Пәні:
химия
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі
Пәні:химия:
Күні:
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Мұғалімнің есімі:
Дюсупова Толкын Аманбековна
Пәні:химия:
Сабақтың тақырыбы:
Химиялық реакция теңдеулері кезіндегі зат массасының сақталу заңы
Пәні:химия:
Сабақ негізделген оқу мақсаты:
Химялық теңдеулер алгоритімін құра білу дағдысы қалыптастыру, тәжірибе жүзінде реакцияға түсетін заттардың арақатынасын анықтау
Пәні:химия:
Сабақ мақсаттары
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Барлық оқушылар: Оқушылар зат массасының сақталу заңы негізінде химиялық теңдеулерді құра біледі .
Пәні:химия:
Оқушылардың басым бөлігі: Химиялық реакция кезінде зат массасының сақталатындығын біледі, тәжірибе жүзінде реакцияға түсетін заттардың арақатынасын анықтай алады.
Пәні:химия:
Кейбір оқушылар: Химялық теңдеулер алгоритімін құра біледі, әрекеттесуші заттардың атом сандарын сақтай отырып, химиялық реакцияларды теңестіре алады.
Пәні:химия:
Тілдік мақсат
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Оқушылар
: Оқушылар химиялық теңдеулерге қатысты сұрақтарды түсіне және жауап бере алады, оларды қалай теңестіретіндіктерін түсіндіре алады.
Пәні:химия:
Негізгі сөздер мен тіркестер
: Химиялық теңдеу, атомдар, теңдеудіңсол/оңбөлігі, теңдеулерді жазу, бірдей, сақтау
Пәні:химия:
Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер
:
Пәні:химия:
Талқылауға арналған тармақтар:
Неліктен химиялық теңдеу дейді?
Пәні:химия:
Бұл реакцияны қалай теңестіреді?
Пәні:химия:
Сіз неліктен,
бұл бөлікте х атомдар у бар, сондықтан басқа бөлікте де атомдардың осындай саны болуы тиіс
екенін айта аласыз ба?
Пәні:химия:
Жазылым бойынша ұстанымдар:
химялық теңдеулер алгоритімін құра білу
Пәні:химия:
Алдыңғы оқу
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Қосылыстар мен қоспаларды түсіну
Атомдық массаға қатысты қарапайым формулаларды білу
Қосылыстар формуласын жаза білу
Пәні:химия:
Ұйымдастыру кезеңі
3 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
1. Оқушылардың қызығушылығын ояту мақсатында бір біріне химиялық элементке теңеу арқылы тілек тілейді. (Алтындай ардақты бол, сынаптай жылдам бол т. б. )
2. Топтарға бөлу. (металдар және бейметалдар)
Пәні:химия:
Ойлауды Блум таксамониясы бойынша жіктеу
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Мақсаты
Тапсырма түрлері.
Түрткілер
Күтілетін нәтиже
Бағалау
Пәні:химия:
критериялар
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
дескрипторлар
белгі
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Өткен сабақты «Меннен сұрақ сізден жауап» әдісі бойынша химиялық формулалар, химиялық және физикалық құбылыстар ұғымдарын қаншалықты меңгергенін анықтау
1. Химиялық формула дегеніміз не?
2. Химиялық элемент атомының басқа химиялық элемент атомдарының белгілі бір санын қосып алу қасиеті.
3. Тұрақты валенттік, ауыспалы валенттік ұғымдарына түсінік бер.
4. Бір заттың екінші бір затқа айналуы
5. Химиялық реакцияның белгілері
Химиялық формулаларды жаза біледі, химиялық және физикалық құбылыстар ұғымдарын ажырата алады. Валеттіктің не екенін біледі.
Өткен сабақ бойынша химиялық ұғымдар мен ережелерін түсіру, қайталау
Химиялық ұғымдар мен ережелерін біледі
Пәні:химия:
Химиялық ұғымдарды біледі, ережелерін айта алмайды
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Химиялық ұғымдар мен ережесін айта алмайды
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
3 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Химиялық формуланы оқи алу, құрамын анықтау дағдысын қалыптастыру
Жаттықтырғышпен жұмыс
Химиялық формуланы оқи алу, құрамын айта алу дағдысы қалыптасады
Химиялық формуланы оқи алады, зат құрамын анықтай алады
Химиялық формуланы оқиды, зат құрамын дұрыс анықтай алады
Пәні:химия:
Химиялық формуланы оқиды бірақ зат құрамын анықтай алмайды
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Химиялық формуланы оқи алмайды, зат құрамын анықтай алмайды
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Түсіну
10 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Оқулықтан химиялық реакцияның теңдеуінің анықтамасын, химиялық реакция теңдеуін жазудың ережесін, зат массасының сақталу заңының анықтамасын тауып, мәтіннен алған ақпаратты игеру
1. І -ІІ топқа
- Неліктен химиялық реакция теңдеулері деп аталады?
-Химиялық реакция теңдеулері алгоритімі қалай жазылады?
Оқушылар А2 қағазға теңдеуді жазады.
«Химиялық теңдеулер, зат массасының сақталу заңы» тақырыбы мәтінімен топтық жұмыс жүргізе отырып, талдау жасап, негізгі мәліметтерді топтастыру арқылы оқулықтағы мәтінді игереді.
«Химиялық теңдеулер, зат массасының сақталу заңы» тақырыбы мәтінін игеруде топтық жұмыстың ұйымдасты рылуы
Негізгі мәліметтерді топтастыру арқылы оқулықтағы мәтінді толық игерді
Пәні:химия:
Негізгі мәліметтерді топтастыру арқылы оқулықтағы мәтінді игерді
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Негізгі мәліметтерді топтастыру жеткіліксіз болды оқулықтағы мәтінді толық игере алмады
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Қолдану
9 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Оқушылар бірлесе отырып реакция теңдеулерін сауатты орындай алуы.
Екеуара бірлескен жұмыс
. . . +І
2
=АlI
2
…+Br
2
=AlBr
3
Fe+…=FeCl
3
S+…=SO
3
Ba+…=BaO Cu+ …= Cu
2
O
2. Темір күкіртпен, алюминий мен күкірт әрекеттесу тәжірибесі көрсетіледі.
Оқушыларға тапсырма .
Осы тәжірибенің реакция теңдеуін жазу.
(әр топтан бір-бір оқушыдан келіп тақтаға жазады. )
Зат массасының сақталу заңын пайдаланып, химиялық реакциялардың теңдеулерін жазады.
Реакция теңдеуін жаза алуы
химиялық реакциялардың теңдеулерін жазады, толық теңестіре алады
Пәні:химия:
химиялық реакциялардың теңдеулерін жазады. теңестіре алады
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
химиялық реакциялардың теңдеулерін жазады. теңестіре алмайды
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Талдау
5 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Сөзбен жазылған химиялық реакция теңдеулерін формуламен түрлендіре алуы
Реакция теңдеулерін химиялық формулалар арқылы түрлендіріп жаз.
А) натрий + хлор 🡪 натрий хлориді
В) темір +азот қышқылы 🡪 темір нитраты +сутек
С) магний оксиді + тұз қышқылы🡪 магний хлориді + су
(химиялық теңдеудің құрамдас бөліктері Коэффицент, индекс, реагент, өнім сипаттап жазады)
Сөзбен жазылған химиялық реакция теңдеулерін формуламен түрлендіріп жаза алады.
Химиялық реакция теңдеуін түрлендіре алуы.
Сөзбен жазылған реакция теңдеулерін формуламен толық түрлендіре біледі
Пәні:химия:
Сөзбен жазылған реакция теңдеулерін формуламен түрлендіре біледі
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Сөзбен жазылған реакция теңдеулерін формуламен түрлендіре білмеді
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Жинақтау
5 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Суреттемеде көрсетілген реакция теңдеулеріне түсініктеме беріп, қорытынды шығара алуы
Суретті тапсырма
Суреттемедегі құбылыстарға түсініктеме беріп, қорытынды шығара алады
Құбылыстарды түсіндіру, қорытытынды шығару
Құбылыстарды толық суреттеп, қорытынды шығарады
Пәні:химия:
Құбылыстарды суреттеп, қорытынды шығарады
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Құбылыстарды суреттеп, болжам айта алмайды.
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Құбылыстарды суреттей және болжам айта алмайды.
Пәні:химия:
Бағалау
5 минут
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Түсінік қорын анықтау
Сіздің ойыңызша химиялық реакция теңдеулерін төмендегі алгоритім бойынша жүргізген дұрыспа? Неліктен?
1) реакцияға түсетін зат формулаларын жазу
P + O
2
2) реакция нәтижесінде түзілетін зат формуласын жазу
P + O
2 →
P
2
O
5
3) оң және сол жақтағы атом сандарын теңестіре отырып, коэффиценттерін қою
10
P + O
2 →
P
2
O
5
4) жалпы атом сандарына бөле отырып, атом санын табу
10
10:2=5 10:5=2
P + 5O
2
2 P
2
O
5
5) Басқа атомдарды теңестіру
4 P + 5O
2
= 2 P
2
O
5
- Сабақтан не ала алдыңыз, не ұнады?
- Сіз үшін әлі де игерілмеген тұстары . . .
- Сіз үшін мүлдем пайдасыз
мәліметтер . . .
Ойын еркін, нақты білдіре біледі
Ойды түйіндеу шеберлігі
Түсінікті жеткізу қабілеті жоғары
Пәні:химия:
Түсінікті жеткізу қабілеті қалыпты
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Түсінікті жеткізу қабілеті төмен
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Жоспар
ланған уақыт
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз)
Ресурстар
Пәні:химия:
Басталуы
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Неліктен химиялық реакция теңдеулері деп аталады?
-Химиялық реакция теңдеулері алгоритімі қалай жазылады?
Бұл сұрақтар төңірегінде топтар Постер құрып бір-біріне сабақты түсіндіруге тырысты кейбір оқушылар топтық жұмыста белсенділік таныта алмады.
8 сынып оқулығы Химия Нұрахметова 2012ж.
Пәні:химия:
Ортасы
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Сөзбен жазылған химиялық реакция теңдеулерін формуламен түрлендіре алуы
Тәжірибе жүргізу, тәжірибенің реакция теңдеуін жазу- жаттығуларын орындау барысында кейбір оқушылар әліде химиялық элемент таңбаларын білмейтіндігін байқадым, жаттықтырғышпен көбірек жұмыс істеу керектігін түсіндім.
Химия мектепте журналы
№5 2014ж
Электрондық оқулық
Тәжірибелік құралдар
Пәні:химия:
Аяқталуы
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Пәні:химия:
Қосымша ақпарат
Пәні:химия:
Саралау-Сізді қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
Бағалау-Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
Пәні:химия:
Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі:
(1) тәжірибе кезінде