Файл қосу

Химиялық элементтердің тірі және өлі табиғатта таралуы.Адам организміндегі химиялық элементтердің биологиялық ролі

Балқаш ауданы
№1 Жамбыл атындағы орта мектебі
химия-биология пәні
мұғалімі
Бөртебаева Айгүл
Әбілханқызы
І деңгей бойынша сертификатталған

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

|Пәні: Химия | №1Жамбыл атындағы орта мектебі |
|Күні: |Мұғалімнің аты-жөні: Бөртебаева А.Ә |
|Сынып: 8а |Қатысқандар саны: |Қатыспағандар саны |
|Сабақтың тақырыбы |Химиялық элементтердің тірі және өлі табиғатта |
| |таралуы.Адам организміндегі химиялық элементтердің |
| |биологиялық ролі. |
|Сабақ негізделген оқу|Адам ағзасының химиялық құрамын білу,негізгі химиялық |
|мақсаты (мақсаттары) |элементтердің ағзадағы қызметтерін түсіну. |
|Оқытудағы күтілетін | Адам ағзасында кездесетін химиялық элементтер тізімін |
|нәтиже: |біледі және мөлшеріне сәйкес топтарға жіктей алады. |
| |Осы тізімдегі элементтер мен жер қыртысының химиялық |
| |элементтік құрамын салыстыра алады. |
| |Азық-түлік құрамындағы көміртек және темір элементтерін |
| |анықтауды үйренеді. |
| |Cүйек құрамындағы кальций элементінің маңыздылығын |
| |түсінеді. |
| |Кейбір химиялық элементтердің ағзадағы қызметін |
| |түсінеді.. |
|Тілдік мақсат |Оқушылар: |
| |Негізгі сөздер мен тіркестер: |
| |макроэлементтер,микроэлементтер,ультрамикроэлементтер. |
| | |
| |Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: |
| |Талқылауға арналған тармақтар:Ағзадағы ең көп таралған |
| |химиялық зат Х,содан кейін У,бірақ литосферада бұл |
| |А....... |
| | |
| |Сіз неліктен...екенін айта аласыз ба? Литосфера |
| |негізінен мыналардан тұрады.......... |
| |Адам ағзасындағы екінші/үшінші тараған элемент |
| |бұл....... |
| |Жазылым бойынша ұсыныстар:Литосфера/адам ағзасы.........|
| |тұрады/қалыптастырылған |
| | |
|Алдыңғы оқу |Жаңа химиялық элементтердің ашылуы туралы мәліметтер |
|Жоспар |
|Жоспарланған|Жоспарланған жаттығулар (төменде |Ресурстар |
|уақыт |жоспарланған жаттығулармен қатар, | |
| |ескертпелерді жазыңыз) | |
| | | |
|Басталуы |Топтарға бөлу/химиялық элемент таңбалары | |
| |арқылы/ |Д.И.Менделеевтің |
| |3 топ: «Көміртек» , «Темір», «Күміс» |периодтық кестесі, |
| |«Миға шабуыл» Периодтық кесте бойынша әр |зертханалық |
| |топ өздері таңдаған элементке қысқаша |құрал-жабдықтар мен |
| |сипаттама береді. |реактивтер,тақырыпқа |
| |«Топтастыру» Химиялық элемент жайлы не |байланысты слайдтар. |
| |білеміз? | |
| | | |
| | | |
|Ортасы | | |
| |Сабақ тақырыбына байланысты мақсаты мен| |
| |күтілетін нәтижені айқындау./оқушыларды |Тақырыпқа байланысты |
| |қатыстыру арқылы/ |слайдтар. |
| |« Мағынаны тану» | |
| |1.Мұғалімнің түсіндіруі /слайд бойынша/ | |
| |2.Топтық жұмыс. «Ағзадағы химиялық | |
| |элементтер» тақырыбында жасалған слайдты | |
| |пайдалану. | |
| |1-топқа: Фосфор элементіне қысқаша | |
| |сипаттама беру,оның адам организміндегі |Таныстырылым. Ағзадағы|
| |маңызына тоқталу. |химиялық элементтердің|
| |2-топқа:Иод элементіне қысқаша сипаттама|маңызы |
| |беру,оның адам организміндегі маңызына | |
| |тоқталу. | |
| |3-топқа: Күміс элементіне қысқаша | |
| |сипаттама беру, оның адам организміндегі | |
| |маңызына тоқталу. | |
| |Дайындалуға 7 минут,қорғауға әр топқа 2 | |
| |минуттан беріледі | |
| |Критерийлер | |
| |Дескрипторлар | |
| | | |
| |1.Химиялық элементтің периодтық жүйедегі | |
| |орны. | |
| | | |
| |1.Таңбасын,реттік нөмірін,атомдық | |
| |массасын,нешінші периодта және топта |Зертханалық |
| |орналасқанын анықтау. |құрал-жабдықтар мен |
| |2.Элемент атауын үш тілде айта алу. |реактивтер,қуырыдған |
| | |қытырлақ |
| |2.Элементтің атомдық құрылысы |картоп/чипсы/,макарон,|
| |1.Атом ядросының құрамын жіктей алу. |алма |
| |2.Химиялық элементтің электрондық | |
| |формуласын құрастыра білу. | |
| | | |
| |3.Элементтің адам организміндегі маңызы. | |
| |1.Элементтің адам ағзасындағы мөлшері | |
| |бойынша қай топқа | |
| |жататынын білу. | |
| |2.Элементтің ағзадағы қызметін білу. | |
| | | |
| | | |
| |3.Эксперимент/тәжірибе/ | |
| |А)Көміртекті анықтау | |
| |Қуырылған қытырлақ картопты | |
| |/чипсы/,макаронды жандыру,күйе пайда | |
| |болатынын байқау. | |
| |Сұрақ: Неліктен чипсы мен макарон жанғанда| |
| |күйе пайда болады? | |
| |Ә)Темірді анықтау | |
| |10 г алма жұмсағы +10мл азот | |
| |қышқылы+1-2мл сутектің асқын тотығы+калий | |
| |тиоцианаты | |
| |Сұрақ: Реакцияның қандай белгілері | |
| |байқалды? | |
| |Сабақты бекіту : | |
| |Интерактивті тақтада тапсырмалар орындау | |
| |1.Ағзадағы нәруыз,май,көмірсуларды түзетін| |
| |қандай химиялық элементтерді білесіздер? | |
| |(бірнеше жауапты таңдап,сандарды өсу | |
| |ретімен орналастыру)./қосымша/ | |
| |2.Массалық мөлшеріне сәйкес химиялық | |
| |элементтің атауын немесе топ атауын | |
| |орналастырыңыз. | |
| |/қосымша/ | |
| |3.Микроэлемент атауын және оның ағзадағы | |
| |қызметін сәйкестендіріңіз. /қосымша/ | |
| | | |
|Аяқталуы |Қорытындылау | |
| |Адам ағзасы суретіне химиялық | |
| |элементтерді орналастыру. | |
| |Рефлексия. «Таңдау» | |
| |1.Меніңше бүгінгі сабақ қызықты | |
| |----------- | |
| |бірсарынды өтті. | |
| |2.Мен көп мағлұмат--------------аз | |
| |мағлұмат алдым | |
| |3.Мен басқаларды мұқият тыңдадым, дұрыс | |
| |тыңдамадым. | |
| |4.Мен сабақты талқылауға жиі --------- | |
| |сирек | |
| |қатыстым | |
| |5.Бүгінгі сабақтағы өз жұмысыма ризамын | |
| |риза емеспін | |
| |Бағалау. | |
| |Топтық бағалау. | |
| |Үйге тапсырма: Адам ағзасындағы химиялық | |
| |элементтердің артық мөлшері – жақсы ма? | |
| |тақырыбына эссе жазу. (100 сөз) | |
|Қосымша ақпарат |
|Саралау – Сіз қосымша |Бағалау - Оқушылардың |Пәнаралық байланыс |
|көмек көрсетуді қалай |үйренгенін тексеруді |Қауіпсіздік және еңбекті |
|жоспарлайсыз? Сіз |қалай |қорғау ережелері |
|қабілеті |жоспарлайсыз? |АКT-мен байланыс |
|жоғары оқушыларға | |Құндылықтардағы |
|тапсырманы | |байланыс |
|күрделендіруді қалай | | |
|жоспарлайсыз? | | |
|Рефлексия |Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді |
|Сабақ / оқу |жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына |
|мақсаттары |сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|шынайы ма? | |
|Бүгін оқушылар не | |
|білді? | |
|Сыныптағы ахуал | |
|қандай болды? | |
|Мен жоспарлаған | |
|саралау шаралары | |
|тиімді болды ма? | |
|Мен берілген | |
|уақыт ішінде | |
|үлгердім бе? Мен | |
|өз жоспарыма | |
|қандай түзетулер | |
|енгіздім және | |
|неліктен? | |
| | |
|Қорытынды бағамдау |
|Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? |
|1: |
|2: |
|Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? |
|1: |
|2: |
|Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі |
|сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім? |

Ұқсас жұмыстар
Алғашқы химиялық ұғымдар. Химиялық реакциялар
Химиялық элементтердің атомдарының валенттілігі
Химия және экология
Адам ағзасын құратын химиялық элементтер
Биосфера құрамы. биосферадағы тірі организмдердің қызметі. биосфераның, ноосфераның пайда болуы және дамуы
Тіршілік химиясы
Азот. Азоттың периодтық жүйедегі орны және қасиеттері
«микроэлементтер – тіршіліктің тірегі, биологиялық маңызы». бағдарлама жасау аясында дайындалған
Химиялық реакциялар белгілері
Магний және кальций қосылыстары
Пәндер