XVIII ғ. ақын-жыраулар шығармалары тарихи дерек көзі ретінде қаншалықты құнды

Кіріктірілген қысқа мерзімді сабақ жоспары
Мұғалімнің аты-жөні:
Тарих пәні мұғалімі
Сүлейменова Гүлжамила Марқабайқызы
Қазақ тілі пәні мұғалімі
Құлжаева Ботакөз Жүнісқызы
Қатысқандар саны: 20
Қатыспағандар саны:
Диалогтік оқыту арқылы оқушылардың сыни ойлау дағдысын дамыту
Интербелсенді тәсілдерді ойын түрінде қолданып, оқушыны шығармашылыққа баулу
8. 2. 2. 1 халық ауыз әдебиеті мен музыка өнері туындыларын тарихи дереккөзі ретінде құндылығын бағалау
8. 1. 2. 1 дәстүрлі қазақ қоғамындағы өзгерістерді өткен тарихи кезеңдермен салыстыру арқылы анықтау
БС3 Шығарманы ұлттық құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазу
АИЗ Шығармадағы көркемдегіш құралдардың қолданысын талдау
Білу және түсіну: Жыраулардың жырына сүйеніп, осы кезеңдегі Қазақ мемлекетінің кемінде екі саяси ерекшелігіне сипаттама жасайды;
Анализ: Дереккөздеріне қатысты кемінде 2 ашық түрдегі тарихи сұрақ құрастырады;
Сыни ойлау және зерттеу : Деректің маңыздылығын ашатын кемінде екі дәлел келтіреді.
Пәнге қатысты лексика мен терминология :
ауыз әдебиеті\ фольклор
жырау\ жырау
жыршы\ писатель
Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер:
Ақындар мен жыраулардың шығармашылығындағы негізгі ой . . .
Құндылықтар:
- Жауапты азаматтық позиция
- Құрмет
Сәлемдесу. Сыныпқа жағымды ахуал орнату
Қызығушылығын ояту
https://www. youtube. com/watch?v=lzL3eHEzzVg
1. Жыр қандай тарихи оқиғаны бейнелейді?
2. Батырға жыршы қандай талаптар қойған?
3. Жыршы қай ғасырда өмір сүрген?
Б Сыныптың қабырғаларына, тақтаға ақын-жыраулардың өлеңдері, суреттері, жыраулар туралы естеліктер, қысқаша өмірбаяндары қағазға жазылып жапсырылып тұрады.
Сынып бөлмесіндегі мәліметтерге сүйене отырып, оқушылардан сабақ тақырыбы қандай болуы мүмкіндігін сұрау.
М Тақырып анықталғаннан кейін сыныпты 5 санына санату арқылы алты топқа бөлу. ( Тәтіқара, Үмбетей, Бұқар, Жанақ, Ақтамберді)
Осыған сәйкес оқушылар жыраулардың қоғамдағы орнын анықтайды.
Сабақтың ортасы
20 минут
10 минут
Екінші сабақ
15 минут
Ойтолғаныс
20 минут
10 минут
Зерттеу сұрақтары
- ХVІІІ ғасырдағы әдебиеттің негізгі идеясы қандай болды?
- Жыраулар поэзиясы қандай тарихи оқиғалар туралы мәлімет береді?
Зерттеу және талдау
Әр топ өздерінің жырауларына сәйкес сынып бөлмесінде ілулі материалдардан ақпараттарды жинап алады. Жыраулардың шығармаларымен танысқаннан кейін олар шығармашылығында қандай оқиғаларды, тұлғаларды, бейнелейтінін анықтайды және шығармаларын дереккөз ретінде төмендегі критерийлер бойынша бағалайды:
1. Жазылу уақыты
2. Құндылығы
3. Шынайылығы
Қазақ тілінен тапсырма
1-тапсырма
Жыраулардың өлеңдерін өлең құрылысына қарай талдаңыздар. (ұйқас, шумақ, тармақ, буын, бунақ, көркемдегіш құралдар: эпитет, теңеу)
Б Оқулықпен жұмыс:
- Тарихи әңгімелердің ерекшелігі неде?
- Шежіренің қазақ қоғамында атқаратын қызметі қандай?
- Қазақтарда музыка өнерінің қалай дамығаны туралы жазыңдар?
- ХҮІІІғ. соң. Қазақстанда ашылған мектептерді атап, маңыздылығын түсіндіріңдер?
Қазақ тілінен тапсырма
2 тақырыптың біреуін таңдап, эссе жазыңыз.
«Елім деген ерлер қайда?»
«Жыраулар поэзиясы - жырдың мөлдір бастауы» Жетістік критерийі:
- Шығарманы ұлттық құндылығы тұрғысынан талдап, әдеби эссе жазады.
- Кемінде 5 көркемдегіш құралдарды қолданады.
- Сөз саны: 100
Интерпретация
Т Сабақта алған білімдерімен алмасу үшін «Ағаш» тапсырмасын қолданыңыз. Топтар өз ағашының діңгегіне жыраудың атын жазады, бұтақтарына сұрақ жазады. Сағат тілімен алты топ тапсырмаларымен (ағаштарымен) алмасады. Оқушылар сұрақтың жауабын жапырағына жазып қайтарады. Тапсырманы жіберген топ жауаптарды бағалайды.
Қазақстан тарихы (көне заманнан бүгінге дейін) . Бес томдық. 3-том. - Алматы, 2010.
Қабылдинов З. Е., Қайыпбаева А. Т.
8 сынып. Қазақстан тарихы., Атамұра, 2012.
Қабылдинов З. Е.
8 сынып. Қазақстан тарихы. Хрестоматия. Атамұра, 2012.
Бес ғасыр жырлайды: 2 томдық /Құрастыр. М. Мағауин, М. Байділдаев. - Алматы: Жазушы, 1989. - Т. 1.
Бес ғасыр жырлайды: 2 томдық /Құрастыр. М. Мағауин, М. Байділдаев. - Алматы: Жазушы, 1989. - Т. 2.
Қазақ әдебиеті. Энциклопедиялық аныктамалық. Кітаптар және басылымдар. Қазақстанның Мәдени мұрасы
http://www. madenimura. kz/kk/culture-legacy/books/book/kazak-edebieti-enciklopedialyk-
Сабақтың соңы
5 минут
Кері байланыс
«Плюс, минус, қызықты»
- «Плюс» - оң әсер еткен фактілерді, алған, білімдері жайлы жазады.
- «Минус» - “қолымнан келмей жатыр” немесе “ түсініксіз болып тұр ” деген ойларын жазады.
- «Қызықты»- деген бағанға өздеріне не қызықты болды соны жазады, немесе не жайында көбірек білді, соны жазады.
Үйге тапсырма:
Өз облысымызда ХҮІІІ ғ. өмір сүрген, ақындар, күйшілер туралы деректер жинап келу.
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?
Жеткізбесе, неліктен?
Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?
Жалпы баға
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз) ?
1:
2:
Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз) ?
1:
2:
Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?
ӘБ жетекшілері: А. Қ. Қуандықова 3. 11. 2016ж.
С. К. Турлыбекова
Қосымша 1
Қазақ тілінен 1-тапсырма
1-топқа
Үмбетей жырау
Уа, Алатаудай Ақшадан
Асып тудың, Бөгенбай!
Болмашыдай анадан
Болат тудың, Бөгенбай!
Қалақайлап дулатқан,
Қалдамандап шулатқан
Қалмақты алдың, Бөгенбай!
Құбыла көшкен байтақтың
Ордасындай Бөгенбай!
Темір жұмсап, оқ атқан
Қорғасындай Бөгенбай!
Қолтығы ала бұғының
Пәйкесіндей Бөгенбай!
Жалаңқия жерлерден
Жазбай түсіп түлкі алған
Білегі жуанбүркіттің
Тегеурініндей Бөгенбай!
Баянаула, Қызылтау,
Абыралы, Шыңғыстау,
Қозы Маңрақ, Қой Маңрақ,
Арасы толған көп қалмақ;
Қалмақты қуып қашырдың,
Қара Ертістен өткізіп,
Алтай тауға асырдың!
Ақшәуліге қос тігіп,
Ауыр қол жидырып алдырдың;
Қалмаққа ойран салдырдың!
Қабанбай мен Бөгенбай,
Арғын менен найманға
Қоныс қылып қалдырдың!
2-топқа
Бұқар жырау
Ай, Абылай сен он бір жасыңда
Тұрымтайдай ұл едің.
Он бес жасқа келгенде,
Арқада Әбілмәмбет төренің
Түйесін баққан құл едің .
Абылай атың жоқ еді,
Сабалақ атпен жүр едің.
Оны да көрген жерім бар,
Жаныс Қарабайбайдың қолында
Түнде туған ұл едің.
Жиырма беске келгенде,
Бақыт берді басыңа,
Тақыт берді астыңа:
Отыз жасқа келгенде,
Дүниеге кең едің:
Отыз беске келгенде,
Қара судың бетінде
Шайқалып аққан сең едің;
Қырық жасқа келгенде,
Алтын тонның жеңі едің;
Қырық беске келгенде,
Жақсы-жаман демедің;
Елу жасқа келгенде,
Үш жүздің баласының
Атының басын бір кезеңге тіредің;
Елу бес жасқа келгенде,
Жақсы болсаң толарсың,
Жаман болсаң маужырап барып соларсың;
Алпыс бес жасқа келгенде,
Әрбір атқа қонарсың;
Жұмсасаң бала тіл алмай,
Қатының қарсы шауып ұялмай,
Әрнешек күнің сол болар,
Еңкейтіп орақ орарға
Тоңқайып масақ терерге.
Жетпіс жасқа келгенде,
Жетпіс деген жел екен,
Шала ауырып пір екен.
Жетпіс бес жасқа келгенде,
Жылуы болмай қойныңның,
Қаруы болмай сойылыңның,
Өлмесең де жойылдың,
Әр атаққа қойылдың.
Сексен деген сор екен,
Шындап ұрған пері екен;
Сексен бес жасқа келгенде,
Екі қара көзді алар,
Ауыздағы сөзді алар,
Бойыңдағы әлді алар,
Бетіңдегі нұрды алар,
Бойыңдағы шырды алар,
Ауызыңдағы тісті алар,
Қолыңдағы істі алар,
Өлмегенде не қалар?
Тоқсан бес деген тор екен,
Дәйім жаның қор екен,
Қарғиын десең екі жағы ор екен;
Найза бойы жар екен,
Түсіп кетсең түбіне,
Түбі терең көл екен,
Ел қонбайтын шөл екен,
Келмейтұғын неме екен.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz