкалық аспаптың диапазонына қатысты жоғарылығы
жағдайы.
Транскрипция - аспаптық шығарманы хорға ыңғайлау, бейімдеу
Хор - көпдауысты вокалдық музыканы орындайтын әншілік ұжым
(12 адамнан артық).
Хормейстер - хор жетекшісі, хор ұжымының көркемдік жетекші-сінің көмекшісі.
Хор партиясы - хорда әрбіреуі өз әуенін қосылып орындайтын
дыбыс ырғағы (тембрі) мен ауқымы (диапазоны) бойынша ұқсас біркелкі
дауыстар тобы. Әйелдер хорында - сопрано - жоғарғы, альт - төменгі;
ерлер хорында - тенор - жоғарғы, бас - төменгі; балалар хорында -
сопрано, дискант - жоғарғы; альт - төменгі.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 23.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндерді қайталау,орындаушылық шеберлік
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйренуді қорытындылау.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Дыбыс - қатты дененің (ішек, ауа, металл) тербелісінің нәтижесі,
Дыбыс биіктігімен, ұзақтығы, тембрлік бояуы және күшімен сипатталады.
Камералық хор - хор мен ансамбльге арналған шығармаларды
орындайтын құрамы бойынша шағын хор.
Капелла - 1. бастапқыда шіркеу хоры орналасқан католиктер шір-кеуінің шоқынатын жері. 2. үлкен хор ұжымы.
Лад - дыбыстардың жоғары байланысқан орынды реттелген жүйесі,
дыбыстардың реттілігі мен олардың реттілік тәртібі жөнінде заңдылық.
42
Музыкалық үзінді - цезурамен бөлінген кішкентай, негізінен аяқ-талған бөлім. Әуен мен музыкалық сөйлемнің арасындағы құрылыс.
Нота - музыкалық дыбыстарды жазу үшін қолданылатың белгі.
Ноталардың ноталық қатардағы орны дыбыстың биіктігі жағдайын
көрсетеді.
Оратория - белгілі бір сюжетке жазылған жеке дауысқа, хорға және
симфониялық оркестрге арналған ірі концерттік шығарма.
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 24.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндерді қайталау,концерт беру
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйренуді қорытындылау.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Дирижер - музыканың ұжымдық орындалуын басқаратын адам.
Дирижер ұжыммен дайындық жұмыстарын жүргізеді, концерт кезінде
ұжымды ұйымдастырып, шығармашылық жігер береді, шығармаға өзіндік
түсіндірме береді.
Дирижерлік ету - музыканың ұжымдық орындалуын (оркестрді,
хорды, ансамбльді) басқару өнері, оны арнайы адам - дирижер жүзеге
асырады.
Тыныс алу аппараты - тыныс алу процесіне қатысатын органдар:
ауыз, мұрын, көмекей, кеңірдек, өкпе; дем алуды басқаратын бұлшық еттер
(ішперде, ауа жұтатын және ауа шығаратын бұлшық еттер).
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 10.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Желтоқсан желі>>Хорда жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
<<Желтоксан желі>>
Желтоқсан бірде,
Ел тосқан түрде,
Келетін мүлде жайдарлы.
Сол жылы бірақ,
Әдеттен жырақ Көрінді шын ақ айбарлы.
Тоңдырды мені,
Тоңдырды сені
Желтоқсан желі ызғарлы.
Солдырды гүлді,
Оңдырды нұрды,
Көңілде мұңды із қалды.
Жоғалтып нуын, Жоғалтып қуын;
Арал да суын тауысты. Қаңырап мекен,
Аңырап бөкен, Өріске бөтен ауысты.
Тоңдырды мені,
Тоңдырды сені
Желтоқсан желі ызғарлы.
Солдырды гүлді,
Оңдырды нұрды,
Көңілде мұңды із қалды.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 17.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Жаңа жыл>> Хорда жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Жаңа жыл
1. Келді бізге Жаңа жыл
Ән қанатымен,
Көз тартады шыршамыз
Салтанатымен.
Қайырмасы - припев:
Ән қанатымен, Салтанатымен
Келді бізге Жаңа жыл!
2. Бақыт - нұрға бөленген
Бала шағымыз,
Бүгіннен де тамаша
Болашағымыз
Қайырмасы - припев:
Бала шағымыз,
Болашағымыз
Бүгіннен де тамаша.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 24.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндету жаттығулар .Ноталармен жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
№ 1 Жаттығу.
Дирижер қолы арқылы қысқа тыныс алып, санау арқылы (1,2,3,4,5...) тынысты шығару. Жаттығуды қайталаған сайын тыныс шығарғанда цифр санын көбейтіп отыру керек.
№ 2 Жаттығу.
Төменгі қабырғалар қозғалысын сезіне отырып қысқа тыныс алу, әркім өз қозғалысына есеп бере отырып, төменгі қабырғаларын қолымен ұстай отырып, санаумен ұзыннан тыныс шығару, цифр қатары осылай көбейе береді.
№ 3 Жаттығу.
Төменгі қабырғалар қозғалысы арқылы қысқа тынс алу, тынысты ұстаумен ақырын санай отырып тынысты шығару.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 31.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Жоғары дыбыстар,төменгі дыбыстар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
№ 4 Жаттығу.
Төменгі қаьырғалар қозғалысымен тыныс алу, тынысты ұстап, дирижер қолымен жұмсық атакамен бір дыбысты примарды тонға дейін бір қалыпты дыбыс күшімен айту. Басында дыбыс 2 - 3 с созылады, кейіннен ұзарады.
Үздіксіз тыныс (цепное).
Үздіксіз тыныс бұл - ұжымдық дағды.
Үздіксіз тыныстың негізгі ережесі:
- Көрші отырған адаммен бір уақытта тыныс алмау.
- Музыкалық фраза ішінде таныс алмау керек, мүмкіндігінше ұзын ноталардың ішінде тыныс алу.
- Тыныс білдірмей және тез алу.
- Хорда жұмсақ дыбыстық атакамен, интонациялық тұрығыда нақты, яғни <<подъездсіз>> партитура нюансын сақтай отырып айту.
- Көршінің айтқан әнін тыңдап, жалпы хор дыбысталуына қосылу
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 31.01.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Төменгі дыбыстар,жоғары дыбыстар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Әншінің тыныс алуымен вокалдық хор техникасының элементтерінің өзара байланысы.
Әншілік тыныс вокалдық хор техникасының әр түрлі элементтерімен тығыз байланысты; дыбыс атакасы, дикция, динамика, дауыс регитры, интонация т,б. Тағыда;
- Тыныс жинау дауыстық апараттағы артық бұлшық еттік қосылыстар және тағы артикуляциялық органның қосылуы, дикцияның жинақталмауы, детонация, дауыс дыбыстануының еркін болмауы.
- Дыбысты алу кезіндегі бір мезгілдік тыныс ұстанымының болмауынан, дыбыс интонацялық тұрғада да дұрыс болмай <<подъездбен>> алынады . Ереже бойынша белгілі жоғарлықты төменен алуы тиіс.
- Алынған ауа көлемі дыбыс динамикасына пропорциянал болады.
- Төменгі байланыстағы ауа қысымының күші дауыс астарының жиілігіне әсер етіп тембр түрін анықтайды. Дауыс астарындағы шағын қысым әсерінен дыбыс тембрі жағынан кедей болып көрінеді. Фольцеттік мінезде төменгі байланыс қысымының күштілігі керісінше әсер етеді, яғни дыбысталу толып, тембрі едәіур бай , кеуделік типке жақын болады
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 14.02..2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Үн тазалығы.Дыбыс әуезділігі.
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Вокалды - хорлық техникалық негізі болып, әншінің дұрыс тыныс алу дағдысы болып табылады. Дыбыс сапасы осыған байланысты.
Әншілік тыныстың физиологиялық тыныстан айырмашылығы:
- Тыныс алу кезінде фонация пайда болады, біршама ұзаққа созылады, ал тыныс шығару қысқарады.
- Тыныс алу кезеңі автоматты түрден, ойламаған жерден, басқарушылыққа өтеді.
- Тыныс шығару бұлшықетінің одан сайын күшіне енуі әнші тынысының негізгі талабы фонация кезінде тынысты үнемді ұстау.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 21.02..2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Аналардың тілегі>>.Жекелей дауыста орындау
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
. АНАЛАРДЫҢ ТІЛЕГІ.
Аналардың тілегі, тыңдайықшы жүрегін,
Жаса жайна аналар, жырға қосып жүремін.
Болашаққа бастаған, ана деген асқақ ән,
Тебірентіп жүректі жыр етеді жас қалам.
Қайырмасы:
Алыста жүріп сағынам,
Өзіңе мәңгі табынам.
Бас иіп өтем анаға
Ақ жаулығын жамылған.
Қуат күшің талмасын, бақыт гүлі солмасын,
Асқарына арманның, ұрпақтарың самғасын.
Талай топтан іздеген, ана көрдім жүздеген,
Сағынышын жеткізген, жаны жақын қыз деген.
Қайырмасы:
Алыста жүріп сағынам,
Өзіңе мәңгі табынам.
Бас иіп өтем анаға
Ақ жаулығын жамылған.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 28.02..2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Вокалды хор дикциясы.Хорда жаттығу
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Вокалдық практикада аралас тыныс алудың да ролі өте зор: диафрагма төмен түседі, жан - жаққа барлық айналымда созылады, қорытындысында әнші кеудесі бел аймағында өзінің көлемін ұлғайтады; бел бұлшықеттерінің сезінуі арқылы ауа өкпенің төменгі жағын талдырады. Жан бұлшықеттері екі жаққа иіріліп қозғалады, ал іш алдыға қарай үрленіп қозғалады; Диафрагма болса одан сайын мығымдана түседі. Әншінің фонациялық тыныс шығару кезінде ән айтқанда тыныс алу қалпын сақтап қалуға тырысса, дыбыс апорасын сезіне білуге деген икемділігіде жоғары болады. Әншілік хордың негізгі талабы ән айтқанда тыныс алған соң шаласы ұстаным болуы керек. Бұл ата кезінде дыбыстың интонациялық тұрғыда жақсы естілуіне, орындалуына әкеледі. Шығарма жылдамдығы тез болған сайын, тыныс алудағы ұстаным қысқаланады.
Хормеистрдің ән айту қойылымы.
- Ән аитқанда отыруға, бей - жай тұруға болмайды, әр қашанда ішкі және сыртқы тартылымды сақтау міндетті
. Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 07.03.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: І партия жұмыс,ІІ партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Хорды аранжировкалаудың түрлері көп. Олар: 1, 2, 3 дауысты хорды
аралас хорға лайықтау. Екі, төрт дауысты біртектес әйелдер немесе ерлер
хорын төрт дауысты аралас хорға лайықтау.
Біртектес хорларда дауыстар санын өзгерте отырып аралас хорға
лайықтау. Бұлардың әрқайсысына өздеріне ғана тән тәсілдері болады.
Сонымен қатар олардың барлықтарына тән жалпы заңдылықтары болады.
Сол заңдылықтар қандайда болмасын лайықтау жұмысында міндетті түрде
сақталғаны дұрыс. Сондай ереженің бірі дауыстар бір бағытқа бағытталуы
керек, дауыстар бір-бірімен айқастырылмауы қажет (альттар - сопранодан
жоғары, бастар - тенордан жоғары, тенорлар - альттен жоғары болмауы
керек). Бұндай қағидалармен студенттер гармония пәнінде танысады.
<<Хорды аранжировкалау>> курсының негізгі міндеті берілген шығарманың
музыкалық даму қалпын сақтау болып табылады. Аранжировкалау кезінде
негізгі музыка неғұрлым дұрыс сақталса, соғұрлым осы мақсатты орындау
оңайға түседі.
Шығармада тек қана тональдікті және фактураны өзгертуге болады.
Оның басқа компоненттері әуен, гармония, өлшем, екпін, динамика және
құрылысы өзгермейді. Кейде аранжировкалау кезінде кейбір окордтарды
олардың айналымдарымен өзгертуге тура келеді. Бірақ онда музыка әуені-нің бастапқы қалпынан ауытқымау керек. Сізге өте көп көңіл бөлу қажет
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 14.03.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: ІІ партия жұмыс,І партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Егер партитурадағы дауыстар бір ырғақтық суретпен бірігіп тұрса оны сол
қалпында қалдыру керек. Партиялар әртүрлі сөз текстінде айтылатын
болса негізгі әуен өзгереді. Бұл шығарманың әдеби стилін де, көркемдік-поэтикалық образына да әсер етпеуі керек. Көп дауысқа көбейтілген
лайықтауларда әрбір жаңа жазылған дауыстың сүйемелдеу гармониясынан
шығып кетпеуін қадағалау керек, ол өзінің әрлеуінде өте қарапайым және
табиғи болып, жалпы тесситурадан шықпай басқа дауыстармен қосылғанда
хордың диапазон көлемі және басқа да ерекшеліктерін қатаң сақтау керек.
Ән - халық музыка шығармашылығында кеңінен тараған вокалды
музыканың жанры. Халықтың мұң - мұқтажын жоқтайтын, қуанышына
ортақтасатын халық әндерінің манызы өте жоғары. Халық әндері көпші-ліктің бірлескен шығармашылығының арқасында туған. Дүние жүзіндегі
барлық революциялық әндердің саяси қоғамдық маңызы өте жоғары
болды, оларды барша халық аса үлкен сүйіспеншілікпен орындады.
Әртүрлі ұлттық мектептерден ән жанры мен романс қатар дамыды. Қазіргі
заманда әндер, атап айтқанда, эстрадалық әндер, хорға арналған әндер,
көпшілік әндері қарапайымдықтарынан белгілі жанрлық бағытымен
ерекшеленеді және олардың барлығы қалың көпшілікке арналған.
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 04.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндету жаттығулар.Хордағы жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
- Ќолданылатын әдіс- тәсілдер баланың шыѓармашылыќ шеберлігін жетілдіруге баѓытталуы
тиіс ;
- Бастысы сол арќылы жан дүниесі тазарѓан,
мәдениетті азаматтармен тиіс жүргізілетін музыкалыќ тәрбие жұмыстарың негізін де, олардың
музыканың тылсымын білуге деген құлшыныстан музыкалыќ мәдени орындарѓа бару, түрлі кештер
ұйымдастыру, карнавал, конкурс ,дүниетанымын өзгертіп адамгершілік
ќасиеттерін ќалыптастыруѓа ыќпал етеді.
Музыканы әнді балаға жеткізу мұғалім міндеті Ол - баланың сезіміне зор әсер етіп әрбір жанұя мен мектепте баланың жас ерекшелігіне лайыќты музыкалыќ
тәрбие беріп отыруѓа міндетті. Демек, оќушының алдымен вокалды тәрбиені үйретудің маңызы зор. Бұл- оның адамгершілігін дамытады. Бұл - музыканың әсері мент ықпалы өте зор өзінің жоѓары саясилылыѓы, ќоѓамѓа,
Отанѓа деген патриоттыќ сезімдерін оятып аќ олар түсініп, дұрыс ќабылдауѓа, оны мұғалімнен оќушыларѓа берілетін эстетикалыќ тәрбиеден тыс беріле береді.
.
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 11.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Достарым кел билейік>>. Хордағы жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.әннің сөзін жаттау
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 18.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: І партия жұмыс,ІІ партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Жас ұрпаққа мұғалім ақылшы, тәрбиеші. <<Шәкіртсіз ұстаз - тұл>> (Абай). Мектепте
оқу-тәрбие процесіне сай іс-тәжірибеміздің үздіксіз толықтырып отыруымызға,
жаңа ізденістерді дамытуға олардың
ісінде тапқырлықты, ептілікті талап етеді. Музыка мамандығы оқушылардың
жас және жекелей музыканы қалай
қабылдау-ларын зерттейді. Мұғалімнің музыкалық тілінде тек музыкалық шығармалардың сол жайында әңгімелеп, сазгерлерге және ақынға деген өзінің көз-қарастарын айта отырып,
балалардың көңіл-күйлеріне әсерін тигізеді және оның ден қоя білуіне, ісіне мән беруін балалардың музы-
калық қабілеттерін, музыкалық ой-өрістерін, музыкаға деген қызығушылығын ән айтуда .сыныпта топ болып ән айту ең жоғары деңгейге жеткізе орындап, тыңдаушысына
жеткізе білу. Әннің - бірі жоғары
талаптарға сай жүргізілуі тиіс.
Оқушылардың таланттары әртүрлі болып келгендіктен
үйретілетін әндерді, жаттығуларды таңдап алу әркімнің мүмкіншілігі сақталуы керек. Оқушылардың
дыбыс шығару аппараттарын бірте-бірте көтеру арқылы дауысын бұзып алмайтын, есту қабілеті нашар балаларды мұғалімге жақын алдыңғы
қатарда отырғызу, дауысқа күш түсірмеуді үйрету,
т.б. арқылы балалардың бұзылуларын сақтаймыз.
Ән сабағы өткізілетін бөлме жарық,кең жылы болуы шарт.Ән
айтқан кездегі отыру ережесі дегенде ән , әнді хормен айтуға үйрету барысында ән айтудың
өзіндік ережесін сақтау әнді де терең
сезіммен, ырғақтық үйлесіммен, сөздерін анық таза орындау үшін вокалдық ережелердің орындалуын
үнемі қадағалау керек.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 25.04.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: ІІ партия жұмыс,І партия жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Дауысты дыбыс - вокалды сақтаушы. Ол арқылы музыка бояуын табу жүзеге асады. Дауыстылардың бұндай басымдылығы
олардың дауыссыз дыбыстарға қарағанда созылып айтылатындығымен ерекшеленеді .дем алу меңгерілгеннен кейін (белгілі бір дауысты
дыбыстағы ерекшелікке жету үшін,
дауыстылардың әр түрлі комбинацияда алмасып келіп отыруына ауысуға болады.
Осыдан кейін этап - бойынша айту сөздің негізін, айқындығын сақтаушылар
ретінде танымал. Сондықтан ән айту олардың рөлі өте жоғары әр қосылуынан
бастаған жөн. Өйткені сонорлы дауыссыздар басқа дауыссыздарға қарағанда сәл
ұзақтау айтылады. Одан... <<м>>...... бүркеуге, жабуға септігін тигізеді. Басқаша
айтқанда <<маскада>> (бас резонаторында) резонациялауға көмектеседі.... <<м>> айту жұтқыншақ пен ауызбен бос жұмыс істеу барысында, дауыстылардың алатын орнын,
маңызын, ролін түсіндіру ән айту дауыстыларға
негізделген әндерге керек. Жұмыстың бұл этапында дауыссыздардың анық
айтылуы, вокалды тұрғыдан дұрыс қалыптасқанболуы керек.
Үшінші этап дикцияның анық, мәнерлі болуына қол жеткізу. Бұл этапта
сөздерді айту әдісі өзгеріп және әннің көркемдік мақсаттарына байланысты ауысып отыруы керек.
Анық сөз, дұрыс акцент қою, фразалау, сөзді анық айту жетістікке қол жеткізу үшін бұлар аздық етеді.
.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 02.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Ән <<Мектеп - 2030>>.Хордағы жаттығулар
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйрену.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Мектеп 2030
Музыка Армана Ищанова
Слова коллектива Детского Ансамбля <<ДДТ>>
1. Мектеп үям айқара ашылды,
Достарымен жүздестік тағыда.
Алғаш қоңырау ән-күймен шашылды,
Жаса мектеп, алға. А-а-а.
Сап түзеліп мектепке гүл толды,
Тақпақ, есеп шешу кезі келді.
Алғыс айту достар уақыт болды,
Бас иеміз ұстаздарға!
Қайырмасы:
Жыл айлар күндер кездестірді бізді
Мектеп әлемде.
Мың бір рет алғыс айтамыз бәріне
Ұстаздар сізге, ұстаздар сізге!
Речитатив:
Пусть каникулы закончились,
Учебный год подарит нам
Счастье, мир, улыбку, смех и радость,
И удачу вам!
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 16.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Жеке әншімен және хормен жұмыс
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйренуді қорытындылау.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Ән салатын дауыстар:
- әйелдер: сопрано - жоғарғы әйелдер дауысы;
меццо сопрано - төменгі әйелдер дауысы;
контральто - ең төменгі әйелдер дауысы;
- ерлер: тенор - жоғарғы ерлер дауысы;
баритон - орташа ерлер дауысы;
бас - төменгі ерлер дауысы;
бас-профундо - ең төменгі ерлер дауысы;
- балалар: сопрано - жоғарғы қыздар дауысы;
дискант - жоғарғы ер балалар дауысы;
альт - төменгі балалар дауысы.
Резонатор - белгілі бір жиілікте өзінің тербелісі бар қатқыл қабырға-лармен қоршалған қуыс; көмекейдегі дауыс сіңірлерінде пайда болатын
әлсіз дыбысқа күш, үнділік, өзіндік тембр беретін дауыс аппаратының бір
бөлігі.
Сүйемелдеу - аспаптық сүйемелдеу.
Тесситура - музыкалық шығармадағы дыбыстардың әнші дауысы-ның немесе музыкалық аспаптың диапазонына қатысты жоғарылығы
жағдайы.
Транскрипция - аспаптық шығарманы хорға ыңғайлау, бейімдеу
Хор - көпдауысты вокалдық музыканы орындайтын әншілік ұжым
(12 адамнан артық).
Хормейстер - хор жетекшісі, хор ұжымының көркемдік жетекші-сінің көмекшісі.
Хор партиясы - хорда әрбіреуі өз әуенін қосылып орындайтын
дыбыс ырғағы (тембрі) мен ауқымы (диапазоны) бойынша ұқсас біркелкі
дауыстар тобы. Әйелдер хорында - сопрано - жоғарғы, альт - төменгі;
ерлер хорында - тенор - жоғарғы, бас - төменгі; балалар хорында -
сопрано, дискант - жоғарғы; альт - төменгі.
Бекітуге арналған тапсырмалар
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 23.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндерді қайталау,орындаушылық шеберлік
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйренуді қорытындылау.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Дыбыс - қатты дененің (ішек, ауа, металл) тербелісінің нәтижесі,
Дыбыс биіктігімен, ұзақтығы, тембрлік бояуы және күшімен сипатталады.
Камералық хор - хор мен ансамбльге арналған шығармаларды
орындайтын құрамы бойынша шағын хор.
Капелла - 1. бастапқыда шіркеу хоры орналасқан католиктер шір-кеуінің шоқынатын жері. 2. үлкен хор ұжымы.
Лад - дыбыстардың жоғары байланысқан орынды реттелген жүйесі,
дыбыстардың реттілігі мен олардың реттілік тәртібі жөнінде заңдылық.
42
Музыкалық үзінді - цезурамен бөлінген кішкентай, негізінен аяқ-талған бөлім. Әуен мен музыкалық сөйлемнің арасындағы құрылыс.
Нота - музыкалық дыбыстарды жазу үшін қолданылатың белгі.
Ноталардың ноталық қатардағы орны дыбыстың биіктігі жағдайын
көрсетеді.
Оратория - белгілі бір сюжетке жазылған жеке дауысқа, хорға және
симфониялық оркестрге арналған ірі концерттік шығарма.
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Бекітемін: Досалов Д.-оқу ісінің меңгерушісі
Сабақ жоспары
Пәні: Хор 24.05.2014 ж күні
Сабақтың тақырыбы: Әндерді қайталау,концерт беру
Сабақтың мақсаты: Хорда ән айтуды үйренуді қорытындылау.
Сабақтың көрнекілігі: Нота,музыкалық аппарат,ноутбук
Сабақтың барысы:
№
Хор сыныбы
1
Ұйымдастыру Оқушылармен амандасып, түгендеп жоқ оқушыны журналға белгі қою
2
Үй тапсырмасын сұрау
3
Жаңа сабақ
Дирижер - музыканың ұжымдық орындалуын басқаратын адам.
Дирижер ұжыммен дайындық жұмыстарын жүргізеді, концерт кезінде
ұжымды ұйымдастырып, шығармашылық жігер береді, шығармаға өзіндік
түсіндірме береді.
Дирижерлік ету - музыканың ұжымдық орындалуын (оркестрді,
хорды, ансамбльді) басқару өнері, оны арнайы адам - дирижер жүзеге
асырады.
Тыныс алу аппараты - тыныс алу процесіне қатысатын органдар:
ауыз, мұрын, көмекей, кеңірдек, өкпе; дем алуды басқаратын бұлшық еттер
(ішперде, ауа жұтатын және ауа шығаратын бұлшық еттер).
4
Сабақты қорытындылау
Үйге тапсырма
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz