Мақал- мәтелдер. Балалар, төмендегі бос орындарға жауап жазыңдар

Қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі

Ибрагим Бегімхан Керімханұлы

Қазақ тілі, 5-сынып

Тақырыбы: Мақал- мәтелдер

Балалар, төмендегі бос орындарға жауап жазыңдар.

(асты сызылған курсив сөздердердің орнына оқушы дәптерінде бос орын қалдырылады)

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне:
І кезең. Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді)
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

«КӨПІР» тапсырмалары

өткен тақырыптар бойынша жаңа сабақты меңгеруге негіз болатын қайталау тапсырмалары

І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):

1. Тұрақты тіркестер дегеніміз не?

Ж: Тұрақты тіркестер (фразеологизмдер) екі немесе бірнеше сөздің тіркесуі арқылы бір ғана мағына білдіретін сөз тіркестері

2. Тұрақты тіркестер құрайтын сөздер қандай жүйемен айтылады?

Ж. Тұрақты тіркесті құрайтын сөздер бұрыннан қалыптасқан жүйемен айтылады. Олардың сыңарларының орнын ауыстыруға немесе басқа сөзбен алмастыруға келмейді.

3. Төмендегі тұрақты тіркестердің синонимдерін айтыңдар: ит өлген жер , су жүрек , тас бауыр.

Ж: Алыс, қорқақ, мейірімсіз.

4. Тұрақты тіркестер сияқты әбден қалыптасқан. орныққан сөздердің тобын атаңдар.

Ж. Мақал-мәтелдер

Олай болса, балалар, бүгін біз «мақал-мәтелдермен » танысамыз.

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне:: ІІ кезең (топтық жұмыс) жаңа сабақты топтық жұмыс барысында оқушылардың өз бетімен меңгеруіне жағдай жасау: а) оқушылар төмендегі «Білу», «Түсіну», «Талдау», «Жинақтау» тәсілдеріне сәйкес тапсырмаларын өздері толтырады ( 10 минут ) ; ә) жауаптарын мұғаліммен бірге талдайды ( 10 минут ) . Нәтижесі ауызша марапатталады .
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

Теориясы:

«БІЛУ»

( тақырып мазмұны бойынша

кім? не? нені? қашан? қандай? қалай? не істеді? сияқты сұрақтарға жауап беретін толық ақпарат іріктеліну керек)

І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):

1. Бос орынға қажетті сөздерді жаз .

а. Мақал тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін білдіріп, белгілі бір тұжырым жасайды.

ә. Кең болсаң, кем болмайсың.

б. Мәтелдерде ой - пікір бейнелі , әрі тұспалдап айтылған ишара түрінде болады.

в. Қызым , саған айтам, келінім , сен тыңда.

г. Мәтелдің мақалдан айырмашылығы - сөйлемнің аяқталмай, толымсыз болып келуі.

ғ. Мақал - мәтелдер адамды жамандықтан сақтандырады, тәрбиелейді.

д. Қандай мақал-мәтелдерді білесің?

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

Теориясы:

«ТҮСІНУ»

(неге?

неліктен? себебі?

не үшін?) сұрақтары оқушының жоғарыда берген жауаптарына оларды тереңдету үшін қойылды )

І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):

Себебін анықта:

1. Мақалда неліктен аз сөзбен көп мағына білдіріледі?

Ж: Себебі мақал тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін білдіреді.

2. Мәтелдерде ой-пікір қалай айтылады?

Ж: Мәтелдерде ой-пікір бейнелі әрі тұспалдап айтылған ишара түрінде болады.

Мысалы: Үй менікі демеңіз, үй артында кісі бар.

3. Мақал-мәтелдердің тәрбиелік мәні қандай?

Ж:Мақал-мәтелдер қайырымдылыққа ұйымшылдыққа, еңбекке, ерлікке баулиды.

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

Теориясы:

«Талдау»

( 1. Салыстыр,

2. Айырмашылығы неде?

3. Ұқсастығы неде?

4. Тақырыптың басты идеясын жаз деген тапсырмалар болу керек. Немесе 1-3 тапсырмаларды Венн диаграммасы арқылы қамтуға болады.

І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):

Венн диаграммасы арқылы салыстыр

Тұрақты тіркестер \ Ұқсастығы Мақал-мәтелдер

Тақырыптың басты идеясы неде? Тұрақты тіркестер мен мақал-мәтелдердің ортақ қасиеті:олар-әбден қалыптасқан, орныққан сөздердің тобы. Аз сөзбен көп мағына білдіреді. Олардың ерекшеліктері:

Тұрақты тіркестердің синонимдік, антонимдік баламалары болады.

Жалғастыр:

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне:: Теориясы: «Жинақтау» ( Қорытынды шығар, анықтама бер, мазмұнды жүйеле, кестені, тірек сызбаны, сөзжұмбақты толтыр немесе өзің құрастыр тағы с. с. басқа түрдегі тапсырмалар оқушының жоғарыдағы «тақырыптың басты идеясына» жазған жауабына қойылады)
І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Мақал-мәтелдер
Мақал- тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйінін білдіріп, белгілі бір тұжырым жасайды.
Мәтелдердегі ой-пікір бейнес і әрі тұспалдап айтылған ишара түрінде болады.
Туған жер туралы
Еңбек туралы
Қыздың көзі қызылда
Үй менікі демеңіз, үй артында кісі бар.
Туған жердей жер болмас, туған елдей ел болмас.
Еңбек етсең ерінбей, тояды қарның тіленбей
Кәрі түлкі қақпанға түспес.
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::
І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::
І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::
І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне:: Оқулықпен жұмыс ( 5 минут ) : төмендегі «Қолдану» және оқушының тақырып мазмұнына «Баға беруі» тәсілдеріне сәйкес, яғни рефлексия жасауға, эссе жазуға арналған , практика жүзінде бекіту тапсырмалары орындалады . Нәтижесі ауызша марапатталады .
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

Практикасы:

«Қолдану»

(оқулықпен жұмыс жүргізу барысында тек қарапайым тапсырмалармен бекіту жүргізіледі. Дайын жаттығулар арқылы тапсырмалар орындалады)

І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):

Оқулықтағы. 124-жаттығуды орында

Мақалдарды бір бөлек, мәтелдерді бір бөлек көшіріп жаз.

Ж: Мақалдар:

Өсер елдің ақыны көп, өшер елдің әкімі көп.

Ең әдемі сөз - ең ақылды сөз.

Мәтелдер:

Айдағаны бес ешкі, ысқырығы жер жарады.

Кәрі түлкі қақпанға түспес.

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

Практикасы:

«Баға беру»

(Сен қалай ойлайсың? Не істер едің? деген тапсырмалар оқушыға жоғарыда алған білімін (теория бойынша) және біліктілігін (практикасы бойынша ) өмірдегі жағдаяттарды шешуге бағытталып қойылады)

І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді):

Сен қалай ойлайсың?

Өз сөздік қорыңда мақал-мәтелдерді қолданасың ба?

Ж: Мақал-мәтелдерді жиі қолданамын, себебі мақал-мәтел аз сөзбен көп мағына береді.

Ойыңды жалғастыр.

2. Бала тәрбиесінде мақал-мәтелдердің алатын орны қандай?

Ж: Мақал-мәтел арқылы бала отансүйгіштікке, еңбекқорлыққа, білімділікке және басқа жақсы қасиеттерге ұмтылады.

Ойыңды жалғастыр.

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

ІІІ кезең: Деңгейлік тапсырмаларды орындап, балл жинау

ІІІ кезең (кері байланыс - бағалау кезеңі) : Жеке жұмыс. Жоғарыда меңгерген мазмұнды үш деңгейге іріктеп (әр деңгейдің білімділік, біліктілік, яғни құзыреттілік деңгейін анықтайтын тапсырмалар) оларды біртіндеп орындату арқылы балл жинату барысында оқушының құзіреттілік деңгейін анықтап, әділ бағалау жүзеге асырылады. Бұл тапсырмаларды оқушылар сабақтың соңына дейін қалған 15 минуттың 12 минутында орындайды + 3 минут қортынды жасалады. Қалған тапсырмаларлы үйде аяқтап келеді. Қортынды балл саны дәстүрлі бағаға айналдырылып, келесі сабақтың басында сынып журналына қойылады, мониторингке тіркеледі.

Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::
І кезең.Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) «Көпір» тапсырмаларын тексереді): І деңгей (5 балл)
Оң жақ бағандағы тапсырмаларды құрастырушы мұғалімдердің есіне::

Теориясы:

«Білу»

(Тақырып мазмұны бойынша кім? не? қашан? қандай? қалай? не істеді? сияқты сұрақтарға жауап беретін толық ақпараттар іріктелініп


Ұқсас жұмыстар
Блиц сұрақтар
Етістік . Етістік дегеніміз не
Қожа Ахмет Йасауи Диуани хикмет
Қышқыл тұздар
Ер Тарғын жыры (Кілті)
«оң сандар және теріс сандар. координаталық түзу» тақырыбына есептер шығару
Ибрагим Бегімхан Керімханұлы
Айнымалы ток
Ана тілінің қызметі
Есептік сан есім
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz