Сабақ жоспары :: Қазақ әдебиеті

Файл қосу

Ер Тарғын жыры (Кілті)

Қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі
Ибрагим Бегімхан Керімханұлы
Қазақ әдебиеті, 9-сынып
Сабақтың тақырыбы: «Ер Тарғын» жыры (Кілті)
(жаңа сабақ – 45 минут)
Балалар, төмендегі бос орындарға жауап жазыңдар.
(асты сызылған курсив сөздердердің орнына оқушы дәптерінде бос орын
қалдырылады)
|Оң жақ бағандағы|І кезең. Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, |
|тапсырмаларды |бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) |
|құрастырушы |ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік |
|мұғалімдердің |тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) |
|есіне: |«Көпір» тапсырмаларын тексереді) |
|«Көпір» |Сұрақтарға жауап бер. Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|тапсырмалары |1.Ауыз әдебиетінің қомақты да асыл мұрсыбатырлар жырындақандай |
|өткен тақырыптар|оқиғалар суреттеледі? |
|бойынша жаңа |Жауабы: Оларда елін сыртқы жаулардан қорғау, елінің халқының |
|сабақты |тәуелсіздігінсақтау басым. |
|меңгеріге негіз |2. Қазақтың батырлар жырлары қандай оқиғаларға негізделеді? |
|болатын қайталау|Жауабы: Қазақтың батырлар жырларында қазақ халқының басынан кешкен |
|тапсырмалары |тарихи оқиғалардың ізі бар. |
| |3. Батырлық дастандардағы Қобыланды,Тарғын, Алпамыс сияқты ерлер |
| |ерлігіне негіз болған не? |
| |Жауабы:Батырлар елін сүйген, атамекенін, халқын, оның ар-намысын |
| |қорғау, елдігін сақтау үшін ата жауына қарсы жанқиярлық ерлікке |
| |барған, көзсіз батырлық көрсеткен. |
|ІІ кезең (топтық жұмыс) жаңа сабақты топтық жұмыс барысында оқушылардың өз бетімен |
|меңгеруіне жағдай жасау: а) оқушылар төмендегі «Білу», «Түсіну», «Талдау», |
|«Жинақтау» тәсілдеріне сәйкес тапсырмаларын өздері толтырады (10 минут); ә) |
|жауаптарын мұғаліммен бірге талдайды (10 минут). Нәтижесі ауызша марапатталады. |
|Теориясы:«Білу» |Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|(тақырып мазмұны| |
|бойынша кім?не? |    1. Батырлар  жыры көлемі  жағынан да, мазмұн -  мәні жағынан да |
|қандай? |қазақ фольклорында  ауқымды  орын  алатын  аса көрнекті жанрдың |
|қалай?нені? |бірі. |
|қашан?не істеді |      Батырлар  жыры елдің  сан  ғасырлық тарихын, ерлік  дәстүрін, |
|сияқты |кезеңдік  оқиғаларға  деген халық  бағасын, алдан  күткен үміті  мен|
|сұрақтарға жауап|аңсар-мұратын көркем  жинақтап бейнелейді. Ол  тарихтың  салқар  |
|беретін толық |көшінде жиі  қайталанатын  соғыстар  мен  шайқастардың жылнамасы  |
|ақпарат |емес, ел  есінде  ерекше  қалған елеулі  оқиғаларды  жинақтай  |
|іріктеліну |бейнелейтін көркем  туынды. |
|керек) |     Қазақтың батырлар жыры ХІҮ-ХҮІІІғасырда  туса  керек. «Алпамыс |
| |батыр »  бірнеше  елге  ортақ  болса,«Қобыланды  батыр», «Ер |
| |Тарғын»,  «Қамбар батыр» жырлары   қазақ  халқының  жыры. |
| |     «Ер Тарғын»  жырының  2 нұсқасы бар. Олардың біріншісі 1862 |
| |жылы Қазанда Н.Ильминскийдің Марабай ақыннан жазып   бастырған  |
| |нұсқасы болса, екіншісі В.Радловтың Қырым  елінен жинап, өзінің 9 |
| |томдығының 7-томына  енгізген «Ер Тарғын» атты әңгімесі.Біздің |
| |кеңірек танысатынымыз –Марабай ақынның нұсқасы. |
| |     «Ер Тарғын» жыры –қазақ батырлар жырының ішіндегі таңдаулысы . |
| |Тақырыбы – Отан қорғау болса, идеясы – ел бірлігі. |
| |2.«Ер Тарғын» жыры – өзіндік идеялық-көркемдік жағынан қазақ |
| |батырлар жыры ішіндегі таңдаулы шығармалардың бірі. Жырда ерлік, |
| |елдік, жақсылық пен жамандық, кіршіксіз адал махаббат секілді өзекті|
| |мәселелер көтерілген. «Ер Тарғын» жырында халқымыздың басынан кешкен|
| |тарихи-әлеуметтік оқиғалар, халықтың әдет-ғұрып, салт-санасы, рухани|
| |тірішілігі, арман-мұраты көрініс береді. Жырда халқы үшін еміренген,|
| |жұртының тағдырын ойлаған, соның тәуелсіздігі үшін басын бәйгеге |
| |тіккен, еліне қамқор, пана болған батырдың ерлік, адамгершілік |
| |бейнесі өрнектелген.Жырдың аса бір құндылығы – аты ағызға айналған, |
| |тарихта болған, халқымыздың дана ойшылы Сыпыра жырау кемеңгерік |
| |тұлғасымен көрінуі. Жыршы Сыпыра жырауға байланысты штрих-детальді |
| |жыр арқауына енгізу арқылы халқының даналық ойын биіктеткен. Сыпыра |
| |жыраудың жыр құрылымына енуінен поэма өзегінде халқымыздың тарихи |
| |кешулері жатқанын айқын байқаймыз. |
| |3 «Ер Тарғын » жырының композициялық құрылысын сатылай-кешенді |
| |талдау  |
| |1. Жанр түрі:Эпостық  жыр. |
| |2. Авторы:     Халық. |
| |3. Тақырып:Отан қорғау,  батырлық ,  ерлік. |
| |4. Идеясы: Ел бірлігін сақтау, батырлықты дәріптеу. |
| |5.Оқиға орны. Қырым жұрты. |
| |6.Оқиға кезеңі. Ноғайлы дәуірі. |
| |7. Кейіпкерлері. Тарғын, Ақжүніс, Қартқожақ, Ақшахан..... |
| |8.Тұлпары. Тарлан, Қанатты қара. |
| |9.Ұлттық салт-дәстүр. Дұшпан да болса сыйластық: Қартқожақ өз жолын |
| |сұрайды. Тарғын «Кезегін бабай алсын деп» беруі. |
| |10.Оқиғаның басталуы.Тарғынның Қырым жұртына баруы. |
| |11.Дамуы. Соғыстың басталуы. Тарғынның батыр болып көзге түсуі. |
| |12. Шиеленіс. Тарғынның Ақжүністі алып қашуы. Қартқожақтың ізінен |
| |баруы. |
|Теориясы: |Сұрақтарға жауап бер. Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|«Түсіну» |Оқулықпен жұмыс |
|(неге? неліктен?|1.Тарғынның қандай қасиеттерін бөле-жара айтар едің? |
|себебі? не |2.Тарғын бейнесін жасай отырып, халық не айтпақшы болған? |
|үшін?сұрақтары |3.Ақжүніске қарап бұрынғы әйелдер қандай болған деп ойлайсың? Оның |
|оқушының |бейнесінің негізіндегі халық арманын не деп түйіндер едің? |
|жоғарыда берген |4.Ақжүністің әкесі (ағасы, туысы) туралы қандай ойдасың? |
|жауаптарына |5. Қартқожақтың бойындағы қандай қасиеттерді бағалауға болады? |
|оларды тереңдету|6.Ақын сыпыра жырауды жыр арқауына енгізгенде қандай мақсат |
|үшінқойылады) |көздеген? |
| | |
|Теориясы: |Батырлар жыры мен ертегілердің айырмашылығын, ұқсастығын тап. |
|«Талдау» |Венн диаграммасы. |
|(1.Салыстыр, |Батырлар жыры |
|2. Айырмашылығы |Ортақ белгісі |
|неде? |Ертегілер |
|3. Ұқсастығы | |
|неде? |Кейіпкері – батыр . |
|4.Тақырыптың |Тақырыбы–ерлік. |
|басты идеясын |Оқиғасы -елдің сыртқы жауларымен  күреседі, мифтік         тұрғыда. |
|жаз деген |Жырдың негізінде халық тарихы жатады. |
|тапсырмалар болу|Халық ауыз  әдебиетінің үлгісі. Эпостық  жанр. Бірнеше   |
|керек. Немесе |нұсқасыболады. |
|1-3 | |
|тапсырмаларды |Кейіпкері – қарапайым  адамдар, ойдан |
|Венн диаграммасы|шығарылған түрі де бар. |
|арқылы қамтуға |Тақырыбы –  тапқырлық. |
|болады. |Оқиғасы – қиял-ғажайып оқиға, ел  |
| |ішіндегі  оқиға , салт-дәстүр, |
| |әдет-  ғұрып, мифтік   тұрғыда. |
| |Ертегі оқиғасының негізінде халық |
| |арманы жатады |
| | |
|Теориясы: | |
|«Жинақтау»(Қорыт|Батырлар жырындағы ойды топтастыр |
|ынды | |
|шығар,анықтама | |
|бер, мазмұнды |Өнер |
|жүйеле, кестені,|Ерлік |
|тірек сызбаны, | |
|сөзжұмбақты |ДәстүрБатырлар жыры Елдік |
|толтыр немесе | |
|өзің құрастыр | |
|тағы с.с. басқа|Тәрбие Ел қорғау Тарих |
|түрдегі | |
|тапсырмалар | |
|оқушының | |
|жоғарыдағы | |
|«тақырыптың | |
|басты идеясына» | |
|жазған жауабына | |
|қойылады) | |
|Оқулықпен жұмыс (5 минут): төмендегі «Қолдану» және оқушының тақырып мазмұнына |
|«Баға беруі» тәсілдеріне сәйкес, яғни рефлексия жасауға, эссе жазуға арналған, |
|практика жүзінде бекіту тапсырмалары орындалады . Нәтижесі ауызша марапатталады. |
|Практикасы: |Тренинг терапия |
|«Қолдану»(оқулы|Жырдың мақсаты. Батырлықты дәріптеу. |
|қпен жұмыс |Кейіпкер не себептен олай істеді? |
|жүргізу |Тарғын |
|барысында тек |Ақжүніс |
|қарапайым |Қартқожақ |
|тапсырмалармен |Олай істемегенде не болар еді? |
|бекіту |Тарғын |
|жүргізіледі. |Ақжүніс |
|Дайын |Қартқожақ |
|формулалар |Кейіпкердің мәселені шешкендегі ұстанымы |
|арқылы есептер |Шешім қабылдауы мен тәртібі, тәрбиесі. |
|шығару | |
|орындалады ) | |
| | |
|Практикасы |Сұрақтарға жауап бер. |
|«Баға беру» |Сен қалай ойлайсың? Жырдың негізгі ойы қай бейне арқылы көбірек |
|(Сен қалай |көрінеді |
|ойлайсың? Не |Менің ойымша, |
|істер едің? |....................................................................|
|деген |....................................................................|
|тапсырмалар |.. |
|оқушыға |....................................................................|
|жоғарыда алған |....................................................................|
|білімін (теория|.. |
|бойынша) және |....................................................................|
|біліктілігін |....................................................................|
|(практикасы |..... |
|бойынша) |....................................................................|
|өмірдегі |....................................................................|
|жағдаяттарды |... |
|шешуге |....................................................................|
|бағытталып |....................................................................|
|қойылады |.. |
| |....................................................................|
| |....................................................................|
| |.... |
| |....................................................................|
| |....................................................................|
| ІІІ кезең (кері байланыс – бағалау кезеңі): |
|Жеке жұмыс. Жоғарыда меңгерген мазмұнды үш деңгейге іріктеп (әр деңгейдің |
|білімділік, біліктілік, яғни құзыреттілік деңгейін анықтайтын тапсырмалар) оларды |
|біртіндеп орындату арқылы балл жинату барысында оқушының құзіреттілік деңгейін |
|анықтап, әділ бағалау жүзеге асырылады. Бұл тапсырмаларды оқушылар сабақтың соңына |
|дейін қалған 15 минуттың 12 минутында орындайды + 3 минут қортынды жасалады. Қалған|
|тапсырмаларлы үйде аяқтап келеді. Қортынды балл саны дәстүрлі бағаға айналдырылып, |
|келесі сабақтың басында сынып журналына қойылады, мониторингке тіркеледі. |
| |І деңгей (5 балл) |
| | |
|Теориясы: | Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|«Білу» | |
|(тақырып | |
|мазмұны бойынша|Оқиға |
|кім?не? |Тарғынның іс-әрекеті |
|қандай? қалай? |Мінездеме |
|нені? қашан?не | |
|істеді сияқты |Жорық |
|сұрақтарға |Жау қамалын бұзады |
|жауап беретін |Тарғынның асқан |
|толық |ерлігі, батырлығы, |
|ақпараттар |қамал бұзар |
|іріктелініп ІІ |аруақты батыр |
|кезеңдегіге |екені көрінеді |
|қарағанда | |
|керісінше |Қашқын |
|қойылады) |Хан қызын қорықпай алып қашады |
| |Ештеңеден тайынбайтын өр мінезі байқалады |
| | |
| |Қуғын |
| |Қуғыншыны қорықпай қарсы алады |
| |Ер жүрек |
| | |
| |Қарт Қожақпен бетпе-бет |
| |Кішілік жасап, әдеп сақтап, кезегін береді |
| |Тарғын - үлкенді сыйлай білетін, |
| |өзгенің артықшылығын мойындай |
| |алатын ер. Ол – намысты батыр. |
| |Жүректі, ерен |
| |ерлік иесі |
| | |
| |Ханзада ханның опасыздығы |
| |Ханның жауын жеңіп береді. Қиын сәтте өзін ғана емес, сүйген жарының|
| |қамын жейді. |
| |Шыдамдылық, адамгершілік, |
| |үлкенжүрек иесі. |
| | |
| |Жекпе-жек |
| |Жауды жеңеді |
| |Батырлық тұлғасы, қайтпас қайрат |
| |ерлігі |
| | |
| |Сыпыра жырау тоқтамы |
| |Жырау сөзіне құлақ қояды, райынан қайтады. |
| |Үлкенді сыйлауы, |
| |ел қамын жеген |
| |ел қорғаны батыр. |
| | |
|Практикасы: | Оқулықпен жұмыс. |
|«ҚОЛДАНУ» |Жырдан Ақжүніс қашқанынан хабардар болған ханның сөзін, |
|(ІІ кезеңдегіге|қуғыншылардың сөзін, Қартқожақтың сөзін тауып жаз. |
|қарапайым |Ақшаханның сөзі |
|тапсырмалар |Қуғыншы әскерлердің сөзі |
|үлгісіндегі |Қартқожақтың сөзі |
|тапсырмалар | |
|орындалады) | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |. |
| |ІІ деңгей (5 балл + 4 балл = 9 балл) |
|Теориясы: | |
|«Түсіну» |Кестені толтыр |
|(неге? |Шығарма кейіпкерлері |
|неліктен? |Сен үлгі тұтар іс-әрекеттері |
|себебі? не |Эстетикалық баға |
|үшін?сұрақтары | |
|оқушының | |
|жоғарыда берген| |
|жауаптарына | |
|оларды | |
|тереңдету үшін| |
|қойылады) | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|Теориясы: |Оқулықпен жұмыс |
|«Талдау» |Жырдағы көркемдегіш құралдарды табыңдар |
|(1.Салыстыр, |Ажарлау |
|2. Айырмашылығы|Құбылту |
|неде? |Айшықтау |
|3. Ұқсастығы | |
|неде? |Теңеу – салыстыра суреттеу.Эпитет – айқындау |
|4.Тақырыптың |Метафора – балау,көшіру. Метонимия – қайтадан атау, алмастыру. |
|басты идеясын |Гипербола –ұлғайту, литота – кішірейту. |
|жаз деген |Шендестіру (антитеза) – қарама-қарсылық арқылы бұлардан басқа |
|тапсырмалар |құбылыстың сыр-сипатын, суретін, кескін-келбетін ашу. Инверсия – сөз|
|болу керек. |онын ауыстыру. |
|Немесе 1-3 | |
|тапсырмаларды | |
|Венн | |
|диаграммасы | |
|арқылы | |
|қамтуғаболады. | |
|Практикасы: |Өлеңді құрылысына талда. |
|«ҚОЛДАНУ» |Тарлан аты пысқырды, |
|(ІІ кезеңдегіге|Пысқырғанмен қоймады, |
|қарапайым |Және жерді тебінді – |
|тапсырмалар |Хайуан бүйтіп не білді? |
|үлгісіндегі | |
|тапсырмалар |1. Шумақ:      1шумақ |
|орындалады) |2. Тармақ:     5 тармақ |
| |3. Бунақ:       2 бунақ |
| |4. Буын :       7-8 буынды |
| |5. Ұйқас:      егіз ұйқас |
| |ІІІ деңгей (9 балл + 3 балл = 12 балл) |
|Теориясы: |Сөзжұмбақты шеш |
|«Жинақтау» | |
|(Қорытынды | |
|шығаруға |Т |
|бағытталған:мазм|а |
|ұнды |р |
|жүйеле, анықтама|л |
|бер, |а |
|кесте, сызба, |н |
|ребус шеш. деген| |
|сөздер тапсырма | |
|шартында болу | |
|керек). | |
| |А |
| |қ |
| |ш |
| |а |
| |х |
| |а |
| |н |
| | |
| | |
| | |
| |Қ |
| |а |
| |Р |
| |т |
| |қ |
| |о |
| |ж |
| |а |
| |қ |
| | |
| | |
| | |
| |А |
| |Ғ |
| |ж |
| |ү |
| |н |
| |і |
| |с |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |С |
| |Ы |
| |п |
| |ы |
| |р |
| |а |
| | |
| | |
| | |
| |қ |
| |а |
| |ш |
| |қ |
| |ы |
| |Н |
| | |
| | |
| | |
| |Тарғынның қанаты. |
| |Ақжүністің әкесі . |
| |65 жастағы батыр. |
| |Дыбыс үндестігі бойынша жазылған Тарғынның жарының аты. |
| |Жырдағы жырау есімі. |
| |Ер Тарғын Ақжүністі алып кеткенде қандай жағдайда болды. |
|Практикасы |Сұрақтарға жауап бер. Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|«Баға беру»(Сен |Қалай ойлайсың, жырда қандай мәселелер сөз болады? |
|қалай |Жырдың негізінде жатқан басты ой неде? |
|ойлайсың?Не |....................................................................|
|істер |....................................................................|
|едің?сияқты |....................................................................|
|тапсырмалар |....................................................................|
|өмірдегі |....................................................................|
|жағдаяттарды |....................................................................|
|шешуге |.............. |
|бағытталып |....................................................................|
|қойылады |....................................................................|
| |.. |
| | ІV деңгей |
|Шығармашылық |«Ер Тарғын» жырын «Ер Төстік» ертегісімен, және «Күлтегін» жырымен|
|тапсырма |салыстыру. |

Қазақ әдебиеті 9а сынып
Сабақтың тақырыбы: «Ер Тарғын» жыры (Оқушының
дәптері)
(жаңа сабақ – 45 минут)
Балалар, төмендегі бос орындарға жауап жазыңдар.
(асты сызылған курсив сөздердердің орнына оқушы дәптерінде бос орын
қалдырылады)
|Оң жақ бағандағы|І кезең. Төмендегі «Көпір» тапсырмаларын оқушылар үйде орындап, |
|тапсырмаларды |бүгінгі сабаққа дайындалып келеді. Мұғалім алғашқы 5-7 минутта: а) |
|құрастырушы |ұйымдастыру сәтін; б) алдыңғы тақырыптың Ш кезеңінің үш деңгейлік |
|мұғалімдердің |тапсырмаларын үйде аяқтап келу дәрежесін тексергеннен кейін в) |
|есіне: |«Көпір» тапсырмаларын тексереді) |
|«Көпір» |Сұрақтарға жауап бер. Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|тапсырмалары |1.Ауыз әдебиетінің қомақты да асыл мұрсыбатырлар жырындақандай |
|өткен тақырыптар|оқиғалар суреттеледі? |
|бойынша жаңа |Жауабы: Оларда ...............сыртқы жаулардан қорғау, елінің |
|сабақты |халқының .......................... сақтау басым. |
|меңгеріге негіз |2. Қазақтың батырлар жырлары қандай оқиғаларға негізделеді? |
|болатын қайталау|Жауабы: Қазақтың батырлар жырларында қазақ халқының басынан кешкен |
|тапсырмалары |......................... оқиғалардың ізі бар. |
| |3. Батырлық дастандардағы Қобыланды,Тарғын, Алпамыс сияқты ерлер |
| |ерлігіне негіз болған не? |
| |Жауабы: Батырлар елін сүйген, атамекенін, халқын, оның ар-намысын |
| |қорғау, елдігін сақтау үшін ата жауына қарсы жанқиярлық |
| |.................... барған, көзсіз батырлық көрсеткен. |
|ІІ кезең (топтық жұмыс) жаңа сабақты топтық жұмыс барысында оқушылардың өз бетімен |
|меңгеруіне жағдай жасау: а) оқушылар төмендегі «Білу», «Түсіну», «Талдау», |
|«Жинақтау» тәсілдеріне сәйкес тапсырмаларын өздері толтырады (10 минут); ә) |
|жауаптарын мұғаліммен бірге талдайды (10 минут). Нәтижесі ауызша марапатталады. |
|Теориясы:«Білу» |Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|(тақырып мазмұны| |
|бойынша кім?не? |    1. Батырлар  жыры көлемі  жағынан да, мазмұн -  мәні жағынан да |
|қандай? |қазақ фольклорында  ауқымды  орын  алатын  аса көрнекті жанрдың |
|қалай?нені? |бірі. |
|қашан?не істеді |      Батырлар  жыры елдің  сан  ғасырлық |
|сияқты |............................., ерлік  дәстүрін,  кезеңдік  |
|сұрақтарға жауап|оқиғаларға  деген ........................ бағасын, алдан  күткен |
|беретін толық |үміті  мен аңсар-мұратын көркем ................................... |
|ақпарат |бейнелейді. Ол  тарихтың  салқар  көшінде жиі  қайталанатын  |
|іріктеліну |соғыстар  мен  шайқастардың жылнамасы  емес, ел  есінде  ерекше  |
|керек) |қалған елеулі  оқиғаларды  жинақтай  бейнелейтін |
| |................................. туынды. |
| |     Қазақтың батырлар жыры ХІҮ- ........... ғасырда  туса  керек. |
| |«Алпамыс батыр »  ..................... елге  ортақ  болса, |
| |«Қобыланды  батыр», «Ер Тарғын»,  «Қамбар батыр» жырлары  |
| | ..........................  халқының  жыры. |
| |     «Ер Тарғын»  жырының  .......нұсқасы бар. Олардың біріншісі |
| |............... жылы Қазанда Н.Ильминскийдің |
| |............................. ақыннан жазып   бастырған  нұсқасы |
| |болса, екіншісі В.Радловтың ......................... елінен жинап, |
| |өзінің ........томдығының 7-томына  енгізген «Ер Тарғын» атты |
| |әңгімесі. Біздің кеңірек танысатынымыз – .......................... |
| |ақынның нұсқасы. |
| |     «Ер Тарғын» жыры – қазақ батырлар жырының ішіндегі таңдаулысы .|
| |Тақырыбы – ...................... қорғау болса, идеясы – |
| |................. бірлігі. |
| |2.«Ер Тарғын» жыры – өзіндік идеялық-көркемдік жағынан қазақ |
| |батырлар жыры ішіндегі таңдаулы шығармалардың бірі. Жырда ерлік, |
| |елдік, жақсылық пен жамандық, кіршіксіз адал махаббат секілді өзекті|
| |мәселелер көтерілген. «Ер Тарғын» жырында халқымыздың басынан кешкен|
| |..................-әлеуметтік оқиғалар, халықтың |
| |..................-ғұрып, ..................-санасы, |
| |..................... тірішілігі, арман-мұраты көрініс береді. Жырда|
| |халқы үшін еміренген, жұртының тағдырын ойлаған, соның тәуелсіздігі |
| |үшін басын бәйгеге тіккен, еліне қамқор, пана болған |
| |............................... ерлік, адамгершілік бейнесі |
| |өрнектелген. Жырдың аса бір құндылығы – аты ағызға айналған, тарихта|
| |болған, халқымыздың дана ойшылы .......................... жырау |
| |кемеңгерік тұлғасымен көрінуі. Жыршы ...................жырауға |
| |байланысты штрих-детальді жыр арқауына енгізу арқылы халқының |
| |даналық ойын.............................. . Сыпыра жыраудың жыр |
| |құрылымына енуінен поэма өзегінде халқымыздың тарихи кешулері |
| |жатқанын айқын байқаймыз. |
| |3 «Ер Тарғын » жырының композициялық құрылысын сатылай-кешенді |
| |талдау  |
| |1. Жанр түрі: |
| |2. Авторы:      |
| |3. Тақырып: |
| |4. Идеясы:  |
| |5.Оқиға орны. |
| |6.Оқиға кезеңі.. |
| |7. Кейіпкерлері.. |
| |8.Тұлпары. |
| |9.Ұлттық салт-дәстүр. |
| |10.Оқиғаның басталуы.Тарғынның ................ жұртына баруы. |
| |11.Дамуы. ...................... басталуы. Тарғынның |
| |.....................болып көзге түсуі. |
| |12. Шиеленіс. ................................... Ақжүністі алып |
| |қашуы. Қартқожақтың ізінен баруы.... |
|Теориясы: |Сұрақтарға жауап бер. Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|«Түсіну» |Оқулықпен жұмыс |
|(неге? неліктен?|1.Тарғынның қандай қасиеттерін бөле-жара айтар едің? |
|себебі? не |2.Тарғын бейнесін жасай отырып, халық не айтпақшы болған? |
|үшін?сұрақтары |3.Ақжүніске қарап бұрынғы әйелдер қандай болған деп ойлайсың? Оның |
|оқушының |бейнесінің негізіндегі халық арманын не деп түйіндер едің? |
|жоғарыда берген |4.Ақжүністің әкесі туралы қандай ойдасың? |
|жауаптарына |5. Қартқожақтың бойындағы қандай қасиеттерді бағалауға болады? |
|оларды тереңдету|6.Ақын Сыпыра жырауды жыр арқауына енгізгенде қандай мақсат |
|үшінқойылады) |көздеген? |
|Теориясы: |Батырлар жыры мен ертегілердің айырмашылығын, ұқсастығын тап. |
|«Талдау» |Венн диаграммасы. |
|(1.Салыстыр, |Батырлар жыры |
|2. Айырмашылығы |Ортақ белгісі |
|неде? | Ертегілер |
|3. Ұқсастығы | |
|неде? |Кейіпкері. |
|4.Тақырыптың |Тақырыбы. |
|басты идеясын |Оқиғасы . |
|жаз деген |Жырдың негізінде халық ............................. жатады. |
|тапсырмалар болу|Халық ауыз  ..................... |
|керек. Немесе |үлгісі. ......................  жанр. ................... нұсқасы |
|1-3 |болады. |
|тапсырмаларды | |
|Венн диаграммасы|Кейіпкері. |
|арқылы қамтуға |Тақырыбы. |
|болады. |Оқиғасы – қиял-ғажайып оқиға, ел  |
| |ішіндегі  оқиға , салт-дәстүр, |
| |әдет-  ғұрып, .........................   тұрғыда. |
| |Ертегі оқиғасының негізінде халық |
| |.................... жатады |
| | |
|Теориясы: | |
|«Жинақтау»(Қорыт|Батырлар жырындағы ойды топтастыр |
|ынды | |
|шығар,анықтама | |
|бер, мазмұнды |...................... |
|жүйеле, кестені,|................ |
|тірек сызбаны, | |
|сөзжұмбақты |.......................Батырлар жыры |
|толтыр немесе |............................ |
|өзің құрастыр | |
|тағы с.с. басқа| |
|түрдегі |....................... .................... |
|тапсырмалар |..................... |
|оқушының | |
|жоғарыдағы | |
|«тақырыптың | |
|басты идеясына» | |
|жазған жауабына | |
|қойылады) | |
|Оқулықпен жұмыс (5 минут): төмендегі «Қолдану» және оқушының тақырып мазмұнына |
|«Баға беруі» тәсілдеріне сәйкес, яғни рефлексия жасауға, эссе жазуға арналған, |
|практика жүзінде бекіту тапсырмалары орындалады . Нәтижесі ауызша марапатталады. |
|Практикасы: |Тренинг терапия |
|«Қолдану»(оқулы|Жырдың мақсаты. Батырлықты дәріптеу. |
|қпен жұмыс |Кейіпкер не себептен олай істеді? |
|жүргізу |Тарғын |
|барысында тек |Ақжүніс |
|қарапайым |Қартқожақ |
|тапсырмалармен |Олай істемегенде не болар еді? |
|бекіту |Тарғын |
|жүргізіледі. |Ақжүніс |
|Дайын |Қартқожақ |
|формулалар |Кейіпкердің мәселені шешкендегі ұстанымы |
|арқылы есептер |Шешім қабылдауы мен тәртібі, тәрбиесі. |
|шығару | |
|орындалады ) | |
| | |
|Практикасы |Сұрақтарға жауап бер. |
|«Баға беру» |Сен қалай ойлайсың? Жырдың негізгі ойы қай бейне арқылы көбірек |
|(Сен қалай |көрінеді |
|ойлайсың? Не |Менің ойымша, |
|істер едің? |....................................................................|
|деген |....................................................................|
|тапсырмалар |.. |
|оқушыға |....................................................................|
|жоғарыда алған |....................................................................|
|білімін (теория|.. |
|бойынша) және |....................................................................|
|біліктілігін |....................................................................|
|(практикасы |..... |
|бойынша) |....................................................................|
|өмірдегі |....................................................................|
|жағдаяттарды |... |
|шешуге |....................................................................|
|бағытталып |....................................................................|
|қойылады |.. |
| |....................................................................|
| |....................................................................|
| |.... |
| |....................................................................|
| |....................................................................|
| ІІІ кезең (кері байланыс – бағалау кезеңі): |
|Жеке жұмыс. Жоғарыда меңгерген мазмұнды үш деңгейге іріктеп (әр деңгейдің |
|білімділік, біліктілік, яғни құзыреттілік деңгейін анықтайтын тапсырмалар) оларды |
|біртіндеп орындату арқылы балл жинату барысында оқушының құзіреттілік деңгейін |
|анықтап, әділ бағалау жүзеге асырылады. Бұл тапсырмаларды оқушылар сабақтың соңына |
|дейін қалған 15 минуттың 12 минутында орындайды + 3 минут қортынды жасалады. Қалған|
|тапсырмаларлы үйде аяқтап келеді. Қортынды балл саны дәстүрлі бағаға айналдырылып, |
|келесі сабақтың басында сынып журналына қойылады, мониторингке тіркеледі. |
| |
| |
| |І деңгей (5 балл) |
| | |
|Теориясы: | Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|«Білу» | |
|(тақырып |Оқиға |
|мазмұны бойынша|Тарғынның іс-әрекеті |
|кім?не? |Мінездеме |
|қандай? қалай? | |
|нені? қашан?не |Жорық |
|істеді сияқты |Жау қамалын бұзады |
|сұрақтарға |Тарғынның асқан |
|жауап беретін |ерлігі, батырлығы, |
|толық |қамал бұзар |
|ақпараттар |аруақты ................ |
|іріктелініп ІІ |екені көрінеді |
|кезеңдегіге | |
|қарағанда |Қашқын |
|керісінше |.......... қызын қорықпай алып қашады |
|қойылады) |Ештеңеден тайынбайтын өр мінезі байқалады |
| | |
| |Қуғын |
| |Қуғыншыны ........................ қарсы алады |
| |........ жүрек |
| | |
| |Қарт Қожақпен бетпе-бет |
| |Кішілік жасап, әдеп сақтап, ....................береді |
| |Тарғын - үлкенді ................... білетін, |
| |өзгенің .............................. мойындай |
| |алатын ер. Ол – .................... батыр. |
| |Жүректі, ерен |
| |ерлік иесі |
| | |
| |Ханзада ханның опасыздығы |
| |........................ жауын жеңіп береді. Қиын сәтте өзін ғана |
| |емес, сүйген жарының қамын жейді. |
| |Шыдамдылық, адамгершілік, |
| |үлкен жүрек иесі. |
| | |
| |Жекпе-жек |
| |Жауды жеңеді |
| |.................... тұлғасы, қайтпас қайрат |
| |ерлігі |
| | |
| |Сыпыра жырау тоқтамы |
| |....................... сөзіне құлақ қояды, |
| |........................ қайтады. |
| |Үлкенді ........................... , |
| |ел қамын жеген |
| |ел қорғаны батыр. |
| | |
|Практикасы: | Оқулықпен жұмыс. |
|«ҚОЛДАНУ» |Жырдан Ақжүніс қашқанынан хабардар болған ханның сөзін, |
|(ІІ кезеңдегіге|қуғыншылардың сөзін, Қартқожақтың сөзін тауып жаз. |
|қарапайым |Ақшаханның сөзі |
|тапсырмалар |Қуғыншы әскерлердің сөзі |
|үлгісіндегі |Қартқожақтың сөзі |
|тапсырмалар | |
|орындалады) | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |. |
| |ІІ деңгей (5 балл + 4 балл = 9 балл) |
|Теориясы: | |
|«Түсіну» |Кестені толтыр |
|(неге? |Шығарма кейіпкерлері |
|неліктен? |Сен үлгі тұтар іс-әрекеттері |
|себебі? не |Эстетикалық баға |
|үшін?сұрақтары | |
|оқушының | |
|жоғарыда берген| |
|жауаптарына | |
|оларды | |
|тереңдету үшін| |
|қойылады) | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|Теориясы: |Оқулықпен жұмыс |
|«Талдау» |Жырдағы көркемдегіш құралдарды табыңдар |
|(1.Салыстыр, |Ажарлау |
|2. Айырмашылығы|Құбылту |
|неде? |Айшықтау |
|3. Ұқсастығы | |
|неде? | |
|4.Тақырыптың | |
|басты идеясын | |
|жаз | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
|Практикасы: |Өлең құрылысына талда. |
|«ҚОЛДАНУ» |Тарлан аты пысқырды, |
|(ІІ кезеңдегіге|Пысқырғанмен қоймады, |
|қарапайым |Және жерді тебінді – |
|тапсырмалар |Хайуан бүйтіп не білді? |
|үлгісіндегі | |
|тапсырмалар |1. Шумақ:       |
|орындалады) |2. Тармақ:     |
| |3. Бунақ:        |
| |4. Буын :        |
| |5. Ұйқас:       |
| |ІІІ деңгей (9 балл + 3 балл = 12 балл) |
|Теориясы: |Сөзжұмбақты шеш |
|«Жинақтау» | |
|(Қорытынды | |
|шығаруға |Т |
|бағытталған:мазм| |
|ұнды | |
|жүйеле, анықтама| |
|бер, | |
|кесте, сызба, | |
|ребус шеш. деген| |
|сөздер тапсырма | |
|шартында болу | |
|керек). | |
| |А |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |Р |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |Ғ |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |Ы |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| |Н |
| | |
| | |
| | |
| |Тарғынның қанаты. |
| |Ақжүністің әкесі . |
| |65 жастағы батыр. |
| |Дыбыс үндестігі бойынша жазылған Тарғынның жарының аты. |
| |Жырдағы жырау есімі. |
| |Ер Тарғын Ақжүністі алып кеткенде қандай жағдайда болды. |
|Практикасы |Сұрақтарға жауап бер. Бос орынға қажетті сөздерді қой. |
|«Баға беру»(Сен |Қалай ойлайсың, жырда қандай мәселелер сөз болады? |
|қалай |Жырдың негізінде жатқан басты ой неде? |
|ойлайсың?Не |....................................................................|
|істер |....................................................................|
|едің?сияқты |....................................................................|
|тапсырмалар |....................................................................|
|өмірдегі |....................................................................|
|жағдаяттарды |....................................................................|
|шешуге |................. |
|бағытталып | |
|қойылады | |
| | ІV деңгей |
|Шығармашылық |«Ер Тарғын» жырын «Ер Төстік» ертегісімен, және «Күлтегін» жырымен|
|тапсырма |салыстыру. |

Бағалау парағы (сынып журналының бір беті)

Оқушы
реттік № |1 деңгей
( мах 5 балл)
| |2 деңгей
( мах 4 балл)
| |3 деңгей
(3балл)

|
|Сыныптажинағанұпайы |Үйдежинағанұпайы |Барлықұпайы саны |Журналға баға |
| |1 |2 |3 |4 |5 | |1 |2 |3 |4 | |1 |2 |3 | | | | | | |1 |– |– |– |– |– |
|– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |2 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |–
|– | | | | | | |3 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |4 |–
|– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |5 |– |– |– |– |– | |– |–
|– |– | |– |– |– | | | | | | |6 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | |
| | | | |7 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |8 |– |– |–
|– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |9 |– |– |– |– |– | |– |– |– |–
| |– |– |– | | | | | | |10 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | |
| | |11 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |12 |– |– |– |–
|– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |13 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– |
|– |– |– | | | | | | |14 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | |
| |15 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |16 |– |– |– |–
|– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |17 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– |
|– |– |– | | | | | | |18 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | |
| |19 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |20 |– |– |– |–
|– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |21 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– |
|– |– |– | | | | | | |22 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | |
| |23 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |24 |– |– |– |–
|– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |25 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– |
|– |– |– | | | | | | |26 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | |
| |27 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |28 |– |– |– |–
|– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |29 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– |
|– |– |– | | | | | | |30 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | |
| |31 |– |– |– |– |– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |32 |– |– |– |–
|– | |– |– |– |– | |– |– |– | | | | | | |

Мониторинг

Бағалау парағындағы «Барлық ұпай саны»
бағанында берілген балл көрсеткіштері
төмендегі мониторингте сәйкес
нүктелермен белгіленеді.
12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |11 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |10 | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |9 | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |8 | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |7 | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |6 | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | | | |5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | |2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | |1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| | | |1
|2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |11 |12 |13 |14 |15 |16 |17 |18 |19 |20 |21
|22 |23 |24 |25 |26 |27 |28 |29 |30 |31 |32 | |
Оқушылардың сынып журналындағы реттік нөмірлері

Ұқсас жұмыстар
Халық ауыз әдебиеті
Сабақта қолданылатын стратегиялар
Ер Тарғын жыры. жыр мазмұыны ашу,композициялық құрылысын
Дамыта оқыту технологиялары
Алпамыс батыр ауылы
Қай өлең
Халық ауыз әдебиеті. 9-сынып
Батырлар жыры мен Шаһнама дастанындағы тақырып үндестігі
Абайдың бір өлеңін жатқа айт
Музыка және қолданбалы өнер, 10 сынып
Пәндер