Рабғузи Лұқман хакім әңгімесі

Күні: 28. 10. 14 Пәні: Қазақ әдебиеті Сынып: 8 «б»

Пән мұғалімі: Исламова Бибіхан Ешназаровна

Сабақтың тақырыбы : Рабғузи «Лұқман хакім» әңгімесі

Сабақтың мақсаты: Оқушыларға: Рабғузи шығармашылық өмір жолы туралы мәлімет беріп, түсініктерін қалыптастыру.

Сабақтың міндеттері:

1. Өзіндік ой, пікір айта білуге жетелеу, шығармашылық қабілеттерін дамыту;

2. Ойларын еркін жеткізуге, шығармашылығын арттыруға дағдыландыру.

3. Мәтін арқылы оқу білімге үндеу, отансүйгіштікке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу

Оқыту технологиясы : Ұжымдық оқыту технологиясы, сын тұрғысынан ойлау технологиясы

Сабақтың типі: жаңа білімді меңгерту.

Сабақтың түрі: аралас сабақ

Сабақтың әдісі: «Конверт сұрақ», «Қар лақтыру» әдісі, «Рөлдік оқыта үйрету» әдісі, «Тақырыптық түйінді сөздер»

Сабаққа қажетті құралдар мен көрнекіліктер:

1. Құралдар: стикер, маркер, А 1, А3 форматты қағаз

2. Көрнекіліктер: мәтіндік тапсырмалар, слайд көрсетілімдері

Пәнаралық байланыс: тарих

Күтілетін нәтиже:

  1. Рабғузи және оның қиссалары туралы өз ойларын жеткізе алады.
  2. Қиссалардың мазмұны мен идеясын ұғынады.

3. Топта топтық жұмыс жүргізу жолдарын меңгереді. Өз ойын еркін жеткізіп, жолдастарымен ой бөліседі.

Сабақ барысы:

Уақыты
Жұмыстың түрлері

Мұғалімнің

іс-әрекеті

Оқушының

іс-әрекеті

Уақыты: 3 мин
Жұмыстың түрлері: Ұйымдастыру кезеңі
Мұғалімніңіс-әрекеті:

Сәлемдесу.

Түгендеу.

«Шаттық шеңберінде»бір-біріне жақсы тілектер айтқыза отырып оқушылар бойында сабаққа деген жағымды ахуал қалыптастыру.

Топқа бөлу. Шарты: күлегештер алу арқылы топқа бөліну.

Оқушыныңіс-әрекеті:

Мұғаліммен сәлемдеседі.

Сыныптың топ басшысы жоқтарды айтады.

«Шаттық шеңберінде» бір-біріне жақсы тілектер айта отырып сабаққа деген жағымды

психологиялық ахуал

қалыптастырады.

Оқушылар күлегештер алу арқылы топ құрып орындарына отырады

І топ - 5, ІІ топ - 5, ІІІ топ -5, IV топ -5

Уақыты: 5мин
Жұмыстың түрлері:

Үй тапсырмасын сұрау

«Қар лақтыру» әдісі

Мұғалімніңіс-әрекеті:

Үй тапсырмасы:

Махмұд Қашқари жинаған түркі мақал-мәтелдерін жаттап келу.

Топтан бір оқушы мақал-мәтелдің басын айта отырып, қарды келесі топтағы оқушыға лақтыру, ал қарды қағып алған оқушы мақал-мәтелдің жалғасын айту.

(Күлегештер арқылы өзін-өзі бағалау)

Оқушыныңіс-әрекеті:

Топтан бір оқушы мақал-мәтелдің басын айта отырып, қарды келесі топтағы оқушыға лақтырады, ал қарды қағып алған оқушы мақал-мәтелдің жалғасын айтады.

(Күлегештер арқылы өзін-өзі бағалайды)

Уақыты: 8мин
Жұмыстың түрлері:

Үй тапсырмасын бекіту

«Конверт сұрақ»

Мұғалімніңіс-әрекеті: Әр топ өздерінің арасынан хат жазушы, хат тасушы сайлап алу және үй тапсырмасы бойынша сұрақ дайындау. Дайындаған сұрақтарын конвертке салып, сағат тілімен келесі топқа жіберу
Оқушыныңіс-әрекеті: Әр топ мүшелері конверт арқылы келген сұраққа топ мүшелерімен ақылдаса отырып жауап береді.
Уақыты: 15 мин
Жұмыстың түрлері:

Жаңа сабақ

Миға шабуыл

«Рөлдік оқыта үйрету» әдісі

Мұғалімніңіс-әрекеті:

(Тақтадан қарлығаштың суреті көрсетіледі)

  • Балалар, біз не көріп отырмыз?
  • Қарлығаш жайлы қандай аңыз, ертегі білесіңдер?
  • Біз бүгін жаңа сабағымызда осындай қарлығаш жайлы қисса жазған ойшыл, ғұлама жазушымен танысамыз.

Ол үшін қолдарыңдағы күлегештердең артындағы әріптерді орын-орындарына қойсаңдар, бүгінгі танысатын жазушының аты шығады.

  • Рабғузи

(Слайд арқылы көрсету)

Рабғузидың шын есімі -Насретдинұлы Бұрhанеддин екен. Бірақ ол тарихта негізінен Рабғузи деген бүркеншек атымен белгілі.

«Рөлдік оқыта үйрету» әдісі

Топтық жұмыс

Әр топқа қиссалар бөліп беру. Топтағы оқушылар өздеріне берілген қиссамен танысу. Келесі топтарға рөлге кіре отырып таныстыру және ат қою.

І топ -Қарлығаштың адамға достығы

ІІ топ - Лұқман хакім қиссасының бірінші әңгімесі

ІІІ- топ Лұқман хакім қиссасының екінші әңгімесі

ІVтоп- Лұқман хакім қиссасының үшінші әңгімесі

(Ауызша бағалау - «Қол шапалақтау»)

Оқушыныңіс-әрекеті:

Қарлығаш жайлы ертегіні айтады.

Күлегештердің артына жазылған әріптерден жаңа сөз шығарады.

Рабғузи «Қиссас-сүл Әнбия» -кітабында негізінен пайғамбарлар мен әулие-әмбиелердің өмірі жайлы, олардың басынан өткерген оқиғалары жайлы баяндайды

Топтағы оқушылар өздеріне берілген қиссаны рөлге кіре отырып келесі топтарға таныстырады және ат қояды.

Қол шапалақтап, бір-бірін ынталандыра мадақтайды.

Уақыты: 2 мин
Жұмыстың түрлері: Сергіту сәті
Мұғалімніңіс-әрекеті: «Қос қарлығаш» әніне билеу арқылы сергіту.
Оқушыныңіс-әрекеті:

«Қос қарлығаш» әніне билей отырып

көңіл күйі

көтеріледі.

Уақыты: 5 мин
Жұмыстың түрлері:

Бекіту

«Тақырыптық түйінді сөздер»

Мұғалімніңіс-әрекеті: Сөздер банкасындағы адам бойындағы жақсы қасиеттер жазылған сөздер қағазды берілген А 3 форматты қағазға жабыстыру. Жаман қасиеттер жазылған сөздерді «қара жәшікке» тастау. Таңдап алған сөздерін өз ойларымен қорыта бекіту.
Оқушыныңіс-әрекеті: Берілген картаға адам бойындағы жақсы қасиеттер жазылған қағазды жабыстырады. Жаман қасиеттер жазылған сөздерді «қара жәшікке» салады. Таңдап алған сөздерін өздерінің түйінді ойларымен бекітеді.
Уақыты: 3 мин
Жұмыстың түрлері: Үй тапсырмасы
Мұғалімніңіс-әрекеті:

Рабғузи қиссаларын мазмұндау.

«Адамгершілік -ізгі қасиет» ой-толғау

Оқушыныңіс-әрекеті: Оқушылар күнделіктеріне түртіп алады.
Уақыты: 2 мин
Жұмыстың түрлері:

Бағалау.

Бағалау парағы «Поезд -отарба»

Мұғалімніңіс-әрекеті:

1-3 балл аралығында бағалау.

Бағалау парағын толтыру

Оқушыныңіс-әрекеті: Бағалау парағына толтырады.
Уақыты: 2 мин
Жұмыстың түрлері:

Кері байланыс парағы

1. Білдім

2. Білгім келеді

3. Ұнады

Мұғалімніңіс-әрекеті: Стикерлерге өз жауаптарын жазып жабыстыру.
Оқушыныңіс-әрекеті: Оқушылар өз ойларын жазып тақтаға іледі.

Күні: 28. 10. 2014 ж

Пәні: Қазақ әдебиеті

Сыныбы: 6 «Ә»

Пән мұғалімі: Балабекова Гүлмира Серікқызы

Сабақтың тақырыбы : С. Торайғыров «Шығамын тірі болсам адам болып», «Мен қазақ»өлеңдері

Сабақтың мақсаты: «Шығамын тірі болсам адам болып», «Мен қазақ»өлеңдерін оқытып, мағынасан ашу, талдату.

Сабақтың міндеттері:

1. Өзіндік ой, пікір айта білуге жетелеу, шығармашылық қабілеттерін дамыту;

2. Ойларын еркін жеткізуге, шығармашылығын арттыруға дағдыландыру.

3. Өлең арқылы оқу білімге үндеу, отансүйгіштікке, еңбексүйгіштікке тәрбиелеу;

Оқыту технологиясы: Ұжымдық оқыту технологиясы, сын тұрғысынан ойлау технологиясы

Сабақтың типі : жаңа білімді меңгерту.

Сабақтың түрі: аралас сабақ

Сабақтың әдісі:

Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, стикер, маркер, А 1 форматты қағаз

Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті, тарих.

Күтілетін нәтиже: Қорытынды жасап, бүгінгі күнмен байланысын қарастырыды.

Мысал келтіріп, қолдана алады.

Өз ойын айтып дәлелдейді.

Сабақтың барысы:

Кезеңі

Уақыт

Жұмыстың

түрлері

Мұғалімнің іс - әрекеті
Оқушының іс - әрекеті
КезеңіУақыт:

І Ұйым-дастыру

2 мин

Жұмыстыңтүрлері:
Мұғалімнің іс - әрекеті:
Оқушының іс - әрекеті:
КезеңіУақыт: 2
Жұмыстыңтүрлері: Топқа бөлу
Мұғалімнің іс - әрекеті:
Оқушының іс - әрекеті:

І топ, ІІ топ,

ІІІ топ,

ІV топ,

КезеңіУақыт:

ІІ Үй тапсырма-сын сұрау

4 мин

Жұмыстыңтүрлері:
Мұғалімнің іс - әрекеті: «Менің борышым» атты тақырыпта ойтолғау жазу
Оқушының іс - әрекеті: Өткен тақырыптарды еске түсіреді.
КезеңіУақыт:

Бекіту

4 мин

Жұмыстыңтүрлері: “Аялдама” ойыны
Мұғалімнің іс - әрекеті: Аялдамада 8 жолаушы (сұрақтар) бар. Әр автобус 2 жолаушыны яғни сұрақтарды алады. Сол сұраққа жауап береді.
Оқушының іс - әрекеті: Әр топ мүшелері бір маршрутпен автобус көлігін айдап аялдамаға тоқтайды. 2 жолаушыны яғни сұрақтарды алады.
КезеңіУақыт:

ІІІ Жаңа

сабақ

2 мин

Жұмыстыңтүрлері: С. Торайғыров өмірі, шығармашылығы жайлы бейнебаян көрсетіледі.
Мұғалімнің іс - әрекеті:

- Оқушыларға бағыт береді.

- С. Торайғыров жайлы бейнебаян көрсетіледі.

Оқушының іс - әрекеті: -Оқушылар бейне баянды тыңдай отырып, ойларына түйеді.
КезеңіУақыт: 2
Жұмыстыңтүрлері:

Миға шабуыл

Сен кімсің?

Адам өмірге не үшінкеледі?
Өмірдегімақсатымыз не?

Мұғалімнің іс - әрекеті:

Берілген сұрақтарды болжай отырып ойларын айтады. Бүгінгі сабақпен байланыстырады.

Ізденеді, пікірлеседі, табады.

Оқушының іс - әрекеті:

Оқушылар өз ойларын нақты дәлелді пікірлерін айтады. Сұрақтарға жауап беру

арқылы бір-бірлерінің ойын толықтырады.

КезеңіУақыт: 3
Жұмыстыңтүрлері: Өлең құрылысына талдау
Мұғалімнің іс - әрекеті:

//көгіне// а

Өрмелеп шығып //күн болам!// б

Қараңғылықтың// кегіне// а

Күн болмағанда, //кім болам?// б

Мұздаған //елдің жүрегін // в

Жылытуға //мен кірермін!// в

1 шумақ, 4 тармақ, 3 бунақ, 11-12 буынды қара өлең ұйқасы.

Оқушының іс - әрекеті:

Өлеңді мәнерлеп оқиды.

Өлеңді құрылысына қарай талдайды.

КезеңіУақыт: 2
Жұмыстыңтүрлері: Әдеби - теориялықұғымдар - эпитет, теңеу
Мұғалімнің іс - әрекеті: - Көрдетынышжату,
жарықкүндесәулеқуған,
,
,
ойындаотыбарлар, надандықтытебу
Оқушының іс - әрекеті:
КезеңіУақыт: 10
Жұмыстыңтүрлері: «Әлемді шарлау» әдісі
Мұғалімнің іс - әрекеті: 1. Мәтін әр топқа бөлініп таратылады.
Оқушының іс - әрекеті:

Әр топтан көшбасшы сайланады. Көшбасшы өз тобына саяхатқа келген оқушыларға жұмыстарын таныстырады.

Саяхатшылар өзге топтарды аралап, өз ұсыныстарын қсынады. Өздеріне қажетті материалдарды жазып алады.

КезеңіУақыт:

ІV Бекіту

8 мин

Жұмыстыңтүрлері: Ойын аппараты
Мұғалімнің іс - әрекеті:

Әр жемістегі баллды жинау арқылы бағалау.

?
Адам болу деген не? Мен ?
Жаманадамкім? , ба?

Өлеңді неге «»депатаған?

Оқушының іс - әрекеті: Қай топ жылдам жауап берсе, балл көп жинайды
КезеңіУақыт:

V Үй тапс.

1мин

Жұмыстыңтүрлері: «Кімболам»тақырыбына эссе жазу
Мұғалімнің іс - әрекеті: Сұлтанмахмұттың «Шығамын тірі болсам адам болып» өлеңін жаттау
Оқушының іс - әрекеті: Оқушылар күнделіктеріне түртіп жазып алады.
КезеңіУақыт:

VІ Баға-

лау. 3 мин

Жұмыстыңтүрлері: Бағалау парағы
Мұғалімнің іс - әрекеті:

Топтық жұмысты бағалау критерийлері

Топтық жұмысқа қатысуын бағалау парағы

Топ басшылары топ мүшелерін әр тапсырма бойынша бал қойып бағалайды.

Оқушының іс - әрекеті: әр топ сарапшылары өз топ мүшелеріне баға береді. . Практикалықжұмысты .
КезеңіУақыт:

Кері байланыс

3 мин

Жұмыстыңтүрлері: «Даму ағашы»
Мұғалімнің іс - әрекеті:

Бүгінгі сабақтан түйгенім өте көп болды.

Бүгін көп нәрсені түсіндім, маған пайдалы болды.

Бүгін материалдарды түсіндім, бірақ қосымша әлі де ізденуім

қажет.

Оқушының іс - әрекеті: сабақтыңбалалар үшін, тақырыпбойынша не білгені турлы жазады.

Қарлығаштың адамға достығы

Нұхтың кемесінің түбін тышқан тесіп қояды. Тесіктен кемеге су кіреді. Сонда Нұх: «Кімде-кім тесікті бекітсе, тілегін орындаймын» - дейді. Бір жылан шығып, тесікті бітейді. Ол Нұхқа келіп: «Дүниеде ненің еті тәтті болса, соны бер!» - дейді. Ненің еті тәтті екенін татып білу үшін Нұх масаны жібереді. Күтеді. Ол кешігеді. Масаны тауып алуға қарлығашты жұмсайды. Қарлығаш масаны тауып алып: «Ненің еті тәтті екен?» - деп сұрайды. «Бәрін татып көрдім, адамның етінен тәттісінен көрмедім, » -дейді.

Қарлығаш: «Оның дәмі тіліңде болар, мен көрейін, аузыңды ашшы», - дейді. Маса аузын ашады. Қарлығаш тұмсығымен масаның тілін жұлып алады. Екеуі Нұхқа келеді. Маса қатты-қатты үн шығарғанымен, бызылдап ештеңе түсіндіре алмайды. Нұх:

  • Бұл не айтып тұр, неге сөйлемейді? - дейді.

Қарлығаш:

  • Маған айтқан. Құрбақаның еті тәтті деп тұр, - дейді.

Жылан содан кейін құрбақаның етін жейтін болады.

Пайғамбар Адамға: «Алты түрлі жануарды өлтірмеңіз. Бірінші қарғаны бағалаңыз. Адамға жол көрсеткен еді. Екінші құмырсқаны бағалаңыз. Сүлеймен пайғамбарға насихат қылған еді. Үшінші қарлығашты құрметтеңіз. Нұх пайғамбардың кемесін тышқан тесіп, сол тесікті жылан бітеп жатып, Нұхтан дүниедегі ең тәтті сұрайды. Маса: «Адам етінен басқа тәтті ет жоқ», - деп айтпақ болғанда, қарлығаш масаның тілін тістеп, жұлып алады. Яғни, адам баласы жыланға ырыздық болудан құтқарып ыждаhат қылғаны үшін. Төртінші - әтет құсы. Сүлейменге елші болғаны үшін. Бесінші - су бақасы. Намруд отына су сепкені үшін. Алтыншы - бал құрты. Балы адамдарға шипа болғаны үшін».


Ұқсас жұмыстар
Оқушылар мұғалімді мұқият
Оқушыларға Сәйф Сараи туралы малғұмат беру
Ежелгі дәуір әдебиеті 8-сынып
Ежелгі дәуір әдебиетінің дәуірлері
Абай "ескендір" поэмасы. 9 - сынып
Ыбырай Алтынсарин кім
Өмірі мен шығармашылығы
Абай "ескендір" поэмасы. жоспар
А. Құнанбаев Ескендір поэмасы
Абай Құнанбаев жайлы ақпарат
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz