Тамақтану гигиенасы.Асқазан-ішек ауруларының алдын алу

Маңғыстау облысы

Жаңаөзен қаласы

Теңге ауылы

№14 орта мектеп

биология пәні мұғалімі

Жолдасбаева Зауре Конакбаевна

Тамақтану гигиенасы. Асқазан-ішек ауруларының алдын алу.

Сабақтың мақсаты :ас қорыту мүшелерінің құрылысы мен қызметі туралы білімдері негізінде қалыпты ас қорытылудың гигиеналық жағдайлары мен тамақтану режімін түсіндіру, ас қорыту ферменттеріне никотин мен алкогольдің кері әсері, тамақ ішу ережелерін қалыптастыру.

Сабақтың міндеттері:Білімділік: тамақтану режімі және жеке бас гигиенасы ережелері, ас қорыту жолы қызметінің бұзылу себебі туралы білім беру, ас қорыту жүйесі мүшелерінің және ішекқұрт ауруларының алдын алу.

Тәрбиелілігі: ішекте астың қорытылуына алкоголь мен темекінің әсерін түсіндіру, тамақ ішу ережесін сақтауда өзін-өзі бақылау дағдысын қалыптастыру, тамақтың сапасын, сақталу мерзімін және ыдыстың таза болуын бақылау. Санитарлық-гигиеналық дағдысын қалыптастыру. Салауатты өмір сүруге тәрбиелеу.

Дамытушылығы: тамақтану гигиенасы мен ережелерін физиологиялық тұрғыдан негіздеу, оқушылардың салыстыру, қорытындылау, ойлау қабілеттерін дамыту.

Сабақтың көрнекілігі :«Ас қорыту жүйесі» нақпішіні, слайдтар, кесте.

Сабақтың түрі:аралас сабақ. .

Сабақтың әдісі :Венн диаграммасы, сұрақ-жауап, диктант, топтастыру.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру . Сыныпты сабаққа дайындау, оқу құралдарын, қатынасты тексеру.

ІІ. Үй жұмысын тексеру.

«Білімді бестік»

1. «Ұлтабар» дегеніміз не?Ұлтабар ас қорыту жолының қандай бөлімдері арасында орналасады?

2. Қандай без өзектері ұлтабарға ашылады?

3. Майлар қандай ферменттердің әсерінен ыдырайды?

4. Қоректік заттардың негізгі сіңірілуі ас қорыту бөлімдерінің қайсысында жүреді?

5. Аш ішектің бүрлі эпителийінің құрылысы қандай?

«Құпия сан»

1
2
1: 3
2: 4
1: 5
2: 6
1: 7
2: 8

1-Аш ішектегі бүрлер қандай қызмет атқарады?

2-Нәруыздар, көмірсулар, майлар қандай жай заттарға дейін ыдырайды?

3-Тоқ ішекте қандай процес жүреді?

4-Сіңудің гуморальды реттелуі қалай жүзеге асырылады?

5-Қабырға маңында ас қорыту дегеніміз не?

6-Аминқышқылдардың сіңірілуі қалай жүреді?

7-Глюкозаның сіңірілуі қалай жүреді?

8-Май қышқылдары мен глицерин қандай өзгерістерге ұшырайды?

III. Үй тапсырмасын қорыту .

Венн диаграммасы

Аш ішек Тоқ ішек

VI. Жаңа тақырып

Сабақтың тақырыбы :§49. Тамақтану гигиенасы. Асқазан-ішек ауруларының алдын алу.

Сабақтың жоспары :

1. Тамақтану режімі. 2. Тамақтану мөлшері.

а) Әр түрлі еңбекпен шұғылданатын адамдардың энергия жұмсауы. ә) Тамақтың мөлшерін анықтау. .

3. Тәбет.

4. Асқазан-ішек аурулары, ішекқұрт аурулары және олардың алдын алу.

а) Астан уланудың алдын алу.

б) Алкоголь мен никотиннің ас қорытуға әсері.

Тамақтану режімі

р/с
Тамақтану мезгілі
%
р/с: 1
Тамақтану мезгілі: Таңертеңгі
%: 25%
р/с: 2
Тамақтану мезгілі: Түскі
%: 50%
р/с: 3
Тамақтану мезгілі: Түстен кейінгі ас пен кешкі ас
%: 25%

Қоректік заттардың тәуліктік қажеттілігі.

р/с
Қоректік заттар
Тәуліктік қажеттілік
р/с: 1
Қоректік заттар: Нәруыздар
Тәуліктік қажеттілік: 100
р/с: 2
Қоректік заттар: Көмірсулар
Тәуліктік қажеттілік: 400-500
р/с: 3
Қоректік заттар: Майлар
Тәуліктік қажеттілік: 80-90

Әр түрлі еңбек пен шұғылданатын адамдардың бір тәулікте жұмсайтын энергиясы.

Оқушылар мен түрлі мамандар
Бір тәулік энергия жұмсау кДж
Оқушылар мен түрлі мамандар: Мектеп оқушылары 14-15 жас
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 10100-10500
Оқушылар мен түрлі мамандар: Студенттер
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 11800-12600
Оқушылар мен түрлі мамандар: Тракторшылар
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 12200-12600
Оқушылар мен түрлі мамандар: Токарьлер
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 13900
Оқушылар мен түрлі мамандар: Тас қалаушылар
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 16800
Оқушылар мен түрлі мамандар: Механизаторлар
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 19700
Оқушылар мен түрлі мамандар: Орақшылар
Бір тәулік энергия жұмсау кДж: 3

Адамның бір тәуліктегі қажет ететін тағамының шамамен алғандағы мөлшері.

Кенеулі заттар (г)
Дене еңбегіне байланыссыз маман тобы
Механикаланбаған ауыр дене жұмысы
Кенеулі заттар (г): Ақуыз
Дене еңбегіне байланыссыз маман тобы: 109
Механикаланбаған ауыр дене жұмысы: 163
Кенеулі заттар (г): Май
Дене еңбегіне байланыссыз маман тобы: 106
Механикаланбаған ауыр дене жұмысы: 153
Кенеулі заттар (г): Көмірсулар
Дене еңбегіне байланыссыз маман тобы: 433
Механикаланбаған ауыр дене жұмысы: 631

Балалар мен жасөспірімдерге қажетті ақуыздың, майдың, көмірсудың физиологиялық мөлшері. (күніне грамм есебімен)

Жасы
Ақуыз
Май
Көмірсу
Жасы: 7-10
Ақуыз: 80
Май: 80
Көмірсу: 324
Жасы: 11-13
Ақуыз: 96
Май: 96
Көмірсу: 382
Жасы:

14-17

Ұл балаларда

Қыз балаларда

Ақуыз:

106

93

Май:

106

93

Көмірсу:

422

376

Тағамның энергиялық бағалылығы (100 грамм есебімен алғанда)

р/с
Өнім
ккал
р/с: 1
Өнім: Қант
ккал: 410
р/с: 2
Өнім: Сары май
ккал: 780
р/с: 3
Өнім: Сиыр сүті
ккал: 67
р/с: 4
Өнім: Айран
ккал: 64
р/с: 5
Өнім: Қой еті
ккал: 132
р/с: 6
Өнім: Картоп
ккал: 90
р/с: 7
Өнім: Ерітілген сары май
ккал: 920
р/с: 8
Өнім: Шұжық
ккал: 315
р/с: 9
Өнім: Шошқа майы
ккал: 854

V. Сабақты бекіту.

«Кім тапқыр»

1. Неліктен піскен тамақтан басқа, міндетті түрде шикі көкөністер мен жеміс-жидектер жеу керек.

2. Тәбет деген не?

3. Неге бірден көп мөлшерде тамақ ішуге болмайды?

4. Едәуір қолайлы тамақтану режімі қандай?


Ұқсас жұмыстар
Жүректің құрылысы
Тіс гигиенасы
Ішекте болатын құрт аурулар
Тістің құрылысы
Тамақтан улану
Тамақтан улану. Сабақтың тақырыбы
Ас қорыту жүйесі
Тамақтану гигиенасы
Ас қорыту мүшелері және олардың қызметі
Сабақ мақсаттары. Тамақтану гигиенасы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz