Файл қосу

Химиялық реакция теңдеулері кезіндегі зат массасының сақталу заңы

№ 1сабақ
|Пәні: химия |Мектеп: «Д. Қалматайұлы атындағы орта мектебі» КММ-сі |
|Күні: |Мұғалімнің есімі: Дюсупова Толкын Аманбековна |
|Сабақтың тақырыбы: Химиялық реакция теңдеулері кезіндегі зат массасының сақталу заңы |
|Сабақ негізделген оқу мақсаты: Химялық теңдеулер алгоритімін құра білу дағдысы қалыптастыру,тәжірибе жүзінде |
|реакцияға түсетін заттардың арақатынасын анықтау |
|Сабақ мақсаттары |Барлық оқушылар: Оқушылар зат массасының сақталу заңы негізінде химиялық |
| |теңдеулерді құра біледі . |
| |Оқушылардың басым бөлігі: Химиялық реакция кезінде зат массасының сақталатындығын |
| |біледі, тәжірибе жүзінде реакцияға түсетін заттардың арақатынасын анықтай алады. |
| |Кейбір оқушылар: Химялық теңдеулер алгоритімін құра біледі, әрекеттесуші заттардың |
| |атом сандарын сақтай отырып, химиялық реакцияларды теңестіре алады. |
|Тілдік мақсат |Оқушылар: Оқушылар химиялық теңдеулерге қатысты сұрақтарды түсіне және жауап бере |
| |алады, оларды қалай теңестіретіндіктерін түсіндіре алады. |
| |Негізгі сөздер мен тіркестер: Химиялық теңдеу, атомдар,теңдеудіңсол/оңбөлігі, |
| |теңдеулерді жазу, бірдей, сақтау |
| |Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: |
| |Талқылауға арналған тармақтар: Неліктен химиялық теңдеу дейді? |
| |Бұл реакцияны қалай теңестіреді? |
| |Сіз неліктен, бұл бөлікте х атомдар у бар, сондықтан басқа бөлікте де атомдардың |
| |осындай саны болуы тиіс екенін айта аласыз ба? |
| |Жазылым бойынша ұстанымдар: химялық теңдеулер алгоритімін құра білу |
|Алдыңғы оқу |Қосылыстар мен қоспаларды түсіну |
| |Атомдық массаға қатысты қарапайым формулаларды білу |
| |Қосылыстар формуласын жаза білу |
| Ұйымдастыру кезеңі | 1.Оқушылардың қызығушылығын ояту мақсатында бір біріне химиялық элементке теңеу |
|3 минут |арқылы тілек тілейді. (Алтындай ардақты бол, сынаптай жылдам бол т.б.) |
| |2.Топтарға бөлу. (металдар және бейметалдар) |
|Ойлауды Блум |Мақсаты |Тапсырма түрлері. |Күтілетін нәтиже|Бағалау |
|таксамониясы | |Түрткілер | | |
|бойынша | | | | |
|жіктеу | | | | |
| | | | |критериялар |дескрипторлар |белгі |
|Білу | Өткен сабақты| 1. Химиялық формула | Химиялық | Өткен | Химиялық ұғымдар | |
|5 минут |«Меннен сұрақ |дегеніміз не? |формулаларды |сабақ бойынша|мен ережелерін | |
| |сізден жауап» |2.Химиялық элемент |жаза біледі, |химиялық |біледі | |
| |әдісі бойынша |атомының басқа химиялық|химиялық және |ұғымдар мен | | |
| |химиялық |элемент атомдарының |физикалық |ережелерін | | |
| |формулалар, |белгілі бір санын қосып|құбылыстар |түсіру, | | |
| |химиялық және |алу қасиеті. |ұғымдарын |қайталау | | |
| |физикалық |3.Тұрақты валенттік, |ажырата алады. | | | |
| |құбылыстар |ауыспалы валенттік |Валеттіктің не | | | |
| |ұғымдарын |ұғымдарына түсінік бер.|екенін біледі. | | | |
| |қаншалықты |4. Бір заттың екінші | | | | |
| |меңгергенін |бір затқа айналуы | | | | |
| |анықтау |5. Химиялық реакцияның | | | | |
| | |белгілері | | | | |
| | | | | |Химиялық ұғымдарды | |
| | | | | |біледі, ережелерін | |
| | | | | |айта алмайды | |
| | | | | |Химиялық ұғымдар | |
| | | | | |мен ережесін айта| |
| | | | | |алмайды | |
|3 минут |Химиялық |Жаттықтырғышпен жұмыс | Химиялық | Химиялық |Химиялық формуланы | |
| |формуланы оқи | |формуланы оқи |формуланы оқи|оқиды, зат құрамын | |
| |алу, құрамын | |алу, құрамын |алады,зат |дұрыс анықтай алады| |
| |анықтау | |айта алу |құрамын | | |
| |дағдысын | |дағдысы |анықтай алады| | |
| |қалыптастыру | |қалыптасады | | | |
| | | | | |Химиялық формуланы | |
| | | | | |оқиды бірақ зат | |
| | | | | |құрамын анықтай | |
| | | | | |алмайды | |
| | | | | |Химиялық формуланы | |
| | | | | |оқи алмайды ,зат | |
| | | | | |құрамын анықтай | |
| | | | | |алмайды | |
|Түсіну |Оқулықтан |1.І –ІІ топқа |«Химиялық | «Химиялық |Негізгі | |
|10 минут |химиялық |- Неліктен химиялық|теңдеулер, зат |теңдеулер, |мәліметтерді | |
| |реакцияның |реакция теңдеулері деп |массасының |зат |топтастыру арқылы | |
| |теңдеуінің |аталады? |сақталу заңы» |массасының |оқулықтағы мәтінді | |
| |анықтамасын, |-Химиялық реакция |тақырыбы |сақталу заңы»|толық игерді | |
| |химиялық |теңдеулері алгоритімі |мәтінімен топтық|тақырыбы | | |
| |реакция |қалай жазылады? |жұмыс жүргізе |мәтінін | | |
| |теңдеуін |Оқушылар А2 қағазға |отырып, талдау |игеруде | | |
| |жазудың |теңдеуді жазады. |жасап, негізгі |топтық | | |
| |ережесін, зат | |мәліметтерді |жұмыстың | | |
| |массасының | |топтастыру |ұйымдасты | | |
| |сақталу заңының| |арқылы |рылуы | | |
| |анықтамасын | |оқулықтағы | | | |
| |тауып,мәтіннен | |мәтінді игереді.| | | |
| |алған ақпаратты| | | | | |
| |игеру | | | | | |
| | | | | | Негізгі | |
| | | | | |мәліметтерді | |
| | | | | |топтастыру арқылы | |
| | | | | |оқулықтағы мәтінді | |
| | | | | |игерді | |
| | | | | |Негізгі | |
| | | | | |мәліметтерді | |
| | | | | |топтастыру | |
| | | | | |жеткіліксіз болды | |
| | | | | |оқулықтағы мәтінді | |
| | | | | |толық игере алмады | |
|Қолдану |Оқушылар |Екеуара бірлескен жұмыс|Зат массасының |Реакция |химиялық | |
|9 минут |бірлесе отырып |...+І2=АlI2 |сақталу заңын |теңдеуін жаза|реакциялардың | |
| |реакция |…+Br2=AlBr3 |пайдаланып, |алуы |теңдеулерін | |
| |теңдеулерін |Fe+…=FeCl3 |химиялық | |жазады, толық | |
| |сауатты орындай|S+…=SO3 |реакциялардың | |теңестіре алады | |
| |алуы. |Ba+…=BaO Cu+ …= Cu2O |теңдеулерін | | | |
| | |2. Темір күкіртпен, |жазады. | | | |
| | |алюминий мен күкірт | | | | |
| | |әрекеттесу тәжірибесі | | | | |
| | |көрсетіледі. Оқушыларға| | | | |
| | |тапсырма . Осы | | | | |
| | |тәжірибенің реакция | | | | |
| | |теңдеуін жазу. (әр | | | | |
| | |топтан бір-бір оқушыдан| | | | |
| | |келіп тақтаға жазады.) | | | | |
| | | | | |химиялық | |
| | | | | |реакциялардың | |
| | | | | |теңдеулерін | |
| | | | | |жазады. теңестіре | |
| | | | | |алады | |
| | | | | |химиялық | |
| | | | | |реакциялардың | |
| | | | | |теңдеулерін | |
| | | | | |жазады. теңестіре | |
| | | | | |алмайды | |
|Талдау |Сөзбен жазылған| Реакция теңдеулерін|Сөзбен жазылған |Химиялық |Сөзбен жазылған | |
|5 минут |химиялық |химиялық формулалар |химиялық реакция|реакция |реакция теңдеулерін| |
| |реакция |арқылы түрлендіріп жаз.|теңдеулерін |теңдеуін |формуламен толық | |
| |теңдеулерін |А) натрий + хлор ( |формуламен |түрлендіре |түрлендіре біледі | |
| |формуламен |натрий хлориді |түрлендіріп жаза|алуы. | | |
| |түрлендіре алуы|В) темір +азот қышқылы|алады. | | | |
| | |( темір нитраты +сутек | | | | |
| | |С) магний оксиді + тұз | | | | |
| | |қышқылы( магний хлориді| | | | |
| | |+ су | | | | |
| | |(химиялық теңдеудің | | | | |
| | |құрамдас бөліктері | | | | |
| | |Коэффицент,индекс, | | | | |
| | |реагент, өнім сипаттап | | | | |
| | |жазады) | | | | |
| | | | | |Сөзбен жазылған | |
| | | | | |реакция теңдеулерін| |
| | | | | |формуламен | |
| | | | | |түрлендіре біледі | |
| | | | | |Сөзбен жазылған | |
| | | | | |реакция теңдеулерін| |
| | | | | |формуламен | |
| | | | | |түрлендіре білмеді | |
|Жинақтау | Суреттемеде |Суретті тапсырма | Суреттемедегі |Құбылыстарды |Құбылыстарды толық | |
|5 минут |көрсетілген |[pic] |құбылыстарға |түсіндіру, |суреттеп, қорытынды| |
| |реакция | |түсініктеме |қорытытынды |шығарады | |
| |теңдеулеріне | |беріп, қорытынды|шығару | | |
| |түсініктеме | |шығара алады | | | |
| |беріп, | | | | | |
| |қорытынды | | | | | |
| |шығара алуы | | | | | |
| | | | | |Құбылыстарды | |
| | | | | |суреттеп, қорытынды| |
| | | | | |шығарады | |
| | | | | |Құбылыстарды | |
| | | | | |суреттеп, болжам | |
| | | | | |айта алмайды. | |
| | | | | |Құбылыстарды | |
| | | | | |суреттей және | |
| | | | | |болжам айта | |
| | | | | |алмайды. | |
|Бағалау | Түсінік қорын|Сіздің ойыңызша |Ойын еркін, |Ойды түйіндеу|Түсінікті жеткізу | |
|5 минут |анықтау |химиялық реакция |нақты білдіре |шеберлігі |қабілеті жоғары | |
| | |теңдеулерін төмендегі |біледі | | | |
| | |алгоритім бойынша | | | | |
| | |жүргізген дұрыспа? | | | | |
| | |Неліктен? | | | | |
| | |1) реакцияға түсетін | | | | |
| | |зат формулаларын жазу | | | | |
| | |P + O2 | | | | |
| | |2) реакция нәтижесінде | | | | |
| | |түзілетін зат | | | | |
| | |формуласын жазу | | | | |
| | |P + O2 → P2O5 | | | | |
| | |3) оң және сол жақтағы | | | | |
| | |атом сандарын теңестіре| | | | |
| | |отырып, коэффиценттерін| | | | |
| | |қою | | | | |
| | | | | | | |
| | |10 | | | | |
| | |P + O2 →P2O5 | | | | |
| | |4)жалпы атом сандарына | | | | |
| | |бөле отырып, атом санын| | | | |
| | |табу | | | | |
| | |10 | | | | |
| | |10:2=5 10:5=2 | | | | |
| | |P + 5O2 2 P2O5 | | | | |
| | |5)Басқа атомдарды | | | | |
| | |теңестіру | | | | |
| | |4 P + 5O2 = 2 P2O5 | | | | |
| | |- Сабақтан не ала | | | | |
| | |алдыңыз, не ұнады? | | | | |
| | |- Сіз үшін әлі де | | | | |
| | |игерілмеген тұстары... | | | | |
| | |- Сіз үшін мүлдем | | | | |
| | |пайдасыз | | | | |
| | |мәліметтер... | | | | |
| | | | | |Түсінікті жеткізу | |
| | | | | |қабілеті қалыпты | |
| | | | | |Түсінікті жеткізу | |
| | | | | |қабілеті төмен | |
|Жоспар |Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, |Ресурстар |
|ланған уақыт |ескертпелерді жазыңыз) | |
|Басталуы |Неліктен химиялық реакция теңдеулері деп аталады? |8 сынып оқулығы Химия |
| |-Химиялық реакция теңдеулері алгоритімі қалай жазылады? |Нұрахметова 2012ж. |
| |Бұл сұрақтар төңірегінде топтар Постер құрып бір-біріне сабақты | |
| |түсіндіруге тырысты кейбір оқушылар топтық жұмыста белсенділік таныта | |
| |алмады. | |
|Ортасы |Сөзбен жазылған химиялық реакция теңдеулерін формуламен түрлендіре |Химия мектепте журналы |
| |алуы |№5 2014ж |
| |Тәжірибе жүргізу, тәжірибенің реакция теңдеуін жазу- жаттығуларын |Электрондық оқулық |
| |орындау барысында кейбір оқушылар әліде химиялық элемент таңбаларын |Тәжірибелік құралдар |
| |білмейтіндігін байқадым, жаттықтырғышпен көбірек жұмыс істеу | |
| |керектігін түсіндім. | |
|Аяқталуы | | |
| Қосымша ақпарат |
|Саралау-Сізді қосымша көмек |Бағалау-Оқушылардың үйренгенін|Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті |
|көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз |тексеруді қалай жоспарлайсыз? |қорғау ережелері |
|қабілеті жоғары оқушыларға | | |
|тапсырманы күрделендіруді қалай | | |
|жоспарлайсыз? | | |
| |(1) тәжірибе кезінде жасаған |Бірегейлік және сындарлық оқушылардың |
| |қорытынды арқылы бағалау |тәжірибеден алған деректерді өңдеу кезінде |
| |(2) тәжірибенің орындалу |қолданатын әдіс-тәсілдері арқылы байқалады. |
| |алгоритмін дұрыс қолданып, |Жұптасып және топта жұмыс, сондай-ақ бір - |
| |кестені толтыра білу. |бірімен және мұғаліммен жұмысты талқылау, |
| |(3)Сөзбен берілген реакция |басқалар пікірін құрметтеуді және бір-бірімен |
| |теңдеулерін формуламен |және мұғаліммен тиісті үлгіде араласу қасиетін |
| |өрнектеп, теңестіре білу. |дамытуы керек. Құралдарды пайдалану, |
| |(4) Оқушылардан “Масса, |химикаттармен жұмыс істеу және нұсқаулықты дәл |
| |сақталу, теңдеу” және |сақтау оқушының сау және қоршаған ортаға назар |
| |“реагент”, «өнім», |аудару туралы сезімін дамытып басқалармен жұмыс |
| |«әрекеттесу» деген терминдерге|істеген жағдайда кейбір шамада қауіпсіздік |
| |анықтама беру. |шараларын сақтауда жауаптылығын көрсетеді. |
|Рефлексия |Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің|
|Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма? |сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы|Оқушылар бүгінгі сабақта зат массасының сақталу заңына сүйене отырып, химиялық |
|ахуал қандай болды?Мен жоспарлаған|теңдеулер құруға болатындығына тәжірибе жасау арқылы көз жеткізді. Оқушыларға|
|саралау шаралары тиімді болды ма? |өз қолдарымен тәжірибе жасау ұнады және қорытынды шығару кезінде өз ойларымен|
|Мен берілген уақыт ішінде үлгердім|еркін бөлісті. Сабақта жоспарланған саралау шараларының тиімсіз жақтары |
|бе? Мен өз жоспарыма қандай |болды. Мысалы А оқушының өзі талдау. Жинақтау. бағалау бөлімінде жауап беруге |
|түзетулер енгіздім және неліктен? |қиналды. Уақыт шектеулі болды, оқушылар мәтінді оқу кезінде көп уақыттарын |
| |өткізіп алды. Келесі сабағымды жоспарлауда, оқулықпен қатар, қосымша сызбалар |
| |ұсынуым керек, бұл сабақты түсінулеріне көмектеседі. |
|Қорытынды бағамдау |
|Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? |
|1: Виртуалдық лаборатория көрсетілімі арқылы түсіну қызықты болды. |
|2: Тәжірибе жасау арқылы оқушылар тақырыпты өздері ашқаны өте әсерлі болды |
| |
|Қандай екі нәрсе жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)? |
| |
|1: Оқушылардың топтағы бірлескен жұмысы |
|2: Оқушылардың екеуара бірлескен жұптық жұмысы |
| |
| |
|Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не |
|білдім? |
| |
|Жалпы оқушылар жаңа тақырыпты сөзбен түсіндіргеннен гөрі тәжірибе, бейне көрсетілім арқылы тез меңгеріп |
|кететіндіктерін аңғардым |

Ұқсас жұмыстар
Химиялық реакциялардың теңдеулері. зат массасының сақталу заңы
Зат массасының сақталу заңын ашқан кім
Оқушыларға оқулықтағы реакция типтеріне мысалды дәптерлеріне жазып алуды тапсыру
Өзара бағалау
Химиялық есептер шығарудың тиімді тәсілдері. бағдарлы курс, 8-сынып
Химиялық реакция бағыты
Биологиядан ожсб жоспары
Химиялық реакцияның типтері
Химиялық реакция типтерін анықтау
Химиялық реакциялар
Пәндер